~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@MyMa Turhaan soimaat itseäsi, ei tuo ilma houkuta kyllä ketään ulos lenkille vaikka kuinka mieli tekisikin. Taas sataa vettä. Olen kyllä niin kevään ja kesänlapsi että tää syksy masentaa mut kans aina sohvanpohjalle. Tsempit huomiselle! Toi sokerirasitus kuullostaa kyllä melko tympeältä :confused:

@Siida tiedän tunteen! Nyt kun on makoillut sohvanpohjalla niin tulee jo sellainen olo että on ihan hyvä olla, ettei ole yhtään etova olo tai muuta. Sitten kun nouset pystyy ja alat tekemään jotain niin samantien tulee isku päin kasvoja ja tekee mieli yrjötä. Mulla ei sentäs ole muita velvollisuuksia kuin koira, joten täydet symppishalit sinne!

Voih enää pari päivää ja pääsen tästä piinasta että onko tuolla ketää vai ei. Jotenkin olen jo ihan allapäin valmiiksi, mutta sitten nämä hetkittäiset yrjöilyt antaa taas toivoa. Saas nähdä kui muijan käy :(
 
MyMa, kyllä nää alkuviikot menee hitaasti, ei se oo pelkkä tunne:notworthy: Mulla on nyt semmonen tilanne, että vain vaakataso on jotenkuten ookoo. Aamulla yritin olla pystyssä, oksensin heti. Kun nousen vessaan tai syömään, on heti hirveä olo ja oksennan jos en makaa. En ymmärrä miten selviän ensi viikosta kun miehen pakko tehdä töitä :unsure: Tämä kylläi nvalidisoi aika totaalisesti. On kyllä aika epätoivoinen olo:cry:
Voi ei Siida, kuulostaa kamalalta :( Niin onko sulla tyttö kotona vai hoidossa? Voisiko ihan ajatella kysyä kunnan kotiapua/perhetyöntekijää apuun? En kyllä yhtään tiedä miten se koko systeemi toimii...

Kiitos Kiuski tsempistä :) Voi teitä pahoinvoivia, ei kyllä käy kateeksi enkä osaa oikein kuvitellakaan mimmoista tuo on päivästä toiseen :confused: Tiistainako sulla on ultra?
 
Kiuski, mää kyllä ajattelen sua lämmöllä❤Mulla oksettaa ihan riittävästi vaikka makaan, mutta ei oo makuultaan tarvinut lähteä oksentamaan ja yökkäily loppunu kun menen äkkiä makaamaan. Eniten mua masentaa se, että tää kesti tytöltäkin niin kauan. Ei oikein ole mitään nopeaa helpotusta tiedossa. Päinvastoin tytöltä pahmmat viikot oli 12-15 mää kuolen jos tää vielä kovin pahenee....sitte varmaan menee siihen 24/7 oksentamiseksi. Tosin vauvojen hyvinvoinnista en jaksa nyt murehtia, ehkä se on vaan hyvä, ettei siihen riitä YHTÄÄN energiaa. Ei se eilinen tuhrukaan jaksanu oikeasti säikäyttää. Se kyllä loppukin heti alkuunsa. Sitten laskin, että olisi pitänyt alkaa toiset menkat nyt viikonloppuna. Nyt pitäis yrittää jos pääsisi ylös ja lähettäis käymään mäkkärissä....himoja pukkaa:ROFLMAO: Tää on niin perin outo tila, kun on niin huono ono, mutta samalla tekee mieli jotain roskaa tai vaikka kaalikääryleitä, niinku eilen:love:
 
Kiuski onnea ultraan täältäkin! Valmistaudu nenäliinoin, sillä eiköhän siellä pikku sydän jumpsuta ja katkarapu heiluttele (y):love:

Mulla oli tänään se glukoosikoe. Ei se nyt niin kamalaa ollut, vaikkei mitenkään miellyttävääkään. Sillä litkun maulla vissiin yritettiin jotain raikasta sitrusta matkia, mutta aika heikoksi jäi :ROFLMAO: Kurjinta oli se kun alkoi olla ihan kaamea nälkä jo loppuajasta. Meninkin onneksi suoraan lounaspöytään kokeesta. Tulokset saa loppuvkolla neuvolasta, mitään tietoja ei näkynyt OmaKannassakaan. Oon niin tottunut että työterveyshuollossa saa kaikki tulokset aina heti niiden valmistuttua, että tää odottelu tuntuu vähän pöllöltä, kun tuo verinäyte analysoidaan kuitenki samana päivänä :cautious:

MyMa 25+1
 
@kiuski tsemppiä huomiselle! Tuuhan pian kertomaan kuulumiset!

