~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onnea pikku prinssistä mavli! Ja voimia teille toipumiseen ja pojalle kovasti kasvuun! :love:

Ihanaa kuulla MyMa teidän vauva-arjesta, kovasti sitä jo odottaa itsekin!

Laittakaas minutkin sit Tampereen treffilistalle, jos sellaista järkätään! Tästä matkaa 1,5h ja miehen lapset asuu siellä, eli aika paljon tota väliä liikutaan joka tapauksessa.
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Helios ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 5.6.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 15.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
Choco coco ... 2.? IVF 1.PAS ... kolmas ... 4.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... ?
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018.
mmmoi ... ?.IVF ?.PAS ... toinen? ... ?

Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
An1z81 (1.IVF 1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 ... 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Voikukka ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.


******
Onnea mavli ja kasvunvoimaa pikku miehelle! <3
 
Viimeksi muokattu:
Pakko kysyä teidän mielipidettä. Nyt kun olen tämän viikon ottanut iisisti kotona ja huilinut kun siltä tuntuu niin vauva on kyllä toooodella rauhallinen ollut. Johtuuko nyt siitä että kun mä otan iisisti niin hän ottaa kans? Piti ihan äsken kaivaa dopleri esille ja kuunella millaset sykkeet se antaa ja oli ihan normi joku 140. Kun töissä olen pingottanut menemään niin en mä tietysti siellä ole niinkään tuntenut potkuja vaan sitten kotona alkanut ihan hirvee älämölö kun on istahtanut alas. Kyllä siellä ne liikkeet vieläkin tuntuu mutta todella paljon rauhallisemmin. Mielipiteitä kiitos :cry:

Kiuski 28+5
 
Noranille pahoittelut ja tsemppiä uuteen yritykseen.

Mavlille onnea ihanasta pikkupojasta! Toivottavasti hän vahvistuu ja pärjää hyvin hoidossa sekä kasvaa kohisten. :love:

Hope jaksamista osasto elämälle. Noista biiseistä Anna Puun Mestaripiirros on minusta jotenkin todella ihana.

Kovin on leidien masut kasvanut tällä palstalla. Myös täällä alkaa olla kunnon pallomaha :LOL:

Kaksi viikkoa olisi vielä töitä ja sitten myös minä pääsen äippälomalle. Alkaa nämä aamuheräämiset jo tuntua ja väsymys painaa koko ajan. Johtuu kyllä varmaan osin näistä sokereita, joiden kanssa saa vähän leikkiä. 16.4 mäkin pääsen taas näkemään vauvan kasvukontrollissa. Hän on viihtynyt pitkään jo pää alaspäin ja oli viimeeksi neuvolassa raivotarjonnassa. Toivottavasti myös pysyy pää alaspäin.

Vaikea sanoa kiuski. Noilla viikoilla vauvalla on vielä tilaa liikkua kohdussa, joten et välttämättä tunne kaikkia liikkeitä, vaikka touhuaisi masussa. Mun mahaasukilla on säännöllisesti rauhallisempia päiviä ja sitten kunnon riehuntapäiviä. Nyt kun vauvalla alkaa olla koko ja masu käy ahtaaksi, niin liikkeet tuntuvat paremmin, mutta ovat enemmän sitä möyrintää kuin tiukkoja potkuja. Jos sua hirveästi huolettaa, niin kysy neuvolasta esim. neuvoja asian suhteen.

Kukahan meistä toukokuisista on ekana synnärillä (no joo Hope varmasti ekana, mutta lopuista) SalamaT, minä, Siida, Bridge... EI Esemiliakaan kaukana ole toukokuusta.

Mä jännään miten tää radi vaikuttaa synnytykseen. Tuleeko käynnistys vk 38-40 vai mitä. Kaipa ne jotain kertoo siinä kasvukontrollissa, varsinkin jos vauva alkaa olla liian iso alakautta tullakseen.

Helios 32+1
 
Kiuski mulla ainakin on mahassa rauhallisempaa jos on itse ollut rauhallisesti useamman päivän. Muutenkin vauvan aktiivisuus tuntuu vaihtelevan jonkin verran, mutta neuvolasta sanoivat että ihan normaalia. Saattaa potkia joinain päivinä enemmän selkäänkin päin, jolloin potkuja ei tietty tunnekaan niin hyvin.
 
