~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Mandala No ohhoh kun oli matala arvo :confused: Toivottavasti saisit sen tankkauksen, ei ainakaan tableteilla hetkessä nouse. Hyvä ku saat saikkua, varmasti tuntuu olossa toi. Multaki ois pitäny mielestäni ottaa tai niin se lääkäri ainaki luetteli hoitsulle myös ferritiinin kun tätä väsymystä aloin valitella, mutta ei sitä kyllä ollut niissä labroissa. Täytyis varmaan jaksaa tästäki kysyä uudelleen, viime keväänä kävin mittauttamassa ja oli sillon 40. Ruokavalio vaan ollut ihan :poop: koko raskausajan. :(

@lullaby Toivottavasti viimisestä alkiosta tulee vielä vauva :barefoot: Kiva ku kävit kertomassa kuulumisia!

@Ismundo On se kyllä ihmeellistä tuo että kun ei töihin tarvi niin kalenteri täyttyy heti kaikista muista menoista :ROFLMAO: Kiva että vointi vielä hyvä (y) hui kun vauva teitä säikytelly :confused: varmasti menee itekki vähän paniikkiin kun liikkeitä ei tunnu. Tääläki vauva alkanu viihtyä niin päin että koko päivän aika hiljainen niin sitte pitää jo vähän alkaa herätellä ja koittaa saaja kääntymään että potkut tuntuis paremmin. :unsure:

@atvk87 Voi kuinka vähän enää töitä jäljellä :giggle: Ei käy kyllä kateeks noi remppahommat, mutta on se vaivan arvosta (y)

@love- Voi ihanat potkut :love: nyt nauti niistä <3 parasta koko raskaudessa :love:

Närästys. Olikos muita jotka kärsii joko nyt tai aikasemmassa raskaudessa? Rennietä menee usiampi nappi illassa mutta ei tunnu auttavan enää ku hetkeks. Riippuu toki vähän mitä syöny, vaikka jätänki semmoset syömättä mistä takuuvarmasti närästää. Kahvia pystyn juoda aamulla mutta iltapäivästä ei enää, toki kaikki suolanen, rasvanen ja tulinen ihan nounou, ranskalaiset ja kebab ihan pahimpia, ruisleipä, vichy, suklaa enemmän ku kaks palaa. Iltapala koostunu lähinnä hedelmistä koska muuta ei voi syödä, eilen vedin nälissäni uunimakkaran, mikä virhe. Yöllä herätty halaileen pönttöä. (n) nyt tuli vähän semmonen valivali-viesti mutta alkaa jo nyppiä tämä ruuan kans pelaaminen..

27+3
Täällä oikeen himo närästäjä toki oli ennen raskauttakin ihan sappi kohtauksia jotka kesti useemman tunnin ja makasin kippurassa lattialla onneksi nyt ei niin pahana... Itsekkin oon ihan surkee syöjä pari juusto viipaletta ja satsumaa päivän aikanaj jos syön enemmän niin rupee väsyttää niin paljon että päivän hommat jää tekemättä ja sit illalla hirvee nälkä ja syön just mitä sattuu mieli tekemään yleensä kylmää lenkki makkaraa ja leipää syönnin jälkeen ei voi mennä makuu asentoon ainakaan muutamaan tuntiin muuten käy huonosti. Rennietä täälläkin popsitaan päivittäin. Ja mitä vielä tuleman pitää kun kohtu nousee ylemmäs aaapuuuuva.... Tsemppiä närästykseen vähissä on vippaskonstit jos ei ihan pelkkää kaurapuuroo aijo syödä..
 
@-dino- närästystä täälläkin. En ihan päivittäin Rennietä ota, mutta usein kumminkin. En ole keksinyt mitään, mikä tähän auttaisi. Maitotuotteet ehkä hieman rauhoittaa, ja syön viiliä usein, mutta en ole ihan varma senkään vaikutuksesta. Ärsyttävä vaiva kyllä. En ennen raskautta tienyt edes miltä närästys tuntuu. o_O
 
@Ismundo hyvä että kävit päivystyksessä tarkistuksella. Oon minäkin joutunut käymään verenpaineen takia ja sit siellä paineet olleet hyvät. Vähän itseäkin hävetti mutta sit ajattelin että mieluummin meen herkästi kuin jään kotiin epävarmuuteen. Liikkeitä itekkin tulee herkästi seurattua ja munkin piti eilen juoda yhdessä vaiheessa makeaa mehua kun en ollut tuntenut liikkeitä muutamaan tuntiin. Kyllä se säikäyttää. Saapa nähdä kumpi meistä ekana synnyttää. Ollaan niin lähekkäin näissä lasketuissa ajoissa.