@Siida yyh, varmasti ihan hirvee tuo olotila! Tsemppiä! Tuohonhan on kyllä lääkkeitäkin olemassa..jos ne helpottaisi..?

@MyMa toivottavasti et saa tuomiota! Mulla oli myös esikoisen raskaudessa tuo sitruunan makuinen ja raikas oli kyllä tosiaan ehkä viimeisin sitä kuvaava sana.. :D

Perjantaina tosiaan toinen ultra ja kyllä tässä on hyvinkin ristiriitaisia tunteita käyty läpi. Esimerkiksi mun lempihousut ahdisti tänään kaupassa niin paljon etten taida voida juuri pitää niitä enää. Ja samalla miettii että onko siellä masussa enää ketään..
 
Terveisiä jännän ääreltä.

4+2 verikokeen hcg umpisurkeat 17, tänään 4+6 CB:n plusmiinustestillä iltapisusta reilun tunnin pidätyksellä vahvat viivat, testiviiva oli jopa hieman kontrollia vahvempi. Että jotain siellä tapahtuu, mutta pelkään kyllä tuulimunaa.

Oireita ei nyt mitenkään ihan hirveästi ole, perjantaina tukevan lounaan jälkeen ällötti ja hikoilutti tovin, ja tänään on iskenyt pienehkö ummetus eikä oikein mitään ruokaa tee mieli. Varsinainen oksettava olo ei kuitenkaan ole, mutta kiukuttelin miehelle kaupassa kun tavallaan nälkä tai tavallaan ei mut jotain pitäis syödä mut en haluu mitään. Tissikipu on hieman lieventynyt, mutta vaihtelee. Väsymys on niin kova, että olisin töissä ollut tänään valmis menemään takaisin nukkumaan jo aamuyhdeksältä, enkä siitä juuri piristynyt iltaa kohti. Edelleen herään öisin n. 5-10 min kestäviin koviin kramppeihin.
Ja niin joo, mulla oli tänään puoli tuntia elohiiri vasemmassa nivusessa. Se ainakin oli uutta :D Ja punktiosta asti vaivannut kova jano jatkuu aina vaan, ja sen myötä tietty vessassa ramppaaminen.

Sanonpahan vaan että uusi, haastava työ yhdistettynä tähän tilanteeseen on aika, tuota, mielenkiintoista. Täällä on keskimäärin vähän pidemmät työpäivät kuin Suomessa, ja mulla menee päivässä 1,5h työmatkoihin, joten sellaiset vajaa 11h menee ihan normipäivänä työpäivään matkoineen, vaikka en ees tekis ylitöitä. Tiedän että moni tekee paljon pidempääkin päivää, mutta tällä hetkellä tuntuu aika rankalta kyllä.
 
@marrasmai, sulla on kyllä piinaavat ajat nyt. Ja ultraan kuitenkin vielä pari viikkoa vai..?! Älä yhtään vähättele tuota työn raskautta, aika hurjilta tuollainenkin arki kuulostaa. Ainahan sitä jollain on vielä rankempaa, mutta ei se omaa tilannetta paljoa lohduta. Ja jos alkuraskaus tekee veteläksi niin ei rankka arki ainakaan helpota oloa... Sori onko mulla nyt mennyt sekaisin, mutta asuitkos sä Espanjassa? Eikö @Bridge ollut Aasian vahvistus (mitä sinne muuten kuuluu..?)

@kiuski n uutisia odotellessa(y) Ja @mavli lle vielä voimia loppuviikon odotteluun! Kolme yötä ultraan on...
 
