~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onnea uusista plussista!

Miitta37, en ois ollenkaan huolissani niukasta ja kivuttomasta/vähäkipuisesta vuodosta.. tuntuu että sellanen ois jopa tavallisempaa hoitoalkuisissa raskauksissa varhasilla viikoilla, kuin ei mitään vuotoja. Itelläkin ollu molemmissa, tässä nykysessä samanlaista rv5-7 yli 2 viikkoo lähes päivittäin, ja edellisessä (joka oli luomupas) viikon sisällä 3-4 päivänä rv5-6. Viime raskaudessa tuli vielä muistaakseni parikin kertaa myöhemmillä viikoilla yhtenä päivänä. Siinä mikä meni kesken, tuli niukasti vasta kun alkiot oli ollu kuolleena jo melkein 2 viikkoo.
Vaikka vetäähän se mieltä matalaks, ja on tosi inhottavaa missä vaiheessa tahansa raskautta nähdä vähääkään punerrusta v.vuodon seassa.. :/ mut uskosin että kaikki on todennäkösemmin ihan hyvin niin kauan kun vuoto pysyy niukkana eikä isompia kipuja ole! (y) Ja onhan joillain ollu runsaitakin vuotoja hyytymineen, ja silti kaikki menny hyvin.. Toivotaan että vuoto lakkaa pian ja jo 1,5 viikon päästä siellä näkyis hyvän kokonen pikku toukka sykkeineen!
 
Miitta onnea ja tervetuloa, toivottavasti tuhru on harmitonta niinkuin ne onneksi usein on!

Lullaby hienoa, jos parvo tosiaan nyt vain säikäytteli, saisit viettää loppuraskauden vähän rauhallisemmissa merkeissä! Tyttölupaukselle :love:

Juu tosiaan ehti täällä tyyppi kääntyä, ja moneen kertaan... Saatiin heti seuraavalle päivälle aika ulkokäännöstä varten, mutta typy olikin onneksi jo muljahtanyt oikein päin. Eipä mennyt monta päivää, kun taas tunnustelin, että jaahas, pää puskee kylkiluita. Päätin jo ekan synnärireissun jälkeen, että enää ei kääntelemään lähdetä, jännitti ihan sikana ja mitä hyötyä, kun se noin itsestään siellä muljuaa... Viikon melkein istuskeli, mutta sunnuntaiaamuna vatsa oli taas ihan eri muotoinen ja jalat tuntui ylhäällä. Terkkari oli eilen samaa mieltä neuvolassa, mutta ei tosta voi olla ihan varma. Lapsivettä on ultran mukaan reilusti, siitä kontrolli vajaan viikon päästä joten sittenhän se taas nähdään varmasti miten päin siellä ollaan. Pelottaa vaan ettei sotkeennu napanuoraansa tuolla myllätessä. Sais jo oikeastaan tulla ulos sieltä muljuamasta!!

Mites muilla on mennyt näillä helteillä? Mulla selvästi kyllä verottaa voimia, ei oikein auringossa tee mieli olla!

T. Salama 37+5
 
Ultrassa käyty ja yksi sydän siellä pumputteli :love: Nyt alkoi kahdeksas viikko. Toinen munasarja on vielä normaalia isompi hyperin vuoksi ja ei saa riehua. No eipä paljon tämän kipsikäden kanssa tuliskaan. ;)
Ihana juttu tämä. Kaikki ihan läheiset tietää.
 
Tervetuloa ja onnea sykkeestä myös kettuperhe! Syke on iso juttu tässä kohtaa, voit vähän jo huokaista!

Olikohan joku muukin uusi vielä, tervetuloa kaikille tasapuolisesti. Mun pää on jo sellaista helle-raskaus-höttöä, että ei mitään rajaa :ROFLMAO:
 
@Miitta37 mulla vuoteli useampana päivänä viikoilla 7 ja 11, oli ihan harmitonta. Tuntuu että useammalla vähän vuotelee kuin ei vuotele, uskoisin että sullakin harmitonta ❤ Mulla keskenmenneessä tiputteli ja lopulta holahteli ihan ruskeaa, mutta monilla on mennyt hyvin vaikka olisi ollut ruskeaakin vuotoa ja runsaastikin.

