~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@marrasmai Miten oot töissä jaksellut? Jää ihmeessä jo pois vaan jos siltä tuntuu. Miten siellä muuten menee saikkupäivät, onko sama systeemi kuin täällä että palkka juoksee?

@lullaby Onnea tyttölupauksesta! :love: Ja mihin tää aika on mennyt kun oot jo yli puolenvälin! Jotenkin elän ihan siinä maailmassa että itse olen puolessa välissä ja sinä jossain alussa vasta. Mut jos sä oot jo niin pitkällä niin missä mää olen :eek::ROFLMAO: Ja voiei tota parvoa, kaikkea extraa tän kaiken lisäksi vielä...

@maljakko kuullostaapa vähän pelottavalta toi istukkahommeli! Kaikkea sitä tässä kuuleekin. Toivottavasti pääset oikeille viikoille asti eikä tyyppi yritä tulla etukäteen.

@kettuperhe Onnea plussasta :love: ja hyvä että alkaa hyperikin jo helpottaa!

@Helios... Onnea pojusta! Hurjalta kuullosti tuo hässäkkä, onneksi olitte kuitenkin sairaalassa jossa apu oli heti saatavilla.

@Mamido Hienoja ultrakuulumisia sielläkin!

@mavli Kiva kuulla että siellä kaikki ok olosuhteisiin nähden! Nopsaa se kuukaus menee ja kohta tekin pääsette jo kotiin ❤

Huhhei. Täällä kaikki ok. Ei mitään ihmeellistä. Ens viikolla taas ultra, en kyllä tiedä miksi mutta kiva mennä! Vähän pelottaa kun tuntuu että kaikilla poksuu paikat ennen aikojaan että näinköhän itsekkään pääsee kesäkuulle asti... jotenkin yksi päivä kattelin että maha tuntuu että on jo alempana mutta nyt kun katsoo tuota kuvaa niin sojottaa kyllä kohti taivasta ja suoraa eteen päin kuin junan keula :ROFLMAO:

Kiuski, 32+0

EC18922E-F7F6-48B8-95E5-B41C2A4343B5.jpeg
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Heips pitkästä aikaa
Kaksi viikoa sitten elämämme muuttui aikaslailla kun perheeseemme syntyi pienen pieni tyttö rv33, lähes 1500g ja 40cm
Tyttö voi hyvin ja kerää voimia vielä sairaalassa

Ikionnellinen ja niin iloinen pienestä tyttärestäni
Esemila
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 15.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
Choco coco ... 2.? IVF 1.PAS ... kolmas ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018.
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 19.12.2018


Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
An1z81 (1.IVF 1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 ... 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Voikukka ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
Esemila tyttö 32+3


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Minäkin kun Kiuskikin:LOL: Kiuski sun maha näyttää tosi ihanalta❤ Siro pieni ja pyöreä, eikä ole kyllä vielä laskeutunut. Ei ole mullakaan kovin alhaalla, mutta musta tuntuu ettei se tyttöä odottaessakaan kauheesti laskeutunut. Tuossa se edessä törötti loppuun saakka. Ja pidä vain se pikkunen sieltä vielä monta viikkoa(y)

Esemila,
sielläkin prinsessa jo kiiruhtanut maailmaan. Miten näin monella onkaan synnytys tullut etuajassa, on kyllä hurjaa,!! Mutta onneksi ei ihan pikkuviikkoisia kuitenkaan ole syntynyt ja vauvat varmasti sieltä teillä itse kullakin vahvistuvat kotiutuvat aikanaan.