Ultrassa käyty! Siellä se sydän jymskytti:love: Matonen vastasi kokoa 7+1 ja kaikki kuulemma näytti muutenkin hyvältä! Lääkärin mukaan olen tänään 7+2 kun itse olen luullut koko aika että nyt on 7+1, no päivä sinne ja tänne! Pääasia että kaikki oli niin kuin pitikin ❤
 
Heipsan piiitkästä aikaa :)

Onnea ihan jokaiselle uudelle alulle! Oli se sitten vielä vatsassa tai jo tällä puolen :love:Myönnän, en jaksanut lukea lähemmäs kolmea sataa uutta viestiä, mutta pikakatsauksella uusia on tullut :love: Ihanaa lukea näitä alun jännäilyjä ja se saa itellekin perhosia vatsaan :) täällä siis eletään mukana teidän vaiheissa.

Meillähän ei tällä hetkellä ole hoitoja menossa, joten muuten vaan täällä höpisen. Meidän esikoinen on viikon päästä jo 4kk! o_O miehelle olen kyllä kertonut kuumeilevani kovastikkin :whistle: varsinkin kun pieniä vaatteita on pitänyt laittaa jo jemmaan.. Ei mieheni ole ajatusta suoriltaan tyrmännyt, mutta vaatii ehkä hieman sulattelua.. joskohan pian pääsis itsekin ihan oikeasti jännittämään :)

Toive* ja pieni suuri mies pian 4kk
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski ja Roxanne
Marrasmai, on varmasti rankkaa kun ajatukset ja olotilat on varmasti ihan jossain muualla mieluummin kun työssä....ja kyllähän se keskittyminen tietenkin työpäivän aikana pitäis mieluummin työssä olla:unsure: Joo, mutta itsekin tein koulun suhteen ratkaisun ja en aio tehdä muuta kun käydä muutamat lähiopetuspäivät ennen joulua. Mun piti tehdä kaksi näyttöä nyt ennen joulua, mutta huhhuh, ei mitään jakoja nyt edes miettiä moista:censored: eilen oksennettu kolme kertaa ja otin useat päikkärit, tänään sama meno jatkunut. Ei oo itku kaukana kun tuntuu ettei oikein mikään pysy sisällä ja kun ei tiedä, että mitä uskaltaisi syödä. Raanavesi tulee heti ylös. Oon nyt yrittäny vichyä juoda ja yleensä en ikinä limsoja juo, niin nyt sanoin miehelle, että tuo kokista. Mää en kestä kuinka mua säälittää meiän tyttö :cry: Hän ei yhtään ymmärrä mikä tää homma on ja miksi äiti oksentaa ja miksei äiti pysty lukemaan tai ulkoileen.

Aivan ihania uutisia Kiuski❤
 
Onnea hurjasti, Kiuski! :love: Onko sulla jo laskettu aika selvillä?

Siidalle kovasti tsemppiä ja voimia - aika hurjalta kuulostaa kyllä nuo olot. :( Mäkin mietin, voisitko saada kunnalliselta puolelta jotain apuja, tai voisiko joku tuttu/sukulainen tulla auttamaan tytön hoidossa sillä aikaa kun mies on töissä? Jos nyt valoisia puolia haluaa hakea, niin ainakin tuo kertoo siitä että raskaushormonit lisääntyy kohisten - ja kyllähän se pahin vaihe kuitenkin jossain vaiheessa ohi menee.

MyMa, joko sait sokerirasituksen tulokset? Toivottavasti kaikki on silläkin saralla OK. :)

Marrasmai, sulla on tosiaan haastava tilanne monellakin tapaa. Uuden työn aloittaminen on aina rankkaa, ja siihen vielä muut kuormittavat tekijät päälle. (n) Onko sulle kommentoitu klinikalta hcg-arvoa? Tai onko jotain kontrollia vielä tulossa ennen varhaisultraa? Ainakin meidän klinikalla on ihan tietyt päiväkohtaiset viitearvot hcg:lle, ja toki arvon tuplaantumisvauhti kertoo myös paljon siitä, miten raskaus etenee. Sinällään vahvat viivat uudessa testissä kuulostaa kyllä hyvältä, joten toivottavasti kaikki on niin kuin pitääkin! (y) Sunkin taivaltasi olen pitkään seurannut ja sydämestäni toivon nyt onnistumista, sen olisitte todellakin ansainneet! :love:

