~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mä tarvitsisin kanssa varmaan ennemmin ajoissa kuin myöhemmin osteopaatin tai jonkun apua. Olin viime raskaudessa liitoksistani ja joka puolelta niin kipeä viimeisen raskauspuoliskon, ettei kauheasti huvittaisi. Siis en voi uskoa tätä, mutta ihan kun mulla olisi jo nyt jotain hentoja liitoskiputuntemuksia o_O

@Mandala Hui, onneksi ei ole kuitenkaan mitään luita rikki, mutta tosi tympeää silti. Tämä on vissiin sitä kaikkien nivelten löystymistä. :unsure:

@atvk87 Mulla oli viime raskaudessa se raskausturvavyö, mutta se pahensi mulla paljon kipuja oli vaikea tehdä pidempiä automatkoja. Lähinnä kun siinä jotenkin istuessa jää jalat levälleen erilailla kuin normaalisti istuessa. Ja sitten kun istui siinä asennossa niin tuntui, että liitokset huusi hoosiannaa entisestään. Voi toki olla, että ne olisi joka tapauksessa huutaneet sitä. Mulla oli siis tosi kovia liitoskipuja esikoisesta, mulla on aikaisemmassa elämässä murtunut häpyluu ja häpyliitos kyllä tykkäsi kyttyrää raskaudesta aikalailla. :unsure:

Mulla oli eilen pelätty/odotettu NT-ultra. Siellä oli kaikki oikein hyvin, riskiluvuiksi tuli trisomioille 1:48 000, 1:100 000 ja 1:100 000. Eli ilmeisesti arvot jotenkin "paremmat" kun tällai 3,5 vuotta esikoisen jälkeen tuli paljon paremmat riskiluvut. Silloin Down-riski oli 1:9800, vaikka pieni silloinkin niin nyt tuntuu jotenkin paljon isommalta nykyiseen verrattuna. Vauvan kaikki ne osat mitä tässä vaiheessa voi näkyä, näkyivät ja näyttivät normaaleilta. Pääperämitta oli 6,2 cm. Vauva oli tosi liikkuvainen. Taas jaksaa oksentelua ihan erilailla. Ei tietenkään vieläkään olla mitenkään kuivilla, mutta ainakin taas askeleen edempänä. :love::love::love:

12+5
 
Mun mielestä taas juuri puoli-istuva on ollu paras asento, kun saa samalla nojata ja levätä, mutta kuitenkin painovoimasta on edes vähän apua verrattuna kokonaan makaavaan.. Ekassa synnytyksessä varsinkin kun olin etukäteen kuvitellu että jaksaisin pakertaa jopa kyykyssä, kuten jokkut entisaikojen luolanaiset :D niin ei ihan menny sen suunnitelman mukaan kun loppuvaiheessa olin niin uupunu (toki varmaan myös siihen aikaan vielä käytetty petidiinikin vaikutti) etten pystyny istuun enää jakkarallakaan.. Siinä vaihees kun supistukset on ruvennu oleen kivuliaampia, on ollu mukavinta vaan kun ei tarvi jaksaa pysyä ylhäällä, vaan keskittyä kokonaan niiden kipujen kärvistelyyn.
Synnytystuoli ois saattanu olla hyvä, mut niitä ei viime vuosina oo enää ollu ainakaan Taysissa, jossain muualla kai on edelleen käytössä.
 
Siinä vaiheessa omassa synnytyksessä kun jämähdin sängylle niin supistukset tuntui vielä kipeämmiltä varsinkin lantiossa kun se synnytyssalin sänky on paljon kovempi kuin normisänky. Yritän välttää sitä tulevassa. Ponnistaminen seisaaltaan tuntuu jotenkin tosi vieraalta ajatukselta itelle nyt, mutta pitää yrittää kuunnella omaa kroppaa paremmin ja kokeilla eri asentoja. Viimeksi olin niin väsähtänyt ja kai jotenkin taistelin sitä hurjaa paineentuntuista kipua vastaan, että kätilö vain ohjaili kokeilemaan jakkaran jälkeen kylkiasentoa ja lopulta puoli-istuvaa kun tuli imukuppi kehiin.

Pitää laittaa synnytystoivelistaan, että muistuttaa mua pysymään aktiivisena jos synnytyskuplassani meinaan jämähtää paikalleen. Uskon, että se sängylle jumahtaminen hidasti prosessia, juuri sitä että vauva ollut laskeutunut vaikka olin täysin auki. Jumppapallo oli viimeksikin aluksi ihana, mutta kun se typerä scalp lähti vauvan päästä koko ajan niin jotenkin alitajunnassa kai ajattelin ett parempi olla sitten jossain missä se scalp ei lähtisi irti.