Mulla on jonkin verran nyt supistellut varsinkin aamuisin. Tosin eilen kyllä innostuin taas tekeen pihahommia:whistle: Varmaan ne aiheutti tään aamun kipeähköt supistukset/alavatsakivut. En ihan vielä halua synnyttämään, vaikka olotila välillä on kyllä suht tukalakin, mutta ei onneksi koko aikaa....vähän riippuu päivästä. Väsymys vaivaa. Haukottelen päivät ja nukahtelen helposti sohvalle, jos en jotain touhuile. Turvotuksia ollut yllättävän vähän. Olin tyttöä.odottaessa loppuajasta todella turvoksissa...varsinkin jalat. Nilkkojen luut ei erottunneet ja jalkapöytä oli ihan sämpylä. Nyt on vain pientä turvotusta iltaisin. Tosin vielä ne extra turvotukset ehtii paukahtaa. Kuukausi vielä aikaa.
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 5.6.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 15.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
Choco coco ... 2.? IVF 1.PAS ... kolmas ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018.
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 19.12.2018
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 1.1.2019



Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
An1z81 (1.IVF 1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 ... 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Voikukka ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 32+3 ... 15.4.2018 ?
Helios... ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 34+4 ... 23.4.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 36+6 ... 30.4.2018


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea esemilalle ja vahvistumista pikku prinsessalle! <3 Onko syntymäpäivä merkitty nyt oikein?
Kovin on tosiaan viime aikoina vauvoilla ollu kiire maailmaan mutta onneks kaikki silti menny hyvin!
Mainitsikohan joku muuten aiemmin että oli itelle tullu lisää vuosia, vai muistanko väärin...myöhästyneet onnittelut joka tapauksessa! :)

Siida, se oiskin jännää jos sattumalta "treffattais" äitiyspolilla :) kai siellä sit vähän kattoo muita asiakkaita sillä silmällä että voisiko tuolla olla kaksosmaha.. :D
Samaa mietin kiuski, on aika menny nopeemmin nyt kun viime raskaudessa.. henkisesti välillä vieläkin jumittaa jossain varhaisviikoilla ja esim. pöntöllä istuessa tulee mieleen et mitä jos se plumpsahtais ulos sieltä, kunnes muistaa minkä kokonen se oikeesti jo on et eipä sellanen varmaan ihan huomaamatta sieltä enää valahtais...! Mutta menis vaan nopeesti tää loppupuoliskokin. Etenkin kun nyt taas tuli tätä ylimäärästä ressiäkin tähän..

Tänään on alkanu tuntuun niitä kohdun alapinnan /rakon välisiä kiristäviä vihlontoja jotka viimeks tuli jo 10 viikkoo aiemmin. Ihme että tällä kertaa säästy niiltä näinkin pitkään..
Viime päivät on ollu liikkeissä vilkkaampia ja ne on tuntunu selvemmin.

21+3
 
Lämpimät onnittelut @Helios... Ja @esemila!! ❤ onneksi kaikki molemmilla vauvoilla ilmeisesti olosuhteisiin nähden hyvin. Tässäkin kohtaa täytyy kiitollisena muistaa, että on se vaan lottovoitto syntyä Suomeen, se on kyllä niiiiiiin totta.

Ihania mahoja teillä @Siida (muhkealta näyttää!) ja @kiuski :love: Tulee jo masuikävä. Onhan se kumpu niin ihana ja jännityksellä kun odottaa, että millainen tyyppi sieltä tuleekaan:rolleyes: Mä haluaisin tyyliin heti uudestaan raskaaksi. Jos nyt edes ens vuoteen odottais ennenku enemmän alkaa yrittää;)

Täällä kaikki sujuu edelleen hyvin. Pojalla on mahtavat unenlahjat eikä väsy paina meitä vanhempia. Ihanaa vappua kaikille, tilanteesta riippumatta :)

MyMa ja poju 2,5kk
 
Apua tota listaa. Miten toi hupenee noin kovaa vauhtia! Missä muuten @Bridge kun naisesta ei oo kuulunu mitään pitkiin aikoihin? Miten menee?