Kiva kuulla Toiveenkin kuulumisia, ihanaa vauva-atkea teille! Toivottavasti pääset vielä uudelleen piinailemaan. :)

Omaan napaan ei oikeastaan kuulu mitään uutta - ei tunnu tällä tyypillä olevan vielä kiirettä maailmaan. Mä olen jo alkanut pähkäillä sitä, missä ihmeessä kirjoittelen sitten kun vauva on synytynyt. Kaikki synnyttäneiden ketjut kun tuntuu olevan tällä hetkellä ihan kuolleita. :( Toki tiedän, ettei siinä vaiheessa ole enää aikaa eikä mahiksia notkua netissä niin paljon kuin nyt, mutta olisi silti kiva jakaa kokemuksia ja tuntemuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa... No, täällä aion joka tapauksessa seurata teidän kaikkien vaiheita jatkossakin, se on saletti. :)

Roxanne 38+5
 
Kääk! Postasin tänne viikonloppuna piiiitkän viestin, mutta nyt sitä ei näy missään... voihan nenä, sanon vaan! :eek: Monelle tuli kommentoitua, mutta en nyt muista enää mitä. (n)

Marrasmaille voimia stressaavassa tilanteessa! Mulla oli ekassa siirrossa vuosia sitten sama tulos virallisena testipäivänä kuin sulla nyt, eli hcg 17. Mitään toivoa normaalista raskaudesta ei annettu. Viikon päästä hcg oli 225, eli arvo oli noussut, mutta epäilivät kemiallista, jollaiseksi se sitten osoittautuikin. MUTTA ihmeitäkin tapahtuu, joten toivotaan viimeiseen asti, että sulla jännitys päättyy onnellisesti! (y)

Kiuskille onnittelut iloisista ultrakuulumisista! :love:

Mavlille tsemppiä ultran odotteluun! (y)

Siidalle parempia vointeja, ja peukut pystyssä että kaksosraskaus sujuu parhaalla mahdollisella tavalla.

Kiva kuulla Toiveen vauva-arjesta, ihanalta kuulostaa! :love:

Roxanne me ollaan suunnilleen samassa aikataulussa, ja mä ainakin mielelläni jatkaisin kirjoittelua sitten kun pieni on syntynyt. Mulla on muutamia odottavia kavereita, joilla on la samoihin aikoihin, mutta edelleen tunnen eläväni niin toisenlaisessa todellisuudessa kuin he, että lapsettomuustaustaisen ihmisen kanssa tuntuisi jutut luontevammilta :D. Melkein kiinnostais jopa joku pikkuruinen facebook-ryhmä suunnilleen samoihin aikoihin synnyttäneille... Olen myös ajatellut osallistua neuvolan järjestämiin ”mammaryhmiin”, mutta pelkään että niissäkin on vain pääasiassa nuoria äitejä, joiden lapset ovat putkahtaneet maailmaan tuosta vain :D.

Ehkä piti kommentoida jollekin muullekin vielä, mutta ens kerralla sit.

Tänne ei kuulu kummempia. Vauva on edelleen mahassa, supisteluja on välillä enemmän välillä ei juurikaan, mutta en osaa olla niistä kovin huolissani. Liikkeitä tuntuu reippaasti pitkin päivää (ja silloin kun ei hetkeen tunnu, alan taas kuvitella kaikenlaista :oops:) ja pieniä hankintoja ja valmisteluja olen saanut tehtyä tässä pikkuhiljaa. Tänään kävin jopa kaupungilla vaappumassa etanavauhtia ja hankkimassa loput jutut isyyspakkaukseen. Samalla ostin pienen koon toppapussin vauvan ekoiksi viikoiksi/kuukausiksi. Nyt on vauvalle kotiutumisvaatteet valmiina, enää pitäisi miettiä muu sairaalakassin sisältö :D. Muutama viikko sitten tuntui vielä että kaikki pitää saada salamavauhtia valmiiksi kun ei tiedä koska vauva päättää tulla, mutta nyt olen jo alkanut ajatella että ei se vauva heti synnyttyään nyt niin paljon tarvitse. Että mennään niillä mitä on ja hankitaan loput myöhemmin.