Olipa kyllä lääkärireissu...mulla oli kontrolli äitipolilla ja vauvalla oli kaikki hyvin. Mut lääkäri oli kyllä niin kovakourainen. Teki katsastuksen kohdunsuun tilanteesta ja oli niin kovakourainen. Mulla tuli ihan vedet silmiin kun kävi niin kipeää ja ekaa kertaa jouduin sanomaan että nyt pitää lopettaa. Kandikin olisi halunnut kokeilla mutta kieltäydyin. Normisti annan opiskelijoiden osallistua mutta nyt en pystynyt. Oon kyllä kipeä!

Rv 37+5
 
@Ismundo hyvä että kävit päivystyksessä tarkistuksella. Oon minäkin joutunut käymään verenpaineen takia ja sit siellä paineet olleet hyvät. Vähän itseäkin hävetti mutta sit ajattelin että mieluummin meen herkästi kuin jään kotiin epävarmuuteen. Liikkeitä itekkin tulee herkästi seurattua ja munkin piti eilen juoda yhdessä vaiheessa makeaa mehua kun en ollut tuntenut liikkeitä muutamaan tuntiin. Kyllä se säikäyttää. Saapa nähdä kumpi meistä ekana synnyttää. Ollaan niin lähekkäin näissä lasketuissa ajoissa.

Olipa kyllä lääkärireissu...mulla oli kontrolli äitipolilla ja vauvalla oli kaikki hyvin. Mut lääkäri oli kyllä niin kovakourainen. Teki katsastuksen kohdunsuun tilanteesta ja oli niin kovakourainen. Mulla tuli ihan vedet silmiin kun kävi niin kipeää ja ekaa kertaa jouduin sanomaan että nyt pitää lopettaa. Kandikin olisi halunnut kokeilla mutta kieltäydyin. Normisti annan opiskelijoiden osallistua mutta nyt en pystynyt. Oon kyllä kipeä!

Rv 37+5
Joskus lääkärien kovakouraisella sisä tutkimusella on tarkoituksensa;)
Joten voipi hyvinkin käynnistyä synnyty(y) en toki tarkoita että ketään pitää satuttaa tsemppiä kohta on nyytti kainalossa:love:
 
Mulla kanssa alussa oli enempi närästystä ja ehkä hieman vieläkin jos tosiaan vetää jotain liian ravasta ja liikaa (tyyliin just kebu ja ranut) :confused: ja liika valvominen kans tekee. Mullakaan ei aiemmin mitään kokemuksia närästyksestä, enkä alkuun ees tunnistanu et vois olla. Isäntä vaan tuumas joku kerta valitettuani et kokeileppa renniee.

@Ismundo hyvä että lähit näytille ja onneks kaikki oli hyvin. Voin kuvitella vaan kuinka se säikyttelee kun ei tunne liikkeitä

@Toiveikas81 ikävää että sattui tommonen kovakourainen tapaus.. Itsellä kun ei ole kokemusta, niin onko normaalisti ns. "tunnoton" tapahtuma tuo kohdunsuun tutkiminen? Toivottavasti ei kauaa ole kipeä!

