~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Zoona, asun ite täällä Tampereella...eli ei ihan lähellä. Onko tutullasi mitään reissuja tänne suunnalle, ja minkä verran pyytää niistä?
Tässä lähistöllä oli jollakin ne myynnissä, tosin joku osa oli rikki ja jotain oli hukkunu mutta hintakin suht järkevällä tasolla 300e.. sillä voiskin jo harkita. Tosin ei nyt moniin viikkoihin vielä mutta jos ne on vielä joskus parinkin kk päästä myynnissä, niin ehkä sit.
Oon nyt lukenu tosi paljo huonoo niistä ilmarenkaista, että joillain ne on ollu ihan paskat, joutunu vaihtaan monta kertaa vuodessa, toisilla taas hyvinkin kestävät. Riippuu siis ilmeisesti tuuristakin ja tuote-erästä? Onneks niihin on erikseen myytävänä puhkeemattomiakin renkaita, ja sellaset oikeestaan kannattas hankkia ihan suosiolla samantien ja vaikka yrittää myydä käyttämättöminä pois ne ilmakumiset. Tai parhaassa tapauksessa löytäs käytettynä hyvään hintaan joihin ois jo vaihdettu sellaset.

Mulla oli esikoisella ensin vaunut ja sit rattaat eikseen, molemmat käytettynä ostettuja. Mutta sit hankin noi nykyset ja totesin että hyvät kuomulliset rattaatkin riittää hyvin, kun selkänojan vaan laskee ääri alas pienelle vauvalle.

Näyttäs olevan melko painottunu valkoseen ja harmaaseen tänä vuonna toi pakkaus.. on siellä muutama värikäskin. Ite ehkä tykkään enempi tummista ja lämpimistä väreistä..sellasista vähän retroista.
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/talta-nayttaa-vuoden-2018-aitiyspakkaus-uutena-tuotteena-suomi-100-huopatossut/787769/

marrasmai
, en osaa kuvitellakaan mitä piinaa tuo on, mutta hienoo siis että on mahdollista myös että tilanne paraneekin hiukan syntymään mennessä (y)

Polveen tulee varmaan kiva mustelma kun kaaduin tänään aamusta lasta tarhaan viedessä, jotenkin kengän nauha jäi toiseen kenkään kiinni! Mutta eipä sillä väliä kun mahaan ei onneks mitenkään osunu tai sattunu... vaikka hiukan neuroottisena kytänny nyt liikkeitä että jos se kuitenki rytkähti siinä jotenkin pahasti :oops:

15+0
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 26.3.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Helios ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 5.6.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 15.6.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 20.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
Choco coco ... 2.? IVF 1.PAS ... kolmas ... ?


Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
An1z81 (1.IVF 1.PAS - tm)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 ... 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Voikukka ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
MyMa, oon huomannut ton raitajutun:ROFLMAO: Ja on huomanny senkin, että valikoima kivijalkakaupoissa on surkea ja kunnon liikkeitä saa etsimällä etsiä...hm on tullut tutuksi ja siellä valikoima on mitä on...surkea.
Minä oon niin huono netistä tilaamaan kun ei pysty sovittamaan ja INHOAN sitä vatkaamista sitten edes takaisin. Ja kun ne epäsopivat mulla ainakin tahtoo jäädä palauttamatta ja sitten ne pyörii nurkissa ja niitä yrittää kirppareilla myydä:unsure:
Meillä on tytöllä Britaxin next go rattaat ja ollaan oltu niihin tyytyväisiä. Melkein harmittaa myydä nyt pois koko setti, mutta minkäs teet.
Tykkään varsinkin tuon vaunukopan ja rungon ulkonäöstä. Kohtuu kalliithan noikin oli, mutta tuntuu että kaikki vähänkin laadukkaammat maksaa sen lähemmäs tonnin tai yli....ne bugaboot on lähes 2000€ ja oon kyllä nyt luopumassa siitä ajatuksesta, kun siinä on kyllä niiiiiin rajusti ilmaa hinnassa pelkästään merkin vuoksi...periaatteessa alkanu ärsyttään vaikka näppärät rattaat kieltämättä olisivatkin. Käytetyistäkin pyydetään niin paljon, että toisen merkkiset tuplat ostaa uutena lähes siihen samaan hintaan. Ja vaikka niistä saakin myydessä suhteessa enemmän, niin uutena niistä maksaakin muihin verrattuna enemmän, eli siinäkään ei saa sitä erotusta itelle takaisin.