@gemmy onnea hienoista tuloksista :love: Noi liitoskivut kuulostaa inhottavilta, jospa olisi pienintäkään mahdollisuutta ettei nyt tulisi niin pahana. Mutta tosiaan se osteopaatti voi siihen kyllä auttaa.
 
@Mandala onneksi ei käynyt pahemmin kaatumisessa!

Onnea ultrauutisista @gemmy!

Olen miettinyt itsekin tuota synnytystä, että järkevimmiltä tuntuisi olla pystyasennossa painovoiman avustuksen takia. Mutta en ole mitenkään etukäteen päättänyt, että missä asennossa synnytän, katson sitten tilanteen mukaan, mikä tuntuu hyvältä.

Pitäisi itsekin saada aikaiseksi nyt viimeistään kirjoitettua se synnytystoivekirje. Otankin sen heti seuraavaksi työn alle!

@atvk87 kyllä olisin ihan valmis viikonloppuna synnyttämään, mutta katsotaan nyt. Ei kummempia merkkejä lähestyvästä synnytyksestä vielä ole. Supistuksia jonkin verran, mutta ei kipeitä eikä säännöllisiä. Meillä olisi viikonlopuksi sovittu kokoontuminen mun perheen kanssa koko viikonlopuksi, mutta peruttiin meidän osallistuminen. Kivempi olla vielä rauhassa kotona ja käydä vaikka treffeillä, vielä kun päästään. Ja jos ei siis olla synnyttämässä. :LOL:
 
@Ismundo voooi, ku aika vaan vierii! Kohta on pieni tuhisija sylissä :love: jospa jo viikonloppuna :barefoot:;)

@Mandala kuulostipa aika kivuliaalta kaatuminen! Onneksi kaikki kuitenkin hyvin!

@gemmy oot ihania uutisia saanu! :love: onnea kovasti! Toivotaan ettei kivut yltyisi

Jotenkin ei nyt osaa yhtään suhtautua mitenkään näihin synnytystilanteisiin/juttuihin :p kun ensimmäinen synnytys on edessä nii jotenkin sitä vaan olettaa et sinne mennään ja synnytetään :giggle: ei osaa mitään tommosia ees miettiäkään :rolleyes::whistle:
 
@love- Hyvä että arvot oli alle rajojen (y) yhtenä iltana tässä ihan foam rollerilla hinkkasin noita pakaroita ja tuntu olevan apua, pitää taas tänään ku huomena pitkä istuminen edessä, venyttelyki varmaan auttais mutta vähän hankalaa ku maha edessä :cautious:

@atvk87 piti ihan googletella millanen toi turvavyö juttu on, vaikka tuskin tulee enää hommattua (n) kiva että oot avoimin mielin perätilasynnytystä kohtaan, mutta toivotaan silti että poitsu ymmärtää kääntyä ja pysyä pää alaspäin sitte lopussa :rolleyes:

@Mandala auts, onneks ei käyny pahemmasti, ulkonaki liikkuessa saa kyllä olla tosi varovainen ettei kaadu :censored:

@gemmy Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja seulatuloksista :love: kurjia kipuja sulla ollu viime raskaudessa, toivottavasti nyt pääsisit vähemmällä :unsure:

@Ismundo Toivottavasti on mukava viikonloppu, joko treffeillä tai synnärillä ;)

"onneksi" omalla alallani on melkein enemmän sääntö kuin poikkeus että odottajat jää saikulle ennen äitiyslomaa, nii helpottaa hieman tätä syyllisyyttä kun en oo ainoa. Eihän se haittais jos yksin tekis töitä mutta usein siinä on se työpari/parit jotka joutuu sitte tekemään tuplasti kovemmin jos yks ei pysty kaikkea tekemään tai on vaan hidas :unsure: En voi kuitenkaan sitä kieltää etteikö se nyt oo mukava olla kotona kun on vielä jonkulaisessa kunnossa ja saa laittaa paikkoja kuntoon rauhassa. :barefoot: Ylimääräisestä tavarasta koittanu päästä eroon, mistä sitä onki kertyny nii paljo :rolleyes:

Huomena ois taas kontrollipäivä!

