Alkuraskauden keskenmeno?

En oikein tiedä, miksi kirjoitan, kun tämä nyt taitaa olla aika selvää? Mutta kai siihen haluaa saada joidenkin muiden kuittauksen, että näin oli tai ei ollut.

Mulla alkoi menkat (tai "menkat", niiksi niitä kuitenkin luulin) vajaan viikon etuajassa, alkuun hyvin pientä vuotoa. Muutaman päivän päästä vuoto oli selvästi runsaampaa, suuria(!) hyytymiä ja hyytymien joukossa vaalea parin sentin mittainen pussi tai vastaava. Oliko tämä nyt sitten alkuraskauden keskenmeno vai mitä ihmettä?

Tosiaan tuli ihan puun takaa, mutta silti jotenkin pistää mietityttämään. Ainoa oire mahdollisesta raskaudesta oli ihan tolkuton väsymys, mitä en kyllä osannut yhdistää siinä vaiheessa, nyt vasta tuli mieleen.

Vuoto on tällä hetkellä ihan lopussa, kipuja ei ole, eli ei varmaan syytä mihinkään lääkärikäyntiin ole?
 
Eihän sillä varsinaista merkitystä olekaan, tilanne oli vaan uusi, yllättävä ja hämmentäväkin. Jollain tasolla se kuitenkin konkretisoitui, kun sen näki (tai edes luuli näkevänsä..). Uskoisin, ettei harva pysty sivuuttaa ajatusta ihan vain pelkällä olan kohautuksella kuitenkaan.

Ja kuitenkin tulee käytyä ajatusleikkiä, että "entä jos niin ei olisi käynyt?"
 
Mie en tiedä mihin tästä pitäisi kirjoittaa, mutta jos olette herkkiä, niin ei kannate lukea pidemmälle..

Meillä menossa ensimmäinen IVF-hoito ja kaksi viikkoa sitten siirrettiin yksi alkio.. minulla on ollut sunnuntaista lähtien pikkuhiljaa voimistuvampaa vuotoa ja menkkamaista juilimista.. tein tänään kuitenkin testin, joka näytti negaa.. testi oli kylläkin pari kuukautta vanha, joten kun soitin IVF-hoitajalle, hän sanoi, että jatkaa edelleen Lugetin ottamista ja pitäisi tehdä uusi testi.. Tulin tuossa kahdeksan maissa kotiin ja aloin valmistautua Lugetin ottamiseen.. pyyhkäisin sitten pahimmat sotkut pois, kun paperiin tuli sellainen osaksi vaalea, osaksi tumma pitkulainen klöntti.. en ole koskaan nähnyt sellaista aikaisemmin vuotojen aikana ja saattoi tietysti olla mielikuvitukseni tuotettakin, mutta se muistutti jotenkin kuvissa näkynyttä kolme neljä viikkoa vanhaa sikiötä.. mie oon nyt ihan sekaisin, välillä meinaa itkettää ja tuli huono olo.. toisaalta, jos se nyt voisi millään olla se miksi luulen, alkio on ainakin kiinnittynyt ja alkanut kehittymään, mutta mennyt kesken.. ja se voisi ehkä selittää nää vatsakivut ja vuodon.. mutta jos se alkio olisi kiinnittynyt, olisiko testin vielä pitänyt tänään näyttää positiivista? huomenna teen tuon apteekista ostamani testin, vaikka ei se voi enää muuta kuin negaa näyttää.. :/
 
:hug: :hug: Tämä viesti sisältää myös herkille rankkaa materiaalia! IVF-hoidoista en tiedä mitään. Itse näin alkioni vajaa kolme viikkoa sitten sairaalassa "tyhjennys" pytyssä kun olin lääkkeellisessä tyhjennyksessä. Sinne oli kielletty katsomasta mutta miinähän katsoin kun yksin vessassa siellä olin. Veren peitossa se osittain oli mutta osa näkyi valkoisena/vaaleana ja se oli vajaa pari senttinen. Siinä pinnalla oli sellainen läpikuultava samea pussi jonka läpi ei alkiota erottanut mutta tosiaan oli sellainen pavun muotoinen pussi ja se oikein kolahti peltiastiaan. Hoitaja sitten vielä varmisti että se oli alkio. Istukka taas on sellaista tummanpunaista "kudosta" ja ihan erilaista. Luulisi että r.testi olisi näyttänyt positiivista vielä. Minulla tuo alkio oli jotain 6+6 vikkoinen. Onko sinulta tullut mitään muuta kuin se yksi klöntti eli sellaisia riekaleita? :hug: :hug: Niin se r.testi niin mikä herkkyys siinä oli?
 
Tein toisen testin ja sama tulos kuin eilenkin.. eilisen testin herkkyydestä en tiedä, koska aikoinaan tilasin sen tuolta mammaksi.netistä.. toinen oli kuitenkin apteekista ostettu Gravidan.. sitä mainostetaan kyllä herkäksi.. kun olen alkanut miettimään, niin aika epätodenäköistä, että se olisi voinut olla alkio.. se oli kuitenkin sen verran isompi kuin olisi pitänyt olla..taisi vain mielikuvitus laukata.. ja kait noissa hoitoon liittyvissä ultrassa olisi pitänyt näkyä, jos olisinkin ollut jo hoidon aikaina raskaana.. no, vuodon mukana on tullut muutinkin kuin vain verta, mutta sellaista mitä yleensä menkkojen aikana tulee.. helpotti todella paljon, kun sain kirjoittaa tästä tänne.. miehelle menin kertomaan näkemästäni ja hän ei pitänyt siitä yhtään että kerroin, joten sitten tuntui, että jäin koko asian kanssa yksin..
 
peppi1981 nyt vasta tajusin että sinulla on raskaus niin alussa että et ole vielä tehnyt positiivista raskaustestiä?? En tiedä minkäikäisenä alkiot siirretään ja minkä kokoisena. Jospa se olikin jotain kiinnittymisvuotoa tai sitten joillakin tulee alkuun kuukautiset raskaana ollessa silloin kun ne normaalistikin tulisi.
 
Hei Peppi,
minulle on myös tehty IVF-hoito, jossa ekassa raskauduin, mutta tuli km rv 6+5. Mitään alkiota ym. en vuodon seasta löytänyt. Ekassa passissa testasin negan ja silloin tuli joukossa kaikenlaista verihyytymää ja palloa. Kävipä niinkin mukavasti, että veren mukana tuli älytön köntti ja vuosin kuin seula. Luulen siis, että sinullakin on kyse runsaista kuukautisista, jossa vuodon mukana tulee ulos tavaraa niin runsaasti, että mukana on kaikenmaailman roippeita. Minulle klinikalta ainakin sanottiin, että vuoto on tavallista voimakkaampaa hoidon jäljiltä ja mukana tulee runsaita hyytymiä ja muuta epämääräistä. ja tämä on kulemaa normaalia.

Tsemppiä tuleviin hoitoihin!
 

Yhteistyössä