Kesis 33+4 (34 viikon raja häämöttää!)
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa ja Roxanne
Kiuski, onnea hyvistä ultrakuuluumisista :love:

marrasmai, sulla riittää vielä jännitettävää.. Eikö enää oteta hcg:tä ennen ultraa?

Siida, itekki kokeilin vichyä jos menis paremmin alas kun vesi. Ei auttanu, mitään en oikein pystyny juomaan moneen viikkoon. pakotettuna maitoa ruuan kanssa ja aamulla teetä :sick: jaksamista sulle, ei ole helppoa.

Minäki mielellään kirjottelisin jossain vauvan synnyttyä. Pojalta kirjottelin vähän aikaa siinä tämän ns. jatkoketjussa, mutta koska meidän vauva aika oli kaikkea muuta kuin normaalia vauva-arkea niin en halunnut sinne enää kirjoitella. Ja kun motorinen kehityskin jäi heti alussa jälkeen niin ei oikein jaksanu lukea mitä kaikkea muiden vauvat jo osaa. Eihän mulla oo mitään hajua normivauvan hoitamisesta, imetyksestä yms. että nyt olis kiva sitten jossain kokemuksia jakaa.

Muuten tällä hetkellä tuntuu olevan tylsä keskivaihe menossa :LOL: samat vanhat vaivat löytyy,yöt vaihtelee. Lenkkeillessä rupeaa koskemaan jonnekkin suht alhaalle mahaan, saa nähdä kuinka aikasin tällä kertaa joutuu lenkeistä luopumaan :( Hankintojakaan ei oikeen tarvitse ihmeemmin tehdä niin ei voi niitäkään miettiä. Se lämpöpussi kaukaloon/vaunuun pitää hommata ja unipesä. Sitten mitä nyt lähempänä syntymää, tutit pullot ja korvikkeet varalle. Pikkuvaippojakin taitaa olla jonkun verran varastossa. Vaatteita joitakin hommaan mutta niitäkään ei hirveesti tarvii. Luin tuolta jostain odottajien palstalta, että joissain sairaaloissa ei olis vauvoille vaatteita, että jos haluaa vauvan sairaalassaoloajan vaatettaa niin pitäs omat ottaa mukaan o_O kai siinä se ihokontakti on tarkotuksena sitten. Jos tämäkin tulee isäänsä niin me ollaan molemmat hiessä jos pitää iho ihoa vasten koko ajan olla :ROFLMAO:

Caro ja 24+2
 
Pikakommenttina vain edellisiin: tosi kiva että löytyy muitakin, jotka mielellään jatkaisi kirjoittelua vauvan syntymän jälkeen. (y):) Voitaishan me elvyttää sitä vanhaa jatkoketjua tai vaikka perustaa uusi? Fb-ryhmiin olen tähän saakka suhtautunut vähän varauksella, mutta ei sekään toki poissuljettu vaihtoehto ole. Mulla myös samat ajatukset kuin Kesiksellä: ajattelin kyllä osallistua neuvolan vauvaperhetoimintaan ym. sosiaalisiin aktiviteetteihin, mut epäilen että siellä kaikki muut on mua paljon nuorempia ja helposti raskautuneita, joten tokkopa sieltä löytyy samalla tavoin hengenheimolaisia kuin täältä.
 
  • Tykkää
Reactions: Evangelina
Tulipas tänne kommenttien ryöpsähdys yhtäkkiä! Kiva kuulla myös @Toive* kuulumisia, perästä täälläkin tullaan koko porukka :geek:

Ja ihanaa @kiuski, onnea onnea hyvistä kuulumisista!:love: Lisää sellaisia sitten muiltakin vaan (y)

@Kesäheinä-78 onpa kiva että "vaara" näyttäisi olevan ohi, ja sullahan on jo viikkojakin niin hienosti kasassa että ei nyt senkään suhteen juuri tarvitse enää murehtia.