Mavli paljon onnea vauvasta! :love: Onneksi voitte molemmat olosuhteisiin nähden hyvin. Tsemppiä myös jatkoon! ❤

Hopelle tsemppiä sairaalassa makoiluun ja toivottavasti kaikki menee hyvin.

Kiuski voi tosiaan hyvinkin olla niin, että vauva on rauhallisempi ku itse oot rauhassa. Tai on voinu olla viime päivät sellasessa asennossa, että liikkeet ei niin hyvin tunnu. Toki jos asia kovasti huolettaa, niin voithan käydä näytillä ihan mielenrauhankin takia.

Mulla alkaa kahden viikon päästä kesäloma ja siitä sit suoraan äitiysloma :) Ei enää pitkä aika ja tuntuu vähän oudolta jäädä yhtäkkiä pitkäksi aikaa pois töistä. Mut oon kyllä tyytyväinen, että sain ton kesäloman tuohon kohtaan niin pääsee jo rentoutumaan. Ja suunnittelemaan ja tekemään vihdoinkin hankintoja. En oo vieläkään ostanu/uskaltanu ostaa mitään!

maljakko 28+1
 
Kiitos kaikille ❤ Luulen kans että se on varmaan vaihtanut vähän asentoa.. nyt kun äsken tossa telkkua katsellessa vedin lasillisen limpparia ja vähän karkkia niin alko kyllä mesoamaan mutta liikkeet tuntui jossain syvemmällä. Viime viikolla herra runno oikeaa kylkeä ja kylkiluita niin että oli pakko aina välillä nousta seisomaan jotta saa enemmän tilaa. Niitä ei oikein voinut olla huomaamatta kun omakin naama menee irvistyksen puolelle :ROFLMAO:
 
Jospa hieman kuulumisia täältä sairaalasta.. :)

Itse en päässyt jalkeille ihan niin pian, kun hemoglobiini tippui aika alas ja sain ensin pari pussia punasoluja. Hienosti kuitenkin täällä on asiat hoidettu eikä tarvinut edes yrittää nousta ylös vaan suosiolla nostettiin hb ensin. :) Nyt oon kuitenkin jo päässyt jalkeille ja pikkuhiljaa pääsen liikkumaan enemmän ja enemmän. Pieni mies voi ihan hyvin. Hengittelee hienosti itse tarviten vain happiviikset tueksi. Rutiinisti aloitettu antibiootti lopetetaan todennäköisesti tänään kun tulehdusarvoissa ei oo ollut mitään. Maitoa saa muutaman millin useamman kerran päivässä ja itse yritän ahkerasti käynnistellä omaa maidontuotantoa pumpun avulla. :)
 
Voooi ihanaa, paljon onnea @mavli ❤❤ Paljon voimia molemmille toipumiseen! Mahtavaa että vauva ei ole tarvinnut juurikaan apua hengittelyyn! Miten pieni ja sitkeä hän onkaan ❤

Iso kiitos kaikille tsempeistä, niitä tarvitaan! Tais tulla osastolle ruuhkaa kun päästivät kotiin seurailemaan tilannetta. Vähän hysteerisesti oon kytännyt liikkeitä, onneks tyttö on kova möyrimään :ROFLMAO::love: Vielä kun möyrisi itsensä pääalaspäin! Mutta on kyllä kiva nukkua omassa sängyssä!
@MyMa verenpaineet korkeet ja munuaiset menee kovasti jo vajaatoiminnalla. Raskausmyrkytysoireita siis. Toistaiseksi ei muuta, niin vielä tarkkaillaan.

Ihania lauluja, kiitos! Menee kaikki harkintaan. Voi olla kyllä et ei pysty noita itkemättä kuuntelemaan :ROFLMAO::cry: Toi Lohdunkantaja etenkin..

33+6
 
Suuren suuret onnittelut mavli! Ihana kuulla, että alku näyttää kuitenkin sujuvan hyvin, vaikka pikku herralla vähän kiire olikin tänne maailmaan.