SalamaT täällä toinen hellemössöaivo :LOL: Jotenkin ihan pihalla koko ajan ja töissä vaikee keskittyä.

Käytiin tänään taas kardiologin ultrassa ja kasvukontrollissa. Sydämen tilanne ennallaan, eli kyllä se vaan on leikkaus heti parin päivän ikäisenä tiedossa. Kasvu onneksi taas normaalia, painoarvio jo 2kg :) Kohdunkaula oli lääkärin mielestä aavistuksen lyhyenpuoleinen, ja oli sitä mieltä että olisi hyvä jos jäisin jo aika pian pois töistä kun sydämen takia olis tosi tärkeetä päästä täysille viikoille. Tää viikko on mulla ihan mahdoton olla poissa kun on tehtävien jättö seuraajalle, mutta taidan ensi viikolla jäädä pois. Joko heti maanantaina tai tyyliin tiistaina. Oikeastaan tuntuu aika helpottavalta, vaikka kilttinä tyttönä tuntuu kurjalta kun ei ehdi kaikkea mitä pitäisi. Mutta asiat tärkeysjärjestykseen.
 
Ihanaa kuulla kettuperhe! :love:

Täällä edelleen räkätauti päällä vaikka selkeästi jo vähentynyt. Ei edelleenkään merkkiäkään pahoinvoinnista tai muutakaan mitä osaisin laittaa raskauden piikkiin. Hassuahan on se, että minulla on usein sellaista pahoinvoinnin tuovaa närästystä, joka ei polta lainkaan tai tuo mitään kurkkuun. Eli tulee ihan todella oksettava ja huono olo ja kun saan röyhtäistyä, olo helpottaa saman tien. Samoin aina migreenin kourissa oksentelen kovasti. Jotenkin näiden perusteella oletin, että olisin saattanut raskauden myötä olla kovinkin pahoinvoiva ja sen takia sen normaalinkin pahan olon puuttuminen pelottaa. :( Olen kyllä sitä mieltä, että ehkä sen närästyksen on aiheuttanut valtava kahvin kittaaminen ja nyt kun olen rajoittanut kahvin kupilliseen päivässä, niin on se kadonnut.

En uskalla nauttia tästä yhtään. Tuntuu, että odotan ensi viikon varhaisultraa täsmälleen samalla mentaliteetilla kun piinaviikkojen testipäivää.

6+2
 
@kettuperhe onnea sykkeestä :love: Ikävä kyllä siihen pahoinvointiin ei oikein auta mikään, ei ainakaan mulla :ROFLMAO: Parhaiten ehkä auttoi kaikki kylmä kuten pakkasesta suoraan marjat sekä kylmät ja raikkaat smoothiet yms.

@Miitta37 Onneksi tuhru on vissiin enemmän sääntö kuin poikkeus. Toivotaan että olisi harmitonta!

@SalamaT Mä en kyllä yhtään erota että miten se tuolla on. Potkuja tulee oikealle ja vasemmalle. Yks päivä mietin että millaista on odottaa kaksosia jos yhdenkin kanssa oikeesti ihan koskee kun alkaa kunnolla vetää ravia :ROFLMAO: täällä kans aurinko verottaa voimia. Vaikka nukun 10h yöunet niin silti ottanut päikkärit.

@marrasmai Nyt maltat vaan jäädä sieltä töistä pois. Minäkin emmin ja pähkäilin että voiko jo jäädä vai ei, mutta heti kun kotiin pääsi niin ai että kaikki katos mielestä samantien! :) Miten muuten jos sulla synnytys käynnistyy yhtäkkiä niin onko teiltä pitkä matka sinne teidän synnytyssairaalaan? Vai menettekö ensin siihen lähimpään ja siitä sitten jollain sinne missä leikkaus hoidetaan?

