Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

@Mandala, meillä tolla kuopuksella myös kovasti rähmi silmät vauvana ja sitä kesti lähemmäs vuoden ikään asti. Ei kertaakaan ab tippoja annettu, puhdistettiin vaan kotona ja neuvolassaki sanottiin että kun kyynelkanavat ahtaat niin herkästi jollain rähmii ja iän myötä helpottaa. Jos ei punota tai muuta niin ahkeraa puhdistusta vaan keittosuolalla.
 
Hmmm no ei meillä vieläkään kyl punoita noi silmät. Mutt näyttää tosi raukalta toinen kun välillä rähmän takia ripset kiinnittynyt yhteen. Vuotiko teillä @Caro87 myös silmät rähmimisen lisäksi? Kiitos kun kerroit. Oon tosta ahtaudesta lukenutkin ja neuvolalääkärikin muistutti mutta tosiaan hyvä tietää että voi jatkua pitkäänkin.
 
@Mandala, joo meillä joskus varsinkin aamulla ei saanu silmiä/silmää joskus auki kun oli rähmät jumahtanu.. kyllä ne varmaan sellaiset vetistävät oli muutenkin. Mä muistelen, että lääkäri sano että jos rupee punottaa tms niin sit voi tarvita tipat. Toki tee miltä susta itsestä tuntuu ja mitä teille on neuvottu.
 
Ääääh nää "äiti-aivot" :coffee: muisti on kuin kultakalalla :X3: mut kokrillaan jos saisin jotakin tähän nyt aikaseks :whistle:

@Mandala mulla kans haaveissa saada jonkinlainen rytmi, helpottunee varmaan pitää yllä sit kun jäädään kaksin. Toivottavasti ei tulehdu pahasti silmät!
Meillä kanssa välillä noita tissi/ruoka/väsy-raivoja. Osaa sielua raastaa se huuto kyllä :unsure: pahinta on kun näkee et väsyttää mut kun ei vaan voi nukkua olevinaan, sit iskee hirvee raivo ja pahimmillaan nukahtaa sit omaan huutoonsa. Onneks niitä kertoja ei oo ollu montaa, yleensä sit tissille rauhottuu jos tutti ei kelpaa.

@-dino- Toivottavasti ei takapakkia enää tule! Ihanaa et pääsitte jo housuja pukee :love:

Mulla samaa vikaa kuin @atvk87 lla, ei vaan olevinaan oo aikaa kirjotella vaik typy ei muuta tee ku nuku :rolleyes: toivottavasti tulehdus menis siellä nopeeta ohi! Voin kuvitella kuinka kivuliasta on :unsure:

Tänne ei oikein uutta. Jonkin asteen sylipula-aika menossa.. Varsinkin jos on yhtään hulinampi päivä ollu. Illalla sit ei voi nukkua kuin sylissä, sänkyyn jos nulahtaa vahingossa niin 5min ja hirvee huuto ku hää jäi yksin :censored: ja sit harrastetaan et nukahetaan mut pitää aina kuitenkin vähän vilkuilla et äiti tai isi näkyy o_O
Sääliks käy kyl tuota ukkoo ku se joutuu nyt lähtee... Töihinhän "joutu" lähtee heti maanantaina ku sillo su kotiuduttiin ja nyt ma sit 200km päähän inttiin.. Näkee tyttöä sit vaan sen tyyliin yhden päivän vkossa kun 2pv menee melkein matkustaessa :unsure: nyt vaan toivotaan et selvii sillä puolen vuoden palveluksella ettei koko eka ikävuosi mene ohi..

Typy 2vko
 
@love- ai hitsi mitenhän mä kuvittelin omilla äiti-aivoillani että sun mies menee kertaamaan, mutta olikin ihan koko intti käytävä! Puoli vuotta tuntuu pitkältä ajalta varmasti tälleen ennenku alkanutkaan ja onhan se harmi kun typy ehtii vaikka mitä uutta oppia ilman että isi ei ole paikalla mutta onneksi on kännykkäkamerat keksitty! Ja kyllä sitä puolen vuoden jälkeenkin tulee vaikka ja mitä uutta mitä pääsee näkemään itsekin :love:

@Caro87 me vähän mietittiin ett jos ehkä sen yhden ab kuurin kokeilee auttaako, jos ei niin tyytyy kohtaloon ja seuraa tilannetta ahkerasti putsaillen. Ainakaan ei nyt eilisen jälkeen ole mennyt pahemmaksi ulkoisesti ja aivan umpeen ei ole rähmän takia silmät mennyt edes, niin vähän mietityttää vielä kannattaako sitä kuuria ainakaan heti antaa.

Me ei nyt sitä nukuttamista yksin olla jatkettu kun toi rotarokote selvästi muuttanut tilannetta vähän. Vaikka eilenkin seurustellut ja hymyillyt ahkerasti niin silti välillä paljon kitisevämpi ja yksin ei halua olla oikeasti yhtään. Ekaa rokotteen jälkeistä yötä kun jännitin niin heräsi vain kerran, nukuin ne pätkät ennen ja jälkeen niin syvästi pitkästä aikaa selällään että aamulla oli selkä kipeä :D viideltå kun sitten heräsi kitisemään niin ei unien yhteissaldo ollut hurja mutta ei väsyttänyt älyttömästi. Viime yö oli myös älyttömän jees kaikin puolin.
Ensi viikolla poika menee mummolaan niin saa ladattua akkuja kun ”vain” vauva hoidettavana.