Sitten tuosta imetyksestä. Tayssista sain ohjeita synnytyksen jälkeen mitä sain. Kavereilta tuli parhaimmat kokemukset ja ohjeet. Neuvolasta en muistaakseni minullekaan mitään ihmeempiä neuvoja tullut. Hyvä vinkki toi FB-ryhmään liittyminen(y). Itse tuskin liityn, mutta luulen nyt muutenkin toisella kertaa muistavani niksit.
Suurin asia on se, ettei päästä nännejä huonoon kuntoon. Jos tisseistä veri tirskuu on syötöt ihan hirveetä tuskaa. Kunnolla nännirasvaa ihan heti eka syötöstä lähtien ja jos tuntuu yhtään pahalta, itellä pelastuksen toi rintakumi. Syötin sen kanssa aina kun teki kunnolla kipeää. Kuitenkaan en totuttanut vauvaa pelkästään sen kautta syömään, mutta heti kun kipu oli siedettävää imetin ilman kumia. Muutamassa päivässä rinnat alko kestämään ja se oikea kunnon imuote on a ja o, jos vauva imee liian kevyesti se sattuu ihan sairaasti ja rasittaa nänniä paljon enemmän kuin silloin kun se on kunnolla suussa.

Mavlilla ihana vauvamaha❤

Uusi äitiyspakkaus on tosiaan julkaistu. Täytyy toivoa että tuon uuden myös saisi eikä sitä viime vuotista. Tykkäsin kyllä myös pakkauksesta. Ehkä hiukan poikamainen, mutta ei haittaa, kun pojalle mulla ei oikein mitään valmiinakaan ole ja hyvin noi vaatteet käy kummalle tahansa. Neutraaleja vaaleita värejä❤

Mulla on jaloissa ja varsinkin vasemmassa jalassa polven yläpuolella ihan hirveet suonikohjut. Polvimittasta korkeintaan kehtaan pitää kesällä päällä....yleensä joku maksimekko mullakin. Nyt on myös nilkkoihin tullut sinistymiä...ne li tyttöä odottaessakin ja mun äitiltä nää on peritty kaikki, hänellä on just samanlaiset jalat ja raskausainkoina oli ihan mahdottomat:eek:Mulla on ollu jo ennen raskauksia suonikohjuja, mun isällä että äitillä on molemmilla ja perintönä ne on siirtyny mullekin, mutta paheneehan ne puolet rajummiksi raskausaikana. Onneksi ne ei oo ikinä kipeitä! Nyt oon joka ilta tehny jalkalihasliikkeitä sängyssä, että saisin pidettyä verenkiertoa parempana ja jalkalihaksia vähän edes kunnossa. Oon kyllä huomannu että se on auttanu ainakin selkäkipuihin. Sen jälkeen muuten on hävinny ne liitoskivutkin kun aloin jumppaamaan. Eihän sitä tiedä, oisko ne hävinny muutenkin, mutta nyt vaan tuli mieleen että ne sen jälkeen alko pikkuhiljaa häviämään.

