~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Tottakai sitä pieni toivo on loppuun saakka ja kumpa oisinkin väärässä, mutta paljon todennäkösemältä tuntuu että vituiks meni ja jotenkin tää olo on vahvistunu koko ajan viikonlopun aikana. En enää viitsi odottaakaan että vuoto loppuis, illaks se ja kivut rauhottuu mut tietää jo että aamulla tulee taas.
 
MyMa, En oo enää päässy lenkille :( luovutin, kun alko olla niin kivuliasta hetken sen jälkeen, kun oli lähteny käveleen. Harmittaa kyllä, taidan aika huonossa kunnossa olla synnytyksen jälkeen..

Helios, onnea hyvistä ultrakuulumisista :love: ihanaa, että maltatte pitää sukupuolen salassa :)

SalamaT, mullakin alko aika aikasessa vaiheessa tuntua mahassa inhottavalta jos istu tietynlaisessa asennossa. Paras on istua vähän takakenossa.

Meillä on vielä kolme blastoa pakkasessa. Uskoisin, että kokeillaan jossain vaiheessa tuleeko niistä vielä mitään. Sen jälkeen meitä ei kuitenkaan enää julkisella hoideta niin en tiedä olisko yksityiseen varaa. Aika hyvä tuuri sais olla kyllä, että kaikki kolme lasta sais samasta hoidosta. Musta ei ehkä alkioadobtioon olis niitä laittamaan jos ei enää kolmatta haluttas. Roskiin menis jos ei ite käytetä tai sitten tutkimukseen.

Me käytiin neuvolassa isyydentunnistaminen tekemässä ja yhteishuoltajuussopimus. Ei muuten mitään ihmeellistä, sf mitta oli 32 ja edelleen keskikäyrällä. Nyt vaan odotellaan kuun viimestä päivää millon sovitaan sektion päivämäärä.

Monelle muullekkin tekis mieli taas kirjottaa, mutta ei kerkeä..

Domin kuulumisia minäkin oon miettiny..

Caro ja 34+1
 
Helios onnea ultrakuulumisista :) En mä ole tuota listaa edes kattonut mikä LA siellä on :D Klinikalla sanottiin alun perin 1.6. mutta neuvola muutti sen jostain syystä 31.5. Oon laskenut viikot vaan hedelmöityksestä, kun ei kai hoitoalkuisissa niitä yleensä muuteta? Joskus touko-kesäkuulla toivottavasti syntyy...

Caro, ihan sama juttu, takakenossa mahdollisimman suorana pitäis istua. Mut hakkaappa siitä konetta... Sohva on jees! Sulla se alkaa jo odotuksen loppu häämöttää :)
 
@Helios... onnea hyvistä ultrakuulumisista :love:

Huh, pakko sanoa että täällä on kyllä aikamoisia supermimmejä tää palsta täynnä! Todella monella paljon kaikkea murhetta ja useita useita yrityksiä takana. Niin toivon että @lullaby siellä kaikki olisikin hyvin! ❤ Vähän jopa syyllinen olo että meillä ekasta hoidosta ekasta yrityksestä tärppäsi.. ja silti oon ihan hermoraunio suurimman osan ajasta :ROFLMAO: ja epäilen että voiko kaikki mennä hyvin vaikka ei ole mitään merkkejä etteikö menis. Tietysti toi diabetes tuo omat haasteet ja harmittaa kun kunto ihan pohjamudissa kun tuo hb meni heti alas, mutta ne on hallittavissa olevia juttuja kuitenkin. Mahtavaa että täällä saa silti roikkua ja kertoa omat epävarmuudet ❤

@SalamaT, täällä kans liikkeet tuntuu möyrintänä ja vähän kuin olis joku kala joka pulputtelee mahassa :ROFLMAO: Ei mitään potkuja tms. Töissä joskus huomaa että jos koneella on niin voimistuu, varmaan juur tuo asento.