Niin siitä rytmin rakentamisesta, kaikilla se ei välttämättä onnistu. Esikoisella onnistui hyvin, kun alettiin just nukuttaa meidän sänkyyn iltaisin, päiväunetkin alkoi rytmittyä jossain vaiheessa mukavasti niin osasi vähän ennakoida päivää. Oon ite myös sellanen ett on helppoa ja luontevaa jos lapsen kanssa on aikataulu selvä, arjesta tulee toimivaa. Lapsivapaata kun oli esikoisen kanssa ennen vauvaa niin silloin taas kaikki ihan levällään ja syötiin aamupalaakin vasta päivällä jossain ulkona :ROFLMAO: nyt saa vielä jännittää saako tälle typykälle rytmiä rakennettua :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
@Mandala Joo, valitettavasti koko intti :unsure: mut parempi nyt kuin vasta vuoden päästä.. :) saa nyt kyl nähä kui pitkään se siel on. Ikää kuitenki lähempänä 30 ja verenpaineet aika korkeella.
Toi aikataulu lasten kanssa on mun mielestä kanssa huippua. Siis jos joskus siihen pisteeseen päästään et osaan ennakoida :LOL:


Juu ei tääl ainakaan ihan äkkiä rytmiä näkyy muutella:D tyttö vetää omalla rytmillään kyl ihan täysiä :ROFLMAO: ja sen verran hyvä uninen tapaus ettei ees herättelemällä haluu herätä :rolleyes: lähinnä syömään siis yritelly aina herätellä. Välillä tuntuu et vetää liianki pitkiä unia syömättä välillä. tosin sit välillä on tankkipäiviä et herää syömään tunnin-kahen välein.

Ah, huomenna ehkä meidän pitäis vihdoin saada auto. Tässä on kohta 3vkoa menty ilman autoa :eek: tosin joo laina-auto on appivanhemmilta ollu, mut eihän se oo sama ja sekin tottakai isännällä et pääsee töissä käymään. Mut jos sitä itekkin ens viikolla pääsis isompiinkin marketteihin kiertelee.
 
@Mandala meillä kans tytöllä silmä rähminy nyt pari päivää, seurantalinjalla vielä ollaan. (y) tuosta rota-rokotteesta tulee (tai saattaa tulla, en muista kummin) suolistovaivoja nii meidän tyttö ei saa sitä ollenkaan ku muutenki suoliston kans ongelmia.

Rytmin rakentaminen ois tosi jees varmasti :rolleyes: toivottavasti se päivä alkaa siitä hahmottuun pienellekki. Helpottais kyllä varmasti menojen suunnittelua. Meillä tyttö nukkuu pääsääntösesti yöt mutta päivässä ei ole kyllä mitään rytmiä.

@love- voi äitiaivot:love: kyllä ne pikkusen siitä helpottaa ajan kans :D harmi kyllä tuo miehen inttiin lähtö :( onneks on puhelimet mutta eihän se sama asia oo.. Toivottavasti pääsee puolella vuodella.

En vieläkää uskalla hirveesti hehkutella mutta paljon on tapahtunu tällä viikolla, matkaa toki on vielä edessä pitkästi ennen edes osastolle siirtymistä saatikka kotiin lähtöön, mutta nyt uskaltaa jo ajatella että ehkä ennen joulua.. :rolleyes:
 
Mulla äitiaivot ei kyllä helpottanut pojan kanssa kun vasta ehkä puoli vuotta sen jälkeen kun menin töihin :whistle: mä menin töihin kun hän oli 1v8kk :ROFLMAO::ROFLMAO: se alku siellä usein tuntui että aivojen päällä on semmonen sumuverho. Äitiyslomalla vielä imettäessä silloin unohtelin kaikkea ja säädin omiani, paras oli kun pari kertaa tulin pojan kanssa kotiin kaupungilta niin kämpän ovi oli auki, hups :LOL: onneksi ei kukaan naapureista tai muukaan ollut käynyt kämpässä. Nytkin tuolla neuvolassa mietin kovasti ett oli pari asiaa mistä olisi voinut kysyä niin ei todellakaan mitään muistikuvaa enää siellä, en nytkään enää muista. KAIKKI mitä on pakko muistaa niin laitan kännykkään muistutuksena. Kun piti ottaa vaippoja mukaan päiväkotiin kun poikaa sinne maanantaina loman jälkeen vein niin jätin ne oven viereen ettei unohdu. No arvaa vaan unohtuko silti :D

@-dino- minkä rokotteen tyttö sai jos ei rotaa?