Zoona, ihanaa kun sielläkin vauvamaha pyörähtänyt esille❤
Meidänkin pitäis hommata makkariin uus säilytysjärjestelmä vauvojen vaatteille. Käytiin jo katteleen ku oon saanu päähäni, että haluan vedettäviä metallikoreja, mutta yllättävän hankalaa löytää sopivan korkuista järjestelmää, mihin saisi pöytätason päälle ja siihen hoitoalustan. Ikealla oli joko liian korkeita järjestelmiä tai matalia. Etsintä siis jatkuu. Pari sellaista jos löytyisi ja taso väliin, niin olisin onnellinen. Tytön vaatteet on ollu lipastossa vielä tähän päivään saakka ja musta tuntuu että ne vaatteet haisee aina sille lipastolle kun ilma ei pääse siellä kunnolla kiertämään. Nyt onneksi toi lipasto vetelee viimeisiään muutenkin, niin se joutaa kaatopaikalle.Täytyy vähän isommin nyt tehdä säilytysrymsteeerausta, että saa tytönkin vaatteet vaatehuoneeseen mahtumaan.
Ollaan päätetty vuokrata sitten ne vaavisängyt. Just kaveri kehui kun on omalle vauvalleen vuokrannut, että äly kätevä kun saat vauvaa siirreltyä viereen kun teet ja touhuilet kaikenlaista ja heidän vauva on jo niin tottunut nukahtamaan siihen sänkyyn, ettei edes syliin halua rauhoittua, vaan nukahtaa vasta kun hänet laitetaan sinne sänkyyn. Vauva myös näkee sieltä sängystä paremmin ympärilleen mitä rattaista.
Ensin ajattelin, että kyllähän kaksostenrattaa ajaa sisällä samaa asiaa, mutta siinä taas vauvat on aina vierekkäin ja jos toinen nukkuu ja toinen ei, niin siinä häiritsee toisenkin unta, kun toista rauhoittelee.
 
Mulla ei maha oikein näy näissä kuvissa, mutta kyllä mulla ihan kunnon masu jo on. Meillä oli se paino arvio 26+1 melkein 1200g, joten hyvin täällä kasvua riittää. Täällä on tihkunut ternimaito jo rinnoista useamman viikon ajan. G-kupit eivät meinaa enää riittää, vaan vielä isommat pitäis hankkia. Ehkä kokeilen ensin sitä jatkopalaa, jos sillä saisi hieman lisäaikaa rintsikoille.

Itse sain eilen äitiyspakkauksen ja minusta 2017 pakkaus on ihanan värikäs ja tuo tän vuoden pakkaus kovin valkoinen/harmaa siihen verrattuna. Mä siis tykkään väreistä :)

Helios 29+0
 

Attachments

Helios, äAlkaahan sielläkin maha jo näkyä(y) On se vaan niin hauskaa kuinka erilaisia vauvamahoja me jokainen saamme kannettavaksemme❤
Kävin nyt ajatuksen kanssa kattoon sitä viime vuoden pakkausta ja ite myös ihan tykkään siitäkin. Sekin hiukan poikamaisempi, mutta sopii mulle nyt hyvin. Tykkään muutenkin raidoista ja niitähän sieltä löytyi useammasta bodystä. Ne ullkopuvut ei mun silmään oo nättejä noissa pakkauksissa ollu koskaan....minäkö tarkkako....:LOL: :ROFLMAO:

Sitten noista painoarvioista. Mulla oli pojan arvio 24 viikolla 850g ja meni yläkäyrällä. Tyttö taas 650g ja ylsi juuri ja juuri keskikäyrälle.
Nyt on taas ultra just ennen pääsiäistä. Jännä nähdä miten ovat kasvaneet, sitten on viikkoja 28+jotain. Oikeestaan kyllä jännittää onko painoero kasvanut vai pystynyt samana. Tytön potkut ainakin näkyy jo todella selvästi mahan päälle ja hikkakin tuntuu, että kasvanut on ainakin. Pojan hikka on tuntunu jo jonkin aikaa ja liikkeet on muutenkin selkeämpiä. Tosin hän on tuolla alempana ja varmasti myös ahtaammin.
 
@lullaby minäpä kysäisen mikä tilanne, hinta ja liikkuvatko treen suuntaan.