Meillä on 2 vielä pakkasessa ja jos vaan tää romukroppa kestää (dialyysiuhka ja silmäpohjat kärsii, koska d1) niin kyllä olisi molemmat tarkoitus koittaa. Jos oma kroppa ei kestä niin saiskohan niiden kanssa lähtee jenkkeihin lainaamaan sijaiskohtua :geek:o_O Itsekin pitäisi kyllä adoptioasiaa miettiä useaan kertaan, mutta olisihan se ihanaa jos niillä onnen voisi jollekin toiselle antaa :love:

Meillä tänään rakenneultran toisessakaan yrityksessä ei saatu kaikkia tietoja, mikä jo vähön huolestuttaa. Ei kyllä sanoneet että on tavatonta mutta ei vissiin kovin yleistäkään.. (n) Toivottavasti vilkkaus ei ole merkki siitä että sillä olisi jotenkin huono olla :unsure: lääkärit kyllä vaan sanoneet että se on hyvä asia. Kahden viikon päästä taas, mutta sitten ollaan jo niillä viikoilla että ns. "turhaa" koska keskeytystä ei enää tehdä. En kyllä siihen lähtisikään lähes minkään vuoksi, vaikea uskoa että mitään terminaalista voisi olla kun likkeet on noin reippaita.. täytyy vain toivoa että hyvin kaikki on ❤

Hope ja muru 21+6.
 
  • Tykkää
Reactions: Siida ja lullaby
Joo kävin ultrassa, itselle oli niin selvää se tulos etten ees ajatellut eilen et jotain kiinnostaa :) Ei näkynyt enää edes sitä "rinkulaa". Mutta oli kuulemma kiistämättä kohdun sisäinen rastkaus (wuhuu) Joka lääkäristä oli iso hieno kehitys askel, itse en edelleenkään osaa niin aivan ajatella. Eilen siis lopetin lääkkeet, ei ole vielä vuoto kunnolla alkanut, kiva lähteä töihin oottelee mitä tapahtuu :(
Helios onnittelut ultrakuulumisista. Olenkin aina miettinyt et olenko ainut joka ei aikoisi kysyä sukupuolta jos sellainen tilanne josksu olisi edessä että pääsisi asiaa "päättämään". Kiva ette joku muukin haluaa pitää jännityksen (y)
Ei muuta ku kivaa vuotta teille kaikille..
 
Domi oon niin pahoillani..ei tässä todellakaan näin pitänyt käydä.. :(

Helios ihania ultrakuulumisia! <3

Hope onpas teillä siellä vilkas kaveri, mutta hyvältähän se tosiaan ennemmin vaikuttaa. :) <3

SalamaT ei varmasti oo kyllä ihan helppo yhdistelmä tuollainen työ ja se että pieni majailee niin alhaalla..

Meen parin tunnin päästä vielä neuvolaan ultrattavaks sen viime viikkoisen vuotoepisodin jäljiltä ja jotenkin jännittää tosi paljon. Olin jo rauhottunu sen vuodon jäljiltä ja sunnuntainakin tunsin illalla liikkeitä jne mutta nyt yhtäkkiä jännittää, pelottaa ettei kaikki olekaan hyvin. Eilen olin illan töissä mutta ei olis millään jaksanu..vaikka oli tosi rauhallinen ilta niin olin ihan loppu. Tarvii pyytää että mittaavat hb:n myös tänään, jos se olis laskenu niin paljon että alkaa oleen puhti pois.
 
Niin pahoillani Domi, todella epäreilulta tuntuu :( no mutta ens siirrosta sitten takasin tänne ja kaikki 9kk (y)
mavli, kaikki on varmasti ihan kunnossa! Mut ainahan se jännittää..
#hope, vilkas liikehdintä tarkottaa nimenomaan sitä että sikiö voi hyvin :)

Tänään ei (vielä) punerrusta eikä selkeetä kipuakaan, ja vähän enempi etomista noustessa kun 3-4 päivään, ei kuitenkaan kunnolliseks voi sanoo.. voihan se pelkkä istukkakin tehdä lieviä oireita.
 