Täällä nautitaan nyt niistä liikkeistä :love: tuntuu niin hassulta kun ovat semmosia hentoja muksauksia vielä :giggle: saa nähä milloin kovenevat.
Maha tuntuu välillä jotenkin tosi raskaalta. Varsinkin aamuisin ja iltaisin. Ja nuo nivuset! :confused: ei voi edea kylkeä kääntää yöllä heräämättä kun niin koskee. Nevolassa epäili että jotakin hermoa painaisi kun noin koskee.. Ja vielä kun oikeaan jalkaan vetää tonne takareisi/peppu akselille myös. Särkylääkkeetkään ei oikein auta. Jospa helpottuisi sitten kun lomille pääsee rauhoittumaan ja lepäilemään :)
 
@love- on mulle tehty tuo sisätutkimus jo moneen kertaan mut aiemmin ollut sama lääkäri joka ollut hellävarainen. Kyllähän se tuntuu epämiellyttävältä kun lääkäri joutuu sormet laittamaan niin syvälle mutta tämä lääkäri jotenkin oikein runnoi menemään että sain puuskuttaa ja hengitellä ja puristaa sänkyä. No toisaalta ehkä hyvä alkaa orientoitumaan että kipeämpiä kokemuksia vaan tulossa kun kohti synnytystä mennään.
 
Harmillista tuo närästys :unsure: jos ihan älyttömästi vaivaa niin kävisin lääkärillä hakemassa parempaa lääkettä. Onhan monilla refluksitauti eikä lääkkeitä voi raskauden ajaksi täysin lopettaa niin varmaan jotain ratkaisuja löytyisi?

@love- ihanaa liikkeitä :love: nauti! Niillä raskaus alkaa tuntumaan vielä todellisemmalta :love:

@Toiveikas81 inhottavan kuuloinen tutkimus :unsure: tulee mieleen mun sisätutkimus mikä tehtiin kun menin käynnistykseen. Sattui ihan helvetisti eikä tökerö lääkäri mitenkään varoitellut tai sanonut etukäteen etttä kovakouraisemmin ottaa että puhkaisee kalvot.
Ei se synnytyksen aikanakaan kauhean kivalta tunnu se sisätutkimus mutta sitä yritetään välttää mahdollisimman pitkään ettei häiritä synnytyksen normaalia kulkua sorkkimisella ellei kipulääkityksen takia tarvita tietää missä mennään.
Onko sulle tullut mitään supistuksia tms siitä tutkimuksesta?

@Ismundo hyvä kun kävitte tarkastuksessa vaikka kaikki hyvin!

Sain nyt sitten viikon saikkua jonka jälkeen arvioidaan olotila uudestaan, ja ensi viikolla siihen kontrolliin vaikka Äitiyspoli oli lähetteen takaisin lähettäessä sanonut että 4vko rautaa ja sitten kontrolli :cautious: eli en varmasti pääse tankkaukseen ennenku rautaa vedetty kuukausi jos ei ole vaikuttanut toivotusti... aloin nyt sitten tankkaamaan rautaa paljon ruoan kautta ja pitää huoli että imeytyy optimaalisesti.
Mukava lisä tähän voimattomaan oloon vielä toi rautalisä tekee öklön olon :X3: nukuin melkein 3h päiväunia lounaan syömisen jälkeen eikä meinannut millään päästä ylös hakemaan poikaa tarhasta.

25+2
 
@Mandala joo tuli tutkimuksen jälkeen supistuksia kotona kun lepäilin. Tosin epäsäännöllisesti tuli ja meni. Mut viime yönä sit supistelikin 4 tuntia putkeen säännöllisesti. Ei nyt mitään hirveän kipeitä ollut mutta sai siinä hyvää asentoa etsiä ja hengitellä. Ehdin jo ajatella että nyy se synnytys lähtee käyntiin mutta supistukset loppui kuin seinään aamuyöstä. Että se siitä. Ministi vähän olen pettynyt kun oisin valmis jo synnärille. No jospa ei enää mene kauan.
 
@Mandala joo tuli tutkimuksen jälkeen supistuksia kotona kun lepäilin. Tosin epäsäännöllisesti tuli ja meni. Mut viime yönä sit supistelikin 4 tuntia putkeen säännöllisesti. Ei nyt mitään hirveän kipeitä ollut mutta sai siinä hyvää asentoa etsiä ja hengitellä. Ehdin jo ajatella että nyy se synnytys lähtee käyntiin mutta supistukset loppui kuin seinään aamuyöstä. Että se siitä. Ministi vähän olen pettynyt kun oisin valmis jo synnärille. No jospa ei enää mene kauan.
Juuri se mitä tarkoitin kun kirjoitin että joskus lääkärit on kovakouraisia sisätutkimuksessa niin ne yrittää sormilla pyöritellä nk.kalvoja irti ei siis rikki ja näin ollen edesauttaa synnytyksen käynnistymistä.. HIRMUSTI tsemppiä(y)
 
Jännää @Toiveikas81! Kohta se on sit lähtö, mitä oot pakannu kassiin?