Nopeasti kommentoin, että esikoisella on kaiketi parvorokko. Miten huono tuuri voi olla?!!! :cry: Oman tartunnan määrittely on hieman vaikeaa, kun voi olla oireeton. Nyt on lievästi tukkoinen olo, kai sekin voi olla oire. Juuri tiistaina ehdin ajatella, että vielä 5 vkoa, niin pitäisi parvonkin riski olla olematon. Menen labraan otattamaan vasta-aineet. Olen aika varma, etten ole sitä sairastanut, sillä äiti ei ole merkinnyt mitään minun tietoihin. Ja aika vähän olen aikuisiällä ollut altiina tuollaisille lastentaudeille, kun yhteyksiä pieniin lapsiin on kuitenkin aika vähän.
 
Voi mä olisin kyllä tahtonut ne Next got. Ja varsinkin miehelle ne olisi ollut paremmat kun se on sellanen hujoppi mutta ei mene kyllä niin pieneen tilaan mitä smilet. Katseltiin kans noita Stokkeja ja Cybexejä mutta hinta kohosi vähän liikaa niissä... :whistle: Tulipa muuten yllätyksenä että jo esim menee vaunut rikki, kumi puhkeaa yms niin takuuaikana saa toiset vaunut tilalle kunnes omat korjataan! Ostettiin meidän siis Tampereen Baby Stylestä ja en voi kuin suositella sitä paikkaa. Aivan loistavaa palvelua kaikinpuolin. Oltaisiin saatu ne Smilet vähän halvemmalla toisesta puljusta mutta palvelu oli sen verran hyvää että tungettiin ennemmin rahamme sinne.

Kiitos imetysvinkeistä, minäkin suunnistan sinne faceen siis. Kaveri on myös yksi niistä tukihenkilöistä niin onneks avun saa myös sitä kautta :)

Nööööy. Olisin kyllä halunut tuon tämän vuotisen äitiyspakkauksen enkä viime vuotista. Nättejä vaatteita toki nekin on mutta silti... :unsure::cry: no onneksi saa edes sen lisäosan niihin. Ei taida auttaa edes kikkailut vaikka jättäis hakemuksen kuinka myöhään.

@Zoona Voi ei! Paranemisia sinne!

Kiuski 25+5
 
Kiitos tsempeistä Zoona! Eikä tosiaan ole enää pitkä aika, Kiuski - aamukammassa 4 piikkiä ennen sairaalaanmenoaamua (y) Ja MyMa, positiiviselta tuntuu ainakin nyt, että päivä on tiedossa ja on varmaa, että yliajalle ei tarvitse odotella. Melko muhkea olo kun alkaa jo olla varsinkin iltaisin.

Kiitos myös imetyksen tuki -vinkistä :)Esikoisen kanssa ei aikoinaan ongelmia ollut, mutta vähän jännittää, miten sektio vaikuttaa maidon nousuun ja voihan nyt olla asiat muutenkin toisin.

Mulla on liivit menneet uusiksi useamman kerran sekä kuppikoon että ympärysmitan kasvettua, jatkopalat ahkerasti käytössä silti, kun mulla puristus tuo huonon olon ja pyörrytyksen. Tällä viikolla tosin en ole tarvinnut jatkopaloja eli vauva on ilmeisesti vähän laskeutunut alemmas vaikka erityisesti istuessa ja iltaisin kylkiluita kolkutteleekin niin, että rintalasta tuntuu esim. yskäistessä aralta.

Laitanpa minäkin nyt mahakuvan, kun vielä voin. Vaihdoin kuulkaa ihan tätä varten raitapaidan :LOL:

Xienna 38+4
 

Attachments

Kiitos Zoona :) tosin määhän alan hankkiin niitä vasta aikasintaan rakenne-uä:n jälkeen, eli jos tutullasi on kovin kiire saada ne myytyä, niin varmaan kannattaa sit ensin yrittää kaupata muille.
Hui, en tiedä oikein mitään tosta parvosta, voiko se siis olla jotenkin vaarallinen raskaana oleville? :eek: Pikaista paranemista sinne kuitenkin, ja onnea operaatioon!
kiuski, hyvä tietää tosta takuusta,.. onko toi voimassa siis yleisesti vai vain tuolla yhdessä liikkeessä?
Xiennalla söpö pikku kumpu, ainakin tossa kuvassa, vaikka jo periaattees täysaikanen :) mulla ollu vähän samoin, ei oo kumpikaan kovin isona näkyny ulospäin loppuviikoillakaan ja sain helposti kätkettyä halutessani esim. löysän fleecen alle.. oon suht pitkä ja sillonhan se maha ikäänku "hukkuu" paremmin sinne muuhun kehoon.