Viimeksi muokattu:
Domi, oon lääkärin kanssa ihan samaa mieltä. Vaikka se siinä tilanteessa ei yhtään lohduta, kun asia todetaan epäonnistuneeksi, mutta itselleni ainakin on jälkikäteen luonut toivoa se, että kiinnittyminen on kuitenkin tapahtunut. Sen jälkeen kehitys kyllä jatkuu jos alkiossa on kaikki kunnosssa.

Ison ja lämpimän rutistuksen lähetän, teillä on paljon toivoa❤
 
Lullaby, mulla on ollut yks sellanen keskeytynyt km, jossa oli aivan hirvittävää pahoinvointia....istulkka toimi, mutta kehotys oli loppunut ennen sykettä. Tämä raskaus yritys ainakin teki heti alusta saakka ihan hirveet oireet:confused:
On siellä sulla on kaikki hyvin, uskoisin kyllä❤ Huomenna jo on totuuden hetki!!

Mavli, mää mietin viime viikolla, että ultraisivatko minutkin neuvolassa vielä ennen rakenneultraa, mutta en sitten saanut soitettua ja kysyttyä. Nyt on enää ens viikko ooteltavaa, niin oottelen rauhassa.
Huippua kun pääset ultraan!!!!

Hope, ihana pikku Vilkas, sulla kyydissä. Ootappa kun tämä elohiiri pääsee tutkimaan maailmaa:love:
Sulla on kyllä diabeteksen kanssa haastava tilanne. Toivotan paljon onnea loppuraskauteen ja että saisitte vielä tulevaisuudessa enemmänkin lapsia.

Caro on jo hyvinkin loppusuoralla, hurjan nopeasti aika menee!! Siellä oli kaikki hyvin pilkuisella❤
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Siida Tänään ois siis 6+5 ja ylihuomenna se tuomiopäivä.. sitä kyllä pelkään että nää oireet ei riitä. Ainoa hyvä selitys ois että ne ois aina lievempiä seuraavassa raskaudessa ja raskaudet on erilaisia jne. mut luulishan niiden edes pikkuhiljaa tässä vaiheessa pahenevan ja tiheentyvän..
 
Lullaby, Kyllä raskaudet voi olla erilaisia samallakin ihmisellä. Mun sisko on pojista voinut paremmin eikä oo oksentanut, mutta tytöiltä laatannut sitten senkin edestä. Mulla ei ollu siinä yhessä raskaudessa kuin pientä etomista ja ajattelen edelleen, että hän olis ollu poika. No toi nyt oli mun keksimää ja voihan olla ettei istukka toiminut oikein ja johtui siitä....ken tietää.
No, huomisen kun jaksat, niin sitten pääset ultraan(y)
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Lullaby mä odotin koko alkuraskauden niitä samanlaisia oloja kuin esikoisen raskaudessa oli, mutta niitä ei koskaan tullut.. Kantapään kautta vasta oppinut että raskaudet tosiaan voi olla erilaisia. Tsemppiä ultran odotteluun!

Siida onneks sulla on se ru jo niin pian! Mulla on vielä kolmisen viikkoo odoteltavaa, olis ehkä ollu vielä vähän liian pitkä aika odotella. Tosi mukava terkka oli, jonka kanssa juttelin sillon viime viikolla puhelimessa, vaikkei ollutkaan mun oma terkka. :)

Ultrassa oli kaikki hyvin. Sisätutkimuksessa lääkäri sanoi jonkin kohdun napukan (tai jonkin kohdan siinä ihan lähellä) olevan melko verevä ja että se on todennäköisesti vuotanut. Ultralla huomasi, että vaikka istukka on takaseinämässä niin se tulee myös aika alas ja lähelle kohdunsuuta. Varovasti kyselin että miltäs siellä pienen jalkovälissä näyttää. Ei luvannut varmaksi mutta ei meistä kumpikaan siellä juuri ulokkeita nähnyt..josko sieltä sitten olisi prinsessa meille tulossa <3
 
  • Tykkää
Reactions: Caro87 ja lullaby
@Domi :poop::cry:epäreilua. Voimia.

