~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Domi, mulla oli testiviiva vahvempi kuin kontrolli vasta kun hcg oli todistettavasti jo monta sataa. Hcg:n ollessa noin 34 (2 päivää jälkeen verikokeen, jossa hcg 17), näytti pc vain aivan hailuraa viivaa, ja esim. apteekin oma lähes negaa.
Lisäys vielä: Ja muakin lohduteltiin kun vuotelin vähän 8-9 viikoilla ja vielä kertaalleen viikolla 11+ että noin puolissa hoitoalkuisista raskauksista ilmenee vuotoja. Mulla sen myöhemmän vuodon oletetuksi syyksi paljastui muuten virtsis.

Kiva että #hopella oli hyviä ultrakuulumisia, vaikka ei pikku jumppari kaikkea suostunutkaan vielä paljastamaan :)
 
Ti (siis pp15, 5 päiväsellä alkiolla) ollut hcg 1256!!!! (ja siis ma alko se vuoto) Tänään kävin aamulla uudessa... tulis jo huominen (iltapäivällä saan ehkä sen)!!!!! Viivat samaa luokkaa kun eilen..
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
@lullaby, onnea, hieno on lukema :)
@Caro, voi tein hauvaa :(
@gemmy :( ikävä uutinen, voimia <3
@Domi, mä en saanut pc testii muistaakseni yhtään tasavahvaa viivaa ja yhden kerran tosi haalea, tosin kontrolliviivakin oli paljon haaleampi. Hyvähän sun arvo on. Mulla samanlaisella alkiolla pp13 arvo ol 340. Viitearvojen sisällä, mut alareunalla.
@Lia, olen pahoillani teille tapahtuneesta ja toivon valoisempia näkymiä tulevaisuuteen.
@Hopea, kiva ku kaikki hyvin :)

Raskauksista oppineena, että itse en luota vauvan tuloon ennen kuin sen itse ihka elävänä syliini saan. Mitä vaan voi matkan varrella tapahtua. Itse sen sain todella karvaasti kokea muutamia vuosia takaperin viimeisenä raskauspäivänä. Tämän takia hieman hermoheikko olen :)

Nyt on eka 6:n päivän sokeriarvojen mittausrutistus takana ja kaikkia arvot hyviä. Ei vaikuttanut mitenkään syömiset arvoihin,sallituissa rajoissa pysy.
Nyt sit 2x vkossa testausta loppuun asti. Toivotaan et pysyykin hyvinä.
Seuraavaksi sit ru kuun puolivälissä, jännittää jo valmiiiksi :)

Olen tuntenut vauvan liikkeet jo tovin aikaa, mut ihmetellyt, et miten vähän liikkeitä on. Olen vain ihmetellyt et miten voi mahanahkassa olla näin paljon elohiiriä. Tänää tajusin, et ei helvat, ne "elohiirethän" on just niitä vauvan liikkeitä ja niitä on ihan kiitettävästi. Mulla ei ole koskaan aijemmin ollu istukka etuseinässä ja nyt on ja th sanoi et se vaikuttaa heti liikeiden tuntemiseen erilaisena.
Tuli jotenkin tyhmä olo itselle kun en ole tajunnut asiaa :)

Esemila ja elohiiri rv 18+2
 
Hieno arvo Domi!! :)

Tuli muuten mieleen et mulla sillon viime raskauden alussa oli kans vti, ja samoihin aikoihin sitä pientä vuotoo rv5-6, en oo aiemmin tajunnukaan et saatto johtua siitä! :eek:
Tosin myöhemminkin tuli vielä ihan minimaallisesti punerrusta rv20 ja olikohan joskus lähemmäs rv30, ja luin vielä jostain kauheesta vasa previasta, ja pääsin sit ylimäärseen istukkaultraan rv29. Sit loppuviikoilla pelkäsin et istukka alkaa rappeutuun ennenaikojaan ja kävin pari kertaa äitiyspolin tarkistusultrissa.

Nyt on laitettu lähete varhaisultraan ja kuulema ylilääkäri päättää mitä tehdään, mutta tulee varmaan hylsynä takas kun ei laitettu edes mitään epikriisiä mukaan...vaikka oisko hyödyttäny kun taas oli sanottu että linja on se että yksityiset ei enää kuulu sinne, niillä ei oo enää aikoja kaikille hoitoplussien ultrille niin jostain on pitäny karsia. Ei osannu sanoo miks mulle oli väitetty muuta..