Kattoko muuten joku muu eilen Maria Veitolaa? Siinä Laura Huhtasaari avautu endostaan, sekundaarilapsettomuudesta ja hoidoista. Samoin Karita Tykkä Kaunis elämä -sarjassa. On jotenkin tosi hienoo että julkkiksetkin presidenttiparin tavoin puhuu avoimesti tästä, ja muistuttaa ettei asiat aina oo sitä miltä ne ehkä ulkopuolisista voi näyttää, ja varsinkin ettei lasten saaminen oo kellekään itsestään selvyys.
 
Voi Xienna kuinka ihana pikkunen maha sulla, vaikka odotus ihan kalkkiviivoilla❤ Itsekin oon pitkä, mutta kyllä mulla silti on maha aina aikaisin pullahtanut näkyviin.

Zoonalle voimia rokkoepisodiin...on kyllä ikävä juttu, jospa se nyt ei kuitenkaan sulle tarttuisi.

Kiuski, ollaankohan petytty samaan vaunuliikkeeseen:unsure: Kun tytölle etsittiin vaunuja, niin saatiin niin surkeeta palvelua yhestä liikkeestä, että mies sanoi nyt jo heti, että sinne ei sitten nyt mennä :LOL: ookoo, ei sitten mennä!!
 
Jos joku ei halua omaa äitiyspakkaustaan niin ostan mielelläni äitiysavustuksen hinnalla. Ruotsissa asuva ei saa yhtään mitään, mulle ei mitään väliä minkä vuoden laatikko, jos sellaisen vaan kerran elämässään saisi :love:
 
Marrasmai, voi itku kun ei tullut aiemmin puheeksi....minähän oisin nyt saanut kolme pakkausta jos olisin ne ottanu. Otin yhden ja kaksi rahana. Hakemus on ehditty laittaa jo pari-kolme viikkoa sitten. Nyt kyllä harmittaa. Mieluusti oisin sulle yhden ottanu.
 
@lullaby En osaa kyllä sanoa että onko tommonen takuuhomma muilla, luulisi että on? Tai sitten ei (n):ROFLMAO:

@Xienna Onpas sulla söpö maha! Tsemppiä vielä synnytykseen, kohta nyytti on sylissä :love:

@Siida Joo tää yks kauppa on kalevassa ja toinen samanlaisella kohtelulla lietsussa. Oon joskus melko tarkka noissa kun itsekkin pyörittelen ihmisiä päivät pitkät niin en kyllä rahojani anna sellaiselle josta jää paska maku suuhun:ROFLMAO:

Juu kattelin kans sen Veitolan. On kyllä kiva kun enemmän ja enemmän ihmiset puhuu lapsettomuudesta! En ole juurikaan aikaisemmin edes tajunnut kuinka yleistä se on, tai sitten sitä nyt vaan kiinnittää enemmän huomiota moiseen kun itse istuu samassa veneessä äyskäröimässä.

Ostin jonkun tyynyn nyt itselleni yökaveriksi. Tosi hyvä kun on niin pitkä ja sitä saa joka koloon tungettua samaan aikaan, ainoa miinus on vaan se että yöllä kun kääntää kylkeä niin hirvee asetteleminen taas uudestaan. Että samalla tavalla sitä kyllä heräilee, ainoa ero ettei selkä ole aamulla kipeä, mikä tietysti on pääpointti. Vähän tylsää vissiin tällä hetkellä kun toi nyt on ainoa asia mikä tuli mieleen omasta elämästä :LOL::ROFLMAO:

Kiuski 26+0
 
Kiitos kaikille painoarviokuselyyni vastanneille :)

Me ostettiin Brio Smilet ja tietty siis käytettynä ku uusina ei enää saa. Britax Smile 2 olis ollu kivampia koppavärejä, mut en halunnu Britxia.
Vaunut on kyl tosi siistit, kuin uudet. Rungossakaan ei naarmuja. Vaikuttaa tosi käteviltä ja ketteriltä. Meillä aikaisemmatki oli Briot ja niistä tykättiin.
 
