~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Mandala Ah, katos vaan, mulla ei jotenkin näkynyt se! Mutta on se kasvanut! :) Iltasin kyllä tuntuu paljon isommalta, samaa mieltä.
Kiitos numeroista! Ei-kiireellisiä eivät kuitenkaan ota muista kunnista, eli täytyy toivoo ettei tarvii soittaa.
Löysin tollasen ku yksityisen klinikan ku Femeda, onko kokemusta tai tietoa?
Mulla on huomenna illalla se kätilön ultra, koitan sinnitellä sinne, varmaan osais sit sanoa et kannattaako varata muualle aika.
@-dino- ei ollu muita aikoja, toi oli eka saatavilla, ottaa vastaan vaan kerran viikossa.
Kiitos teille kun jaksatte tsempata hysteeristä :love:
 
Ainiin onneksi sulla on huomenna se ultra! Pyydä erityisesti katsomaan kohdunsuun tilanne kun kerrot noista kivuista. Kai sen näkee mahan päältä ultrallakin jos sisäultralla näkee?
Mulla ei ole kokemusta muista yksityisistä täällä kuin omasta klinikasta Dextrasta ja sitten kävin 3D ultrassa viimeksi Felicitas klinikalla, mikä muistaakseni Mehiläisen lapsettomuusasema. Mutta jos päätät jonnekin mennä niin kyllähän varmasti missä tahansa yksityisellä missä naistentautien yms erikoislääkäreitä on voidaan esim kohdunsuu sun muut tutkia.

Mulla ois ollu vielä pari päivää saikkua jäljellä, mutta tulin töihin kun ei enää ihan älytön kuoleman väsymys. Huomannut myös, että semmonen älytön palelukin on väistynyt. Varmaan tosiaan hemppa noussut vähän edes. On kyllä väsähtänyt yleisolo vieläkin jonkin verran, että katsotaan mitä ne keskiviikon verikokeet sanoo.

26+1
 
@atvk87 Tsemppiä. Tuollaiset on inhottavia kun niin moni juttu voi kuulua asiaan tai sitten ei kuulua. Huomiseen ultraan peukkuja.

@Mandala Mulla oli sama juttu, että vauva ei laskeutunut synnytyksessä. Ei ollut kyllä kiinnittynytkään ennen vesien menoa. Oli mulle yllätys, että laskeutumista voi joutua odottamaan tosi pitkään. Siis, että olin 10 cm auki ja sitten 5 h myöhemmin alettiin ponnistamaan o_O Meillä laskeutumista esti käsi poskella ja niin esikoinen lopulta syntyikin, mutta sieltä se vaan tulla tupsahti kuitenkin.

Itse elelen täällä edelleen tuskastuttavan pitkiä päiviä ja viikkoja. Tänään 11+4. Viikon päästä 12+4 on np-ultra, sitä odotan kun kuuta nousevaa. Kauhulla ja innolla. Kohdataanko siellä elämää vai kuolemaa. Vuotojahan ei ole ollut yhtään sen infektion hoitamisen jälkeen. Sen sijaan, kun oli lääkkeellinen PAS ja lääkkeet lopetin 10+5 niin voi luoja kun pahoinvointi ja oksentelu ottivat kunnon kierrokset. Olinkin ihmetellyt miten voin niin paljon paremmin kun esikoisesta, mutta onko sitten estrogeeni tai keltarauhashormoni ulkopuolelta jotenkin hillinnyt pahoinvointia? :( Mä hölmö elättelin toiveita, että oksentelu helpottaisi lääkkeiden lopetuksen aikaan, väärässä olin..muilla samanlaisia kokemuksia?
 
@gemmy aivan vastaavanlainen tarina siis sun esikoisen syntymä kuin mulla. Esikoinen ilmesesti viihtyi käsi poskella mahassa koska 3D ultrassakin käsi oli poskella. Olisi voinut kyllä tulla ilman sitä maailmaan kun päänympäryskin oli sen 37cm :whistle::D

Mulle sanottiin neuvolassa että hyvä kun oli kiinnittynyt koska jos ei olisi ja vedet menee niin pitäisi mennä ambulanssilla synnärille koska napanuoralla on silloin mahdollisuus luiskahtaa ulos (n) Mullakin meni vedet mutta ei alkanut supistukset itsekseen.