29+3
 
Mulla ei ollut mitään hajua asennoista kun lähdin synnyttämään. Ajattelin että kätilö neuvoo ja niinpä sit kokeilin eri asentoja. Kontillaan en osannut jotenkin yhtään ponnistaa. Seisomista en kokeillut ollenkaan. Mulle paras asento oli vasemmalla kyljellä päällimmäinen jalka ylhäällä. Siinä asennossa sain hyvin ponnistettua. Loppuvaiheessa sit vaihdoin puoli istuvaan asentoon. Mutta olen kuullut että seisaallaan synnyttäessä painovoima tekee tehtävänsä joten ois voinut homma edetä nopeammin jos ois ollut seisaallaan. Mutta jäi kokeilematta.

Me ollaan taas vaihteeksi pojan kanssa sairaalassa. Vauvalla kaikki ok mutta meitsillä sit iski korkea kuume ja alamaha sekä oikea rinta kipeytyi. Diagnoosina rintatulehdus ja mahdollisesti kohtutulehdus. Suonensisäisellä antibiootilla hoidetaan kun tulehdusarvo oli sen verran korkealla. Kyllä mä sanon että ei oo putkeen mennyt tää alku kun oma vointi ollut päin mäntyä. Ei oo kunnolla päässyt nauttimaan vauva arjesta. Vauva on aivan ihana mutta vähän harmittaa kun näitä vastoinkäymisiä on tullut. No jos jotain positiivista niin imetys sujuu nyt ihan jees ja maidontuotanto käynnistynyt kunnolla.
 
Mulla oli ennen esikoista kova synnytyspelko (ja epäilen, että tästäkin tulee ihan samaa). Tavallaan en pystynyt sisäistämään mitään tietoa synnytyksestä, vaikka yritin imeä tietoa. Olin siis kyllä ihan kätilöiden armoilla siinä suhteessa. Ponnistusvaiheessa mulla ei sitten ollut oikein enää vaihtoehtoja. Mullahan puutui koko toinen jalka aivan kokonaan joko epiduraalista tai pudendaalipuudutuksesta, 12 h syntymästä alkoi tunto sitten palautua (positiivista on, että samalla puutui kyllä koko alapääkin aivan täysin). Se huomattiin kun yritin siirtyä takaisin jumppapallolle, että vauva laskeutuisi ja lähdin vaan holtittomasti kaatumaan kun jalka ei pitänytkään. Maailman nopein kätilö nappasi minut kiinni, en vieläkään ymmärrä miten se sieltä sängyn toiselta puolelta syöksyi. Mutta olin siis ponnistusvaiheen/vauvan laskeutumisvaiheen aivan jumissa sängyssä makaamassa. Kyljellään yritettiin, mutta kun se toinen jalka oli puutunut niin ei onnistunut. Kyllä se vauva sillaikin saatiin maailmaan, vaikka painovoimaa ei päästy hyödyntämään.

@Toiveikas81 Voi että. Kenellekään ei toivoisi noita haasteita vauvataipaleen alkuun, mutta onneksi saat nyt hyvää hoitoa.

@-dino- Hyvä kun osaat suhtautua positiivisesti sairauslomaan. Ei se ole kiva työkavereillekaan olla hidasteena. Saat rauhassa laitella kuntoon paikkoja, toivottavasti vaan aika ei käy pitkäksi.
 
Ihania ultrakuulumisia @gemmy :) Onnea!

@-dino- kerro sit taas teiän kuulumiset. Menipäs nopee tää väli taas teiän ultrilla!
Muakin kiinnostais mennä vielä kurkkaamaan :D

@Toiveikas81 voi miten kurjaa, että voit noin huonosti! Onneksi menitte hoitoon, kyllä pääset nauttimaan vauvasta myöhemminkin. Pääasia että sut saadaan nyt kuntoon!

Ja @Mandala onneksi ei sattunut pahemmin! Nyt jotku kinesioteipit nilkkoja tukemaan.

Mäkään en usko, että synnytykseen pystyis kauheesti vaikuttamaan loppujen lopuksi, mut jos yhtään, niin miksei yrittäis tai tutkis aihetta.
Kaikki on niin yksilöllistä ja sitten vaikka näyttäis, että kaikki on hyvin, niin voi tulla äkillinen käänne tai vaikka huonolta näyttävä tilanne voi kääntyä nopeasti onnistumiseksi.
Just miten mikäkin lääke vaikuttaa keneenkin ja muuta, ei sitä voi etukäteen tietää. Aion käydä siellä synnytysvalmennuksessa ja osastokierroksella, mutta paljon muuta ei kai sairaalan puoli tarjoa.
Ja pitää vaan toivoa, että olis kiva kätilö!
Musta tuntuu että selinmakuulla tai puoli-istuen en kyllä pystyis ponnistamaan yhtään mitään, oon yrittäny miettiä etten vois ainakaan kakata sillain. :D Eli jotain muuta varmaan parempi yrittää. Mutta ei näitä tosiaan voi ennakkoon tietää.