@Hope tuo Lohdunkantaja mullekin tuli ekana mieleen. Toisaalta joku kaunis lastenlaulukin voisi olla kiva (ei nyt kyllä tule hirveästi mieleen...mitään...Lounatuuli? tms. olisi vähän kevyempää settiä. Toivottavasti sulla ei oireet pahene :(

Aloin jo suunnitella, että laulaisikohan esikoinen tuiki tuiki tähtösen ristiäisissä :) Viimeksi mun kummipoika soitti kappaleen pianolla. Itsekin soittelin pitkästä aikaa viime viikolla ja mietin siinä, että kehtaisiko itse soittaa ristiäisissä. Tosin pimputtelin Kesäillanvalssia ja Valse d'Amelieta, että ehkä joku uusi pitäisi keksiä ja ehtiä opetella.

@SalamaT kuulostaa kurjalta tommoset supistelut.

Mun mielestä noista "olenko hyvä äiti" pohdinnoista ei ole sen kummemmin päässyt tässä 2,5 vuoden äitiyden aikanakaan eroon, enkä varmaan pääse loppuelämäni aikana. Toivottavasti ne helpottaa, jos ja kun näkee, että oma jälkeiläinen on ihan onnellinen ja löytää paikkansa maailmassa. Usein iltaisin morkkistelen, jos en esim ole jaksanut jotain uhmia, olen räjähtänyt jostain tai muuten en vain ole puuhannut riittävästi kaikkea kivaa lapsen kanssa. Tulee kauhea ikävä lasta ja halu mennä herättämään se ja sanoa jotain mukavaa. (n)

Täällä on tasaista. Nyt menossa tämän raskauden (ja koko elämäni) toinen poskiontelontulehdus ja ab kuuri. Ensimmäinen oli tammikuussa. Tylsää syödä kuureja. Korva vihoittelee edelleen. Kaikuu oudosti välillä, muuten on tukossa. Toinenkin parvon vasta-aine oli nega eli ei tuoretta infektiota.

Sain tänään neuvolasta kela paprut kouraan ja varasin huomiseksi ajan keskusteluun työnantajan kanssa, että miten joudun pitämään lomia ym. Syömiset on edelleen ihan levällään! :mad: Syön kyllä tavallista ruokaa 2 kertaa päivässä, joista toinen yleensä joku keitto, salaatti tai kasvisruoka. Aamulla puuro marjoilla ja iltapalakin kai ihan ok viili ja leipäjuttuja. Töihin raahaan hedelmiä välipalaksi. MUTTA ottaa päähän, kun joka päivä vedän kaksin käsin makeaa. Pullaa, karkkia, jätskiä. Ja juuri kun saan kotona asiat kuntoon niin ettei herkkuja ole saatavilla, niin joku tuo töihin jonkun suklaarasian tms...Ensi viikolla on sokerirasitus, että melkein jo toivon, että olis sokereissa jotain ylityksiä, niin ehkä pystyisi hillitsemään itseni paremmin. :ninja:
 
Lauluista tuli mieleen että yksi ihana monista, joita itse en kyllä itkemättä kuuntele (kyynelehdin vuolaasti taas kun tytön kanssa kuunneltuin) "Lapsen tie on aamun tie" Tämä on Niilo Rauhalan kirjoittama laulu. Ei mielestäni liian hengellinen, jos ei kovin hengellistä koe omakseemn, mutta äärimmäisen ihanat sanat ja sävel.
Youtubesta löytyy kuunneltavaksi. Vähän on hankala sävel kyllä, mutta kaunis.
 
Onpas täällä rauhallista, vissiin kaikilla tasaista keskivaihetta? Missä kaikki uudet tyypit on? Jonkinverran plussanneita tänäkin vuonna mutta ei oo tänne meidän seuraksi tullut :cautious:

Mitäs @#hope ? Ootko kotona vai sairaalassa pötköttelemässä?

@Zoona ihana idea että esikoinen laulaisi :love: voi kumpa mullakin olis edes joku tuttu joka laulaisi ristiäisissä... muistutetaan enemmän variksia rääkymässä joten ehkä jätän sen haaveen :whistle: Mä olen aina ollut melko perso suklaalle mutta nyt menee kyllä ihan överiksi... ymmärrän tuskasi :D ikävä toi poskiontelontulehdus, toivottavasti kuuri tepsii!