@love- kun jouduin osastolla antamaan lisämaitoa tytölle niin hoitsu sanoi, että kannattaa vaikka riisua ja pestä pylly että herää oikein kunnolla syömään. Mutta eipä teillä kai niin väliä miten pitkään nukkuu kun on ollut hyvän kokoinen syntyessään. Meillä poika oli 4kg niin ei tarvinnut koskaan herätellä syömään. Vaikka meidänkin tyttö ennenaikaisuudestaan huolimatta oli päälle 3kg syntyessään niin verensokerien takia piti katsoa että syö usein, ennenaikaisilla kai suurempi todennäköisyys että sokerit dippaa liikaa. Ja myös runsas syönti ja pissaus poistaa sitä bilirubiinia, tyttö oli kuitenkin oranssin punertava vielä hyvän aikaa kotonakin vaikka arvot oli hyvät kontrollissa. Hän on niin ahkera tissittelijä aina ollut että ekan päivän jälkeen kotona en oo pitänyt kelloa soimassa 3h välein.
 
@Mandala ootko kokeillut lurauttaa tissimaitoa silmään? Täähän on jo huivipäisten mummojen aikainen niksi.:DMeidän pojalla oli vaan kerran jotain silmän rähmimistä ihan pikkuvauvana, ja siihen kyllä auttoi kun tissistä tirautin tipan aina mennen tullen parin päivän ajan. Jos siis haluaa vielä jotain lisää kotikonstia kokeilla.

@love- tsemppiä inttileskelle! Äkkiä se puoli vuotta varmasti hujahtaa.

@-dino- ihanaa jos edistystä on taas ollut:love: ymmärrän kyllä ettei halua jinxata, että jos sanoo ääneen niin tulisi takapakkia. Ei pieni taikausko huonoa tee;)

Kirjoittelen myöhemmin lisää, lähdetään huomenna kyläreissulle kauempana asuvien ystävien luo ja pitää pakata. Heillä siellä 4kk vauva:love:
 
Viimeisen kuukauden aikana meidän vertaistukiryhmästä on kuollut kaksi pikkuista, joilla oli sama vika kuin meidän tytöllä :cry: Ihan kamalaa :cry: On kyllä nostanut myös omat pelot taas pintaan, ahdistaa hirveästi oottaa kontrolliultraa joka on vasta joskus elo-syyskuussa. Tavallaan myös vähän syyllinen olo kun tehdään tytön synttärijärjestelyjä samalla kun toiset tekee hautajaisjärjestelyjä :(

@-dino- ihanaa että teillä on edistystä tullut, hienoa jos pääsisitte pian osastolle! :) Se on kuitenkin jo ihan erilaista kuin teholla olo.

@love- luulisi että ne siellä intissä ottais perhetilanteen huomioon ja pääsis lyhyimmällä palvelusajalla.

Itsellä ahdistuspelon lisäksi hirveä kesäflunssa, pöhpah :poop:
 
@marrasmai voi ei :unsure: tiedätkö ovatko nämä kuolleet pikkuiset olleet jo normaalissa elämässä kiinni, tullut yhtäkkiä jotain tilanteen pahenemista vai miten? Uskon että kylmäävää kuulla tuollaista! :confused:

@MyMa siis mitä :eek: en oo koskaan kuullut! Tiputetaanko sitä maitoa ihan tippana vai pyyhitäänkö silmää sillä? Kuulostaa aika hurjalta :LOL:
 
@Mandala ihan vaikka kun vauva makaa sylissä, niin tissistä suoraan tipautat silmän sisäkulmaan tai alaluomelle. Mä tein näin ja lisäksi puhtaalla sormella pyyhin vielä suljetun silmän päälle, siihen ripsiin ja luomille. Äidinmaito sisältää paljon vasta-aineita, sopii kuule vaikka mihin :) ja tää ei siis ole mikään mun keksimä juttu, vaan ihan laajalti käytössä oleva kotikonsti:geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Joo en epäile kyllä toimivuutta, onhan äm ihan ihmeellistä tavaraa kaikin puolin! Muutenkin tykkään ideasta, tosi tuollainen freetox-henkinen (y) mulla vaan suihkuaa maito tisseistä, ainakin aluksi niin pitäis hienosäätää missä vaiheessa sieltä saisi ihan tippa kerrallaan tulemaan ettei oo hirvee sotku :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
No niin! Kiva ku lukee näitä kyllä reaaliajassa ja tulee mieleen kaikkea, mitä pitää kommentoida, muttei ikinä kerkee kirjottaa kunnon viestiä ja sit on jo tullu niin paljon asiaa, ettei enää muista puoliakaan, mitä piti kommentoida. :confused:

En jaksa kirjottaa puhelimella yhellä kädellä kauheen pitkiä viestejä, jotenkin koko ajatus on jo niin vastenmielinen, että melkein välttelen koko asiaa. :D Toisessa kädessä on tietysti vauva.

Kiva kun äiti oli täällä, niin pääsin koiran kanssa treenaamaan kunnolla! Olipas ihanaa pitkästä aikaa. :)
Käytiin myös koko perheen voimin kolmistaan maatalousnäyttelyssä ja sekin oli omanlaisensa reissu.