@esemila onnea tylleröstä! :love:

@Siida joo tää on aika yllättävän pieni tää pötsi! Mut silti jotenkin tosi iso. Vielä menee kengät pelkällä puuskuttamisella jalkaan :ROFLMAO:

Minäkään en ole turvonnut yhtään! Silloin työpäivän jälkeen joo, mutta nyt ei ole enää sitäkään kun saa levätä enemmän. Eikä mua ole kyllä liiemmin supistellutkaan, enemmän ollut sellasta pientä kovettumista. Niistä ”sukkapuikko” vihlaisuista ei ole mitään hajuakaan miltä ne tuntuu. Varmaan synnytyksessä teen kuolemaa kun tää odotus menee jotenkin liiankin helposti. Pojalla on kyllä kova hikka päivittäin, jostain luinkin että näillä viikoilla se on tosi yleistä kun keuhkot vahvistuu. Mut tulee aina vaan sellanen ”aaaawwww” fiilis :love:

@lullaby joo etköhän sä huomaa jos tyyppi meinaa alas tulla pöntöllä :ROFLMAO:

@MyMa ihanaa että saatte nukutuksi! Vitsit mä oon jotenkin niin kiree välillä kun herään joka aamu joskus 5-7 aikoihin. Väsyttää mutten vaa saa enää unta ja poikakin potkuttelee kylkiluita niin maukkaasti että melkein sitä nousee jo ylös. Miesraukka kun joutuu katselee tällästä mököttäjää ja itkupilliä mikä johtuu siitä väsymyksestä :LOL:

Myönnän olevani semi kyylä @Siida ja @lullaby mitä tohon raskausmahojen tuijottamiseen tulee. Välillä tulee nimittäin jostain ihmisestä mieleen että voisko toi olla se ja se sieltä palstalta :ROFLMAO: Tänään mut löytää kyllä pyynikin munkkijonosta että jos satutte oman vappupallon kanssa siellä olemaan niin huutakaa jotain koodisanoja ilmoille että tunnistan teidät :LOL:

Kiuski 32+1
 
Pienisuuri tytöntyllerö syntyi täällä vappuaattona suunnitellulla sektiolla, rv36+6. Itse toimenpide meni hyvin ja vauvalla kaikki tosi hyvin, sokereita seurattiin eka päivä mutta keuhkot ei tarvinneet mitään apuja vaikka niin pelottelivat sitä. Itsellä vähän huonompi happi, tuli joku suolistolamaannus ja nyt nenämahaletkussa ja kaikenmaailman tipoissa ja epiduraali-kanyylissa.

Onnesta soikeana kuitenkin tuon ihanan tyypin kanssa, joka tutustuu maailmaan hyvin rauhassa ja ihmetellen ❤ Olo on edelleen vähän epäuskoinen, mutta siinä hän nyt on :love:

Hope ja tyttö 2pv
 
  • Tykkää
Reactions: VoiKukka:)
@esemila onnittelut tytöstä! Käynnistyikö synnytys spontaanista vai jouduitko käynnistykseen?

@#hope lämpimät onnittelut myös teidän perheellenne! Hyvin meni, jos päivän sokeriseuranta riitti!

Minäkin olen vielä jossain ihan alkuraskaudessa henkisesti. En ole vielä tikkua ristiin laittanut vauvan tulon eteen. Paitsi nyt ilmoittanut esikoisen hoidon keskeytyneeksi 1.7. alkaen. Ihan huonolla omalla tunnolla kuuntelen ja katselen, kun odotusryhmässä jossa olen muut odottajat laittavat kotia uuteen uskoon, hankkivat kaikenlaista kaunista ja tekevät asioita. Onhan tässä vielä 3 kk ainakin aikaa (todennäköisesti), mutta eipä se haittaisi, jos vähän saisi asioita eteenpäin. Meillä pitäisi aloittaa ihan siitä, että esikoiselle hankitaan oma sänky ja hänen huone laitetaan kuntoon. Sitten voisin hankkia jonkun lipaston vauvalle.

Täällä on ollut välillä tosi kivuliasta. Yhden yön valvoin alavatsakipujen kanssa, mutta kai ne olivat vaarattomia. Ehdin jo soittaa päivystykseen, että pitääkö huolestua, kun olin edellisenäkin iltana maannut kipujen kanssa sohvan nurkassa. Ihania nämä vajaat viikot! Saa levätä!
 