Kilpirauhasarvo tsh ei oo nyt niin hyvä kun vois olla, 1,9 kun mieluiten mahd. lähellä 1tä, mut klinikan lääkärin mielestä "ihan hyvä ja jatka samaa annosta"(?!), ja neuvolan lääkäri vastaa tohon maanantaina. Katoin kuitenki että sillon viimeks arvo oli parempi 1,2 mut silti annosta nostettiin 100 mikrog -> 125, ja jo kk:n päästä tosta 150! Siis miks nyt ei nostettas vähintään saman verran kun arvo huonompikin.. ja käsittääkseni raskaus itessään on jo syy nostaa sitä heti. No saa nähdä mitä sanoo. Vai alanko ite veteleen omia annoksia, jos ei muka senkään mielestä tarttis nostaa...!

5+0
 
Liikkeistä puheen ollen, ei kai ensikertalainen mitenkään voi tuntea vielä mitään liikkeitä? Vasta 13+3 siis menossa. Eilen illalla juuri ennen nukahtamista tunsin ”jotain”, jonkun erikoisen hipsaisun jollaista en muista tunteneeni aiemmin. Olin vähän et o_O hmm mikäss... Luultavasti kyllä vaan ilmavaivoja :LOL:
 
marrasmai Kyllä se on mahdollista, viimeks aloin nähdä liikkeitä mahan pinnassa kun istuin hiukan takanojassa, niin sellasta väreilyä hyvässä valaistuksessa jo rv11-12, ja aloin tunteekin niitä hipasuja rv12+. Ekalla kertaakin tunsin niitä jo paljon ennen kun sanottiin että enskertalainen tuntee, mutta sillon en ollu varma vielä onko ne niitä. Kai ensiodottaja voi tuntee niitä ihan yhtä aikasin kun muutkin, mut niitä ei vaan välttämättä tunnista vielä sillon.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Marrasmai, voit tuntea, sanokoon kuka mitä tahansa!! Minä tunsin ekat kutitukset joskus 11-12 viikolla ja sen jäkkeen niitä on tuntunu enenevässä määrin. Välillä pitää oikein raapia siitä kohtaa mistä möngertää kun jää ihon alklta kutittamaan, tai jostain mistä lie.

Liikkeistä puheen ollen. Viime viikolla oli paljon selvempiä liikkeet, mitä nyt on ollu ja arvatkaa mietinkö, että toinen on nyt kuollu:( Olo muuten on edelleen samanlainen, mitä on ollutkin ja maha nyt viikonkin aikana kyllä kasvanut.
 
Hyvältä Domi vaikuttaa! Mulla tuli kanssa vuotoja pari kertaa alkuraskaudessa ja ilmeisesti johtui siitä, että istukka on ollut kohdunsuulla. Nyt saa jännätä rakenneultrassa onko se lähtenyt nousemaan ylöspäin.

Niinkuin muut sanoi todella monella tulee jonkinlaista vuotoa, mutta sun HCG on niin hyvä, että kyllä siellä kaveri kasvaa masussa. :)

Ei siellä siida kukaan kuollut ole, nyt ei saa synkistellä! Kai niissä liikkeissä on vaihteluja ja riippuu varmaan mihin suuntaan ne sun babyt siellä oikein potkii sua ;)

Helios 19+0 kohta puolivälissä jee!
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
@Domi huikeeta kyllä noi sun arvot! Eiköhän siellä joku (tai siis jotkut) möngerrä :love::ROFLMAO:

@marrasmai mullakin jo välillä tuntunut mahassa jotain liikettä. Vähän kuin joku ilma siellä menisi mutta kuitenkin ihan eri tunne! Eikä siis todellakaan mitään selkeitä mutta en keksi mitä muutakaan ne olisi. Muutama viikko vielä niin pitäisi alka tuntemaan jo paremmin :)

Täällä on jotenkin ihan kamala väsymys päällä. Ihan sama että nukunko 6 vai 10 tuntia niin oon aamulla ihan kuollu. Onneks kohta on taas yks lomaviikko edessä niin saa levätä :sleep:

Kiuski 15+4
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
:barefoot:Oi oispa jo liikkeitä... :love:
Mulla kutitti tänään töissä moneen kertaan mahaa, mutta luulin sen johtuvan uudesta villamekosta. Mutta tosiaan sellaista kuplivaa hipsuttelua.

@Siida ei taida sullakaan huoli helpottaa ennen kuin on kääröt sylissä.. Yritetään nyt kuitenkin molemmat ottaa rauhallisesti ja luottaa siihen että kaikki menee hyvin :barefoot:
 
Marrasmai, eikai se huoli ennen helpota:unsure: ja siitä syntymästä sitten alkaakin erilainen huoli, että lapsi/lapset pysyis terveenä ja elossa. Oon kyllä ihan liian kova huolehtimaan kaikesta. Monta kertaa sieluun oikein sattuu, kun tyttöä katsoo ja hänen touhuja, että kuinka voisin suojella hänet kauheuksilta maailmassa....enkä voikkaan, eikä kukaan meistä voi kaikelta lapsiaan suojella...voin vain rukoilla parasta.
Ja kyllä ne sulla kuulostas ihan oikeilta höyhenen kevyiltä liikkeitä. Ne on juurikin kutituksia ihan ihon alla.