Mulla alko taas viime yönä se, etten pysty nukkumaan selällään, heräsin joka kerta kun olin kääntyny selälleni. Olihan täs aika pitkä tauko, että sai nukuttua miten vaan! :)

Mulle on alkanu muodostua sitä tummaa viivaa navan ylä- ja alapuolelle ja kyljistä näkyy verisuonet läpi nyt. Myös nännit ja alakerta on ihan tummanruskeet :D kauheeta jotenki, toivottavasti ne vielä vaalenee takas pinkeiksi. Eiks toi hormoneista johtuvaa oo, ainaki mul on stimulaatiolääkkeistä tulleet pigmenttiläiskät tummentunu lisää.

25+6
 
@Pimpula76 kovakouraisuudesta on toivuttu ja alan näkemään asiassa hyviä puolia. Ja jospa tämä edesauttaa nyt synnytystä. Toiveikkain mielin!

@Mandala juu täytyy keksiä nyt mukavia juttuja.

@atvk87 sen verran sairaalakassia oon pakannut että vauvalle on kaikki tarvittava ja itselle jotakin vaatetta. Muuta en oo vielä laittanut...kertokaapa kokeneemmat mitä siellä sairaalassa tarvii itselle?
 
Joo hormonit tummentaa paikat. Mulla on noiden tummumisten lisäksi alakerta myös turvonnut, tuntuu ett tuplasti muhkeamman oloinen ku normisti. Ei ole sitä linea negraa (se viiru navan ala/yläpuolella) alkanut tulemaan. En muista milloin viimeks, mutta muistan, että siinä kesti aika kauan ennenku se hävisi kokonaan.

@Toiveikas81 mulle ehdottomin oli pitkävartiset villasekoitesukat! Mulla jalkoja palelee helposti ja ne typerät löysävartiset sairaalan sukat ei paljoa ois pysynyt/lämmittänyt. Kyllähän niihin lopulta verta yms meni mutta sai pestyä tietty
Sitten mulla oli erilaisia huoneenlämmössä selviäviä juomia: Alpro kaakao tetroja, pieniä vissypulloja, smoothiepulloja ja öö jotain muutakin. Kaikki tuli siinä synnytyksen aikana juotua pois. Ois synnäriltä saanut jotain mehukeittoa tms myös kylläkin. Otan nyt mukaan varmaan jotain patukoita, suklaata yms naposteltavaa mistä saa energiaa nopeastikin.

Sitte kun mies kävi kissaa ruokkimassa pari kertaa päivässä perhehuoneesta käsin (asuttiin silloinkin tosi lähellä synnäriä) niin haki myös kaupasta matkalla mässyä.

Muista ottaa TODELLA löysät vaattet itsellesi mukaan. Maha jää kuitenkin aika palloksi synnytyksen jälkeen niin ei mitään tiukkoja farkkuja tai mitään. Mulla oli mukana sellaset vartalonmyötäiset jooga housut niin tuntui nekin vähän tiukahkoilta.

Ja tietty perus omat shampoot, naamarasvat, dödöt, puhelimen laturi, ipad yms viihdykettä jos synnytys venähtää. Ja äitiyspakkauksen nännirasva. Ei voi tietää saako synnäriltä niin sitä on hyvä alkaa hölväämään nänneihin heti alusta asti jos meinaa imettää.

Nyt meinaan myös ottaa oman kaiuttimen ja olen tosiaan alkanut kasaamaan soittolistoja synnytystä varten: tosi hyvän fiiliksen musaa minkä tahdissa voi heilua/keinua ja vaikka tanssahdella ja sitten todella rentouttavaa vähän jotain new age hömppätyylistä kamaa myös.