Tänään aamulla vauva taas kääntyi toisin päin, saas nähdä miten kauan viihtyy pää alaspäin. :D

27+6
 
@Toiveikas81 voi harmi noita tulehduksia :unsure: antibiooteilla varmasti lähtee paranemaan pian ja rintatulehdusta varten tosi hyvä että imetys sujuu, se auttaa eniten siihen! Pikaista paranemista ❤

@gemmy onpas hurjasti sun jalka puutunut :eek: olikohan se laitettu jotenkin väärin tai väärällä annostuksella vai olikohan vaan tosi :poop: tuuria (n)

Mulla epiduraali teki sen että vähän jumahtanut avautuminen hoitui sen tuoman rentoutumismahdollisuuden takia aika nopeasti loppuun. Ennen epiä (minkä yleensä saa vasta 6cm kohdalla) sain 3cm kohdalla oxanest kipupiikin kankkuun, opiaattia siis. Mulle se lääkkeenä sopii hyvin niin auttoi hyvin ja parin tunnin vaikutusajassa pääsin siihen 6cm että sain epin. Mutta kuten sanottu niin ellei ole kokeillut näitä lääkkeitä aiemmin niin eihän sitä oikein voi tietää miten kelläkin vaikuttaa. Joillain esim epi voi jopa hidastaa avautumista!

@love- mulla oli synnytystä kohtaan ihan samat fiilikset ekalla kertaa. Kaikki tuntui tosi vieraalta edes ajatellakaan. Kyllähän ne kätilöt ohjaa ja auttaa hyvin. Mulla ei ollut ponnistusasennoista mitään ennakkomietteitä eikä siitä puhuttu ennen kuin oli aika alkaa ponnistamaan. Kätilö otti mulle synnytysjakkaran vaan esiin ja neuvoi miten siihen istutaan miehen tukemana ja sitten vaan hommiin saatesanoilla, että kun tulee supistus niin sitten ponnistetaan. En ollut sitäkään itse asiassa tiennyt aiemmin että just supistuksen aikana ponnistetaan.
Onneksi epiduraalista huolimatta supistukset tuntui hurjana paineena persuksissa niin tiesi milloin ponnistaa.

Mä uskon nyt asioista luettuani enemmän, että jos pystyy omaan ajatusmaailmaan ja tunteisiin vaikuttamaan synnytyksen aikana niin pystyy sitä kautta paljonkin vaikuttamaan koko prosessiin. Mitä rennompi pystyt olemaan ja ajattelemaan supistuksia vaikka enemmänkin aaltoina mitkä vie lähemmäs vauvaa eikä vaan hurjana kipuna mikä pitää yrittää jotenkin kärvistellå ennen seuraavaa, niin sillä on varmasti vaikutusta. Jos päästää pelon valloilleen niin jos sitä ei saa sheikattua veke niin se voi hidastaa kehon toimintaa avautumisessa. Tämä vaatii kyllä varmasti aktiivista treenausta että noin hurjassa tilanteessa kuin synnytys pystyt oikeasti rentoutumaan.
Kuulemma luomusynnytyksissä on yleistä että viimeisten senttien kohdalla tulee usein epätoivon hetket että ei selviä ilman lääkkeitä tai että ei vaan onnistu, kuuluu jotenkin siihen prosessiin, mutta sen yli jos pääsee vaan sinniteltyä niin sitten onkin enää se ponnistus. Mulla ei ole mitään älyttömiä toiveita lääkkeettömyydestä varsinkin jos joutuu taas käynnistykseen, vaikka olisihan se upeaa jos pystyisi olemaan ilman ja kokemaan oman kropan voiman ja tuntemaan vauvan liikkumisen synnytyskanavassa.