@Voyage Tsemppiä ultraan asti! Onneksi oireettemuus ei kerro suuntaan tai toiseen. Toisilla sitä on ja toisilla ei. Mutta raastaahan se hermoja :unsure:

Mitens @Siida :n vointi? Sun pitää kyllä joka päivä ilmoittaa itsestäs ettei tarvi miettiä että ootko jo synnyttämässä :eek:

Nyt on siivottu ja ikkunat pesty. Loput tarvikkeet hommattu ja vaunut haetaan varmaan ensi viikolla. Onneksi aloitin ajoissa, jos tää vointi jatkuu tälläisenä mitä nyt ollut viimeiset 2viikkoa niin en kyllä jaksa mitään. Onneksi vähän nyt viilenee niin josko tää olokin helpottuisi. Ruokaa pitäisi varmaan vielä tehdä pakkanen täytee että jos tulee niitä päiviä ettei toista voi jättää hetkeksikään yksin tai muuten vaan on veto pois.

Taas katson areenasta jotain dokkaria perheestä joiden vauva kuoli ennen kuin saivat edes pitää sitä. Ei pitäis. Näistä tulee niin pelkoja :cry:

Kiuski 34+3
 
Voyage kyllä siellä jo syke näkyis, jos haluat käydä aiemmin ultrassa ja piinailu tuntuu ikuisuudelta. Mä en ole koskaan jaksanut odottaa 7+ viikolle asti, vaan oon varannut aikaisimman mahdollisen ar-ultran mitä ne on klinikalta suostunut antamaan. Toisesta kävin 6+1 tai 2 ja toisesta 6+3, syke näkyi molemmilla tuolloin. Lisäksi olen niin höpsö, että molempien kohdalla olen käynyt parin viikon välein ultrassa nt-ultraan asti, olen maksanut yksityiselle ultrat kun en ole kestänyt jännitystä :rolleyes: Nt-ultran jälkeen oon vähän rauhoittunut (ja alkanut kuunnella omalla doplerilla. Lisäksi mulla oli työn puolesta mahis kurkistella masuun milloin vain :D). Että semmosta rauhallista ja luottavaista odotusta oli mulla...
 
Kiuski, yhtenä kipaleena täällä vielä olen. Helle kyllä tekee oman lisänsä tähän olotilaan, mutta päivä kerrallaan eteenpäin.
Just tultiin ultrasta ja vielä pääsin kotiin. Viikon päästä uudelleen ultra ja ymmärsin että sitten kai pitää jäädä käynnistykseen:unsure: Voi kumpa nyt itekseen lähtisivät ennen käynnistystä. Tuntemuksia on ollut, mutta paikat oli samassa mallissa kuin viimeksikin, eli pehmentyneet, mutta kohdunkaulaa vielä reilu 2cm ja sormelle auki (tää ollut koko ajan)
Painoarviot nyt n.2300g ja 2700 Edelleen tytöllä vartalonympärys pieni, mutta omalla käyrällään kasvaa eikä vauvojen painoero ole muuttunut. Virtaukset ja lapsiveden määrä hyvä, eli ei epäillä istukassakaan olevan mitään kummallista. Totrakai nyt itse mietin, että onko tytöllä jokin sairaus, onko dawn, onko jotain muuta.
Nämä siis ihan mun omia päätelmiä ja pelkoja. Lääkärit ei oo kertaakaan vihjannee siihen suuntaan.

Mun päähän ei nyt mahdu mitään muuta kun synnytys(n) Mietin ja vatvon ja hermoilen ja jännitän. Huhhuh, ei tää loppusuora ole kyllä millään tavalla helppoa. Ainakaan henkisesti, ei kyllä fyysinenkään jaksaminen enää kovin kaksista ole. Liitoskipuja aika paljon ja jos vähänkään jotain tekee, alkaa supisteleen.
 