Täällä ei mitään. Olen siivonnut hullun lailla nyt kotona. Ärsyttää kun on niin hidas ja täytyy lepäillä välillä.. Poikakin potkutellut masussa kiitettävästi niin ei ole tarvinut märehtiä sitä. Mulla on varmaan jotkut hormoonit taas taivaissa kun oon itkenyt joka päivä, milloin mistäkin ja joskus ihan ilman syytä. Äsken taas vollotin kun telkusta tuli se tähän aikaa ensi vuonna. No eikö siinä ollut heti joku lapsettomuustausta :cry: jotenkin niin superonnellinen vaan noiden kaikkien puolesta!

Kiuski 29+4
 
Kiuski, toi herkkyys on niin rasittavaa:LOL: Ja joo, vaikka se on huvittavaakin, niin on se myös aika ärsyttävää olla alituiseen pala kurkussa:unsure: Minä oon joko pala kurkussa, tai sitten pahalla päällä. Sanoin just neuvolassa, että niin odotan, että saan oman pääni ja mielen takaisin. Neukkutäti kysyi vähän huvittuneena, että aijaaa....oliko imettäessä sulla ihan normaali fiilikset?!? No en ollu:ROFLMAO: ei todellakaan....ehkä vähän normaalimpi, mutta olin muutaman kuukauden täys dementikko!!
Nyt oon semmonen masistelija ja vatvon kaikkea, kuinka me selvitään jos sitä, tai jos tätä, tai jos tuota tapahtuu....pitäis löytää jotain uskoa siihekin, että kaikki voi olla ja voi mennä hyvin. Kuusi viikkoa ja h-hetket alkaa olla käsillä.

Siida ja mötkylät 31+0
 
Ehkä mä uskallan hiippailla tänne puolelle vaikka olen todella tuore tapaus eli aamulla testi näytti 2-3vko raskaana. 3.4 siirrettiin 5pvän blasto ja tänään siis pp10. Varhaisultra olisi 8.5, joka muuten on mun ja mieheni tapaamispäivä, toivottavasti se tuo hyviä uutisia:love:
Jos tämä raskaus menee loppuun asti, niin olisi samasta sarjasta isoveljensä kanssa. Tuleva isoveli siis 1v5kk ja oli tämän hoitokierron tuoresiirto. Tämä nyt mahassa asustava oli taas sarjan viimoinen siirretty eli nyt on pakkanen tyhjä.
Yritän nyt olla positiivinen ja ottaa vastaan sen, mikä tulee. Ei se murehtimalla parane, eikä itse voi vaikuttaa jos kesken menee tai jotain muuta ilmenee. Tämä ehkä helpommin sanottu kuin tehty..;)

@Helios... Mulla oli esikoisesta radi ja olin metformiini lääkityksellä noin puolivälistä. Mulla arviot oli ultrissa sen 4kg ja tehtiinkin muistaakseni viikoilla 36 lapsivesipunktio että onko vauvan keuhkot valmiit jo. Oli vielä epävarmaa silloin, niin päätyivät lopulta et käynnistys tehdään vasta laskettuna aikana. Kun arvio taisi silloin heitellä siinä 4-4,2kg ja kun olen 170cm pitkä niin katsoivat et paino ei oo ongelma. Syntyi lopulta käynnistyksellä päivä lasketunajan jälkeen kun käynnistelyt aloitettiin päivää ennen laskettua aikaa..eli ei ollut kauhean yhteistyöhaluinen luopumaan yksiöstään:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Helios...
Moikka! Mäkin voisin tänne varmaan pikkuhiljaa liittyä :) Mulla on siis jo viikko 12+6 menossa, mutta olen alkuraskauden ollut niin kipeä ja pahoinvoiva, että olen vaan tyytynyt lueskelemaan silloin tällöin. Nyt on ollut pari vähän parempaa päivää, niin että uskallan varovasti sanoa, että elämä voittaa ehkä sittenkin.