Kiuski, ajoittainen väsy vaivaa täälläkin ja tänään nukuinkin parin tunnin päikkärit:whistle:Tosin näin kova väsymys ei vaivaa enää läheskään päivittäin. Nyt oon ollu kyllä vähän flunssassakin, niin sekin saattoi väsyttää. Onkohan sun hb tippunut kun oot niin väsynyt?:unsure:
 
Domi olipa huikee arvo, toivottavasti saat vielä tulokset ennen vkl! :)

Lullaby toivotaan että pääset ultraan! Meinaatko mennä yksityiselle jos et pääse?

Hope ihania ultrakuulumisia! :) Jospa sitten toisella kertaa toinen paljastaisi vähän enemmän itseään.

Helios puoliväli ja ru tosiaan ihan pian! :)

marrasmai siltä juuri ne ekat hipsutukset tuntuu! Aikaista kyllä, mutta kyllä mä uskon että ne voi tuntea jo. Toiset tuntee toisia helpommin kroppansa muutenkin.

Siida inhottavaa kun koko ajan pitää pelätä jotain.. :( Toivottavasti kaikki on hyvin! Alussahan niitä liikkeitä ei vielä muutenkaan tunne niin usein..
 
Hmm.. oon tässä kummastellut et miks tuo minun arvo muka niin hyvä on.. ihanhan se on samaa luokkaa ku lullabylla (toki jos sekin on huikea) jos samana päivänä hänellä oli 848 ja mulla siirrettiin päivää ennen. Ja mikäli taulukoista ymmärrän on ne ihan normeja lukemia, ei lähellä ylärajaa.. no joo... pitkä päivä tiedossa. Ja kun ei se ees siihen loppus tää piina vaikka olis noussu.. toki jo vähän helpottas ja olis ihanaa.. Mut sit pitäs rueta soittelee pääsiskö johkin ultraan, että näkyskö jo onko oikeessa paikassa ja selviiskö mikä hitto sit vuotaa, mutta ei mennä asioiden edelle..
Ihanalta kuulostaa nuo hipsutukset :love:
Muoks. Niin ja one step pysyy samanlaisena kolmatta aamua, mutta tiiä sit et onko siihen ees mahdolista ihan tasa vahvoja saaha (tosi tumma se kyllä etenkin märkänän on, mutta ei ihan kontrollin luokkaa).. nyt rupee nekin jo loppumaan vaikka oli olevinaan hirvee nippu :whistle: yks puikko taitas olla viellä.. pc:tä ei ollut kun ne kaks jotka oli eilen ja toissa aamuina saamanlaiset, niissä tasa vahvat tai jopa vahvempi kun kontrolli..
 
Viimeksi muokattu:
Äkkiä tuun huikkaan Domille ja lullabylle onnittelut! Piinaavia päiviä teillä menossa, jospa saisitte molemmat olla tässä ketjussa vielä monen monta kuukautta :)

Noi onestepit on kyllä ihan hanurista. Esikoisesta sain paniikin kun niillä tuli melkein nega. Sit muistaakseni pregchekillä sain vahvan viivan. Sama tässä raskaudessa kun menin niitä taas ostamaan niin hailuja viivoja ja muilla testeillä tummu hyvin.

Palaan myöhemmin kirjottelemaan enemmän.

Caro ja 32+5
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Siida joo ei helpota ei... Ehkä sitten kun vauva täyttää 30 niin vähän loivenee :confused:

Mulla oli illalla ja nukkumaan mennessä tosi inhottavaa ja välillä aika kovaakin vihlontaa mahassa ihan alhaalla vasemmalla ja piti kauan hakea asentoa jossa pystyi nukkumaan. Yöllä vessaan herätessä ja aamulla kivut olivat täysin poissa, ja nyt on huoli sitten siitä. Aargh. Ihan sekopäiseksihän tässä tulee.

Lullaby toivottavasti pääset ultraan!
 
mavli, meen tottakai sit sinne klinikalle ultraan jos ei kaupungille enää pääse.. viimekskin kävin siellä pari ylimäärästä kertaa mielenterveysultrissa ennen np-ultraa. Ei se nyt sinällään jaksa harmittaa vaikkei pääsis, kunhan sieltä vaan löytys joku elävä oikeessa paikassa, oikeen kokosena jne.