@Mandala mäkin oon lukenut tosta maidon silmään ja nokkosen polttamaan ja hyttysenpistoon yms yms laittamisesta, ei siitä ainakaan mitään haittaa voi olla, joten kokeilemaan vaan! :D

Mulla oli eilen synnytyksen jälkitarkastus sen äitiysneuvolan terkkarin tekemänä ja siinä otettiin pissa, hb, vp ja paino ja sit kuukauden päästä lääkärille gynekologiseen tutkimukseen. Hb oli hiukan matala, mut siis ihan ok vielä. 118. Paino on vieläkin turhan ylhäällä, tuntuu ett se on nyt jämähtäny tohon. Varmaan imetys sit tekee.
Aika turha käynti kyllä. Enkä ottanu mitään ehkäisyä.

Selvisin siitä rintatulehduksesta ihan kotihoidolla onneksi. Kuume kävi kaks kertaa 39:ssä ja jouduin purkaa sen sieltä buranan ja panadolin avulla. Tissiin laitoin kaalia ja kylmää ja ennen imetystä lämmintä ja imetin siitä enemmän ja pumppasin päälle. Suihkussa painelin niin kovaa kuin kärsi.
Oli kyllä ihan järkyttävä olo, sellanen jyrän alle jääny koko kropan särky ja palelu niin kuin horkassa, sitten kuumeen laskiessa taas hikoilin litroittain.
Mut luojan kiitos meni sit ohi parissa päivässä ja eilen ei ollu se rinta edes arka enää. Mies hoiti poikaa koko ajan ja toi vaan tissille syömään. Särkylääkkeiden voimin jaksoin kyllä vähän osallistua, mut sillonkin oli kauhea päänsärky, niin en viittiny paljo vessaa edemmäs liikkua sängystä.

Poika on alkanu tarkkailee ja kattelee enemmän, hyvinä hetkinä hymyilee jo mullekin ja tissille erityisesti. Vähän jokeltaakin.
On alkanu kauheesti pulauttelemaan pieremisen lisäksi, menee vaatteita useammat päivässä ja omatkin vaatteet herkästi vaihtoon, kun saattaa ihan yllättäen päästää sellasen desin tavaraa suusta. Kakkaa ei tuu ihan joka päivä, mut pieree enemmän ja jotenki eri tavalla ku vaikka alkuviikosta. Hassua, että sekin kehittyy.
On alkanu sellasia raivareita tissillä, jotka helpottaa väliröyhtäytyksellä tai jos saa pierun tulemaan. Kamala ku yrittää vaan syöttää ja toinen vetää ihan jäykäks ja alkaa tappelee ja huutaa suoraa kurkkua ja sit tarttuu taas nänniin ja sit taas huutaa, tarttuu, huutaa, tarttuu, huutaa. Oon ollu vähä huonona välillä siitä. o_O
Ei viihdy yhtään yksin nyt, pitää koko ajan olla syli tai huomio. Sit kun nukkuu syvästi, niin siinä ei ketään tartte. Mut tosi sillee kuluttavaa elämää. :D Äitikin sanoi, että kauheen vaativa lapsi, että rankkaa elämää sen kanssa. Huh, se vähä helpotti kans omantunnontuskia. Jos saadaan toinen, niin oispa sit helpompaa. :D
Tihee imu alkoi taas pari päivää sitten. Ei ollu mun äidistä paljon hyötyä siinä, kun toinen halus vaan asua tissillä. Sit oli yks sadepäivä, niin mies teki koneella töitä ja en päässy kirjottamaan.

Meille tuli tosta menigokokki-rokotteesta kans kirje himaan, et jos haluu osallistua rokotetutkimukseen. En oikein tiedä, kun pelottaa jo se rotarokotekin tällä meiän historialla. :whistle:
Mut oishan se kiva...

@-dino- onpa kiva kuulla, että hyviä fiiliksiä! Ei se mitään ihmeellistä vaadikaan ja hienoa, että pystytte jo ajattelemaan valoisammin. :love: On toi niin rankkaa ollut, mutta niitä edistysaskelia tulee jatkuvasti, oli se sitten ne housut tai mitä vaan. Ihanaa!

Ja @love- siis apua miten on onnistunu välttelemään palvelusta noin kauan, että se nyt tulee jo tän vauvaelämän tielle. :D Voi vitsi mikä muutos kyllä. Toivottavasti pääsee lähes joka vkl vapaille edes, siinä kyllä näkee kehityksenkin ihan erilailla. Ja hyvä kun saat apua! :)
Mahtavaa, että auto palautuu! Ja se on tietty sulla viikot yksin, niin oot sit vapaa menemään minne ja milloin vaan!

@MyMa hauskaa reissua! :)

@marrasmai ihan hirveitä uutisia tollaset. (n):cry:
Oliko siinä joku komplikaatio sen sairauden takia vai jotain muuta, mikä johti siihen? Oliko molemmilla sama syy?

Jahas, nyt mua taas tarvitaan, jatkan edellisen sivun juttujen kommentointia myöhemmin. :rolleyes: :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
@Mandala ja @atvk87 toinen menehtyi leikkauksen jälkeen saamaansa sairaalabakteeriin ja toisella todettiin kontrollissa ahtauma, jota yritettiin leikkauksella korjata mutta lapsi kuoli leikkauspöydälle. Oli kaiken lisäksi vielä mun äidin kautta tuttu lapsi. Soittelen kyllä maanantaina kardiologille ja yritän ruinata aikaisempaa kontrolliaikaa...
Edit. Olivat siis elelleet jo ihan normaaliarkea kotona.