Muakin kyllä kiinnostais jatkoketju, samaa oon miettinyt että missä sitä sitten roikkuu höpisemässä kun lapsi syntyy, kun tämä on ollut sellainen lemppari-some viime kuukausina :ROFLMAO: En kans ole kovin innokas FB-ryhmään ja toisaalta kaikilla ei välttämättä ole siellä tiliäkään. Tuo alkionsiirtovauvat-ketju taitaa olla vähän nuupahtanut, ja toisaalta ehkä nuo lapsiketjut tulevat vähän helpommin elinkaarensa päähän kuin tämän plussaketjun tapaiset, kun siellä alkaa väkisinkin olemaan niin hirmu eri ikäisiä lapsia ja eri jutut. Että vol. 2 vauvaketjua pystyyn vaan! :)

Omanapana vähän samaa kuin @Caro87 lla eli ei juuri mitään uutta. Tuo tylsä keskiraskaus oli hyvä määritelmä:LOL: Taas viime yönä tuli harkkasuppari, johon heräsin. Kysyn asiasta kun huomenna on neuvola. Ja jos saisi ne sokeritulokset, en ole niitä mistään vieläkään kuullut/saanut.

MyMa 25+2
 
Kauheesti tullut tekstiä :) En millään pysty kommentoimaan kaikkea... mutta mavlia koitan rauhoitella, mullahan oli varhaisultrassa tyyppi useamman päivän pieni, mutta jo parin viikon päästä ennemmin iso. Mut tuskaista on odottelu, hengessä mukana!

Siidan olot kuulostaa kamalalta! Vaikka itselläkin on etomista niin ei voi puhua samana päivänäkään...

Kiuskille onnittelut :love: ja marrasmaille kovasti tsemppiä odotteluun!

Tässä mavlia koitan rauhoitella ja samaan syssyyn voin todeta että varasin torstaille mielenrauhaultran. Lupasin itselleni keskenmenojen jälkeen että käyn jos alkaa yhtään huolettaa. Nt-ultraan on vielä helposti useampi viikko. Tosin mun maha kasvaa sitä vauhtia, että ihme jos siellä ei joku muukin kasvaisi, mutta silti, epävarmuus ei tee hyvää. Tilaamani doppler on postissa, käyn sen ultran jälkeen vasta niin sit voi rauhallisin mielin etsiä ääniä eikä panikoidu heti jos ei löydykään vielä!

T. Salama 10+4
 
Kiitos teille kun jaksatte mua tsempata❤ Nyt on ollu monta päivää aivan kaamea olo, mutta tänään ja eilen selkeästi illaksi rauhoittunut ja kaatouupumusväsymys on ajoittunut päivään. Vpisin siis nukkua 4h päikkärit ihan heittämällä ja varmasti se uupus vaan lisää pahaa oloa entisestään. Mutta, kyllä tästä mennään pikkuhiljaa eteenpäin.

Caro, mulla on "vielä" vichy pysynyt paremmin sisällä ja kokis....ai että kuinka hyvälle tuntuu juoda kokista ja SUON sen todellakin nyt itselleni. Ruokapuolella onkin sitte salaatit oikeastaan ainoita, jotka paremmin pysyy sisällä. Kaikki lämpimät ruuat on ihan kammottavia,mutta hesen kanasalaatti nosti mut tänään sohvan pohjalta. Tosin vetelin ne fetatkin ja sitte muistin, ettei kai niitä olis saanut syödä:eek:

Eli minä juon kokista ja syön salaattia lähipäivinä. Kananmuna keitettynä menee slas, mutta leipäkin jostain syystä tökkii, sekä kaurapuuro...hyi, oon liian monena päivänä sen oksentanut heti syötyäni. Samoin marjat ja omena tulee ylös, ja näin oli tytönkin kohdalla, että mustikat ja mansikat tuli kyllä lyhentämättömänä takaisin. Niin ihme juttuja:ROFLMAO:

Salama, mahan kasvu on kyllä niin hyvä merkki, mutta käy vaan ultrassa, jos yhtään tuntuu siltä. Se on pieni teko oman mielenrauhan hyväksi.