Mun tyttönen on ihan saletisti poikittain kyllä useastikin. Eilen tuntui illalla hikka ihan tuolla alamahalla ja elättelin toiveita että olisiko kääntynyt raivotarjontaan, mutta tänään aamulla tunsin ihan selvästi vauvan pötkönä poikittain mahassa, pienen pään tai pyllyn toisella puolella :love:

27+3
 
@Toiveikas81 no höh, kylläpä nyt takkuaa tuo sun oma vointi. Toivottavasti pian alkaa helpottaan ja pääsette rauhottuun kotia! :barefoot:

@gemmy hurja tilanne ollut sulla synnytyksessä viimeks o_O ei kyllä ihme vaikka nytki pelot nousis pintaan (n) Vielä toistaseks on päivät kulunu, parina iltana alkanu odottaan nukkumaanmenoa että tulis jo seuraava päivä :giggle:

Tänään tais olla tunteikkain reissu tähän mennessä. Ensin käytiin teholla katsomassa paikkoja, siellä iski kyllä todellisuus tajuntaan kun puhuttiin kuinka isä saa tulla saattamaan tytön osastolle ja muistutti vielä ottamaan kuvia äidille. Kuinka se tuntuukaan pahalta kun en saa heti ensihetkistä asti olla mukana :cry: Toivottavasti pääsen ees samana päivänä näkemään <3

Ultrassa kaikki hyvin, pieni hän on vieläki kun painoarvio 1130g (tää ei toki ihan todellinen oo kun vartalomitta jää vajaaks) mutta tasaisella käyrällä kasvanu kokoajan. Sydän jaksaa ja virtaukset kulkee. Pää alaspäin sattuu aina olemaan ultrissa :LOL: välillä on kyllä poikittainki mutta omasta mielestäni harvemmin perätilassa. Oli lääkärin mielestä nii hyvässä asennossa että vaihto 3d ultraan ja saatiin ihania kasvokuvia :love::love::love: ja taas itkettiin silmät päästä, mutta tällä kertaa onnesta :cry::love: itkin sitäki kun mieski herkisty niin kovin <3

Kolme viikkoa taas seuraavaan ultraan. (y)

29+4
 
  • Tykkää
Reactions: Ismundo
Onnea @-dino- kuitenkin hyvistä ultranäkymistä. :love:

Mä kävin tänään neuvolassa. Siellä taas ihmeteltiin mun vatsan ja vauvan pientä kokoa. Nyt kahdella edellisellä käynnillä hoitaja on vielä ultrannutkin, kun ei saa käsin tunnustelemalla kovin hyvää kuvaa vauvan asennosta, kun vauva on niin syvällä mun selkää vasten. Mutta ei se mitään, kivahan se on kun ultralla kurkataan. :) Mun vatsan sf-mitta ei ollut kasvanut yhtään kahdessa viikossa, mutta ei siitä sitten huolissaan oltu, kun tämä johtuu mahdollisesti siitä, että vauva on vain laskeutunut todella alas. Käsin tunnustelemalla hoitaja arvioi vauvan kooksi nyt noin 2700g, laskettuna aikana se olisi alle 3kg. Eli pieni kaveri meillä. Ja tämä oli tietysti hyvin karkea arvio. Hoitajat eivät osanneet ultralla tehdä kokoarviota.

Seuraava neuvola-aika onkin sitten jo yliaikaiskontrolli, kaksi päivää lasketun ajan jälkeen. Saa nähdä tarvitseeko sinne enää mennä. :whistle:

Rv 38+6
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Pikaisesti @Ismundo tuli mieleen sun tekstin perusteella tämä artikkeli minkä just luin
http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=194
Kannattaa vielä kokeilla josko saisi vauva kääntyisi selkä sun masuun päin niin helpottaisi varmasti synnytystä.

Puuh täällä laitellaan paikkoja kuntoon. Oli jo vanhalta kämpältä lähtiessä selkä ihan rikki. Kävelykin sattuu. Tullut kyllä liian paljon tehtyä varmaan..

27+5
 
  • Tykkää
Reactions: Ismundo ja atvk87
Ihanat kuulumiset @-dino- :love: ihan herkistyin lukiessani.

Ja @Ismundo toivotaan ettei teiän tarttis enää yliaikaiskontrolliin, mutta toisaalta vaikuttaa niin sirolta vauva, ettei haittais, vaikka kasvais vähän lisää? Varmasti vaikea arvioida kokoa tuon asennon takia.

Olipa mielenkiintoisia ohjeita @Mandala kiitos vinkistä, vois itekin välillä kokeilla.

Mulla tänään eka omalomapäivä :p Pre-mammaloma on siis alkanut! Kolme viikkoa virallisen alkuun. :eek:
Meiän koti on järkyttävässä kaaoksessa remontin takia, en tiedä miten pärjätään :ROFLMAO: ja kuka laittaa kaikki tavarat paikoilleen?Tsemppiä sinne muuton keskelle @Mandala (y) älä ny rasita itteäs liikaa!