Musta tuntuu, että tämä maha-asukas on kyllä poikittain tuolla. Välillä tuntuu potkuja saman aikaisesti molemmilla puolilla mahaa sivuilta. Ja välillä kun tuntuu painetta niin tuntuu kova möykky tuolla ylempää oikealta poikittain alamahalle siinä missä vasen puoli on ihan löysä. Esikoinekin viihtyi melkein koko ajan oikealla puolella mahaa mistä tulikin kipuja lopulta jonkin verran vain sinne puolelle ja lopetti mun lenkkeilyt siihen.

25+3
 
Viimeksi muokattu:
Kuulostaa siltä, että H-hetki lähestyy. Tsemppiä @Toiveikas81 !

Mullakin olisi tässä ohjelmassa sairaalakassin pakkaus. Meinasin siis vaatetta, hygieeniajutut ja evästä. Mehua, suklaata, pähkinöitä ja jos hedelmiä muistaisi ottaa kotoa lähtiessä mukaan. Kiinnostaa myös kokeneimpien vinkit, mitä olette kassiin laittaneet?

Tänään soittelin seurakunnalle ristiäisasiasta ja menen katsomaan tänään yhtä seurakuntatilaa. Varataan varmaan toukokuun alkuun tila. Jos lapsi tuleekin aikasemmin, niin pitää sitten yrittää aikaistaa päivää, että ehtisi juhlat pitää ennen kuin lapsi on sen 2kk.

Meidänhän pitää hoitaa myös adoptio. Siis puolisoni pitää adoptoida tämä lapsi. Niin typerää. Mutta saatiin siitäkin viimein paperit eteenpäin. Onneksi äityislaki meni läpi, ja ja jatkossa sateenkaariperheet välttyvät tältä, mutta tämä koskee vasta lapsia, jotka on laitettu alulle aikaisintaan huhtikuun 2019 alussa.
 
@Mandala mulla on sama fiilis että olis poikittain. Tai silleen vinossa, koska potkut tuntuu melkein aina samassa kohdassa vasemmalla ja just yks päivä ekaa kertaa yläoikeella tuntu jotain, mikä osu oikein alimpiin kylkiluihin, olipas inhottavaa :D
No, ens viikolla ultrassa toivottavasti selviää jotain asennosta.

Äähhhh, mulle kävi niiin tyhmä moka!
Ajattelin, et kaikki pinnasängyt on standardikokosia ja kävin ostamassa nettikirppiksen ilmoituksen perusteella Unipuun Pikkupuu-sängyn ja sit oltiin Ikeassa tulevan mummon kanssa ja sieltä hamstrattiin patja, suojukset, lakanat, reunapehmuste jne ja sit kotona huomaan, että se patja on 10 cm pidempi kuin sängyn pohja. Eli mun kaikki muut tarvikkeet on sitä standardia 60 x 120, mutta Unipuun sänkyyn sopis 110 cm patja. :mad:
Ulkomitat on kuitenki ilmoitettu 60 x 120, mut patjakoko pienempi. Voi elämä. Nyt sit myyntiin toi sänky ja uus tilalle? o_O
Eli kannattaa kiinnittää kaikkeen huomiota...

Ollu taas vatsa kipeä illasta saakka, ei varmaan kuitenkaan vauvaan liittyvää, vaan jotain suolistomeininkiä ehkä. Nukkuminen oli taas ikävää ja näin sekavia unia.

@Mandala lla aika kattava lista pakkaamisista, tosta varmasti saa hyvät vinkit itelleki, pitää koittaa löytää se sit myöhemmin. :D

Ja hyvä @Ismundo että laki helpottuu, vaikkei nyt teitä enää auta. Onneks kuitenkin ootte saaneet asian eteenpäin.

26+0
 
Hei taas pitkästä aikaa. Tulin kurkkimaan, että joko täällä synnytellään. Meillä on neiti tänään 7 viikkoa ja ihan hyvin menee.

@atvk87 Meilläkin on joku perintöpinnis, mikä on nykynormia lyhyempi. Ostin siihen patjan myös ikeasta. Avasin sen patjan vetskarista ja leikkasin keittiöpuukolla suikaleen pois ja suljin ne vetskat. Suojapussi ja päälikangas. Säästin sen palan jos joskus tarvii. Menee ihan täydestä. Älä siis vaivu epätoivoon.

Ja @Ismundo meillä luki väestörekisterin papereissa, että 3kk sisään pitää nimi antaa tai pitää ristiäiset. Eli ei kahden vaan kolmen.