@MyMa lle kivaa kyläilyä!

@-dino- onko teille lääkärit antaneet mitään arviota milloin vois päästä ees ekoille kotilomille?

Meillä tytöllä on vissiin kehitysloikka päällä kun on melkoista sählinkiä ja vönkyämistä yöt ja päivät. Kirkuu myös usein ihan järkkykovaa, kohta varmaan kaikilla tinnitus :confused: Lisäksi puree mua välillä aika kovaakin, ihan mustelma tuli eilenkin käteen. Mummia ei pure ja isiäkin vähemmän. Onko muilla kokemusta tällaisesta? Säikäytti tänään mut myös ihan puolikuoliaaksi kun jotenkin yhtäkkiä kontiltaan muksahti mahalleen ja jäi vaan makaamaan. Oli siis paikallaan varmaan kaksi sekuntia, mutta kun neiti ei oo noin niinko ikinä paikallaan niin hyppäsi kyllä sydän kurkkuun ja nostin heti syliin että mikä on. Tokeni siitä kyllä nopeasti ja taas jatkui touhut mutta mulla kyllä tärisi kädet vielä seuraavat puol tuntia...

marrasmai ja pirpana ens viikolla 1v
 
Viimeksi muokattu:
@MyMa eipä ois tullu mieleen toi tissimaito silmien hoitoon :LOL: menee testiin (y)

@marrasmai voi kamala :cry: varmasti omat pelot on nyt ihan tapissa ja vielä ku tyttö tollee teki. Se olotila ku säikähtää oman lapsen hengen puolesta on jotain järkyttävää :cry: toivottavasti saisit kontrollin aiemmin <3 Ihanaa, ekat synttärit! Hyviä juhlia kaikesta huolimatta :love:

@atvk87 mahtavaa että tulehdus meni nopeesti ohi (y) ja koiratreenejäki oot päässy tekee :geek: varmasti teki hyvää keskittyä johonki muuhun ku poika muuten vaatii paljon huomiota :barefoot:

Älkää antako innostukseni hämätä, ei me nyt sentään vielä teholta olla minnekkään menossa, ei ole tämän kuun asia eikä varmasti seuraavankaan :giggle: ehkä mää uskallan nyt sen verran kertoa ku hiljaakaan en malta olla. Jatkuva maitoinfuusio oli meidän pelastus, nyt on päästy määriä nostaan hiljalleen. Kaukana ollaan vielä täysistä määristä, mutta lähellä sitä määrää että siirrytään takas aterioihin, tai ainaki kokeillaan :rolleyes: maanantaina alotettiin oleen irti hengityskoneesta, eka 15min, sitte 30min,60min ja eilettäin oli jo 8tuntia yhteen kyytiin! Edellytyksenä on että on valveilla ja hengitys vaivatonta. Eilen ei nukkunu kunnon päikkäreitä illalla, pari kertaa meinas syliin nukahtaa mutta heräs enneku kerettiin konetta laittaa takas. Aamuisin saturaatiot ei tahdo vielä pysyä ilman lisähappea.

Puheterapeutti tulee ens viikolla taas, jospa nyt ois otollinen hetki tarkistella tytön nielemistä niin päästäis harjotteleen pullosta syömistä :love: Mistään kotilomista ei oo ollu puhetta eikä semmosia oo missään vaiheessa suunniteltu. Semmonen ajatus ainoastaan on että osastohoito toteutettais sitte aikanaan meidän omassa keskus-sairaalassa :geek:

muoks. ainii mua ihtiäni vaivaa unettomuus! :mad: viideltä heränny jo monena aamuna eikä päivällä tahdo saada nukuttua myöskään :devil:
 
Voi @-dino-, tuntuu meidän 2kk sairaalareissu lyhyeltä teihin verrattuna :oops: Jotenkin siihenkin elämään kyllä tavallaan tottuu vaikka aivan perseestähän se on. Mua vähän jopa pelotti aluks kotiintulo kun oli niin tottunut kyttäämään kaikkia niitä laitteita ja näki tytön sykkeen jatkuvasti ja kotona piti vaan luottaa että kaikki on ok, ja osata vielä itse tarkkailla vointia. Me saatiin sairaalan apuvälinelainaamosta jopa apneahälytin lainaan kun mä en muuten uskaltanut aluksi nukkua.
Mutta ihanaa että siellä nyt kuitenkin on selvää edistystä tapahtunut! :) Se on kyllä parasta kun saa alkaa edes jotain vaatetta laittamaan päälle :love: Meilläkin tais jotku pöksyt olla eka vaate.
Kurjaa että sulla on unettomuutta tullut, imettäessä/pumpatessa kun ei ees saa ottaa mitään unilääkettä (olen kysynyt).
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Hei kaikki. Ompas täällä tapahtunut. En ole täällä oikeen notkunut viimeaikoina. Meillä tuli 6kk täyteen ja ihan hyvin menee. Liikutaankin jo peruuttamalla ja pyörimällä lattialla.