28+1
 
  • Tykkää
Reactions: Ismundo
Tulin taas pälisemään tänne! :D
Saatiin nyt turvakaukalo ja telakka hommattua :love:
Mies oli tutkinu aihetta ja valinnu merkin ja mallin ja mä sain valita värin! :LOL:

Mulla tuli ekaa kertaa kirkasta nestettä nännistä, ihan hurjaa! Aiemmin on vaan ollu vaaleeta sellasta kuivaa töhnää.

Oon taas lukenu paljon spinning babies -juttuja ja perätilavauvajuttuja ja muistin, että stimulaation aikana yhessä folliultrassa oli lääkäri kirjoittanut mun tietoihin "herttamainen kohtu?" niin jos se onkin väliseinällinen, niin voi olla ettei vauva mahdu olemaan hyvin pää alaspäin! Myöskään kääntöyritystä ei usein tehdä, jos istukka on edessä.
Seisoin äsken päälläni jalat seinää vasten ja oon tehnyt joka päivä pylly pystyssä -kontillaan asentoja, mut ei niistä oo ollu apua. Sillon viimeks kun kääntyi pää alaspäin, niin ajoin just autoa, luulis että olis mahdollisimman ahdasta siinä? :LOL:

Oli tossa alkuviikolla muutaman päivän siis pää alaspäin ja silloin liikkeitä tuntui paljon enemmän ja eri paikoissa. Sillon oma olo oli myös tukalampi ja maha tuntui isommalta, eli ilmeisesti perätila sopii sit vaan paremmin. :ROFLMAO:

Voi kunpa mahtuis perätilassakin tulemaan alakautta, eikä tulis lonkkien kanssa ongelmia!

Edit. @kettuperhe jos käyt lukemassa näitä, niin oliko sulla vauvan suuri koko ainoa este alatiesynnytykseen, vai halusitko sektion perätilan vuoksi? Muistatko millä viikoilla vielä kääntyili?

28+2
 
Viimeksi muokattu:
@-dino- onpas kyllä tosiaan ikävä ajatus ettet heti alusta saakka voi olla mukana, mut synnytyksen jälkeen ei kyl varmasti pystykään.. :unsure: toivottavasti todella puan kuutenkin sitten pääset näkemään pienen :love: ihania ultrakuulumisia sulla!

@atvk87 sun innoittamana oon itekki nyt hiukan tutkiskellu tota perätila-synnytystä ja se oli jopa helpottavaa huomata et ei oo mitenkään mahdottomuus :) katellaan sit kun aika tulee et vieläks hän perätilassa asustelee :D
Mie kans eilen olinnihan "aaaaaww"-fiiliksillä kun käytiin hakee turvaistuin ja telakka anopilta kotiin ja isäntä niin " ylpeenä" sen sisälle kanteli :rolleyes:

Ja jotenkin nyt pikkuhiljaa kun tavara kotona lisääntyy niin asia konkretisoituu et kesällä meitä ehkä sit onkin kolme :love:
Maanantaina neuvolalääkäri :geek:

25+5
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Kiva @love- että oot innostunut lukemaan synnytyksestä, tää on porttiteoria, kohta luet muistakin tyyleistä ja valmistautumisesta! :D mäkin oon huomannu, että on mielenkiintosta tutustua aiheeseen, niin kuin @Mandala jo vinkkas aiemmin!

Mulla alko supistelee taas, joten tästä tuli lepopäivä. Nyt en oo enää niin paniikissa tästä, kun uskon että ne laantuu ja menee ohi levolla ja juomisella kuten viimeksikin. :) Tänään laukaisija oli orgasmi, oli muuten ensimmäinen epämukava sellainen, kun supistus samaan aikaan. :LOL: Sorry, jos tuli liikaa informaatiota.

Elo remontin keskellä jatkuu, tekis mieli mennä ulos syömään, että sais muutakin kuin mikroruokaa. Salaattia olen yrittänyt tehdä kuitenkin, mahdollisimman vähällä pilkkomisella tietty.

Huomenna maanantaina toka sokerirasitus ja ahdistaa valmiiksi se nälkäkiukku :ROFLMAO: Otan kyllä jotain mehua tai muuta kevyttä evääksi ja syön vasta kun oon päässyt takas kotiin, ettei viime kerran verensokerikohtaus toistu.
Tiistaina sit neuvola, pitkästä aikaa!

28+3
 
  • Tykkää
Reactions: Ismundo ja love-
Heipä hei!
Tänne taas tullu paljon viestejä, niitä on ihana kyllä lukea! Kiitos niistä kaikille :)

Täällä kovasti odotellaan 12.3 olevaa rakenneultraa :love: Maha kasvaa nyt kovaa vauhtia.
Seuraavaksi olis sitte mietinnän aiheena vaunut, pitää käydä jossakin niitä kokeilemassa ja hipelöimässä.