@Siida En jotenkin jaksa uskoa että siellä mitään ihmeellistä olisi jos ei kerta lääkärit ole sanonut mitään. Nyt vaan mieli tyyneksi ja päivä kerrallaan (joo hyvähän mun on täältä huudella). Jos ei nyt enää kirjotella niin ihan kamalasti tsemppiä synnytykseen, on se sitten huomenna tai ensi viikolla!! ❤❤❤ Sielä on kasa ammattilaisia jotka pitää teistä huolen. Nyt otat mahdollisimman rennosti ja köllöttelet nää loppupäivät sekä keräät voimia tulevaan koitokseen ❤
 
Kiuski, Kiitos tsempeistä❤ Ja näinhän se on, että pitäis yrittää vaan luottaa ja olla pohtimatta liikoja. Ei mikään muuksi muutu vaikka kuinka etukäteen murehtisi. Oon vaan niin hermoilija tyyppi, etten tiiä kuinka mun psyyke kestää koko synnytyksen ehyenä. Usein kyllä jännitän asiota etukäteen hirveesti, mutta sitten kun tilanne on päällä, niin jotenkin sitä saa sitten itsensä tsempattua. Toisaalta kun on yhdesti synnyttänyt, tietää suurinpiirtein mitä tuleman pitää, kivun ja muun suhteen, mutta toisaalta myös tieto lisää tuskaa ja onhan nyt paljon asioita joita ei oo aiemmin kokenut. Mua pelottaa mm että istukka itroaakin liian aikaisin kun a-vauva on syntynyt:eek: En edes tiedä, onko tää kovinkaan yleistä:LOL: enkä oo viittiny lääkäriltä kysyä, koska ehkä parempi etten edes tiedä. Tytön synnytyksen jälkeen istukka tuli ihan normaalisti täysin ehyenä pihalle.....että, mistähän nää kaiken näköiset pelot oikein tuleekaan(n)
 
@Voyage ja @Miitta37 tervetuloa! Ja onnea. Kiva, että saadaan tänne uusiakin mukaan, kun syntyvät vauvat varmasti vievät joitain mammoja mennessään :). Miitta37, minulla myös olis viikolle 9-10 asti vuotoa. Uskotaan ja toivotaan, että se on vaaraton.

@kettuperhe onnea hyvistä ultrakuulumisista

@Siida. Nyt ei muuta kuin optimistista odotusta viime hetket! Varmasti olisi aiemmin noussut esiin, jos jotain poikeavaa olisi odotettavissa. Ja luulen, että lääkärikin olisi kyllä velvollinen kertomaan, jos epäilisi kaiken olevan kunnossa. Luonnollistahan se on, että kun asiat tulevat ajankohtaisiksi, niin pelot nousevat pinaan. Ja kaksosten synnyttäminen on kyllä jännän kuuloista hommaa. Mitä se toinen tuumii, kun kaveri yhtäkkiä lähtee ulos :LOL: eikös niissä saata olla jokunen tunti väliäkin miten tulevat ulos?

Täällä ei oikein mitään ihmeempiä vieläkään. Paineentunnetta on ollut aika usein ja harkkasuppareita on ollut vähän useammin. Pitää hakea tänään pissatestipurkit labrasta ja huomenna on neuvolalääkärille aika. Th sellaiseen suositteli, tuon paineentunteen vuoksi. Yöt nukun vielä hyvin, pystyn liikkua hyvin, kipuilut on helpottaneet. Olisiko jotain ruuansulatusjuttuja, kun oikeaa kylkeä tuppaa pistelemään (n) Vauvaa varten on kaikki vielä tekemättä. Etenkin se ajatustyö on vielä kesken, että meille tulee vauva!
 
Kiitos tsempeistä, ootte ihania! :love: Kiitos erityisesti Tupsuli kun kerroit kokemuksistasi. Minulla on se ultra onneksi jo maanantaina aamulla, joten sinnittelen nyt sinne. Mieskin sanoi, että turhaan tätä asiaa koko ajan mietin kun en lopputulemalle voi tehdä mitään. Toivotaan vain parasta. Ja tiedän siis, että häntäkin jännittää, mutta jotenkin on positiivisemmalla asenteella vaikka yleensä nämä luonteenpiirteet ovat meillä juuri päinvastoin. :D

Ihanaa lukea teidän pidemmällä olevia juttuja, tuntuu niin eri maailmalta, mutta ihanalta sellaiselta vaikka jännitystä tuntuu riittävän.
 