Rokotuksista ollut juttua. Meillähän puhkesi rotarokotuksesta atopia ja tuli paljon mahavaivaa. Ummetusta jne. Vyöhyketerapialla niitä hoidettiin, eikä otettu tehostuksia rotaan. Nyt saa kovasti rasvailla, kun iho kuivuu ja kutisee. Mutta se on pientä noiden osan kokemien sairaalajaksojen yms. rinnalla. Voi pieniä! Se äidin huoli pienestä on niin loputon.
 
Nyt ehtii taas kunnolla kirjoittelemaan :)

@Mandala , piti vielä lisätä että puhtaalla pikkulusikalla voi sitä maitoa myös tipauttaa silmään. Miltä siellä neidin silmät nyt näyttää?

@love- mihin päädyit sen maidon luovutuksen suhteen? Onko muuten jo maitomäärä tasaantunut? Meidän 1v 4kk muuten nykyään aina halaa mun tissejä jos oon ilman paitaa, voi liikkis miten söpöä :love: Muistelee varmaan imetysaikojaan :p

@-dino- Varmaan sä et oikeesti koko aikaa jaksa millään pysyä positiivisena, mutta täytyy sanoa että kyllä kuulostat niin selviytyjä-sissiltä aina täällä palstalla, että hattua nostan! Ihanaa kun tyttö päässyt kylpemään ja ootte saaneet omia vaatteita laittaa:love:

@marrasmai aivan kauheaa kun teidän porukasta kaksi lapsosta kuollut, miten tuommoista kestää:cry::cry: Kyllä varmasti pistää mietityttämään omankin lapsen kohdalla. Miten teidän typy muuten on voinut sydänvian suhteen, noin niinkuin teidän vanhempien silmin? Niin ja puremisesta; meillä oli tossa 1v jälkeen tosi lyhyt vaihe, kun poika puri silloin tällöin. Mutta se kesti tyyliin viikon ja loppui sitten. Ja se liittyi yleensä siihen, jos vaikka kutitti liian rajusti tms niin halusi jotenkin pois siitä tilanteesta. Ei siis "tullut puremaan" noin vaan.

@atvk87 Rintatulehdus kuulostaa kyllä aika rajulta, varmaan vetää huonoon kuntoon. Onneksi ei siitä itsellä ole mitään kokemusta, mutta kaverilla iski kaamea tulehdus juuri vauvan ristiäisten aikaan... Ei kuulostanut hääviltä sekään.

@kettuperhe mukava kuulla sustakin, että hengissä ollaan sielläkin :geek: Aika rientää!

Meillä jatkuu elämä kiukkupussin kanssa. Hammas taas tulossa, ja niitähän meillä tunnetusti tehdään kauhean kitinän ja natinan kanssa aina. Poika on niin hyväntuulinen normaalisti, että mun on oikeasti ihan tosi vaikeaa kestää sitä JATKUVAA kitinää. Ja siis I get it, hänellä on nyt kurja olo ja harmittaa (+orastava uhma), mutta mä en vaan jotenkin osaa vastata siihen tunteeseen tarpeeksi hyvin. Välillä on ihan sellainen olo, että tekee mieli mennä toiseen huoneeseen ja karjua kurkku suorana sitä turhautumista pois, kun en saa toisen oloa mitenkään helpotettua.

Niin ja pikkuhiljaa alkaa sanoja putkahdella meilläkin :) Auto, heppa, äiti nyt eniten. Niin ihanaa :love: Ollaan pohdittu viime aikoina, josko jätettäisiin pinnasänky pois ja siirryttäisiin junnusänkyyn. Poika nukkuu yöt läpi ja mä mieluusti luopuisin jo pinniksestä selkävaivojen takia.

Kiitos kaikille reissutoivotuksista, kyläily sujui hyvin ja oli mukavaa olla hotellissa yötä :)

MyMa ja poju 1v 4kk
 
@kettuperhe onpa inhottavaa että atopia puhkesi. Onko tietoa voisko joskus korjaantua vai tuliko mahdollisesti pysyvä vaiva? :unsure:

@MyMa jospa huutaisit vaikka tyynyyn toisessa huoneessa, vaimentaisikohan se? Tiedän noi tuollaiset tunteet kyllä. Mulla joskus raivostuttanut niin kovin, että mietin vain käveleväni ovesta ulos :rolleyes:
Junnusänky on kyllä tosi kiva! Meillähän otettiin laita pinniksestäkin pois vasta ennen 3vee :ROFLMAO: sai sitten junnusängyn just ennen 3vee synttäreitä. Semmonen ikean jatkettava. Sieltä sai myös jatkettavan patja mikä on tosi kätevä ettei sitäkin tarvi uutta ostaa. Ehkä sen takia meillä venyi se laidankin pois ottaminen kun tiesi ett se ramppaaminen öisin alkaa. Nyt kun vauva ollut talossa eikä oikeasti mahduta 160cm leveään sänkyyn nelistään nukkumaan niin mies on sitten yöllä vaihtanut sohvalle. Välillä on öitä kun tulee omasta huoneestaan jo 22-23 aikoihin, mutta välillä ei ollenkaan niin ei olla alettu vänkäämään omaan sänkyyn yöllä. Tai en tiedä miten onnistuisi kun mies on yöllä joskus yrittänyt ”hei mennääkö yhdessä omaan sänkyyn?” Niin toinen sanoo vaan ”ei”, kiipeää meidän sänkyyn ja nukahtaa samantien :LOL: vähän sama kun hänen nukahtaminen vaatii nykyään aina läsnäoloa ja usein paijaamistakin, niin ollaan ajateltu että tulee tulevaisuudessa aika kun ei enää kiipeä meidän sänkyyn eikä tarvi/halua nukuttamista kun on jo niin iso poika :cry: että eipä se nyt oo meiltä paljoa pois jos toisen mieliksi näissä asioissa on.