Domi Kyllä sullakin menee ihan linjassa toi arvo, vaikkei tietenkään kahden eri ihmisen/raskauden arvoja pitäskään vertailla, niin kun mulla oli pp14 sen 848 ja sulla pp15 1256. Ja tärkeempäähän on miten se tuplaantuu kun se eka arvo, ja siinäkin kai on vaihteluja 1,5-3 vrk?
Mullahan siinä keskenmenneessä joka oli vieläpä jakautunu, se arvo oli alakantissa pp15 vain 305, tosin tuplaantu juuri siinä 2 päivässä ja pp19 vasta oli jotain yli 1200. Sekin raskaus kesti kuitenkin yli rv8 viikolle, enkä tiedä oliko sillä hitaalla arvolla tekemistä sen kans miten päätty.

Esikoinen täyttää pian 21v, ei oo huolet helpottanu vieläkään, ne vaan muuttaa lapsen iän mukana muotoaan. :rolleyes:
 
Domi täällä on nähty viime aikoina hyvin erilaisiakin arvoja sekä hyvillä että huonoilla lopputuloksilla ja moni varmasti tarkoitti sitä, ettei tuolla arvolla olisi ainakaan syytä huoleen etteikö masussa jotain olisi meneillään.

marrasmai kyllä munkin mielenrauhaa tuo doppler kummasti helpottaa. Esikoisen odotuksessa se oli vielä tärkeämpi. Eilen illalla kuunneltiin miehen kanssa yhdessä ennen nukkumaanmenoa.. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Domi hieno arvo sulla(kin niinku lullabylla)! :love: mulla oli myös tosi kovat lukemat ekassa (pp11/dpo16 1128) verikokeessa silloin ja uskon sen ainakin mun kohdalla liittyneen siihen, että yksi alkio oli jakaantunut kahdeksi. Varhaisultrassa näkyi toinenkin alkio minkä sydän ei kyllä (enää) lyönyt. Joten ei ole mitenkään mahdotonta, että sullakin voisi siellä kaksi olla ;)
 
@Siida Silloin joskus 9viikolla hb oli 147 ja nyt 15viikolla 135 että joo on vähän tippunut. Hoitaja tokas heti perään että otti näytteen vähän liian kylmästä sormesta että varmaan on oikeasti vielä vähän korkeampi ja että "ei jakseta nyt turhaan sun sormia kiusata että saatais oikea tulos". Vai niin. No hyvä se on silti niin olkooppa. Ihme meininkiä kyllä täällä mun neuvolassa :ROFLMAO:

@marrasmai täällä liputetaan kans ihan täysin dopplerin puolesta! Niin monta kertaa on saanut mielenrauhan kun saa ne sykkeet sieltä. Eilen mietin vielä että vois taas kuunnella, mutta sit nukkumaan mennessä olin jo niin väsynyt etten jaksanut. Kai sitä alkaa pikkuhiljaa jo luottamaan että siellä jotain elämää on edelleen kun ei jaksa edes joka viikko sitä kaivaa laatikosta :whistle:

Hei ihanat hormoonit. Aamulla vedin itkupotkuraivarit ihan tyhjästä. Aamulenkillä aloin vaan itkee kun koira kakkas "väärään" paikkaan enkä olis jaksanut kaivaa kakkapussia. Siinä kun koukin sitä paskaa niin se vielä kiers mut ympäri ja olin sen narun kanssa solmussa. Maailman isoimmat ongelmat taas. Tein aamupalaa ja olo helpotti heti :whistle:

Kiuski 15+5
 
Anteeksi kiuski mutta vähän nauratti kun kuvittelin sut koiran kanssa solmulle raskauhormonien myllertäessä :giggle: Itsehän en suinkaan ole esim. itku kurkussa kiukutellut miehelle kaupassa, kun on nälkä mutta mitään ei tee mieli :whistle:

Kävin tänään raskausvaivoihin perehtyneellä fyssarilla joka diagnosoi mun alaselän ja "kohdunsuulla" tuntuneen vihlonnan liitoskivuiksi. Väänteli jalkoja eri asentoihin niin sieltähän ne kipupisteet löyty. Sain hyviä ohjeita (esim. vältä pitkiä askeleita, ota aina hissi jos mahdollista) ja suosituksen vesijumpasta. Suosittelen fyssarikäyntiä lämpimästi kaikille lantiovaivaisille! Rauhoitti myös mun mieltä osaltaan, kun tietää ainakin mistä edes jotkut niistä lukuisista kivuista johtuu.

Marrasmai 13+4
 

Yhteistyössä