Kovasti voimia pahoinvointiin, kuulostaa uuvuttavalta. Ja paljon tsemppiä ultran odotteluun!
 
@atvk87 mulla ei tullut otettua just ennen lähtöä mahakuvaa. Rehellisesti ei käynyt ollenkaan mielessä kun yritin selviytyä supistuksista. Kävelin ympäri kämppää ja nojalilin pöytää vasten. Samaan aikaan mies hieroi alaselkää ja itse heijasin lantiota. Auttoi mulla ainakin kipeisiin supistuksiin ja samaa jatkettiin synnärilläkin. Suosittelen kokeilemaan.

@Mandala mulla oli tasan 38+0 kun poika syntyi. Hän tuli 2 viikkoa ennen laskettua aikaa. Mä en saanut enää lääkettä ponnistusvaiheeseen mutta vaikutusta oli onneksi vielä jäljellä. Tää meidän mini mies oli niin pieni etten tuntenut kiristystä kun pää ja vartalo tuli ulos. Ihme kyllä koska olin varma että se olisi ollut se kipein juttu. Varmasti jos mulla ei olis ollut epiduraalia niin asia olis ihan eri. Arvostan ja nostan hattuja naisille jotka synnyttää ilman mitään kivunlievitystä!

@hillan_kukka kyllä muakin jännitti synnytys ja tuntui semmoiselta kaukaiselta asialta että joskus sitten. Mitä lähemmäs synnytys alkoi tulemaan niin sitä enemmän asiaa mietin. Mandalan tavoin kannustan etsimään tietoa esim netistä ja itse katsoin erilaisia videoita synnytyksistä. Sit aamuisin katsoin frii kanavalta ohjelmaa synnytyssairaalassa vai oliko se synnytysosastolla. Norjalainen sarja synnytyksistä. Tosi hyvä. Mitään kauhutarinoita en lukenut enkä pahemmin kysellyt muilta kokemuksista. Ajatuksena mulla oli että menen avoimin mielin ja haluan lääkkeellistä kivunlievitystä. Yksi ystävä joka on neljä lasta synnyttänyt ilman kivunlievitystä antoi henkisiä vinkkejä. Hän sanoi että paljon on kiinni omasta päästä miten antaa kivulle valtaa ja miten antaa sen vaikuttaa. Kipu kuitenkin koko ajan vie synnytystä eteenpäin ja sillä on tarkoitus. Kätilön ohjeet on myös tosi tärkeät.

Me ollaan vielä sairaalassa. Vauva on saanut valohoitoa ja mulla toksemia pukkaa. Eilen piti päästä pois mut oma vointi romahti. Verenpaineey pilvissä ja ilmeisesti verikokeissa häikkää. Tänään kuulen lääkäriltä missä mennään. Vauvallakin taas bilirubiiniarvot nousussa että saa nähdä joutuuko taas valohoitoon. No eipä tässä. Oon ottanut kaiken mahdollisen avun irti ja kysellyt kaikkea ja pyytänyt neuvoja. Imetys mulla ollut hankalaa ja vauva saanut lisämaitoa kun mun oma maidontuotanto ollut hidasta. Nyt onneksi maitoa alkanut tulemaan. Myönnän että eilen pettymyksen huuruissa ja varmaan hormonienkin tirautin itkut kun kotiin ei päästy ja imetyskin takkus. No viime yönä ja aamulla taas imetys onnistunut ja maitoa tullut niin hyvä mieli.
 
@Toiveikas81 Tsemppiä sairaala-aikaan, toivottavasti tuut pian kuntoon! :) Hienoa, että imetys alkaa sujua.