@-dino- :love: ❤

Meillä se rotan jälkeinen aika meni hyvin. Tuntui että unet parani sen jälkeen ihan jees o_O eilenkin nukkui jonkun 5,5h ekana pätkänä (y) oli muutama päivä kun oli jotenkin päivisinkin vaan tosi tyytyväinen ja nukkui mukavat torkut päiväaikaan. Eli täysin vastakohta kun mitä esikoisella. Nyt kun keskiviikkona tuli viikko rokotteesta niin on ollut mahavaivaisempi. Viikon se rokote erittää virusta kakkaan ett ois voinut luulla kaiken muunkin helpottavan? Tiiä sitten liittyykö mitenkään rokotteeseen edes. Eilen käytiin syömässä ulkona niin nukkui pitkät torkut ja saatiin syödä rauhassa, mutta illan oli sitten tosi itkuinen ja vääntelevä. Nyt tässä aamupäivällä taas sylissä pitäis olla joka sekunti jos silmät vähänkään auki ja nehän on :rolleyes: joten vessaankin pitänyt ottaa mukaan - onneks on pehmoinen vessanmatto mihin laskea hetkeksi :ROFLMAO: no eipähän tarvi ees miettiä kotitöiden tekoa tänään :whistle::D

Kiukkutypy 2,5kk
 
@marrasmai höpsis! 2kk on ihan tarpeeks pitkä aika olla lapsen kans sairaalassa. Tottuuhan tähän, mua ei sillee ahista olla sairaalassa mutta joskus ois kiva ku pääsis vauvan kaa vierekkäin maate. :barefoot: joo määkään en varmasti suostu kotiutuun ilman saturaatiomittarii ja happipulloo :D on tytöllä ollu sairaalan kietasumallisia"toppeja" jotka saa myös olkapäiltä auki. Ja pari kertaa omatekemä mekko, vaihtoehot on vielä vähissä ku kädessä cvk. Mut ihana on toista pukee :love:

@Mandala en kerenny sitä maitohommaa sit testata kun lääkäri alotti silmätipat. Parissa päivässä parantunu (y) bakteriviljelyki otettiin ja siinä ihan normaali ihon bakteeri kasvo eli pakko ei olis ollu alottaa mutta sano että hoidetaan nyt silmät kuntoon. Mites teillä silmät jakselee?

@kettuperhe no ompa harmi että rotasta tommonen vaiva puhkes. :(

@MyMa :love: jos tyttö voi hyvin niin minäkin voin ❤ paljon tsemppiä ja pitkiä hermoja sinne kiukuttelun kans. Ompa ihana ku toinen puhuu :love:

Edistyminen jatkunu. (y) katotaan tämä päivä että tarviiko konetta enää ollenkaan. Maidot aterioina, 1/3 täysistä maidoista ❤

-dino- & typy 4020g
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Hei hoi!
Ei vaan tunnu jäävän sellasta aikaa, että ehtis koneelle näpyttelemään. Sanotaanko näin, että jos poika nukkuu päivällä, niin otan itsekin päikkärit, on vieraita, siivottavaa jne. Tai sit vaan ihan oon ja möllötän, enkä tee mitään, paitsi ihastelen vauvaa! :D
Pitää nyt kiriä tää mitä on jääny kirjottamatta, niin kerkee sit puhelimella laittaa lyhyitä kommentteja.
Miks tällasestakin tulee huono omatunto? :D
Vaikka ihana lukea ja tulee aina mieleen, mitä haluis vastata, mut sit ku kasaantuu, nii alkaa tuntuu epämiellyttävältä ja haluu vältellä. Vaikka tiedän kyllä, että ei tääl oo mitään kirjotuspakkoa. :ROFLMAO:

Ihana @Mandala noi Michelin-muodot! Ne vissiin tulee tai ei tuu? Tylsää, ettei mahakipuun otettu mitään kantaa? Voisitko harkita äitiysfyssarilla käyntiä?

Ja voi että teidän hymytyttöä. :love: Kivaa seurustella vauvan kanssa, joka vastailee hymyyn ja jopa "nauraa".
Röyhtäytätkö syönnin lomassa tai jälkeen? Mietin noita raivoja rinnalla. Onko ne jatkuneet?
Toisaalta luin kuusiviikkoisen hulinoista, niin siinä oli paljon noita rinnalla raivoomisen ymmärtämiseen sopivia juttuja.
Onneks se silmän rähmiminen loppui! :) Toivottavasti ei ala pahasti uudelleen, varmaan just ne kanavat tukossa/kehittyy.
Oh, oispa meillä yhtä hyvä rota-reissu, vähä jännittää. Viikon päästä neuvola, missä sen saa.