Mulla on siis eka lapsi tulossa ja olen yksin liikkeellä. Tulin raskaaksi heti ekan IVF:n tuoresiirrosta, mutta mutkia matkaan tuotti hyperstimulaatio, josta olin ihan sairaalassakin. Ja kun siitä tokenin, alkoi aikamoinen pahoinvointi... En ole oikeastaan juuri oksentanut, mutta kiusana on ollut 24/7 pahoinvointi, joka on aika tehokkaasti syönyt kaiken muun elämän ja saanut mielenkin aika matalaksi. Tällä viikolla ollut nt-ultra kuitenkin paransi heti mielialaa, kun raskaus tuli todellisemmaksi muunakin kuin ihan kamalana olona. Ihan ihmisen näköinen pikkukaveri siellä kölli ja heilutteli :love: ja riskiluvutkin oli onneksi matalat, vaikka ikää on itsellä kuitenkin jo ensisynnyttäjäksi "paljon" (37v). Tänään uskalsin sitten viimein ostaa kirpparilta pari ensimmäistä vaatettakin, niin että ehkä tämä raskaus tästä jo muuttuu iloisemmaksi ja todellisemmaksi :)

Vähän mietin, että kirjoitanko tälle palstalle ollenkaan, kun mulla on kuitenkin takana aika "helppo" hoitotausta, pari inssiä ja yksi IVF, eikä lapsettomuuden syy ole mikään sairaus vaan sen miehen puuttuminen elämästä, mutta varmaan minäkin tänne sovin sekaan..? :) Pitkään olen kyllä teidän juttuja jo lueskellut omien hoitojen aikana, niin että tunutte jo vähän tutuilta monet :)

Eli mut voisi lisätä listalle: Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... LA 20.10.2018.

 
@mmmoi Paljon onnea plussasta! Kuullostaa kivalta että varhaisultra sattuu just teille tärkeänä päivänä :love:

@Iiris80 ihmeessä tänne sekaan vaan! Mulle ainakin ihan sama että mitkä ne taustat on, onko ekasta tärpännyt vai ei :) Kiva vaan saada vähän uusiakin tapauksia tänne, me ollaan vähän tylsiä kun vaan turvotaan kun mitkäkin pullataikinat ja odotellaan vaan vaaveja saapuvaksi :ROFLMAO: Voi toi etova olo(ja se kamala oksentelu) on vähän turhankin hyvin vielä musitissa! Onneksi se pitäis kyllä ihan noilla viikoilla helpottaa. Mulla tais mennä ohi just joskus 12-13 viikon kieppeillä.

@Ckk Ehkä just tämän kerran saat anteeksi :ROFLMAO: No ei vainaskaa, ymmärrän täysin! Meillä sattu sillo syksyllä kunnon plussa aalto ja moni onkin täällä suht samoilla viikoilla menossa :)

Kiuski 29+5 (kohta 30 jeeee!!)
 
Tervetuloa mmmoi, iiris80 ja Ckk, jos päätät täällä vierailla! Tosiaankin kaikki minun puolesta tervetulleita tänne mukaan. Ymmärrän myös Ckk:ta, sen takia itse olen sekä täällä hoitotaustaisten ryhmässä että niin sanotussa normiryhmässä, niin saa molemmin puolin tukea ja kokemuksia :)

Kiitos, kun kerroit mmmoi kokemuksestasi radin kanssa. Pitäisköhän mun huolestua, jos arvioivat yli 4 kg lapsen, kun oon vain 157 cm pitkä (varpaillaan ja kädet kohti kattoa :ROFLMAO:). No toivottavasti maanantaina saan vähän selvennystä tähän tilanteeseen, kun olisi kiva alkaa pikku hiljaa valmistautua henkisesti synnytykseen ja se olisi helpompaa, jos tietäisi onko edessä alatiesynnytys, kun luonto sen tahtoo vai käynnistys ja alatiesynnytys vai se sektio, jota en oikeastaan haluaisi ollenkaan. No se käynnistys varmaan tulee takarajaksi, jos ei luonnostaan lähtisi synnytys käyntiin laskettuun aikaan mennessä.

Täällä on muuten ollut niin rauhallista, että ei ole oikeastaan ollut kirjoitettavaa. Viimeinen työviikko alkaa maanantaina ja sitten pääsen ansaitulle mammalomalle. Odotan jo innolla sitä, että saa nukkua aamulla pitkään :LOL: Muuten en kyllä vielä tiedä mitä mahdan touhuilla kaikella tuolla ajalla. Kai mä innokkaasti mammajoogailen kotona ja pyrin laittaa vauvan huonetta kuntoon.