Huh, oli se ultra illalla, enkä sen jälkeen enää kerennyt kirjoittamaan, kun oli pakko päästä nukkumaan aikaisen herätyksen takia.
Kaikki oli kunnossa! Kohdunsuun sisäosa oli umpinainen ja lapsivettä oli kuulemma hienon paljon.
Poika oli enää 2 päivää edellä, vastasi 27+0, painoa 1001g ja hän hengaili perätilassa! Siitä siis ne omituisen tuntuiset potkut suoraan alaspäin :D
Olipas kyllä kivaa nähdä ja kätilö vilautteli myös 3D-kuvaa. :)
Nyt on helpottunut olo!

26+6
 
@Toiveikas81 toivottavasti arvot normalisoituu molemmilta pian niin pääsette aloittelemaan uutta elämää kotona, se on niin parasta :love: mutta hyvähän teidän sielläkin on olla kun ihmiset ympärillä pitämässä hyvää huolta.

@atvk87 ihanaa että ultrassa kaikki hyvin :love: kelaa, että kilon paketti jo! Vastahan nämä oli sen 7mm pitkiä :LOL:
Ottiko ultraaja kantaa sun kokemiin kipuihin ja supistuksiin? Varmasti neuvolalääkäri tekee sisätutkimuksen sitten kun kerrot että on supistellut. Tosin mulla ainakin viimeksi toisessa neuvolalääkärissä kyllä tutki sisäisesti kohdunsuun tilanteen vaikka ei ollut supistellut.

26+3
 
@Toiveikas81 toivottavasti pääsisitte pian nauttimaan kotioloista!

@atvk87 hienoa että kaikki oli hyvin! :) minuu kans kiinnostas et mitä tuumasi kipuihin..?

@gemmy hienoa että vuodot on pysynyt poissa! (y) tsemppiä ultraan!

Täällä hyvä ettei lasketa jo tunteja lomaan :giggle: tosin 5 ja puol viikkoa vielä töissä menee.. Pinnasänky saatiin vihdoin kotiin, enää pitäis tuunailla siihen renkaat alle ja korotus :D odotan niin kovasti että päsen laittelee paikkoja kuntoon. Haluun kaiken turhan/ylimääräisen pois, sitä tavaraa kuitenkin kohta alkaa kertymään liiaksikin :rolleyes:
Mulla ois neukkalääkäri 4.3, eli pari vkoa sinne. Äitiyspakkaus hakemuksenki sain laitettua menemään, pitäis muutkin hakemulset kai tehä pikkuhiljaa alta pois jo..
Pari päivää on menty panadolin avustuksella, on tuo takareisi/pakara ollut saamerin kipeä :censored: oikein tuntuu kuin joku "polttaisi" siellä, voisin veikata että kuin olisi tulehtunut. Tänään ollut onneksi parempi. Töissä alka olee tukalaa kaikki kyykkäily ja kumartelu, mut vielä puhistaan eteenpäin :LOL: nyt perjantaina heti aamusta sokerirasitus :confused: saas nähä miten menee..

24+3
 
Ai, jätin teidät cliff hangeristi roikkumaan :D Niin tosiaan, sanoi että ne krampit ei oo vakavia, ellei tuu veristä vuotoa ja että monilla supistelee tässä vaiheessa ja tahtia pitää hidastaa. Supistukset ei saa jäädä päälle, vaan just levolla pitää saada ne loppumaan ja sitten ottaa rauhallisemmin, ettei toistuisi. Pelotteli vielä, että jossei lepää kotona, nii pääsee osastolle lepäämään!
Oltiin siis ihan oikeilla jäljillä tässä :)
Ja mul oli ekallakin nlalääkärikäynnillä kohdunsuun tarkistus, muistaakseni puhuttiinkin siitä täällä, niin luulis, että se on ens kerrallakin.