Hope, Lämpimärt onnittelut tytöstä:love: ja kovasti tsemppiä sinulle sairaalaan❤ Ihanaa että vauva voi hyvin, mutta sun tilanne kuulostaa kyllä ikävältä:unsure: Pikaista toipumista sinne, oot onneksi hyvässä hoidossa ja seurannassa.
Zoona, voi sun mahakipuja:( Käy vaan näytillä jos vielä jatkuvat....eihän ne kovat kivutkaan ihan normaaleja ole, ainakaan jos pidempään jatkuvat.
Meilläkin on edelleen rattaat tilaamatta. Ollaan kyllä käyty kaikki valitsemassa, mutta vielä ne on kaupassa. Täytyisi nyt ennen viikonloppua tehdä tilaus. Hoitopöytä hässäkkä on valmiina ja harsoja yms pikku tarviketta hommattuna. Muutama body pitäis vielä ostaa kummallekin. Äitiyspakkauskin tuli pari viikkoa sitten. Siinä olikin yllättävän tarpeellisia juttuja(y) Tytölle en sitä ottanut, niin tää olikin mulle ihan uus juttu!

Kiuski, kyllähän sitä tulee itelläkin aateltua välillä kun äippäpolilla käy, että jahas, oisko täällä ketään "tuttuja:LOL:"
Ja huonoja meinaa olla yöt täälläkin...yhtä vessassa ravaamista ja kun pystyy vain oikealla kyljellä nukkumaan..mvasemmalla kyljellä tulee huono olo. Kolme tyynyä pään alla. Meinaaapa olla paikat päivisin jumissa ja väsy, sekä hermot tiukalla.
Kylläpä toi lista tosiaan hupenee....hirvittää kyllä synnytys niiiiiiin paljon. Tänään kävin neuvolassa ja ilmeisesti toi poika on ihan hyvin asemissa, mutta tyttö taitaa olla kääntynyt viime ultran jälkeen poikittain, niin toi neukkutäti vähän meinasi. No, maanantaina taas äippäpoli käynnin jälkeen viisaampi.

Välillä mietin että tuleeko multa lapsivettä pikku määriä välillä, vai onko vain vetistä valkovuotoa....epäilen kyllä jälkimmäistä, mutta niin vetistä on kyllä, että hiukan.on nyt mietityttänyt.



 
Hello! Täällä taas :) Toivottavasti tällä kertaa pidempään kuin viimeks! Eli plussattu on, ja varhaisultra sitten 21.5. Koitan ottaa rauhassa tän reilun pari viikkoa, vaikka oon niin malttamaton ylimietiskelijä :LOL:

Paljon onnea ja sydämiä kaikille synnyttäneille :love: ja aivan ihania vauvamasuja täällä! <3

@Choco coco sinä olet välillä käynyt mielessä. Miten menee? :)

Mä täs koitan taas joku päivä päästä mukaan juttuihin, mutta nyt vaan yleisesti kaikille halit ja tsempit kaikkeen :love:

Anzu 4+6
 
@#hope Paljon onnea ❤ toivottavasi olosi paranee pian!

@An1z81 Tervetuloa ❤ Lueskelinkin hoitoketjusta että plussa pärähti! Toivottavasti siellä köllötellään oikeassa paikassa. Tsemppiä piinaviikkoihin!

@Zoona auts noita mahakipuja. Toivottavasti ei tuu toistuvaksi! Ja kyllä kai ne vauvajutut ehtii hoitaa myöhemminkin. Mä jotenkin esikoista odottavana olen hysteerisenä taas hommanu ties mitä kun mistään ei mitään tiedä.... :whistle:

@Siida mä olen kans miettinyt tota lapsivesiasiaa. Välillä lörähtää niin reippaasti että menee jo pikkareistakin läpi. Kun aivastaa tai yskäsee niin tulee myös aika herkästi. Onko se sitten sitä lapsivettä, valkovuotoa vai eikö mulla vaan kusihanat enää toimi? Sitten taas saattaa mennä useampi päivä ettei tuu mitään kunnes taas huomaan että märkää on.