Nauttikaa te naiset keskiraskaudesta, se oli ihan parasta aikaa, kun pahoinvointi ja väsymys (tytöltä en ollu kyllä edes väsynyt kun nyt tähän vertaa:confused:) mutta anyway, olin niin pirteä ja energinen ja kun liikkeet tuntuivat selkeästi, muttei maha kuitenkaan estänyt vielä asioita tekemästä. Sitä odotan kovasti, paitsi että jos nämä kummatkin tuolla saa kasvaa, niin siitä pikku masusta voi vaan haaveilla:ROFLMAO:

Kaiken kaikkiaan mulla on jo mieli paljon parempi. Alkushokki varmaan menossa ohi.
 
Kiitos kaikille :love: On kyllä jotenkin tosi helpottunut olo! Aluksi kyllä pompsahti sydän kurkkuu kun se lääkäri siinä mittaili ja näyttöön tuli lukema 6+4.. sitten se kyllä mittas uudestaan ja olikin että "oho, vauva ei ollutkaan kokonaan siinä äsken".. ja miten noi mieslääkärit on kyllä jotenkin niin tunteettomia ylipäätänsä ja kovakouraisia sen kepukan kanssa... o_O Anto se onneksi muutaman kuvan mukaan että voin niitä pällistellä ja muistutella itselleen että paksuna ollaan :whistle:

@Roxanne 25.6 olis LA. Eipähän tarvi juhannuksena stressata että mistä saa mökin :whistle:

@Kesäheinä-78 No ei ole sullakaan enää pitkä aika! Mitä kaikkea kivaa keksit siihen isyyspakkaukseen?

@mavli ja @marrasmai lle tsempit! Toivottavasti kaikki olisi hyvin ❤

@Siida Mä olen ainakin syönnyt ihan just niitä mitkä pysyy vaan sisällä enkä ole juurikaan ajatellut mitään suosituksia :unsure: Muutenkin kun tulee oksenneltua niin paljon niin näen tärkeämpänä että kunhan sitä nyt jotain ravintoa edes saa ettei joudu mihinkään tiputukseen.. Mulla on mennyt nyt viimiset kolme päivää siten että etova olo on keskittynyt iltaan ja se laukeaa viimeistään silloin kun menen kusettamaan koiran, siellä pusikossa sitten aina yrjöän ja sen jälkeen menen tekemään hyvillä mielin iltapalaa kun olo helpottuu. :ROFLMAO:

Mä kans vähän selailin noita tavallisten tallaajien plussaketjuja että miten muilla menee mutta hiljaista on kun kaikki on vaan facebookissa :eek:
 
En oo tässä kirjoitellut, kun joko oon huonolla tuulella tai ei muuten vain nappaa mikään. Onko tämä normaalia? Tänään oon sentään saanut jotain tehtyä kotona, kun on lomapäivä, mutta en saa aikaiseksi sitä, mitä pitäisi. Kotona suht ok olo, mutta töissä suorastaan v..tuttaa. Syynä siihen on kaikki, eikä mikään. Jokainen ihminen saa osansa neg ajatuksista, jos oikein alan miettimään. Jotenkin vaikea päästä irti niistä ajatuksista. Pitäis varmaan touhuta koko ajan jotain.
Kiva kuulla hyviä uutisia Kiuski. Oli varmasti jännät paikat sen ekan mittauksen jälkeen.
Mites MyMa, joko sait tulokset rasituksesta? Toivottavasti ovat normaalit.
Mavlille tsempit ultraan, onnea matkaan.
Salamakin tulee sitten kertomaan, mitä ultrassa näkyy. Itse en tiedä, milloin kävisi taas tsekkaamassa. Mää kuuntelin tänään sykettä doplerilla, ihana. Nauhoitin ja lähetin lähisukulaisille, saavat näin olla myös mukana paremmin.
Voi Siida, nyt sua koetellaan tuplasti. Toivottavasti loppuu aiemmin kuin edellisessä raskaudessa.
Mikä Marrasmain seuraava etappi oli? HCG vai ultra? Hyvin se menee, nyt ei kannata hätäillä kerran kaikki on ok tällä hetkellä.
 