@love- ei enää kauaa töitä ;)
 
Oooo! Tänään alko kolmas kolmannes! :) Aika on kyl menny nopee. Ja ihanaa.
Enää tän jälkeen 6 päivää töitä mullaki :whistle:

Onnee @love- huomiseen rasitukseen! Ei se paha oo. (y) Mul on sit puolentoista viikon päästä aika.


Liityin muuten facessa sinne aktiivinen synnytys ry keskusteluryhmään, siel on kyl mielenkiintoista juttua, mut myös vähän hihhuleita. Onneks on hyvä suodatin. :D

27+0 :love:
 
Hyvä neuvo tuo lepääminen kunhan muistat ottaa sitten rauhallisemmin jos tulee näitä tuntemuksia ja supistuksia!
Muistan itsekin viime raskaudessa jossain vaiheessa ihan ilman supistelujakin miettineeni, että oli pakko vaan hidastaa tahtia, että ei vaan pystynyt enää samalla tavalla menemään ja tekemään. Nyt on samaa alkanut ilmaantumaan jo tässä rv20 kymmenyksellä, viimeksi vasta joskus rv30+. Kauhistuttaakin miten raihnainen voi olla ja kun tuo mahakin sen verran iso jo ja vielä yli 1/3 jäljellä mahdollisesti :confused:

Tosiaan se Aktiivinen Synnytys face ryhmä pitää kyllä sisällä aikamoisia tapauksia välillä, kun otetaan asioita HIUKAN liian vakavasti, mutta kuten sanoit niin hyvä suodatin auttaa - toisesta sisään toisesta ulos vaan. Mutta saanut sieltä myös tosi hyviä vinkkejäkin ja lukenut paljon muiden kokemuksista. Oishan se jotenkin aivan huikea idea synnyttää esim kotona omassa rauhassa, mutta en kuitenkaan uskalla vakavasti sitä ajatella edellisen synnytyksen perusteella varsinkaan.

Katsoin, että jaahas eihän multa kontrolloitu eilen muuta kuin hemppa ja perusverenkuva :rolleyes: niiden tuloksetkaan ei ole parin viikon rautalisän syönnin jälkeen noussut oikeasti yhtään, hemppa noussut yhden yksikön 98->99 ja punasoluarvot vieläkin alle viitearvojen. Ja kuulemma vaan uusi hemppa kontrolli parin viikon päähän :X3: pakko oli lähettää viestiä perään, että mites se hiton ferritiini, kai sekin pitää kontrolloida kun oli olematon tulos viimeksi.
Ehkä se on nämä aurinkoiset päivät kun tuntuu olevan virtaa vähän enemmän tai sitten se muuttoprojekti minkä takia on vaan pakko pysyä liikkeellä joka ilta kotonakin ettei ehdi paljoa ajatella tilannetta.

26+4
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Täällä ollaan edelleen yhdessä kasassa ja vointi hyvä. Muutama pikkuvaiva on tullut viime aikoina. Olen alkanut kuorsaamaan öisin ja ilmeisesti kärsin myös uniapneasta, kun vaimo välillä herättää, että hengitykseni katkeilee. Tätä tapahtuu kun olen kääntynyt selälleen nukkumaan. Toivottavasti nämä helpottaa synnytyksen jälkeen. Vihaan itse kuorsaamista, en kestä sitä ollenkaan ja se on musta todella vastenmielisen kuuloista. Toivon todella että se helpottaa mulla synnytyksen jälkeen. :censored:

Lisäksi kauhea ummetus ainakin jo viikon verran. Liekö vauva painaa jotenkin suolistoa vai onko hormonit taas jotenkin muuttuneet. Mähän olin vatsa löysällä tässä jo monta viikkoa. No saa nähdä mihin tämä vielä muuttuu, tuleeko luonnollinen suolen tyhjennys ennen synnytystä. :ROFLMAO:

15 päivää laskettuun aikaan! :eek:sanoin vaimolle eilen, että luulen, että tää tulee ensi viikolla, mutta kumminkin maaliskuun puolella. Eli se tarkoittaisi ensi viikon loppua. Saa nähdä:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Ismundo omakohtaisesta kokemuksesta suosittelen tekemään ummetukselle nyt jotain, eli esim pegorion:ia päivittäin ja vaikka microlaxia päälle että ei mene kunnolla tukkoon. Peräpukamia nimittäin ei kannata hommata ennen synnytystä. Ne kun voi tuppaa ponnistamisessa pahentumaan infernaalisiin mittasuhteisiin. Nim. Kokemusta On :X3:

Ja mitä muihin raskausvaivoihin tulee niin kyllä niistä useat jää synnytyslaitokselle, joten varmasti myös nuo unenaikaiset ongelmatkin (y) Kannattaa koettaa vaikka jotain tyynyjä tms pistää selän taa ettet käänny selälleen unissaan?
Ainoa mikä mulla ei jäänyt synnärille viimeksi oli turvotus ja muutama ylimääräinen kilo. Turvotus laski noin viikon päästä, paino nimittäin tippui tyyliin yön aikana jonku 5kg. Ylimääräisissä kiloissa meni sitten muutama kuukausi imetystä.

Mulla eilen oli jotenkin tosi tukala olo, olin ihan pahantuulinenkin sen takia. Takaa kyljistä ja mahan sivusta puristi ja kiristi tosi inhottavasti varsinkin kun istui koneella töissä. Liikkeellä ollessakin tuntui. Yön aikana helpotti suurimmaksi osaksi ja laitoin tukivyön tänään. Oli kyllä tosi raskaana oleva olo siis eilen :D Tuntuu myös, että vauveli voisi kyllä olla jotenkin toisinpäinkin tuolla mahassa. Möyrinnät tuntuu välillä myös tosi tukalilta ja aiheuttaa hurjan pissahädän tunteen tietty just liikenteessä ollessa. Hassun tuntuista ollut myös potkut suolistoon, peräsuoleen tms.

Mites muilla sujuu näin kirpeän aurinkoisena perjantaipäivänä? :love:

26+5
 
@Ismundo tsemppiä loppuaikaan! Ei enää paljoa sulla jäljellä :)

@Mandala toivottavasti helpottaa olo :) mie kans toivon töissä ollessa että ois välillä möyrimättä kaveri, tuntuu todella hassulta kun ei oo potku-potkuja vaan semmosia kirjaimellisesti möyrähdyksiä. Mitä lie duunailee aina tuolla.. :rolleyes:

Sokerirasitus takana! Ei ollut niin kauhea kuin odotin, mut ei sitä litkua kyllä ihan vapaaehtoisesti tuota määrää joisi :giggle: väsymys oli sen kaksi tuntia aivan kaamea, jos isäni ei ois ollu juttuseurana niin oisin varmaan nukkunu rasituksen ajan. Sit just 10min ennen viimeistä koetta iski kunnon virtapiikki, varmaan sokerit "nous päähän" :D illaks vielä töihin, ja ahh!, nyt saan hyvillä mielin syödä kaksi viikkoa kuolaamaani laskiaispullaa :whistle::oops::barefoot:

Ihanan aurinkoinen sää kyllä tuolla! :love:

24+4
 
@gemmy jäi kommentoimatta sulle tsempit pahoinvoinnin kans! Ja onnea matkaan maanantain ultraan ❤ kohta ne viikotki alkaa vaihtuu ihan liian nopiaa.

@love- mulla kans alkanu toi pakaraosasto taas kipeytyyn, oikea pahemmin. Ja lonkat, yöllä pääsee helppommin hiihtäen vessaan ku nostamalla jalkoja :D toivotaan hyviä tuloksia rasituksesta.