Vointi on ollu hyvä, mies kylläkin on sitä mieltä ett edelleen olen aika väsyny, en se normaali omaitseni. Pienet asiat alkaa ärsyttämään kunnolla ja itekkin naureskelen sille :)

Ihanapa 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Ismundo ja atvk87
@Ismundo jospa sinne neuvolaan ei tarttis enää mennä ilman vauvaa :) vaikka ei varmaan huoleta nii jos yli menee kun kokoa ei kuitenkaan oo liioiksi :) vauvauutisia odotellessa siis! ❤

@Mandala huh, toivottavasti pystyt levähtäänki muuton lomassa. Tsemppiä, ei varmasti enää oo helppoo tässä vaiheessa.

@atvk87 hyvää pre-mammalomaa! :love: mulla ei oo vielä tullu mitää nesteitä tisseistä vaikka oon välillä kokeillu :D toivottavasti supistukset laantuu, itellä tulee päivittäin vähintään yksittäisiä mutta mitään ne ei oo saanu aikaan (tarkistettiin kontrollissa) joten en oo ollu huolissaan :) ja tuttua tuo syyki mistä alko :D meillä mies on päättäny että katotaan niitä hommia sitte joskus kun vauva on mahan ulkopuolella, eikä kyllä ihtiä haittaa tämä järjestely :D tsemppiä rasitukseen ja nälkäkiukkuun :D

@love- tavaraa tosiaan alkaa olemaan, itekki alan pikkuhiljaa nyt laitteleen paikoilleen ja pesemään :love:

@Ihanapa kiva kuulla että sielä menee mukavasti :) pian teilläki ultra! ❤

Keskiviikkoinen autoreissu veti taas nuo pakarat ihan jumiin ja oon ollu tosi kipiä :( venytelty ja rullailtu pari päivää ja nyt alkaa vähän helpottaan. Täytyy tänään käydä vielä kävelyllä kun nii kaunis ilma :love: imetyksen ihmelliseen maailmaan pitäis kans alkaa perehtyyn, sain jo välineet teholta mihin kerätä ekat pisarat jos jotain tulee.

Kantoliinoista jos jollaki kokemuksia/suosituksia nii otetaan vastaan. Yhen trikooliinan ostin käytettynä mutta oliki mulle liian lyhyt.

30+1 tuntuupa jo paljoilta nämä viikot!
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja atvk87
Aateeveekoon blogista taas Huomenta! :D täällä rasituksessa hengaan ja ylläripylläri neuvolaterkka on unohtanut tehdä mulle lähetteen. :mad:
No otettiin se paastonäyte ja sit join juoman ja sovittiin, että soitan heti kasilta sinne ja pyydän lähetteen. Toivottavasti onnistuu.
Voiks tota terkkaa kohta alkaa vaihtaa. :LOL:

Tänään sain täällä oman huoneen! Tää on varattu yleensä kovasti pahoinvoiville, mut oon ainoa rasituslainen tänään, niin kävi tuuri.

@-dino- sun viikot ON paljon, ei ihme jos tuntuukin siltä. :D Vautsi! Toisaalta haikeeta, että pian tää loppuu, mut toisaalta sit alkaa myös kiinnostava osio. :)
Mullaki tulee päivittäin suppareita, ei niihin enää sillee kiinnitä huomiota, mut toi oli uutta. :D
Ens viikolla sit se lääkäri, ni kattoo kohdunsuun, mut vaikee kuvitella että siellä ois mitään tapahtunu, kun ei oo mitään painetta sinne päin edes vauvan toimesta.

Kiva kuulla sustakin @Ihanapa, sähän voisit kans laittaa mahakuvan! ;) Hyvä että kaikki tuntuu sujuvan. Ihan pian jo ultrakin!

28+4
 
Ah hengissä! ja töissä lepäämässä :ROFLMAO: saatiin kuin saatiinkin kämppä elettävään kuntoon ennekuin poika tuli eilen mummulasta kotiin. Loput laatikoiden purkamiset ja paikkojen fiksailut menee ihan toisella kädellä verrattuna siihen tajuttomaan rutistukseen mitä pe-la tehtiin miehen kanssa :coffee::alien::X3: iltaisin alkoi selkä olemaan niin kipeä pienestäkin liikkeestä, että mies ihan säikähti kun katseli mun liikkumista. Onneksi yön aikana aina korjaantui tilanne.