Helios 33+2
 
Tervetuloa uusille! Kyllä tänne sopii kaikki näitä hoitoja enemmän tai vähemmän kokeneet. Käyn ite kans satunnaisesti lukemassa sitä kuukausiketjua siellä O-puolella.
mmmoi Monesko hoito tämä oli ja monesko sen hoidon pas? Onko tämä siis toinen lapsi?
Onko Mamidolla jo LA selvillä?
Vois lisäillä sitten tiedot oikein tonne listalle :)

Yks päivä tällä viikolla hulluuksissani melkein jo tilasin jollyroomin tarjouksesta ne MB Duetit aeroteck renkailla, mutta viime tingassa sitten tuli järki päähän ja annoin olla :oops: Onhan tässä nyt vielä se r-uä:kin vasta tulossa. Ja jotenkin rupes epäilyttään tilata jostain ulkomailta jotain noin isoo ja kallista, varsinkin kun vielä luin et jollain muilla ollu ongelmia sieltä tilatessa, hukkumisia, viipymisiä, rikkoontumisia jne.. Onko täällä kukaan uskaltanu tilata niitä tai muuta tuolta sivustolta, tai ylipäätään ostanu rattaita muualta netin kautta?
Parasta tietenkin jos ne nyt tässä kesän aikana sais ostettua edullisesti käytettynä jostain. Toisaalta uudet on aina uudet ja nekin houkuttais..:rolleyes: vaikka sit tuliskin isompi häviö pois myydessä.
 
Uusille tervetuloa! :)

Siidan kuulumisia täällä pohdin, koska oot menossa polille seuraavan kerran?

Helios oo, ihan viittä vaille äitiysloma! :) Nimenomaan, sitten nautit pitkistä aamuista ja meet ihan fiiliksen mukaan..

lullaby mä oon tilannut jollyroomilta muutamankin kerran ja hyvin on kaikki mennyt ja tulleetkin ihan järkevässä aikataulussa. Myös kavereilla ihan hyviä kokemuksia. :)

kiuski ja siida lueskelin noita teidän juttuja herkkyydestä ja mietin että odotelkaas vaan... :D Tää hormonimyrsky kun raskaus on ohi ja maitokin noussut..huh, jos jonkun päivän selviäis ilman suurempaa itkua.. :D

Mites hope, kotona vai osastolla..?
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Onnea plussasta @mmoi ja ihana asenne sulla! Tervetuloa myös @Iiris80, tänne sekaan sopii ja ketjuhan on alkionsiirrosta plussanneet... Ei täällä ovella kysytä kurjuuskertoimia ;) Hienoa kun heti ekasta hoidosta tärppäsi! Niin ja mähän en nyt varsinaisesti enää kuulu tähän ketjuun, tää vaan on mulla kirjanmerkeissä ennen tota meidän vauvaketjua :LOL: Onneksi siellä on tuttuja kaikki, kun vaan nyt muistais sinnekin kirjotella.

Miten menee sairaalaihmiset @#hope ja muut hiljaisemmat? Tai aina ei pysy kärryillä että koska kukakin viimeksi kirjoitti.

Kiva @mavli kun jaksoit postata, toivottavasti teidän taistelijalla on kaikki hyvin :love: Joo hormonimyrskyt on kyllä ihan jäätäviä synnytyksen jälkeenkin, tai kaipa näissäkin on yksilöllisiä eroja. Toiset on muutenkin herkemmälle taajuudelle viritettyjä. Mä en esim ennen raskautta ikinä itkenyt elokuvissa, mutta kun alkoi odottaa niin hyvä kun pystyi aamu-uutiset katsomaan nyyhkimättä.. Eilen tuli tippa silmään kun kuunneltiin Sininen uni-unilaulua (joka ilta kun lamppu sammuu). Kun se nukkumatti jäätelöä pienillä hampailla syö, niin aloin miettiä että miten pienenpienet ja söpöt ne nukkumatin hampaat onkaan...:cry::ROFLMAO:

Tampere - treffeistä: Kiuski, Siida, Ranau, Mavli, SalamaT) mikähän ajankohta tapaamiselle olis hyvä, siis noin karkeasti ajatellen, täytyy yksityiskohdat sopia tosiaan yv:llä. Kun monella teistä on nuo LA:t touko-kesäkuussa, että mihin rakoon rehvejä kannattaisi tähdätä... Ja Kiuski kun sanoit että jos on tylsää mammalomalla jo, niin mä voisin ainakin joskus lähteä vaikka kaffille :)

@lullaby, mä oon ainakin aika kokenut nettiostaja jo vuosien ajan. Isojakin hankintoja on tehty netistä, suomalaisiin nettikauppoihin luotan ilman ajatustakaan, mutta myös esim Ebaysta oon tilannut vaikka mitä ja aivan leijonanosa on toiminut hyvin. Vaunut tilattiin myös sieltä, tulivat siis ulkomailta viikossa lähipostiin eikä mitään ongelmaa. Säästettiin hinnassa n. 40% Ainahan ei välttämättä megasuurta säästöä saa, mutta suurempi valikoima on myös mulle syy katsoa ulkomaisia nettikauppoja. Ja jotkut sanoo että no mites sit vaikka varaosat - no nekin voi tilata netistä(y) Tää on varmaan vähä asennekysymys että mitä noista ajattelee. Mun mielestä nimenomaan jättisuuret nettikaupat Amazon ja Ebay on tosi luotettavia, koska niillä on maine pelissä, toimivat systeemit (esim reklat menee hienosti eteenpäin ja korvaavat jos tuotetta ei tule). Lisäksi kannattaa aina maksaa joko luottokortilla tai PayPalilla, niillä on takaisinmaksuturva jos rahat menee ja tuotetta ei tulisi. Mutta omien kokemusten perusteella suosittele lämpimästi! :)(y)

Eipä täällä pöllömpää. Vauva-arki on aivan ihanaa, ainakin meillä kun on ns. helppo vauva. Päivät menee pojan kehitystä ihmetellessä, lässytellessä ja imettäessä :) Nyt oon alkanut jo uskaltautua muutamaan kerhoon ja kaupungille ym. enemmän.

MyMa ja poju 2 kk (mihin aika menee...)​
 
@Helios... Nehän saattaa silloin myös tehdä magneettikuvauksen ja arvioida sitten lantionkokoa että miten mahtuu tulemaan. Musta yleensä viimeistään laskettunapäivänä käynnistetään, jos ei muuten itse käynnisty. Ja varmasti aikaisemminkin jos arvioivat vauvan koon tosiaan äitiin nähden isoksi. Mutta selviää varmaan jotain ainakin ultrassa sulla sitten huomenna. Tsempit vikalle työviikolle!

@lullaby Juu siis 1.icsi 3. pas, toinen lapsi, la 19.12. (tämä nyt ihan oma arvio, kun en ihan varma oo, miten se taas laskettiin näissä hoidoissa):whistle:
Jollyroomista oon aika monesti tilannu kaikenlaista isoa ja pientä, nopeasti on tullut, eikä oo mitään ongelmia ollut. Yks reklamaatiokin minkä tein hoidettiin nopeasti ja ongelmitta.

@MyMa Kiitos, yritän nyt suhtautua jotenkin positiivisemmin tähän. Ekan kanssa huolestutti kaikki mahdollinen ja uskoin että meille vauva tulee vasta kun synnytyssalissa oltiin:D Mutta tosiaan saa nyt nähdä, miten onnistun.

Pakkohan se on edelleen testejä vähän tehdä, kun niitä kaapissa vielä on ja kun jos kaikki menee hyvin niin en niitä enää tule tarvitsemaan. Varmaan joudun kyl menee huomenna vielä verikokeeseen, ihan vaan että joku ulkopuolinen toteaa raskauden ja tietää vähän missä lukemissa mennään. Ollaanko vahvoilla vai heikoilla.. Nyt eilen rupesi rinnat vähän tulemaan aroiksi ja painaviksi. Lisäksi aamuisin on jo sellaista häivettä huonosta olosta..ehkä vaan pelkään sitä niin paljon, että tulkitsen itseäni koko ajan:ROFLMAO: Edellisessä raskaudessa aamusta iltaan jatkuva pahoinvointi alkoi rv5+ :confused:

mmmoi 4+4
 

Yhteistyössä