@Mandala harmi ettei veriarvot ollu korjaantunu juuri ollenkaan :( onneks on toi aurinko näyttäytyny vähän enemmän nii siitä saa virtaa :love:

@Ismundo hui, ei oo enää pitkästi! Ummetukselle kannattaa kyllä tehä heti jotain. Kuorsaus todennäkösesti (ja toivottavasti) jää laitokselle :D

Tänne ei mitään ihmeempiä kuulu, mitään isompaa ei kyllä pysty enää tekemään kun noita pakaroita alkaa pakottaa ihan hulluna. Kotona siis vaan ollaan ja odotellaan.. Luonteelle ei sovi tämmönen että pitää antaa muiden tehdä kun ei itse pysty/saa tehdä. Vaikea tunnustaa mutta siis sairaslomallahan sitä ollaan oltu jo tovi :unsure: enkä töihin oo enää palaamassa ennen äitiyslomaa. Päätös oli monen tekijän summa, myös työnantaja tyytyväinen tähän ratkaisuun kun saa nyt heti hommata sijaisen eikä odotella pystynkö töihin vai en. Haikeaa on kun työstäni niin tykkään :(

Vauva on tosi aktiivinen ja kans löytänyt mun rakon, se tunne kun sitä potkasee! :X3: liikkeet muuttunu muutenki enemmän möyrimiseks ku teräviks potkuiks. En malttais oottaa että syntyis jo vaikka toisaalta tuntuu että niin kauan on turvassa kun on mahanahan sisäpuolella ❤

Ja taas uudelle viikolle 29+0!
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@-dino- ite kans oon niin huno sairaslomailija! Jotenkin tosi "syyllinen" olo on aina jos joutuu saikuttaa, oli sit kipee tai käsi poikki tms. :whistle: tosi huono tapa. Nytkin pidän kädet ristissä et jaksasin loman alkuun asti ettei tarviis saikutella. Kiva et vauva on aktiivinen! Ja ikävää et ne pakarat nyt kipeytyy :unsure: mulla on pari päivää ollut vähän parempi, toivotaan että sielläkin ohi menevää! (y)

Soittelin just tässä ruokkiksella neuvolaan sokerirasituksesta, tuloksia en kummemmin saanut, mutta kuulemma kaikki kunnossa. Pitänee illalla tutkiskella omakantaa jos sieltä löytäisin tulokset. :) viime yö oli mulla tosi vaikee. o_O kerrankin ei ollut jalat/pakara/reisi kipeenä, nii sit ei vaan tuntunu asentoo löytyvän missä ois hyvä, vauva potki/muksautteli koko ajan ja sit olikin taas noustava vessaan tai oli nälkä tai tai tai. :cautious: toivottavasti ens yö on parempi :whistle:
 
Mullakin oli kaikki olosuhteet täydellisille unille viime yönä niin sitten en meinannut eka saada unta ja heräilin itse ties mihin :X3: Poikaa ei tarvinnut kertaakaan käydä rauhoittelemassa, eikä hän kiivennyt meidän sänkyyn vaan piti ihan herättää herätyskellon soidessa. Mulla tuntui oikealla puolella mahaa jännää kiristystä tms tunnetta, että vasemmalle kyljellä ei viitsinyt maata kun se tuntui. Ja sitten oikealla kyljellä maatessa kun ei tuntunut sitä kiristystä niin sitten lonkka kipeytyi :ROFLMAO:

Mä nyt varasin parin viikon päähän itselleni ajan osteopaatille. Jos auttaisi tähän kun on istumatyö ja tulee niitä kipuja tuonne kylkiin taakse. Tietty raskaus muuttaa painopisteitä kovasti niin hyvä aukaista jumit yms häiritsemästä. Ja varsinkin sitten haen apuja synnytystä varten.
Voisi varmaan teillekin niihin pakarakipuihin, ja kaikkeen mahdolliseen muuhunkin, apuja osteopaatilla.

Toi huono omatunto saikuttamisesta on varmaan joku suomalainen juttu. Itsekin oli huono omatunto maata himassa se viikko vaikka tosiaan oli aivan totaalipuhki olo :oops: kävin kesken saikun töissä mutta lähdin kesken päivän ja lusin saikkuni loppuun kun ei ollut kunto vielä kohdillaan.
Sitten myös lapsen sairasteluista tulee huono omatunto :X3: Päiväkodin alettua varsinkin kun hän sairasteli vähän väliä ja syys/kevätkaudella helposti myös. Järki sanoo, että eihän sille mitään voi ja miehen kanssa jaetaan kotona olo silloin, ja ihan sama mitä töissä ajatellaan, mutta omatunto sanoo jotain muuta pyh.