Ihania ultrakuulumisia @-dino- ja siis vau rv30! :love: oot virallisesti loppusuoralla :eek: hetkinen vai ootkos sä seuraava synnyttäjä jo (pitää kaivaa lista jostain aiemmilta sivuilta)??!?
Mulla ei ole ollut kantoliinaa, en ole edes mallannut päällä semmoista, mutta kantoreppua kyllä suosittelen. Meillä Baby Björn kantoreppu oli ihan jees vaikka vähälle käytölle meidän elämässä jäi. Sellainen malli mikä sopii vastasyntyneestä johonkin muutamaan vuoteen. Monet kaverit liputtaa Tula Free to Grow kantorepun puolesta myös.

Ihanaa mammalomaa @atvk87 :love::love: mutt siis toi sun terkka, omg :ROFLMAO::mad: ei kai mennyt paastot turhaan, saitko lähetteen hankittua?
Mullakin tullut (harkka)supistuksia orgasmeista :whistle: niistä harvoista mitä tässä on kiinnostanut/jaksanut saada aikaan viime kuukausina :LOL:
Tsemppiä teillekin sinne rempan keskelle, ei oo helppoa kun on elämä ihan levällään :confused:

@Ihanapa kiva kuula sustakin, oot jo tosi pitkälle päässyt (y)

@love- odottapas vaan miten ylpeänä ja liikuttavalla varovaisuudella sunkin puoliso sitten kantaa sitä samaa turvakaukaloa kun siellä on tuhisija kyydissä :love::love::love::love:

Oma olo on ollut kyllä aika hidas ja tukala, osa johtunee varmaan siitä kun puuhastellut suurimmaksi osaksi jaloillaan ja nostellut juttuja sen 10h päivässä :rolleyes: mutta myös kun bebe edelleen niin matalalla majailee ja tuntuu ett seisaallaan on 80% ajasta pissahätä sen takia. No onneksi voi taas alkaa keskittyä myös omaan oloon ja raskauteen tässä kun alkaa asettumaan elämä aloilleen taas pian.
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja atvk87
Joo @Mandala lähete järjestyi soittamalla ja koe meni tänään helpommin ku viimeksi. Sen jälkeen tuli kauhee väsy ja sit myöhemmin vielä päänsärky, mut se onneks lähti kahvilla!

Vitsi teil on kyl ollu rankkaa, koitahan myös levätä! Muutto on aina nii hirvee. Mut uus koti on sit sen arvoinen :)
Ja lista esiin, se on jossain maatuneena. :D
@Ismundo synnyttää seuraavaks, jossei oo jo viikonloppuna lähteny, niin ku uhkaili. :D

Katoin et mullaki jo 200 päivää kasassa. Huh, aika kiitää!
 
Ei olla vielä lähdetty synnyttämään. Joka ilta nukkumaan mennessä olen ajatellut, että käynnistyykö hommat yöllä, mutta ei mitään tähän mennessä. o_O
Lauantaina illalla mulla oli tukala olo, ja ajattelin enteiliskö se synnytystä, mutta ei mitään. Harjoiteltiin kumminkin jo vuokraamani Tens-laitteen käyttöä ja se olikin hauskaa, kun se oli vahingossa täydellä teholla :LOL:

Vähän on tullut supistuksia, jotka tuntuu myös selässä, mutta ei mitenkään kivuliaita, eikä säännöllisesti.

Tänään kävin päiväleffassa, ja se olikin ihanaa. :)

Nyt tuli taas vähän huono olo, ja alkoi jännittämään että enteileekö tämä jotakin. No jäädään odottamaan. Kohta meinaan vielä ainakin saunoa. (y):LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja -dino-
@atvk87 voi ei tota sun terkkaa :X3: no onneks lähete järjesty ja toinenki rasitus nyt ohi. (y) onhan tää haikeeta olla jo loppusuoralla, mutta toisaalta tässä on vaivat nyt lisääntyny niin ihan mielelläni myös otan kropan takas itelleni :whistle:

@Mandala Jes pahin urakka selvitetty (y) Onnea uuteen kotiin! En tiiä miks vierastan ajatusta tosta repusta, liinaa haluan nyt ensin koittaa ja toivon että lapsi siinä myös viihtyy mutta täytyy sit antaa repullekki mahdollisuus jos liinailu kauheen hankalaa :LOL: En oo ihan seuraava synnyttäjä mutta melkein ;) nyt sentään voi jo sanoo että ens kuussa sit meidän vuoro :love::confused:

@Ismundo voi vitsi että mua nii jännittää kans :X3:

30+2
 

Yhteistyössä