@#hope kuulostaa kyllä vilkkaalta tapaukselta, jollei sen vertaa malta pysähtyä, että mitat saisi :) Aistii, että jotain jännää on käsillä, kun noin innostuu (n)

@mavli & @HELIOS onnittelu hyvistä ultrakuulumisista.

@MyMa muistan, miten supertarkkana olin esikoista odottaessani lääkkeiden kanssa. Panadolia otin juuri ja juuri puolikkaan, äärimmäisessä hädässä tietysti. Samalla kolmatta odottava ystäväni oli lääkärin määräyksestä buranakuurilla, jonkun (en muista minkä) vaivan vuoksi ja totesi rentona, että "noo, jossain vaiheessa se on vissiin tarkempaa mitä voi käyttää".

Kuuri taitaa purra :D Tänään on ensimmäinen päivä ilman otsan jomotusta (kopkop). Ainakin tähän saakka. Muuten on alkanut minuakin vaivaamaan se, ettei tiedä mikä on tilanne. Vatsa ei ole juuri muuttunut. Iltaa kohden vähän turvottaa. Pahoinvointia on, mutta sitähän voi olla, vaikka kehitys olisi keskeytynyt. Nt-ultraan on vielä tasan 2 viikkoa.

10+3
 
Domi :cry::cry::cry: Mä silti ajattelin, että voisko vielä... Ja olen ihan samaa mieltä kuin Siida, että on kuitenkin positiivista että se tarttui. Mulla oli se kemiallinen tätä edellisessä kierrossa.. Koita vielä jaksaa jatkaa!

Lullabylle tsemiä huomiselle!!

Kiva mavli että sait ultrasta mielenrauhaa! Ja nyt on selkeä epäily syystä jos vielä vuotelee.

Rakenneultrassa sätki ja hääräsi tosi vilkas vahvasti tytön näköinen murunen :love: Oon ihan onnesta sykkyrällä -siis siitä että kaikki oli hyvin edelleen! Painoarvio 360g ja vastasi viikkoja. Kyllä ne nyt laskee ne viikot päivää mun laskuja edelle, osaisinkohan vaihtaa viikkoja jo torstaisin tästä eteenpäin... Jos sillä nyt kauheesti on väliä! Hetken jo mietin että myynkö sittenkään heppatraikkua ja kamoja pois, ponityttöhän siitä tietysti tulee :ROFLMAO: Äiti paineli ostamaan vaaleanpunaista lankaa ja Kiinassa asuva veljeni mekkoja, miehen tytär hihkuu pikkusiskosta (hänellä jo kaksi veljeä) -ei pääse sanomaan ettei läheiset eläisi mukana :love:

t. Salama ja tättähäärä 20+5 kai sitten!
 
@Helios... ja @mavli @SalamaT ihania ultrakuulumisia teillä! :love::love:

@#hope teille taitaakin tulla melkoinen duracell-pupu sieltä ;)

@Domi Paljon halauksia sinne! Vaikkei nyt mikään nyt taas lohdutakkaan mutta onhan se hyvä merkki että yritystä edes oli. Toivottavasti nyt vaan tyhjenee hyvin ettei tarvi taistella senkin kanssa. Uutta matoa koukkuun ja kohta taas tänne!