Huomenna ultra!

Kiuski 32+3
 
Onnittelut kaikille vauvoja saaneille! Täällä onkin ollut jänniä tilanteita, mutta onneksi kaikki hyvin :)

Ja miten Siida voit olla jo noin loppumetreillä, vastahan sait tietää kaksosista :eek::)

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti. Meillä menee hyvin vaikka univelkaa on paljon.

Caro ja rakkauspakkaus 2.5kk
 
Caro, älä muuta sanoo_O ihan ittiäkin hirvittää, kuinka nopeesti aika on mennyt ja tuntuu että oonko vieläkään valmis tähän kaikkeen(n).
Toivon kyllä tosissaan että itekseen lähtisivät tulemaan ettei tarvitsisi käynnistää. Huomenna taas poksuu viikot...34+0
38 ois siis käynnistysviikko....jospa vaikka parin-kolmen viikon päästä syntyisivät itse.
Mutta kyllä aika kuluu, kun teiänkin poitsu jo 2,5 kuukautta❤

Anzulle nyt super tsempit ja onnittelut❤ Kovasti voimia alkuviikkoihin. Raastavaa aikaa, mutta jospa NYT kaikki menisi hyvin(y)
 
Viimeksi muokattu:
Ultrassa kaikki ok ja voi että mikä söpöliini sieltä on tulossa :love: sydän ihan pakahtuu kun katselee noita kuvia! Pitkä ja hoikka poika kuulemma, ihan pikkasen mennää keskikäyrän alapuolella painon suhteen. Napanuoran virtaukset kuulemma kuitenkin niin kuin pitää. Kohdunkaula oli joku 4,5senttiä ja lääkäri sanoikin että vois alkaa tekemään vähän pidempiä lenkkejä että niitä supistuksia saisi jo tulla. Ei kuulemma ole tulossa ajoissa sieltä :LOL:

Kiuski 32+4
 
Kiuski, Kyllä sielläkin jo loppusuora häämöttää. Noi ultrat on kyllä mukavia kun pääsee aina näkemään ihan konkreettisesti, että mitä sieltä odottellaankaan tulevaksi. Ihan yllätyin itse viimeksi, että kuinka isoja tyyppejä tuolla jo onkaan kasvamassa:rolleyes: Kummasti asia tulee entistä todellisemmaksi. Mulle ainakin tekee niin hyvää kun usein pääsee näkemään. Tuntuu että henkisesti tosi tarpeellista!
 
Hope, onnea kovasti tyttärestä ja voimia sinulle toipumiseen! Esemilalle myös onnea tytöstä, tulehan jossain kohti kertomaan tarkemmin miten meni.

Anzulle onnea plussasta, toivotaan pitkästyttävää aikaa tässä ketjussa ;)

Kiva että kiuskin ultrassa kaikki oli hyvin.

Niin se tuo touko-kesäkuun vaihteen LA-suma vaan on purkautunut vähän jo ennen aikojaan! Täällä vielä yhtenä kappaleena, mites Bridge, mitä kuuluu?

Tänne kuuluu perätilaa... Ultrassa muuten kaikki ok, painoarvio 3040g (Vähän yli keskikäyrän mut ei paljoa) ja vettä normaalisti, mutta siellä se vaan väärinpäin killotti. Luulen itse asiassa, että se töissä yönä pyörähti, kylkeä kääntäessä tunsin älyttömän ison muljahduksen ja oikein ääneen sitä kiroilin, ei ollut kiva tunne. Ja pari päivää on ollut hiljaisempaa ja liikkeet tuntuneet eri lailla. Viikon sisään pitäisi tulla aika sairaalaan ulkokäännöksen arviointiin ja yritykseen. Hui...