Voi harmi Siida kun ei tosiaan aiemmin hoksannut! Mutta kiitos kuitenkin kauniista ajatuksesta :)

Meillä oli eilen tarkoituksena käydä vähän renkaita potkimassa ja kiertelemässä vaunukauppoja. Mutta niin vaan tultiin kotiin upouusien Bugaboo Buffaloiden kanssa :LOL: Vanha malli on poistumassa ja oli hyvässä alennuksessa, joten saatiin uudet vaunut käytännössä käytettyjen hinnalla. Samassa kaupassa sattui olemaan imetysliivit ja vaipparoskis puoleen hintaan, niin tulipa nyt hankittua nekin :D Vaatteita on ostettu ihan muutamia, ja paljon tullaan saamaan käytettynä sukulaisilta. Niitä ihan pienimpiä vaatteita ei kovin paljoa hankita, kun ekat viikot menee kuitenkin varmaan sairaalavaatteissa.
 
Kiuski, just noin se on nykyään, että britax on entinen brio, eli sama ratas se on. Minä nukun kolmen ihan normaali tyynyn kanssa ja heräilen usein yöllä. Nää tyynyt on kasattuna pään alle. Päivällä on sitten huono olo kun niskat ihan muusina. En oikeen tiiä mikä tähän paremmin nukkumiseen auttais parhaiten.
Moottoroitu sänky varmaan, mutta ei nyt raski uutta sänkyä hankkia.

Marrasmai, tehän teitte hyvät kärrykaupat(y) Noin ne renkaan potkimiset usein päättyy, että tullaan rattaiden kanssa kotiin!
Minäkin shoppailin tänään ku ostin kirpparilta kahdet housut pojalle:LOL:
Mies sanoi tänään, että pitäis sinne vaunukaupoille selvitä kun vielä jaksan jalkojen päällä kunnolla olla....kieltämättä aktiivisen päivän jälkeen on kyllä jalat turvoksissa ja ihan romu olo....kyllä tää alkaa enemmän tuntumaan.

Eilen kun tään talon siivosin, olin tosi selkäkipuinen loppuillan ja vieraita yritin vielä passata huhkimisen päätteeksi. kyllä oon taas miettiny sitä siivoojan palkkaamista, miksi se on kuitenkin niin iso kynnys:unsure:
 
Mulla taitaa olla parvorokko. Lauantaista saakka on ollut pientä ihottumaa/punaista läiskää poskilla ja eilen alkoi nuha. Ei ole varmaan kaukaa haettua, kun lapsella on joku rokkotauti :cry::cry::cry: Miten :poop: mäihä voi olla? Päiväkodissa ei kyllä ollut mitään tietoa rokosta Siis muilla lapsilla, että voihan se olla muutakin rokkoa tai jotai joku allerginen reaktio. Väistämättä pintaan nousee tietyt katkeruudet: eikö riitä, että lasten saaminen on ollut tuskaa ja siihen on liittynyt vuosien alakulot ja epätoivot. Perjantaina on ru, mutta eipä se sellaista toivottua helpotusta tuo, jos täytyy pelätä tällaisia juttuja. :unsure:
 
@marrasmai Jos löytyy hyvät ja edullisesti niin todellakin kannattaa viedä kotiin asti (y)

@Siida Jos sulta se selkä sökähtää tai muuten hajoat niin itku siinä kyllä tulee kun aikaakin on vielä aika paljon. Ota nyt vaan kaikki apu vastaan mitä voi vaan saada! Pieni hinta se siivous kuitenkin on siihen verrattuna että jos itse on ihan paskana jatkuvasti :)

@Zoona Miten toi mahdollinen parvo suhun nyt sitten vaikuttaa? Pitäiskö sun käydä ihan varuiks jossain näytillä? o_O

Voi :poop:. Kävin siinä sokerirasituksessa niin eikö se paasto nyt ollut himpan yli (0,3). Nyt hain neuvolasta tarvikkeet ja mittaan tämän viikon ja sitten katsotaan että jos vielä heittää niin niin...