Täällä reissattu viikonloppu ja tämä alkuviikko, nyt vihdoin kotona. Jotenkin ihan kuitti kun koko aika ollut jotain. Käytiin uimassakin ja ai että se tuntu kivalle! Pitää varmaan yrittää saada itseään niskasta kiinni jos nyt pääsisi useamminkin sinne. Nyt on muutama päivä vapaata ja jos päästäis ton ompelukoneen irti ;)

Kiuski 17+2
 
Vau täällä on paljon hyviä ultrakuulumisia!! Onnen halaukset teille kaikille helios, mavli ja SalamaT :love: Mites @Siida, onko sun fiilikset rak. ultraan menosta yhtään parantuneet? o_O

@lullaby tää nyt ei varmaan paljoa lohduta edelleenkään kun kaikilla on niin omat tuntemukset ja kokemukset, mutta noilla sun viikoilla mulla ei ollut oireista tietoakaan. Jollen olisi testannut jo tietysti siirron jälkeen rv4 niin en olisi vielä moneen viikkoon tiennyt olevani raskaana.

@mavli onpa hyvä että se vuodon syy selvisi. Mulla oli myös rak. ultrassa istukka hieman alhaalla ja kohdunsuuta lähellä, muttei sen päällä. Rv28 oli kontrolliultra ja silloin oli hienosti noussut korkeammalle takaseinään. Sanoivat että melkein aina ne nousee normaaliin asemaan, jos alussa ei ole kohdunsuun päällä. Toivotaan että sullakin (y)

@Zoona josko se taudissa kärsiminen nyt alkaisi helpottaa! Alku on ärsyttävän epävarmaa, kun aina ennen seuraavaa ultraa alkaa hermostuttaa ja epätietoisuus vaivata. Yleensähän kaikki kuitenkin on ihan hyvin, mutta helppo mun on huudella... Toivottavasti murehtiminen ei vaan ota kellään liikaa valtaa.

@kiuski mä aloitin kans unipesän, katotaan mitä tulee :)

ON: Apua, ehdinköhän mä tehdä kaiken mitä äippälomalle suunnittelin kun nää päivät vaan menee :ROFLMAO: Onneksi ei vielä mitään lähdön fiiliksiä ole, vaikka kovasti poika potkuttelee. Supistuksia ei nyt alapäässä ole ollut, vaan kohdun kovottelua. Ensi viikolla lääkärineuvola, kiinnostaa kovasti minkä kokoista ukkelia siellä povataan. :)

MyMa 35+2
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
MyMa, eipä ne ajatukset oo kauheesti muuttuneet, jotenkin niin epätodellinen olo, että onko meille muka ylipäänsä oikeesti tulossa lisää lapsia:love: Mulla on varmaan ollu jokin ihme sisäistämis ongelma koko raskauden ajan. Eilen illalla ennen nukkumaan menoa yritin kuukletella kaikenmaailman rakennepoikkeamia kaksosilla, mutta onneksi ei löytynyt juuri mitään:LOL::ROFLMAO: tooooodella järkevää ja fiksua, tiedän:whistle:
Jotain kertoo sekin, etten oo mitään hankkinut. Jospa sitä sen ultran jälkeen alkais hankintoja miettimään.

Huhhuh, kauhee rahanmeno on kyllä edessä mikäli nämä muruset tulee syliin. Tytön rattaat pitää pestä ja puunata ja laittaa myyntiin ensimmäisenä. Sitte varmaan kaksostenrattaiden pähkäily alkaa.
Toi rataspähkäily onkin sitten oma juttunsa, kun minusta sen arjen sujuvuuden kannalta on kyllä pakko olla näppärät, helposti käsiteltävät rattaat. Ja joo, myönnän olevani kyllä ehkä liiankin tarkka näissä jutuissa ja ehkä ripauksen turhamainenkin:oops::LOL:
Sitten oon miettiny vauvojen sänky juttua. Alkuun varmasti mahtuvat yön nukkumaan vierekkäin pinniksessä ja ajateltiin sellaista sänkyä mistä saa etulaidan alas, niin sa vauvat ihan oman sängyn viereen...helpottaa varmasti yöllä imetystä. Mutta oon mää näköjään tässä nyt pikkuhiljaa alkanut pohtimaan sitä arkeakin, että mitä sen sujumiseen tarvitaan.