Onnea @love- sokerirasituksen läpäisemisestä (y)

@-dino- hyvä päätös jäädä kotiin siis kaikkien osapuolten puolesta (y) Varmasti jos loppupuolella erityisesti itelle tulis jotain kremppaa ja saikkua niin tekis helpommin päätöksen jäädä ajoissa kokonaan pois kun mun duuniin ei voi ottaa sijaista vaan pyörähtämään pieneksi aikaa. Kyllähän nämä hommat etänä hoituu tiettyyn pisteeseen asti ja just tolleen viikon pystyy olemaan pois kun vähän meilejä yms hoitaa. Mutta siitä pidemmät ajat olisi jo hankalia.

27+1
 
@Mandala toivottavasti osteopaatista on apua! (y) ja tuo on joku karman paha laki että sit kun sais nukkua ilman häiriöitä nii sit ei saa nukuttua.. :cautious: tai sit se kust johtuu siitä et puuttuu "se jokin" normaalitilanteeseen nähden :ROFLMAO:

mun kiinnostais kovasti käydä kalevalaisella jäsenkorjaajalla, siitä oon kuullu monelta tutulta paljon hyvää! Nyt huomaa töissä että on työtasot väärällä korolla kun kaikki muutkin valittaa että käy selkään, enkä vain minä :whistle: kaverin äiti on hermoratahieroja niin ajattelin hältä kysäistä et voisko ottaa hältä hierontakertoja ennen synnytystä, siis lähinnä aika heti kun lomille pääsee. En vaan tiiä et tekeevätkö raskaana oleville, kuitenkin se kai laittele kaikenmaailman "liat" kropassa liikkeelle :confused:

Kävin kurkkaa tulokset, ja mitä nyt googlailin niin eka oli just alle raja-arvon ja muut ihan reilusti :)
 
Voi teitä jumisia @-dino- ja @love- ! Koittakaa löytää jotain helppiä, kuitenkin vielä vaikeimmat ajat edessä. Mut hyvä ottaa lepoa jos siltä tuntuu, kai kaikki ajattelee saikusta niin, että jättää työkaverit pulaan. Mut pidemmät saikut on usein helpompi järjestää sijainen, kuin yhtäkkiä.

Ei oo oikein tullu kirjoiteltua mitään, kun ei oikein tapahdu mitään. :D Vointi on taas ollut hyvä, viime päivinä oon ollut aika nälkäinen!
Vauva kääntyilee aina välillä, mut pääasiassa viihtyy perätilassa. Potkut ei oo enää sellasia mahan läpi näkyviä teräviä tönäsyjä, vaan just sitä möyrimistä tuntuu.

Mullakin on aika vino lantio, nii en tiedä vaikuttaako se asiaan myös, luulis kyllä että mahtuis olemaan vielä miten päin vaan.
Oon ehkä häiriintynyt, mutta oon tutkinut tota perätilasynnytystä vähän varmuuden vuoksi ja oikeestaan mua ei yhtään haittais, vaikkei kääntyiskään. Lähtisin ihan mielenkiinnolla kokeilemaan pt-synnytystä. :eek: :LOL:

Osteopaatti kiinnostais kans, oon käyny nuorempana just lantion takia, kun sillon sillä oli merkitystä urheilun kannalta. Mut eipä oo meillä päin kauheesti valikoimaa, täytyy ehkä miettiä joku reissu etelä-Suomeen.

Pitäis yrittää juoda vielä enemmän, aamusin on ollu viikon verran aika tumma pissa, vaikka edellisenä päivänä on tuntunut että juo tarpeeks. Johonki sitä häviää. :D

Hankin myös sellasen raskausmahaturvavyön itelleni. Onko teillä tai suunnitelmissa?