Taustalta moi. Varhaisultra tänään 6+3, ei näkynyt sikiötä eikä tietty sykettä. Ruskuaispussi ja vissiin istukkakin. Kokenut lääkäri ei ollut huolissaan, ensi viikolla uusi ultra. Kaksi siirrettiin, blasto ja morula. Sanoi sitäkin että jospa tämä kiinnittynyt onkin tuo morula, heti ottaa iästä päivän pois. Sain kuitenkin haamun jo pp5. Toisenkin surkastuneen ruskuaispussin oli havaitsevinaan, eli itse pohdin voisiko tuo aikainen plussa olla se blasto, olisi sittemmin hyytynyt ja sitten morula hitaampana tarrannut kiinni. Äh kamalaa pähkäilyä ja mitäänhän en asian vuoksi voi tehdä paitsi odottaa. Oireita on, viimeeksi tänään dippasin Pc:n ja plussa ennallaan. Kait se lähtisi haalistumaan km myötä. Kenelläkään vastaavia kokemuksia?
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 16.11.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 27.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ...22.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 24.12.2017
Voikukka
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 26.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.1.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 18.2.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 23.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 26.3.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF/2.PAS ... ensimmäinen ... 30.5.2018
Helios... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
Siida ....3.ICSI/1.PAS ... toinen ja kolmas..?
mavli ... 1.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 20.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
annila (5.ICSI - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI - kkm)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason ... 2.IVF ... (kkm)

Maaliin päässeet (y)

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... ??+? ... 14.10.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 2.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... ??+?
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 39+3 ... 10.11.2016
RooRoo1 ... 1. IVF ... toinen ... ??+?
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 38+4 ... 10.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 38+1 ... 17.11.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 42+0 ... 21.11.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+0 ... 14.12.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 42+2 ... 19.12.2016
cerezah ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+1 ... 31.12.2017
Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Toivottavasti tuo lisäämäni oli nyt uusin lista, se oli painunut monen sivun päähän! Täytyy muuten kohta varmaan alkaa lyhentää tuolta 2016 syntyneiden alkupäästä listaa, alkaa tulla megapitkä.

@Siida oliko sulla LA jo tiedossa? :) Jos on korjattavaa/päivitettävää niin laittakaa punaisella, niin voin korjata tuohon äsken laittamaani listaan. Ja muistakaahan merkitä viikot kommentin perään niin pysytään muutkin kärryillä (y) Nyt on niin paljon uusia piinailijoita että mä olen ainakin välillä vähän sekaisin, että kuka olikaan kuka ja mikä tilanne.

Siida, tosi kiva kuulla että sulla alkaa alkushokki helpottaa. Kuten täällä sanottuakin, niin kaksosia syntyy maailmaan koko ajan ja Suomessa kaikki hoito on kuitenkin ihan huippua. Ja hyvä jos olo edes hetkittäin parempi! Äläkä stressaa muutamasta fetakuutiosta ;)

@SalamaT tuo mahan kasvaminen on kyllä aina hyvä merkki, ja oman mielenrauhan kannalta se ylimääräinen ultra on ihan järkevää. Mä kävin kans rv9 yksärillä vielä varhaisultran ja np-ultran välissä.

@kiuski hahaa, hyvä toi sun koiran lenkitys-puskayrjö :ROFLMAO::D:geek: Hauskaa että tulee juhannusvauva, tosiaan saa unohtaa juhannusmenoista stressaamisen :rolleyes:

@Bridge onpas mälsää jos on noin mieli maassa ja naama norsun...llä. :confused: Kaipa tuollainenkin mielialanvaihtelu hormoneista voi johtua?

@Molly3 onpa sullakin nyt vielä lisäpiinailua. Toisaalta jos ei lääkärikään ole huolissaan ja ihan pian pääset jo uusintaultraan, niin selviää sitten ainakin. Kyllähän tuo 6. vko on vielä vähän aikainen, vaikka toisilla näkyy tosi varhainkin. Mutta seiskaviikkoa kai usein sanotaan että ainakin silloin on jo huomattavasti varmempi "näkymä".

ON: neuvolalääkäri tänään ja siellä ei ihmeempiä. Sydänäänet, ultrassa kaikki hyvin, poitsu kelluu pää alaspäin nyt :love: Mutta möyrii niin että koko vatsa heiluu, joten taitaa kääntyillä joka päivä ja moneen kertaan. Sokerit oli rasituksessa ok! En nyt muista arvoja mutta alle viitearvojen anyway :)

MyMa 25+3
 

Yhteistyössä