Tulipa nyt sepitettyä omaa sepustusta pelkästään.
 
Myma hyvä kuulla että vielä siirtyi ihan kivasti! Tää oli vähän yllätys kun kaks kertaa ennen tätä on sanottu että on takaseinämässä ja nyt tulikin sitten aika alas. No, jospa se ei kuitenkaan olisi niiiin alhaalla että haittaisi mitään..

Siida teille tosiaan tulee hieman hankintoja vaikka yksi jo onkin. Tosiaan varmasti mahtuvat ensin yhteen pinnikseen ja hieman helpottaa noita hankintojen tekemistä kun on jo kokemusta yhdestä niin pystyy vähän sen perusteella pohtimaan mitä tarvitsee. :)

Mä oon seurannu joitain kesäkuisten keskusteluja ja siellä alkaa moni jo hankkiin vaunuja ja laittaan lastenhuonetta jne ja löysin kans itteni pohtimasta etten oo hankkinut vielä yhtään mitään tälle tulokkaalle. En pientä vaatekappalettakaan. Ja kun neuvolalääkärikin sanoi tänään siihen vuotoon liittyen että ”kun sullakin on jo ton verran viikkoja” ni mä mietin että eeeei, mä oon ihan alussa vasta.. En tiä tarkkaan että mistä tuulee mut kai se on se joku epävarmuus sitten.
 
Ihanaa, että tänne on tullu hyviäkin ultrakuulumisia! :)

Samaa itekki oon tässä panikoinu, että keretäänkö saada kaikki valmiiks kun arki niin kiireistä. Kuitenkin enää vajaa 5 viikkoo jäljellä... Hankintoja ei ehkä enää tarvii tehdä mut kattoo kaikki valmiiks. Toinen pinnis pitäs maalata loppuun, tänään sain jopa ostettua patjan siihen. Pitäs jostain ihan pikkusia peittoja saada kun meillä taitaa ihan yks vaan olla eikä juuri lakanoita. Ei viittis vauvalle noita pinnasänkyyn mitotettuja peittoja laittaa. Mä nukun vauvan kanssa esikon huoneessa ja mies esikon kanssa makkarissa. Ainakin alkuun näin. Sivuvaunuun pinnikseen ja unipesään aattelin vauvan laittaa. Sit kattoo miten suostuu siellä nukkumaan ja otan ihan viereen tarvittaessa. Hoitopöytä pitäs ruuvata seinään, pikkuvaippoja yms jo hommasin vähän alkuun. Korviketta ja tuttipullot löytyy myös varalle, rintasuojukset, rasvat yms myös. Hoitolaukkua kai vois jo vähän pakkailla jos tuleekin yllärilähtö. Vaatteet sain jo pestyä. Oli taas esikon nukuttaminen niin vaikeeta ja meni pitkään, että vähän kauhistuttaa tuleva arki kahden kanssa kun ainakin toinen lapsista on suuritarpeinen ja ei yöt senkään kanssa mene ihan hyvin vielä.. Ehkä me selvitään, pitäs vaan jaksaa sit olla onnellinen että meille on kaksi lasta suotu vaikka ensin tuntu ettei yhtäkään saada :)

Caro ja 34+2
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
@Domi
Höh, olisihan tuo voinut sanut olla toisin, olen pahoillani tapahtuneesta. On vaan niin väärin antaa ja heti ottaa pois, vieläpä mutkien kautta :( Tsemppiä jaksamiseen

ON:
Eilen ru ja kaikki ok niin kuin pitääkin olla ja painoarvio 348g ja vastaa hyvin viikkoja. Saatiin pari kivaa 4D kasvokuvaakin mukaan. Seuraava seurantaultra vasta n 2kk päästä ja sit noin 2 vkon välein. Ihan täysille viikoille ei päästetä.
Sukupuolikin selvisi ja minähän se ekat vaatehankinnat eilen heti sitten tein.