Ja närästyksestä kärsin todella paljon ennen synnytystä, kun se lapsen perätila ja iso pää tuossa mahalaukun kohdilla painoi, niin äitipolilta kehottivat juomaan gavisconia. Se oli tehokkaampaa kuin rennie. Sitä meni myös synnärillä, kun särkylääkkeet närästi myös. Sektion jälkeen syödään panadolia ja buranaa.
 
@Pimpula76 ja @Ismundo Tsemppiä teillekki närästykseen, eilen neuvolassa hoitaja laitto lääkärille viestiä nii kokeiluun sain nyt omeprazolia, täytyy tänää hakee apteekista ja kokeilla oisko vähän pitkäkestosempaa apua. (n) Piimääki hain taas kaupasta ja sitä juon lasin iltaisin ennen nukkumaanmenoa.

@Toiveikas81 Auts mikä lääkäri, vaikka tarkotus varmasti oli vähän avittaa synnytystä käynnistymään mutta silti.. ois vaikka varottanu ensin :cautious: harmi ettei vielä tullu lähtöä :whistle:

@love- Tsemppiä kipuihin, mullaki oli tota vetoa, kylläkin pakaroista alaselkään, loppu nyt saikun aikana joten toivoa on :giggle:

@Mandala voi toivottavasti nousis arvot nyt ees vähän tolla tehokuurilla (y) tai ainaki olo virkistyis :sleep:

@Ismundo Tosi hieno juttu tuo lakimuutos vaikka se ei nyt teitä enää autakkaan (y)

Minusta tää isyyden tunnustaminenki on vähän hölmö juttu, en nyt tiiä enkö vaan ymmärrä koko systeemiä mutta aika tyhmää että avoliitossa hoitoalkuinenki pitää tunnustaa :rolleyes: no lakipykälät nyt ei varmaan ikään ihan yksinkertaisia ookkaan :LOL:

@atvk87 Tekisin patjan kanssa niinkuin kettuperhe ehdotti, varmasti täydestä menee (y)

Meillä on nimi nyt päätetty :love: ja toinenki, kolmatta pitää vielä vähän makustella mikä rimmais parhaiten :) heti teki mieli tehä tuttinauha nimellä mutta en uskalla kuitenkaan :unsure:

Neuvola tosiaan oli eilen ja nyt on +2kg lähtöpainoon (y) vähän reilusti tullu kuukaudessa mutta en oo kyllä paljo liikkunutkaan :X3: Oisko taas kohta uusien masukuvien aika? :whistle:

27+5
 
@kettuperhe ja @-dino- Mut kaikki kuminauhareunaset suojukset ja lakanat on sitä samaa kokoa, niin menee vaikeaksi kaiken kanssa, helpointa vaan ostaa oikean kokoinen sänky. :D Mies ehdotti patjan leikkaamista myös. Katotaan miten tässä lopulta käy.

@-dino- Tsemppiä närästykseen! Meiän koiralla on tota omeprazolia ja se on hyvä, kun sitä ei tartte ottaa tyhjään mahaan niin kuin monet tollaset lääkkeet.
Tilaa vaan se tuttinauha! Aiotko tilata tuttifrutilta? :D

Ja otetaanko taas mahakuvien viikonloppu? :LOL:

Mulle tuli eilen riitaa yhden vanhan ystävän kanssa kun hän lähetti viestin et oli bongannut mut facen äitiysvaatekirppikseltä, et onko meille tulossa perheenlisäystä. Sanoin sitten että Joo ja sit hän kyseli et miksen ole somessa laittanut aiheesta mitään. Päätin sitten avautua ja sanoin, että kun meillä on lapsettomuushoidot alla ja olen itse kokenut ikäväksi katsoa muiden vauva- ja raskausuutisia, niin en halua pahottaa kenenkään mieltä. Tämä siihe sitten, että ei kukaan tee lapsia muiden kiusaks? :eek: ja kutsui mua katkeraksi yms. Vähän yllätyin, mut näemmä kannattaa jatkossakin olla vaan suu supussa.
 