Kiuski 26+1
 
Voi Kiuski, eikä...toi on kyllä aika rasittavaa, mutta kun oli noin vähän yli, niin jospa se nyt pysyis kun mittailet. Jätä sokrut ja vehnä minimiin. Mää en oikeestaan juuri noita syö. Ihan silloin tällöin, ehkä kerran viikossa jos on vieraita tai itse kylässä, niin saatan jotain ottaa. Mutta, eipä painoon oo vaikuttanu kevyemmät syömiset...yhtä lailla nousee ja nousee:whistle:
Selkäkipu on kovaa, kun jotain touhuaa ja kumartelee. Kun nukkuu yön yli, se helpottaa. Ja se on aina vasen puoli mikä kipeytyy. Jos ottaa rauhallisesti eikä tee mitään kovin fyysistä niin ei oo mitään vaivaa.

Mua on alkanu pelottaan synnytys:oops:Toivottavasti tää tunne menee ohi. Pelkään niin että tulee jotain komplikaatiota leslen synnytyksen ja tehdään hätäsektio, tai istukka irtoaa liian aikaisin tms. Paljon on tullut luettua synnytyskertomuksia ja usein kaikki on onneksi mennyt tosi hyvin, mutta löytyy tietenkin tosi surullisiakin juttuja.
 
Oon kyllä vähän turhankin hövelisti syönnyt mitä vaan... että sinänsä ihme ettei ton enempää mennyt yli. Eiköhän se tosta tasaannu, toivottavasti ainakin! Neuvolan mammakin sanoi että voi ihan hyvin johtua vaan edellisillan ateriasta. Noh katsotaan :whistle:

Mua pelottaa vielä vaan se ettei ihan nyt heti syntyis... että pysyis nyt tuolla mahassa. Kaikkia pelkoja tää raskaus kyllä teettääkin. :cautious:
 
@marrasmai No meille kävi ihan samanlailla :LOL: tosin ei ollu kyllä tarjouksessa vaan aika kallis paukku tuli mutta helppous vei mennessään ja saatiin kans niin hyvää palvelua että olis tuntunut kurjalta ottaa kaikki tieto sieltä ja sit lähtee metsästään halvempia.

@Zoona voi ei! Onpa kurjaa! Ootko käynyt jossain näytillä vielä? Sille ei vissiin oikein voi tehdä mitään?

Täällä painoarvion mukaan noustiin keskikäyrällä yläkäyrälle (2vk sitten oli vielä hyvin keskellä.. :eek:) ja seuranta viikon välein. Munuaiset valskaa jo tosi paljon ja kuulemma kannattaa alkaa valmistautumaan paljonkin ennenaikaiseen synnytykseen. Saikulle jouduin ja liikkuminen minimiin. Olo on itsellä pitkästä aikaa tosi hyvä kun hb lähti viimein nousuun joten ristiriitaiset tunnelmat. Mutta hyvässä hoidossa ollaan ja vauva sykekäyrien perusteella ja liikkeiden määrästä päätellen voi hyvin, mikä pääasia tietysti ❤

Oon lukenu keskustelua kokoajan ja piti kommentoida vaikka mitä mutta nyt en muista enää mitään mitä piti.. :ROFLMAO:

30+6.
 
Voi kurja Zoona jos nyt sellaisen pukkasi. :( Mitä siitä siis voi aiheutua? Mulla on pyörinyt mielessä että oonko voinu tietämättäni sairastaa jotain, joka on aiheuttanut sydänvian..

Ja ymmärrän kyllä tosi hyvin noi katkeruuden tunteet, tuntuu niin epäreilulta kun viimeinkin ännän siirron jälkeen tärppää ja sitten saa tietää että lapsi on sairas.
 

Yhteistyössä