Onnea odotukseen kaikille missä vaiheessa olettekin. Kohtahan täällä alkaa osa jo porukasta "poksahtelemaan". Älkäähän nyt liikoja touhutko, lomalla kuuluu rentoutua :) Paremmin sanottu kuin tehty :ROFLMAO:


Terkuin esemila ja napero rv 20+1
 
Domille paljon tsemppiä ja toivottavasti seuraavasta siirrosta tulee se nyytti syliin.

Onnea muille hyvistä ultrakuulumisista!

Eikös ne muuten korota sitä äitiyspakkaus arvoa / korvaussummaa juuri 1.6 alkaen? Ymmärsinn jostain, että niiden arvo nousisi 30 €. Vähänkö harmittaa, kun se laskettuaika on just 31.5, niin jää korotus saamatta...

SalamaT, meidän klinikalta sanoi silloin, että laskettuun aikaan ei saa kajota, kun hoidoissa on tarkat päivät tiedossa. Mullakin siis sikiön koon perusteella ollaan noin 3 päivä edellä laskettua aikaa, mutta eivät ole koskeneet siihen, kun klinikalta antoivat sen "oikean" ajan.

Minäkin olen vihdoin uskaltanut alkaa ostella vauvalle vaatteita ja tarvikkeita. Ehkä tästä pikkuhiljaa alkaa jo uskoa, että kaikki menisi hyvin loppuun asti.

Helios 20+6
 
Heippa vaan kaikille!

En ole tänne vielä kertaakaan mitään kirjoittanut, mutta hoitoketjun jälkeen kylläkin taustalla seuraillut koko raskauden ajan. Taustoista sen verran, että toinen tulossa lapsi tulossa ja esikoista ennen oli 2 km ja jälkeen 4km ja nyt tämä raskaus lähti ensimmäisestä IVF tuoresiirrosta käyntiin. Mitään syytä keskenmenoihin ei koskaan ole löytynyt,mutta suurin syy varmasti oma ikä (41 v). Esikoinen lähti käyntiin inssillä, mutta toista ei inssillä onnistuttu saamaan.

Nyt siis menossa jo loppuraskaus 34+2 ja kaikki sujunut tähän asti ihan suht Ok. Ultrat Ok ja tehtiin vielä alussa NIPT testi oman mielenrauhan takia. Nyt kuitenkin huolenaiheeksi ja jännityksensä on tullut vauvan perätila. Jos ei viikkoon käänny niin sitten ilmeisesti lähete äippäpolille kääntöyritykseen. Kovasti huolettaa kun en yhtään ollut edes ajatellut sektiota vaan kuvittelin vaan meneväni synnyttämään perinteisesti. Olisi kiva kuulla kokemuksia mahdollisista kääntöyrityksistä tai sektioista.

Ja ihana on ollut seurata kun hoitoketjusta on siirtynyt paljon tuttuja nimimerkkejä tänne puolelle, ja tietty uusiakin! Ja suuri tsemppaus kaikille alussa vielä oleville. Se on niin stressaavaa aikaa.
 
Heh juu aikamoinen vipeltäjä tuntuu olevan. :ROFLMAO: Kiitos kaikille kannustuksesta :love: @Siida kiitos samoin, kyllä sielläkin kaikki vauvoilla on hyvin varmasti! Itselläkin on ollut vähän samaa sisäistämisongelmaa, eikä hankintoja olla vielä tehty. Pitäis varmaan kohta alkaa ettei tuu paniikki :ROFLMAO:

@Zoona huippua kun alkaa olo helpottamaan! Tsemppiä odotteluun, tuossa vaiheessa on toooosi pitkiä viikkoja. Kyllä siellä kaikki hyvin on ❤