Zoona, kyllä sen pitää tietyn ajan sisään syntyä sen toisenkin...olisiko max puoli tuntia se viive, jos sitäkään ja jos ei tuossa ajassa tule, niin sitten leikataan tai autetaan muuten.
Yleensä laitetaan oksitosiini täysille kun toinen on syntynyt, että kohtu jaksaisi synnyttää vielä toisenkin vauvan. Mitä oon lukenyt tarinoita, niin usein sen b-vauvan joutuu ponnistamaan ilman suppareitakin. Mutta jos tarjonta on hyvä ja kun paikat on auki, niin tarinoiden perusteella se toisen synnyttäminen on helpompi ku eka ja näin se lääkärikin mulle sanoi, että tulee usein lähes itsekseen. Se mikä siinä voi ja usein meneekin pieleen on kun kohtuun tulee yhtäkkiä paljon tilaa ja tämä b-vauva pyörähtääkin kyljettäin tai napanuora luiskahtaa yms sattuu, niin sitten pitää leikata.
Ja kaikki tällaiset käänteet mua pelottaa, koska sektio tuntuu jostain syystä niin kauhealta ajatukselta(n)

Ketttuperhe, ihanaa kun syke löytyi❤
 
Kiitos kaikille tsempeistä :love:.
Oliko teillä tuhruttelijoilla / vuotelijoilla löytynyt selvää syytä miksi sitä oli? Täällä mennään pelkojen vuoristoradassa ylös-alas eikä loppua näy. Teidän sanat lohdutti noista vaarattomista vuodoista ja mullahan se ollut ihan minimaalista ja jatkuu edelleen. Huomasin, että jos töissä on raskasta (paljon nosteluja) niin alkaa kivistämään ja vähän menkkamaisesti sattumaan kohdusta, mutta helpottaa heti kun hommat on tehty ja pääsee lepäämään. Ja tällöin huomaan, et tuhrua on tullut hiukan eli rasitus lisää sitä. Onkohan sillä merkitystä? Onneks suurin osa päivistä on kevyttä istumatyötä eikä tarvi rasittuu koko ajan. No kuitenkin luin taas kaikki keskenmenotarinat ja kaikki kauhuskenaariot, et ennen rv 12 tulee se pikkuhiljaa hiipinyt keskenmeno :eek:. Ei todellakaan mitään järkee lukee niitä juttuja, onneks ultra on ens viikon pe.

@kettuperhe onnea hyvistä ultrakuulumisista :love:

Tsemppiä @Siida ja @kiuski viime metreille. Muistan teidät hoitopuolelta ja vastahan tekin sieltä siirryitte. Nopeaan menee aika :).Myös @SalamaT tsemppiä loppusuoralle. Itse ei vielä pysty kuvittelemaan mitään synnytykseen ym liittyvää. Sain jo omalta klinikalta kyselyn, mikä liittyy synnytykseen ja palautetaan täytettynä sen jälkeen. Vähän aikasta saada se lappu, kun ei oo edes varmaa onko raskaana (n).

@Voyage onneks sulla on ultra jo ihan nurkan takana eikä tarvi kauaa piinailla :). Vaikka tuntuu, et tää hoitotaival on ainaista piinailua ja kun yhden etapin saavuttaa, niin seuraava piinailuetappi on edessä. Mut toivottavasti kaikki on hyvin ja saat jotain raskausoireita, niin tuntuu todellisemmalta.

@An1z81 eikös sunkin ultra oo jo lähellä? Onko sulla ollut vielä raskausoireita?

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
@Siida: Mulle sanottiin kaksosia odottaessani, kun hermoilin samaa, että ekan vauvan synnyttyä se toinen voidaan vetää hetkessä ulos, jos tulee hätä. Ajatuksena kivulias mutta tieto, että apua saisi pian lohdutti. Synnytyksessä sitten b-vauva pääsi kääntymään poikittain, kun ulkopuolelta paikalla pitävän lääkärin ote lipesi. Saivat käännettyä takaisin pää alaspäin ja ikäeroa kaksosille tuli 14min.
Varmasti mietityttää synnytys mutta yritä ajatella, että kaikko sujuu hyvin. Tsemppiä!

Choco coco ja Taika 20+0 (vihdoin puoliväli!)
 