@atvk87 no teillähän meni ostokset sitten vähän metsään, mutta onneksi varmasti saat sängyn myytyä eteenpäin niin saat ostettua Ikeasta sopivan kokoisen! Mekin vaan haettiin ikeasta kaikki mahdollinen tarvittava. Ollaan muutenkin vähän tällänen ikea talous, todella paljon kamaa sieltä kun tykkään ajoittain sisustaa tyyliin koko kämpän uusiksi niin ei käy harmittamaan uuden hankinta kun ovat huokean hintaisia.

Mutta siis onpa törkeä kaveri sulla :mad: mulla onneksi kaverit ymmärtäväisiä ja osaavat pitää suunsa kiinni sopivissa kohdissa. Kuten yksi pitkäaikainen kaveri pyysi meitä kummeiksi lapselleen kesken aikaa kun uitiin syvimmissä vesissä. Oli naisensa kanssa muka vahingossa saanut raskauden alkuun kun ehkäisy oli jäänyt pois 'jostain syystä. Mä sanoin suoraan, että mä en halua suostua koska mä en tiedä miten meidän projektin käy ja musta voi tulla katkera vanha ämmä sen takia jos ei koskaan onnistu. Sanoin ettei silloin oikeasti vähempää kiinnosta olla pakolla tekemisissä sitten kummilapsen kanssa. Kaveri kyllä ymmärsi. Toisaalta mun suurin osa kavereista on miespuolisia niin ne ei ole monissakaan asioissa ihan niin pässejä kuin naispuoliset voi olla.

Joo mahakuvia kaikilta lisää! :love:

@-dino- ihanaa, että tyttösellä on nyt nimi! :love: me kyllä kotona kutsutaan nimellä jo. Ja jos joku on kysynyt niin ollaan suoraan kerrottu. Sama kuin esikoisesta.
Hyvä kun sait närästykseen lääkettä, toivotaan jeesaavan hyvin!

Käykäähän muutkin hakemassa parempaa kuin se rennie, ei kannata kärvistellä mokoman asian kanssa.

@Ismundo toi on kyllä ihan mahtavaa, että laki saatiin täällä jäykkälandiassa muutettua! (y) harmi ettei teidän kohdalle vielä jeesannut, mutta sitten jos numero kakkosta lähdette joskus tekemään ;)

Blääh venäytin olkapään eilen kun alettiin muuttolaatikoita pakkailemaan jo. Jomottaa inhottavasti ja kuitenkin pitäisi osa yötä pystyä nukkumaan sillä kyljelläkin ettei vain toisen puolen lonkka kipeydy.
Noh jos jotain positiivista myös niin ihankuin sellanen suurin sumuverho olisi aivoista hälventynyt vähäsen nyt kun on tankannut sitä rautaa reilu viikon. Jospa ainakin hemppa siis olisi vähän noussut! Jos tästä vielä olo kohentuu niin en varmaan jaksa kotona istua tiistaihin asti, meen sitten maanantaina varmaan jo takaisin jos olo antaa myöten.

25+4
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@atvk87 Tehä, ei tilata ;) ois varastossa sellasia kirjainhelmiä valmiina :barefoot: No joo toi lakanahomma tietysti, onhan tässä aikaa vielä myydä sänky ja ostaa toinen tilalle (y) ja olipa asiaton reaktio kaveriltas, ei tietenkään kukaan toisten kiusaks niitä tenavia tee, mutta eipä se oo kiva kun some täyttyy toisten ultrakuvista kun ei itse tiedä saako koskaan sitä onnea kokea</3

@Mandala Me ollaan päätetty että tää nimiasia pidetään ihan meidän välisenä :barefoot: Ois ees yks asia mikä on muilta salassa, syntymäpäivänki kun tulevat tietämään ennakolta :X3: auts toi olkapää, toivottavasti paranee pian (n)
 
Täällä lähtikin päivä mukavasti käyntiin oksennuksella. :sick: Kerran aikaisemminkin, muutama viikko sitten, oli samanlainen aamupahoinvointi. Mistä lie sopivista nappuloista vauva onnistuu paineleen.