Hope ja muru 22+1
 
@Caro87 , voi höh että lenkkeilyn jouduit lopettamaan :( Samaa oon miettiny, että ei varmaan oo kunto kummoinen synnytyksen jälkeen.. Toivottavasti tulee paljon vaunuteltua edes! Ja oli muuten kiva lukea tommosia konkreettisiakin juttuja mitä oot tehnyt :) Mä oon pessy ahkerasti vauvan pyykkejä valmiiksi, nytkin on harso- ja lakanakuorma koneessa.
Ja saa sitä valittaakin vaikka lapsia nyt onkin suotu, on tuo iso muutos kun toinen tulee taloon. Toivottavasti nukkumisjärjestelyt teillä toimii, mäkin oon niitä kovasti miettinyt... Hirveesti tekis mieli pitää pieni kainalossa heti alusta lähtien, mutta miestä jotenkin pelottaa ajatus. Pinnis ollaan kyllä laitettu sivuvaunu-kuntoon että katotaan missä se vauva sit öisin onkaan.

@SalamaT mullakin ymmärrys, että hoitoalkusissa LA:ta ei "saisi" muuttaa. Toisaalta sillä parilla päivällä ei nyt kai oo yhtään mitään merkitystä kuitenkaan.

@esemila mukava kuulla että sielläkin on kaikki hyvin! Me käytiin jo np-ultran jälkeen ostamassa eka body, mutta sen jälkeen oon aika tasasta tahtia hankkinut kaikkea vaatetta ja nyt niitä on kyllä jo varmaan liikaakin:confused::D Miksei sulla päästetä täysille viikoille raskautta? Jos siis haluat kertoa, ei ole pakko.

@Helios... Tosiaan nousee se äitiysavustuksen määrä 30€:lla. Jännä nähdä miten se vaikuttaa pakkauksen sisältöön, että mitä sinne tavaroihin lisätään. ÄP:nhän saa kuitenkin jo aika hyvissä ajoin, kun korvausta pitää kuitenkin hakea viim. 2kk ennen LA:ta.

Tervetuloa @Ranau !:) Olisit tullut vaan aiemmin jo mukaan jutteluihin:D Sun nimimerkki ei oo mulle tuttu, vaikka kauan taustailinkin ennen tänne tuloa myös hoitoketjua. Onko ihan poissuljettu ajatus, että synnyttäisit kuitenkin perätilasta? Sekin on vissiin mahdollista, en kyllä asiasta sen enempää tiedä.

@lullaby miljoona tsemppihalia tän päivän ultraan!!!

Muistattehan laittaa viikot tekstien perään :)

MyMa 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Lullaby mä eilen koko päivän odottelin sun kuulumisia, kunnes tänään heräsin torstaihin... :LOL: Kaikki peukut pystyssä!

Helios niin täälläkin on sanottu, ettei laskettua muuteta hoitoalkuisissa, mut vissiin mun lääkäri oli säveltänyt jotain omiaan päivän huti. No, edelleen päivä sinne tänne, oliks se muistaakseni niin, että 4% vauvoista syntyy laskettuna päivänä...

Täällä vaivaa onnellisuuden lisäksi aivan jäätävä väsymys. Liekö hb tippunut selvästi vai muuten vaan ihan ihan kuutamolla koko ajan. Viime yönäkin 10h unet ja vois mennä takaisin sänkyyn per heti. Jos ei tää kohta helpota niin otan vaikka pari huilipäivää töistä. Mitä hyötyä tällaisesta tsombista on kenellekään...

Vaivaako muita täällä hillitön pesänsiivous- ja rakennusvimma? Mulla tää menee vissiin ihan överiksi -tai menis jos jaksaisi enemmän :ROFLMAO: Koko kämpän sisusta on kohta Torissa myynnissä (ja varsinkin kaikki miehen "aarteet") :ninja: Asutaan maalla, eli parit isot ulkorakennukset löytyy mihin on ollut "kätevä" jemmata kaikkea :poop:. Löysin mm. 38 kpl erilaisia hevosten loimia. Mulla ei ole ollut yhtään hevosta kohta kahteen vuoteen!! Mut onhan ne käteviä olla olemassa?
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby

Yhteistyössä