Jotenkin iski huoli ja vähän harmittelen sitä jos menee perätilan takia sektioon. Mut kaiken sen jälkeen mitä teillä täällä on ollut, niin hei se on vaan perätila... Ei ne kai pakota perätilassa synnyttämään vaikka mahtuiskin. Ja pettymys sektiosta vs. vauva turvallisesti syliin... Aika selvä valinta. Asiat mittasuhteisiin!

T. Salama 36+0
 
Onnea #hope, pikaista toipumista ja onneks vappu-tytöllä on kaikki hyvin!
Tervetuloa An1z81 ja sovitaan heti että tällä kertaa pidemmäks aikaa! :) lisäillään tiedot listaan sitten kun haluat.
Zoona, toivottavasti kivut helpottaa levolla.. eiköhän ne oo ihan normaaleja näin myöhemmille viikoille. Mut tottakai jos mietityttää, niin aina kannattaa kysyä jostain polilta tms., samoin Siida sen lapsivesi/v-vuoto asiassa. Niillä on äitiyspolilla liuskoja jolla voi testata onko lapsivettä.
Vielä ois SalamaT:n vauvalla aikaa kääntyäkin lähtövalmiuteen! (y)

Me käytiin vapun aattona kierteleen vapputorilla mutta sit itse vapun päivänä oli niin koleet kelit ettei viittitty lähtee lasten mummolasta mihkään ulos. Viime vuonna tuli myös todettua että turha mennä sinne torille muutenkaan sillon kärryjen kans kun ei siinä tungussa meinaa päästä kun ehkä metrin per minuutti vauhdilla eteenpäin.. aattona ei ollu vielä liikaa väkee.
Mullakin oikeestaan vasta rakenneultra on tehny tästä sillee konkreettisempaa, kun nähny lapsen yksilöllisiä kasvon piirteitäkin, kun np-ultraan saakka vielä kaikki sikiöt näyttää suunnilleen samanlaisilta.. että siellä on todella joku ihan uus persoonallinen ihminen, eikä juuri sen näköstä oo vielä koskaan eläny tässä maailmassa..:love:
Saas nähdä onko neuvola vihdoin huomenna, kaks kertaa jo tädin toimesta siirrelty aikaa eteenpäin. Ens viikolla kuulee sit mikä on viimesimmän parvotestin tulos ja katotaan ultralla lapsen vointia.

22+0 !
 
Onnea kaikille vauvansa jo saaneille! :love:

@An1z81 Onnea plussasta! Ihanaa, että olet taas täällä! :)

Mulla on tänään 18 viikkoa täynnä, huomenna on eka neuvolalääkäri. Paino on noussut kamalasti :(:confused:, huimaa ja närästää ja töiden jälkeen olen aina ihan raato. Vuodan edelleen välillä mutta mitään tulehdusta ei ole löytynyt. Parin viikon ajan olen tuntenut liikkeitä mutta veikkaan, että istukka on edessä ja vaimentaa osan. Rakenneultra on vihdoin parin viikon päästä 18.5. Sitten selvinnee moni asia.

Choco coco ja Taika
 
Ihana kuulla @Choco coco , että kaikki on hyvin :love: Kylläpä aika tosiaan rientää! Tekin saatte pian tietää sitten vauvan sukupuolen, jos haluatte. Onnellista odotusta toivottelen <3 Perässä tullaan toivottavasti :p

Kiitos kaikille vielä onnitteluista, jos en ole kaikkia kiitellyt vielä. Hormonit pistää mun pään ihan jumiin :LOL: Mä en muista asioita kunnolla, ja oon ihan jumissa vähänvälii. Ei hemmetti jos tää on tämmöstä loppuun asti, jahka sinne pääsen (n)
 