Heippa,
Mä nopsaa tulin vaan päivittään omaanapaa. En jaksanut käydä kaikkia viestejä läpi, kun on ollut migreeniä.
@Miitta37 joo eli todellakin on oireita ollut. On ollut huonoa oloa, niin ettei oikeen ruoka kunnolla maistu. Kaikkea raikasta vaan tekee mieli, kuten hedelmiä, kasviksia, ja kreikkalaista jogurttia yms. ja jäätelö on maistunut hyvin näillä helteillä :p Ja nälkä on siis kokoajan! Rinnat todella turvonneet ja kipeät, ja tää hemmetin migreeni. Mulla piti tänään olla töitä, ainoa työvuoro tällä viikolla, niin migreeni oli niin paha yöllä että oksensin muutaman kerran aamulla viiden maissa, joten hommasin itelleni tuuraajan. Että tämmösiä, ei niin kivoja oireita :sick: Mutta toivottavasti oireet vaan meinaa hyvää :love:

Ultra on Ma! Eli viikonloppu vielä jännittämistä:D Pelottaa jo nyt ihan sikana! Sitä niiin toivois että syke sieltä kuuluis ja näkyis, ja pikku tyyppi <3
Tuun sitten viimeistään Ma kirjotteleen lisää. Nyt pakko alkaa nukkumaan.

Hyvää viikonloppua!!! :love:

Anzu ja rv7
 
@Siida täytyy kans tulla toivottamaan sulle onnea, tsemppiä ja voimia synnytykseen! Mun mielestä sun kannattaa sanoa heti Taysiin mennessä, että pelottaa. Että ne ottaa sen vakavasti ja huomioon heti alusta lähtien. Sillä on tosi paljon vaikutusta, että miten hoitohenkilökunta suhtautuu ja kun kerrot ihan reilusti että pelottaa, niin osaavat olla sulle vielä ekstrapehmeitä :) Eikä sun tarvi yrittää tsempata sen pelon yli yksinäs, anna pelon tulla mutta oot vaan itse sen päällä niin pärjäät (y) Tsemppiä hirveästi! Ammattilaiset tietää mitä tekevät!

Ja @SalamaT kans hyvää synnytystä, se on any day now :) Muita en muista ulkoa ketkä oli seuraavana vuorossa, mutta tasapuolisesti onnea, tsemppiä, hattaraa ja vaahtokarkkeja koko porukalle :ROFLMAO:

MyMa
 
Paljon tullu taas tekstiä viimesimmän jälkeen.. nyt siis yleisesti onnea hyvistä uutisista, lähiaikoina synnytykseen menijöille ja muutenkin kaikille omiin vaiheisiinne! Hienoa että tänne on saatu monia uusiakin viime aikoina.. anzukin jo noin pitkällä vaikka ihan justhan vasta plussasit! Toivotaan ihania näkymiä maanantaille (y)
Miitta37 Mulla ei koskaan mitään syytä löytyny niille vuodoille, viime raskaudessa kävin ylimääräsessä istukkaultrassakin joskus rv29 kun sillonkin vielä sitä tuli yks päivä niukasti. On sanottu vaan että sitä saattaa tulla kun limakalvot verevöityy, istukka kasvaa jne. ja ite epäilen että mulla ois kohdunkaulassakin ehkä jotain endokasvustoo mikä voi vuotaa herkästi.. Joillainhan on ollu hematoomia, mitkä saattaa vuotaa rajustikin, eikä silti oo vaarallisia.

24+0 ! eli 16 viikkoo laskettuun aikaan.. näin päin ajateltuna kuulostaa jotenkin paljo vähemmältä :eek: kun ei siitäkään oo kauaa ja muistan varsin hyvin kun oli vasta joku rv8..
 