@MyMa pas lähestyy! Mahtavaa. Minkälainen pakkastilanne teillä onkaan? :)
Noi uhmaraivarit kuulostaa tavallaan hauskoilta, mutta ymmärrän että toistuessaan alkavat olla lähinnä rasittavia, varsinkin kun kyse on ihan typeristä ja pienistä jutuista. :D
Annatko hampaisiin särkylääkettä?
Tiedän ton tunteen, kun ei vaan jaksa sitä kitinää enää. o_O
Kiva kuitenkin, että sanoja tulee paljon ja puhe kehittyy. Kohta siellä on poriseva papupata! :p

@love- Miten teillä on nyt menny?

@-dino- Teksteistäs oikein paistaa hymy ja tyytyväisyys, eli ilmeisesti tosi hyvin menee. :love: Ja kivaa kun saa vähän vaatetta päälle! Ja neljä kiloa menny rikki, onnea! (y)
Kävikö se puheterapeutti? Miten se sun/teiän psykiatrin käynti meni? Ootko saanu yhtään paremmin nukuttua?

@marrasmai yksvuotisonnittelut teiän pirpanalle! :love:
Toi kiljuminen... Siis se on järkkyä, vaikka ei ookaan vaarallista!
Vitsi, että varmaan säikäytti toi kontiltaan putoaminen. Onneks ei siinä ollu mitään. :eek:

Meille tuli kotiin esite rokotetutkimuksesta siitä meningokokki ja sit pneumokokki. Kannattaisko osallistua jompaan kumpaan tai molempiin? Jotenkin tekis mieli, mutta uskaltaako?
Se rota jännittää mahan kannalta.

Alotettiin sellanen valmiste kuin Bifibaby Plus, katsotaan onko siitä hyötyä.
Maha toimii ihan ok, mitä nyt sitä ilmaa on aivan järkyttävästi, pieree niin kuin papattimatto. Välillä ne on vissiin tosi kivuliaita kun kiljuu.
Oon nyt tosiaan väliröyhtäyttäny syötöillä. Välillä ihan kuulee kun hotkii suihkutissistä ilmaa. :unsure:

Ääntelyn ja hymyilyn lisäksi tosiaan seurailee silmillä jo tosi paljon. Tykkää eniten mun hiuksista, kun pidän niitä pään päällä "nutturalla", niin sitä on kivaa kattoa.
Mut sit taas itkuun on tullu kyyneleet ja kovempi ääni mukaan.
Kaikki muuttuu ja kehittyy koko ajan.

Poika 7 viikkoa + 2 päivää
 
@atvk87 tien niin ton tunteen tästä palstasta:D Että tekee mieli kirjottaa mutta sit kun ei ehdi niin kasaantuu kaikkea kommentoitavaa ja kerrottavaa, ja sit miettii että kehtaako vanhoja asioita edes enää kommentoida :ROFLMAO: On nääki oikein first world problemeja..

En oo antanu pojalle nyt hampaisiin mitään lääkettä, kun tää on nyt kestänyt jo reilun viikon :confused: Pitää sormea suussa siinä kulmurin kohdalla juuri, ja sit tää yleinen ärtyisyys. Aiemmin ollaan annettu silloin, jos ei hampomiseltaan saa nukuttua. Tänään saan (halleluja!) olla yksin kotona koko illan ja yön, ajoin miehet mummolaan yöksi. Sieltä tuli viesti että pappa oli saanut pojan yksin ekaa kertaa laitettua nukkumaan(y)

Niin ja vielä tuosta kiukun käsittelystä:mulla ei koskaan tule semmoinen olo, että haluaisin jotenkin lasta vahingoittaa, ei yhtään. Mutta semmoinen fiilis tulee, että tekis mieli hakata nyrkkeilysäkkiä tai heitellä tavaroita. Yksi päivä kun toinen vaan vinkui ja kitisi jotain X asiaa tunnin putkeen, niin menin pois pojan luota keittiöön ja löin nyrkillä tiskipöytään ihan täysiä. Tuli aika mojova mustelmakin ranteeseen ja teki tosi kipeetä. Onko tämmönen ihan tervettä enää :unsure::cry: Tuli tosi huono fiilis.

@Mandala onpa hyvä että silmäongelma helpotti itsestään! Noita varmaan tulee ja menee, hyvä ettei tarvinnutkaan lääkitä. (y) niin ja mun mielestä on ihan fine vaikka 3 veeksi nukkuiskin pinniksessä:D katotaan mitä me sen sängyn kanssa tehdään. Tykkään kans siitä, kun poika osan yötä nukkuu vieressä. Ne on niitä asioita, mitä sitten vanhana mummona muistelee kaiholla:love:

@-dino- upeaa kun pääsitte yli neljän kilon! Hienoa kasvua ja maitomäärän lisäystä (y)

Niin ja meillä tosiaan se pas lähestyy, ens vkolla pitäis alkaa menkat ja siitä sitten Zumenon käyttöön.:) 7 hyvää alkiota on vielä ja 2-pväinen sulatetaan ja jatkoviljellään 3- tai 4-päiväiseksi.

MyMa ja taivaallinen yksinolon rauha tänä iltana:p
 

Yhteistyössä