ALKIONSIIRROSTA PLUSSANNEET kenellä vuotoja

Kuinka monella alkionsiirrosta plussanneella on ollut vuotoa alkuraskaudessa? Oliko vuoto viatonta vai menikö kesken? Vuotiko runsaasti, tuliko hyytymiä? Kauanko vuotoa tuli ja kuinka tilannetta seurattiin? Selvisikö vuodon syy vai jäikö se mysteeriksi?

Oma tilanteeni kun on sellainen, että rv7+ meneillään ja vuotoa ollut viikon verran. Välillä tyrehtyy vähäiseksi tuhruiluksi, välillä vuotaa kuin seula. Hyytymiä on välillä tullut, mutta kipuja oli vain vuodon alkaessa. Sikiö on löydettu ultrassa, mutta sykettä ei näkynyt. Raskaustestikin oli positiivinen ja hcg-arvo normaali. Testailusta on nyt useampi päivä, joten en tiedä vielä onko lähtenyt laskuun. Raskausoireet ovat lievät: Pientä menkkakiputyyppistä nippailua alavatsalla, rinnat arat, vähäistä etovaa oloa iltoihin painottuen ja kahvi närästää. Oireet olivat aikaisemmin hieman vahvemmat.

Olen asennoitunut siihen, että kontrollissa tulee huonoja uutisia. Mietin tekisinkö kotonakin raskaustestin nyt etukäteen vai odotanko maltillisesti kontrollia. Toisaalta haluaisin tietää näyttääkö liuska yhtä vahvaa plussaa kuin viimeksi vai onko jo lähtenyt haalistumaan. Toisaalta haluan säästää itseni siltä piinalta ja kuulla tulokset miehen kanssa yhdessä sitten kontrollissa. Kuinka te olette tehneet ja kuinka olette jaksaneet tämmöisen piinallisen odotuksen, kun ei tiedä mikä raskauden tilanne on?
 
Hei!
Odotan kahden alkion siirron jäljiltä kaksosia 11.viikolla. Kohdussa on hematooma, joka vuotelee hyytmienkin kera. Nyt on ollut muutaman päivän rauhallisempaa. Kontrolli perjantaina. Sairaslomalla olen ollut 3viikkoa.
Missä vaiheessa olit ultrassa? Minulla oli eka ultra joulun takia jo 6+3 ja molempien sykkeet näkyivät hienosti.
Ekassa icsi-raskaudessani tuhruttelin ruskeaa 5-6 viikolla, sen syy ei selvinnyt, mutta lapsi syntyi.
Toivottavasti saat hyviä uutisia!

Annarilla 10+0
 
Ultrattiin ja katsottiin hcg rv6+3 vuodon takia. Varhaisultra on loppuviikosta, mutta lääkäri ei antanut kovin hyvää ennustetta. Sikiö kuulemma näytti siltä, että ei välttämättä ole ok, mutta toivoa on. Syytä vuodolle ei nähnyt tai ainakaan maininnut. Itse mietin olenko hoitokierron aikana ovuloinut ja sekin hedelmöittynyt eli vuotaisiko nyt sitten toinen pois. Kontrolleissa ei mainittu folleista, liekö edes vilkaistu. Omien tuntemusten perusteella ovulointi ei ole poissuljettu, varsinkin kun oli lääkitty kierto kyseessä.

Ei tässä nyt oikein voi muuta kuin odottaa. Miwelenkiinnolla lueskelen kokemusksia, sillä ne antavat vähän toivoa ja voimia tähän epävarmuuteen. Itsellä kun on ollut sellainen ajatus, että ei siellä enää voi mitään olla. Nähtävästi kuitenkin voi, jos muillakin ollut vastaavaa. Iloita en uskalla, kun en tilannetta tiedä, mutta toivosta kiinni saaminen on tärkeää. Enhän minä voi luovuttaa, jos ei sikiökään ole välttämättä luovuttanut.
 
Meillä yhden alkion siirrosta vuotelin / tuhruttelin viikot 7-12. Vuoto oli pääasiassa niukkaa ja rusehtavaa, mutta välillä kirkasta ja mukana pieniä hyytymiä (runsasta vuoto ei ollut missään vaiheessa). Varhaisultrassa (joka oli siis ennen vuotoja 7+0) kaikki ok ja syke löytyi. Vuodoille ei oikein koskaan löytynyt syytä. Viikot 10-12 olin sairaslomalla ja silloin epäiltiin keskenmenoa kohdunkaulan pehmentymisen ja tunneloitumisen vuoksi. Nyt tilanne on rauhoittunut ja toivottavasti sellaisena pysyykin!

Meillä oli tietysti hieman erilainen tilanne kuin siellä macy gray, mutta lähinnä kirjoittelin siksi, että kaikenmoista voi olla ja silti kaikki sujua hyvin. Pidän peukkuja ja tsempitän, että sieltä syke löytyisi ja vuotelu olisi harmitonta.