Mä tuhrusin ruskeaa, oranssia. punertavaa, pinkkiä rv4-9 päivittäin. Pikkuhousunsuojalla pärjäsin. Ekassa varhaisultrassa 6+4 lääkäri näki pienen läntin kohdunseinässä mistä epäili vuotavan. Sanoi, että kohdun hiusverisuonet helposti vähän vuotaa. Sitten tämän ekan varhaisultran jälkeen parin tunnin päästä kotona tuli ihan oikeaa verta vähän enemmän kuin mitä tuhruksi voisi kutsua. Säikähdin tietty, että ei helvetti JUST nähty syke, että voiko näin paskaa tsägää olla. Soitin seuraavana päivänä klinikallekin ja sanoivat, että koskaan ei voi tietenkään olla kauhean varma lopputuloksesta, jos vuotaa, mutta vuodon ei tarvits edes tulla kohdusta. Raskaudessa limakalvot on todella herkillä, sanoi että jopa reipas kävely, seksi yms voi sen takia aiheuttaa vuotelua. Olihan se varhaisultra sisäkautta tehty, joten siitä varmaan johtui.
 
Kiitos kaikille tsempeistä❤ On kyllä ihanaa kun elätte mukana. Ja kyllä aion kertoa tasan tarkkaan tuntemuksistani kun synnätille menen ja oon kontrollikäynneilläkin kertonut mitkä asiat mietityttää.
Kiitos, Choco coco, aina helpottavaa kuulla kun kaikki on mennyt hyvin ja lääkärikin mulle tuista ulosvedosta mainitsi, että sitten pistetään käsi sisään ja vedetään vauva ulos, jos meinaa tulla väärin. Ajatuksena kyllä hiukan epämiellyttäväo_O

Onnea meile kaikille❤
 
Tervetuloa uusille, onnea synnytyksiin niille joille se rupee olemaan jo todella lähellä.(y)

Mulla kans oli ekassa raskaudessa tuhruvuotoja vk 5-12, ei mitään syytä löytynyt. Nyt tässä raskaudessa taas ei oo ollut vuotoja. En tiedä sitten mikä siihenkin on vaikuttanut. Oisko esim. tuo fyysinen rasitus, ekasta olin töissä ja paljon jaloilla seisomista jne. ja nyt oon kotona esikoisen kanssa. Eka oli myös tuoresiirto ja tämä pas, onko sillä sitten merkitystä..

Mä kävin ekassa neuvolassa ja nyt pitäis ens viikolla käydä verikokeessa seuloja varten. Ultrat varailin tänään. Sit pitäis vielä kesäkuulle varata sokerirasitukseen varata aika. Äitiysvaatteet myös pitänyt kaivaa kaapista, kun tuo mahan turvotus on taas jo aikamoista. Eipä hirveesti peitellä raskautta..Näin oli myös esikoisesta. Saa nähdä millainen jättimaha sitä tällä kertaa tulee:rolleyes:
Huono-olo jatkuu edelleen ja varsinkin illat on aikasta huonoja. Mieskin lukee tällä hetkellä tenttiin töiden ohessa eli olen noin 6 vkoa "yksinhuoltaja" arkisin. Täytyy nostaa hattua kaikille yksinhuoltajille, huhhuh. Oon jo nyt ihan loppu ja vasta viikko takana..:sleep:

mmmoi 9+2
 
@An1z81: Tsemppiä! Varmasti jännittää, mullakin on edelleen epävarma olo, kun edellinen meni kesken, vaikka nyt ollaan jo puolessa välissä.

Tänään oli rakenneultra, pitkäraajainen ja siro tyttö tulossa :love:. Mutta kohdun etuseinässä on myooma ja istukka pallomainen, minkä vuoksi kasvukontrolli 2kk päästä.
 
@Miitta37 ei löytynyt syytä vuodoille. Ultrassa ei näkynyt mitään. Lääkäri silloin sanoi, että hoitoalkuisilla jostain syystä on vuotoa useammin. Minulla riitti 1-2 phs/päivä.

@Choco coco sinullakin raskaus jo noin pitkällä!!! Ilmeisesti kuitenkin tilanne on ihan hyvä/ei suurta riskiä, kun on noin pitkä aika kontrolliin?

Mulla on vatsatauti. Yritän tässä laittaa ulos kukkia, mutta heikosti etenee. Vessanpönttö on paras ystäväni. Tietenkin huolettaa, että onko tämä nyt sitten listeria. Kenellään lähipiirissä ei ole ollut vatsatautia, mutta työpaikka lounailla olisin voinut olla vielä varovaisempi.
 

Yhteistyössä