Salama voi pientä kun ei halua kääntyä oikein päin! muistan itse harmitelleeni asiaa tosi paljon etukäteen kun poika viihtyi pitkään perätilassa. Itse en tuntenut kääntymistä, se on tapahtunut mulla kuitenkin joskus rv32 jälkeen muistaakseni silloin oli neuvolassa vielä väärinpäin. Mä aloin jo oikeasti miettimään perätilasynnytystä, koska sektiota en olisi halunnut. On kuitenkin ihan turvallista perätilasynnyttää mikäli vauva on oikeassa asennossa siihen. Siihen ei tietenkään lupaa saa jos olisi tulossa esim jalat edellä, että tarkkoja sen kanssa ollaan. Ja onhan se tietty erilainen se synnytys, enemmän varmasti hoitohenkilökuntaa mukana vahtimassa ainakin ponnistusvaihetta. Se mikä mua siinä tuntui eniten jännittävän oli kun sanottiin, että itse pitää saada puskettua ulos hartioihin asti ainakin, ennen kuin kätilö/lääkäri voi yhtään auttaa. No jäi sitten kokematta se kun poika kuitenkin kääntyi enkä nyt ole kuitenkaan ihan 100% varma olisiko musta siihen ollut, vaikka onhan vauvoja perätilassa syntynyt maailman sivu kuitenkin.

Ja tosiaan pregnancy brain on ihan oikea 'juttu' :D aivot muistaakseni kutistuu kokoaan raskauden aikana. Ja ei huolta, se ei tule helpottumaan edes synnytyksen jälkeen! sittenhän se pää vasta jumissa onkin, sitte on vaan baby brain kun oot valvonut ja ne synntyksen jälkeiset hormonit on päällä :ROFLMAO: Nim. jätin vaunujen kanssa ulos lähtiessä monta kertaa kerrostaloasunnon oven auki yms :ROFLMAO:
 
Ääh. Alkuraskauden ultra on vasta puolen kuun aikaan ja jotenkin ahdistaa, että pitäis tietää onko kaikki ok. Ei pysty rauhottuun ennen sitä. Tänään ei ollut kuolemanväsymystä, kuten eilen ja heti aloin ajattelemaan pahinta. Tosin nukuin viime yönä paremmin kuin edellisinä. Ostin apteekista testinkin, vaikka eihän se mitään uutta kerro jos maanantaina veritestissä hCG oli jo yli 2400 :ROFLMAO:
Miksei ole mitään kotiveritestejä, että vois seurata raskaushormonin kehittymistä? Odottavan aika on todellakin pitkä.
 
Mä kävin suoraan itse kaksi kertaa verikokeessa, oli vaan pakko saada tietää tuplasiko arvo normaaliin tahtiin. Eka verikoe 4+2, toinen 5+4 ja sitten olikin ultra 6+4. Mulla ei klinikalla kuulunut verikoe hoitoon joten maksoin itse. Siinä alun epätoivoisessa odotetussa 44eur/koe tuntui hyvin pieneltä summalta sitten.
 
TuLi yllättäen ohjelmaa ens viikon odotteluun... kaaduin pyörällä niin, että sormi murtui ja se pitää leikata ens viikolla. Käsi on nyt kipsattu siihen asti. Röntgen oli aika operaatio, kun piti suojata tuplasti. En silti olisi halunnut sitä, mutta oli pakko, kun oli epäily tuosta murtumasta. Traumalääkäri oli ihan pihalla, kun sanoin että tämä on ivf -hoito alkio, ettei viittis kyllä yhtään riskeerata. Se oli vaan, että ”Että mitä se niinkun tarkoittaa.” :LOL:

Mitähän se leikkauksen puudutusaine mahtaa tietää raskaudelle. Leikkaaja on kyllä ylilääkäri yliopistosairaalasta. Taidan soittaa klinikalle varuiks heti maanantaina. Kaatuminen oli vielä ihan tyhmä, lähes paikaltaan asfalttiin. Ajan vielä paljon. Oma moka.

Aattelin jo aiemmin mennä sinne hcg testiin ens viikollakin. Ruinaan työterveydestä lähetteen terkalta huoleen tms. vedoten.
 

Yhteistyössä