Amele 20+1
 
Kiitos Amele ja onnea odotukseesi! :flower:

Päätin nyt sitten dipata liuskan aamupissaan ja katsoa onko viiva lähtenyt haalenemaan. Edelleen testiviiva on kontrolliviivaa vahvempi, joten sen osalta näyttää ihan hyvältä. Sain lisää toivoa ja nyt on mukavampi odotella tarkistusta vaikka sieltä sitten huonoja uutisia tulisikin. Maanantaiaamun runsaan vuodon jälkeen on tullut vain värjäytynyttä valkovuotoa. Nähtäväksi jää vuoteleeko tänään.

Mielelläni lukisin vielä lisää kokemuksia alkuraskauden vuodoista, varsinkin jos raskaus on silti jatkunut. :)
 
macy gray onnea plussauksesta! :) Mulla ei ole alkionsiirtoja takana, mutta esikoisesta tuli runsas verenryöpsähdys joskus viikoilla 6-7. Päivystyksessä syytä ei löytynyt, ja lääkäri mietti sen olleen hematooma, joka kenties vuoti kerralla pois. Sen jälkeen ei vuodellut.

Nyt tässä raskaudessa olen ollut paikantavinani pari kertaa pari pisaraa vanhaa verta viikoilla 6 ja sitten joskus noin rv 16, mutten ole niistä huolestunut. Varhaisultrassa lääkäri löysikin sikiön vierestä jonkun "varjostuman" josta ei ottanut selvää oliko se jälleen kasaan kuivumassa oleva hematooma, vai kaksonen joka ei ollut lähtenyt kehittymään. Tuota "varjostumaa" ei näkynyt enää np-ultrassa, joten lienee sitten absorboitunut elimistöön koska ei ole vuodellut.

Voimia odotteluun ja hyvältä vaikuttaa tuo ettei ole enää vuotanut! Tsemppiä! :)
NaksuP 28+4
 
Hei!
Minulle tehtiin alkionsiirto (icsi hoidon pas siis kyseessä) tuossa reilu vuosi sitten. Vuodin käytännössä koko ajan 14 viikolle saakka. Kerran tuli noin puoli litraa kerralla valtavien hyytymien kera ja sairaalalla jo valmistauduttiin kaavintaan, mutta kuinka ollakkaan siellä se murunen vaan heilutteli käsiä ja oli oikein hyvin voiva. Saikulla olin käytännössä koko raskaus ajan. Syynä iso hematooma, joka sit pikkuhiljaa sieltä kuivi pois. 22 viikolla jouduin vuodelepoon kohdun suun auettua sisältäkäsin ja kanavaa oli pienimmillään jäljellä 0,5cm. vaihteli 0,5-2cm välillä. olin sairaalassa 77 vuorokautta ja makasin kotona vielä 3 viikkoa. Näinkin surkeelta vaikuttavasta tilanteesta huolimatta ihana pieni poika syntyi ihan täysiaikaisena ja on nyt reilut 4kk.
Toivotaan,että sinullakin kaikki hyvin menee.
 
hei macy,
Onko uutisia?
Minä olin eilen ultrassa ja mahdoton oli tapahtunut, hematooma oli hävinnyt! Ruskeaa tuhrua tulee edelleen, kai sitä vanhaa verta siellä kohdun uumenissa vielä hengailee. Epäuskoinen olo.
 
Ei löytynyt sykettä, ei edes sikiötä enää. Osa raskausmateriaalista näkyi kuitenkin olevan edelleen kohdussa, joten lääkkeellisesti tyhjennellään loppuun. Kivut on kovat ja vuoto alkoi jo 12 tuntia esilääkkeestä hyytymien kera. Toivottavasti tämä kärsimys ei kestä kauaa ja hcg laskee nopeasti. Pettymys ja suru on suuri, mutta ei tässä auta muu kuin odotella uuteen hoitoon pääsyä. Jospa se sujuisi paremmalla menestyksellä.

Jännä tuo naisen vaisto. Oireista huolimatta oli epäuskoinen olo vaikka sikiön näin itsekin ultrassa. Aavistin, ettei sykettä tulla näkemään. Pelko tulee seuraamaan mukanani varmaankin aina, tämän kokemuksen jälkeen entistä vahvemmin. Jostain se usko onnistumiseen on kuitenkin löydettävä. Nyt seilaan itkuisen epätoivon ja toiveikkuuden välillä. Lohdullista on se, että kiinnittyminen onnistui ja että seuraavallla kerralla on paremmat mahdollisuudet, koska kilpirauhasongelmat on viimein hoidossa. En vain olisi sitä seuraavaa kierrosta halunnut kokea. :'(
 
Mun on ihan pakko tulla esittämään surunvalittelut MG. Tää on vaan niin perseestä :(. Mulla on ihan koko ajan pelko takaraivossa että jos ja kun plussan taas saan, että mitäpä tällä kertaa tapahtuu. Miettii vaan että kuinka paljon ihminen kestää ennen kun luovuttaa :(. Ja jos totta puhutaan nii mulla on aika lähellä tulla jo raja vastaan. Elämä vaan jaksaa potkia päähän...

Suuret :hug:
 

Yhteistyössä