Todella ihmeellinen reaktio ystävälläsi @atvk87 :eek: Eikö se nyt ole jokaisen oma asia mitä postaa someen, ja milloin postaa. Tai jotenkin outoa, että jollain on edes mielipide siitä, miten muut asioitaan somessa jakavat. :LOL:

Oletteko muut postailleet someen päivityksiä raskaudesta? Mä olen muutaman kuvan laittanut. En ole mikään superaktiivinen päivittäjä muutenkaan.

En kokenut muiden raskauskuvia pahalla, silloin kun itse vielä yritimme raskautua, mutta ymmärrän kyllä, että jotkut kokee. Tiedän, että somessani on ainakin yksi, joka ei ole vielä yrityksistä huolimatta onnistunut raskautumaan. Mutta ajattelen myös, että mulla on oikeus nauttia tästä täysin rinnoin, ja myös päivittää raskaudesta someen, mikäli niin haluan. Koen sen jotenkin yhtenä muotona iloita tästä, että saan vihdoin tehdä raskausaiheisen päivityksen. (n)
 
Mä en raskaudesta ole koskaan postannut mitään someen. Ei millään tavalla peitelty ekaa raskauttakaan mutta ei tuntunut yhtään omalta jutulta postata jotain. Mutta postasin kuvan vauvasta minkä mies otti kun poika nostettiin rinnan päälle salissa. Se tuli lopulta tosi monelle tutulle ja kaverille yllätyksenä. Nyt on tässä raskaudessa käynyt mielessä että jos eteen sattuisi kuva musta mahan kanssa mikä olisi sopiva niin voisin postata ehkä. Eipä mulla muita oikein ole kuin muutama sellainen peilin edessä otettu viikkokuva mitä en aio postata.

Kuvista tuli muuten mieleen. Olisi tietyllä tavalla mahtavaa palkata synnytysvalokuvaaja! Mun mies ei ole kova kuvaamaan, joskus olisin oikein toivonut että olisi enemmän jostain mun kivoista hetkistä pojan kanssa tajunnut ottaa kuvan kun en itsekään tainnut pyytää. Ei hän myöskään synnytyksessä ottanut vasta kun pyysin just silloin kun poika nostettu rinnalle ekaa itkuaan itkemään. Mutta olisi ollut tosi kiva nähdä kuvia itsestään ennen sitä. Ei tietty mitään bisnespuolen kuvia tai videoita itse ponnistuksesta, mutta muista tilanteista. Niin hieman kytenyt mielessä, että olisiko kiva tästä viimeisestä synnytyksestäni sitten saada kuvamateriaalia.
Se on tuntunut muutenkin hurjan tärkeältä itselle tietää miten jutut synnytyksessä eteni, niin paljon jäänyt pois muistista ja muistaa pääosat vain. Joten tilasin yksityiskohtaisemman synnytyskertomuksen arkistoista mitä oli kiva lukea.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hillan_kukka
@atvk87 onpas kyllä ollut tosi tökerö kommentti. Kyllähän se jokaisen oma asia on mitä siellä somessa julkaisee. Mua henk. koht vähän ärsyttää et meidän äiti kailottelee menemään vaikka missä vaikken itse ole julki tuonut vielä asiaa omassa somessa (siis se tägäilee mua ja kommentoi samaan tägiin meidän tulevata vauvasta jotain) :cautious: ja toi lakanahomma on kyl aika ärsyttävä, itellä ehkä vähän sama eessä. Meille tuleva pinnis on kuitenkin sitä mallia et pituutta voi säätää nii meinasin kanssa että leikkaan patjan ja sit "liitän" palan takasi kun tarvii jatkaa säkyä.

@-dino- kiva että nimi löytyi! mä oon kanssa aika tarkka siitä et nimet mitä annetaan sopii toisiinsa. Ja hyvä et sait lääkkeen, toivotaan et auttaa paremmin! (y)

@Ismundo se on kyl jännä miten välillä edelleen on aamupahoinvointia :confused: mä oon kans tosi surkee postailija.enkä osaa esim nytkään yks kaks yllättäen heittää someen tyyliin "mahakuva!" :ROFLMAO: pitää olla "joku syy" et vois siinä samalla, tyyliin äippäloman aloitus tms.

Love ja iltaturvotus :whistle: rv 23+3 :
https://aijaa.com/r4znHv
 

Yhteistyössä