Mulla on enää neljä päivää töitä! :eek: Ihan hullua että nää viikot vaan kiirehtii.

@Ismundo onko vielä "suunnitelmissa" lähteä viikonloppuna synnärille? ;)

27+5 :love:
 
Mä oon kuullut vaan hyvää noista kalevalaisista jäsenkorjaajista, kannattaa ehdottomasti kokeilla @love- Oon sitä mieltä että mikä tahansa ei ole haitallista mutta voi auttaa tyytyväisempään raskauteen ja synnytykseen niin Go For It! (y)

@atvk87 mahtava asenne perätilaa kohtaan! (y) Kyllähän niitä vauvoja on maailman sivu syntynyt perätilassakin ihan hyvin. Se kuitenkin tutkitaan tosi tarkkaan etukäteen, että siihen ’saa luvan’.

Täällå etelässä on tosiaan paljon vaihtoehtoja raskausajan osteopaateista, jos meinaat. Tämä paikka minne itse menossa on saanut paljon hyviä arvosteluja, serkkuni on myös saanut apua vauvansa uni -ja yliherkkyysongelmiin sieltä.

Mulla jäi se turvavyöjuttu viimeksikin hankkimatta laiskuuttani, en tiedä jaksaako nytkään. Ei tuntunut suurta tarvetta loppupeleissä viimeksikään.

27+2
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Joo @Mandala katoin että siihen tutkitaan paljon, magneettikuva saatetaan ottaa ja mitataan jopa istuinluiden väli. Mut jos se onnistuu, nii kyllä mulle sopis! :)
Pitää viel tutkia, miten satk:ssa suhtaudutaan siihen, taysissa kuulemma saa ite valita ponnistusasennon ja käytetään painovoimaa hyväksi, mut joissain sairaaloissa vaan puoli istuva selällään asento ja se ei kuulosta sit enää niin helpolta. Mut mielenkiintoinen aihealue!

Koitan vielä kattoa jos meiltä päin löytyis joku asiantunteva osteopaatti.

Muistinko jo valittaa et alimmat kylkiluut alkaa särkee ku on istunu muutaman tunnin? :D
 
Puoli-istuva ei tosiaan ole paras mahdollinen tavallisessakaan synnytyksessä, kun ei painovoima auta yhtään. Itse lopulta jouduin siinä ponnistamaan tunnin päätteeksi kun oli virhetarjonta eikä muissakaan asennoissa onnistunut.
Olen nähnyt kuvia perätilasynnytyksestä, jossa kontillaan sängyllä ponnistettiin. Voisin kuvitella, että asennon pitää olla semmoinen että näkyvyys on kätilöillä ja lääkärillä hyvä sinne bisnespuolelle vaikka he eivät voikaan mitenkään vauvaan koskea ennenkuin on tiettyyn pisteeseen (hartiatko se oli?) asti saatu ulos jo.

Nyt oli sitten mun vuoro kompuroida. En onneksi jäällä ulkona vaan typerä löysä nilkka lähti alta töissä. Nousin tuolilta ja humps yhtäkkiä olin lattialla. Nilkka nyt kipeänä ja toisen jalan polvi. Mutta onneksi ei tuntunut kauhean voimakkaalta kaatumiselta mun mielestä. Mahaa hieroessa alkoi möyrintää tuntumaan niin kaikki varmasti ihan ok.
Olipa vaan muistutus taas noista mun nilkoista missä aika löysät nivelsiteet, että koskaan ei tiedä mitä voi tapahtua, mutta jos tapahtuu niin eipä voi paljoa varautua kun käy niin äkkiä. Viime raskaudessa sama kävi toisella nilkalla ihan alkuviikoilla. Sain kepitkin kun meni niin pahasti alta, röntgenissäkin piti käydä kun epäiltiin että olisi saattanut mennä jalkapöydän luita ihan rikki, onneksi ei kuitenkaan.
 

Yhteistyössä