Alkuraskauden niukka vuoto, kivut ja hyvin vahva plussa??!!

Nyt apuja ja kokemuksia!! Mulla on takana yksi onnistunut raskaus, lapsi on nyt 1v5kk ja alkuraskaus oli hyvinkin oireeton, rinnat olivat kipeät ja eipä oikeen muuta. Sitten vasta rv6--> alkoi etovuudet jne. Sitten yksi varhainen km alkuvuodesta. Siinä oireetkin oli vain ihan alussa, kunnes loppu kokonaan ja vuoti vasta rv6 pois. Nyt oon taas raskaana! Osasin odottaa tätä ja tein kaikkien haamujen esiäidin kp 26/28, sitte kp 27/28 oli näkyvämpi viiva ja samanlainen tuli 28/28 ja 29/28. En asiaa sinällään ihmetellyt, ettei vielä ollut kirkuvan punainen viiva, kun mulla nuo hcg-arvot vissiin nousee hieman hitaammin.

No mulla alko vuoto 27/28 ja olinkin ihan varma, että nyt menee tämäkin kesken. Mutta mitä vielä! Tihkuttaa ja tiputtaa, välillä hieman enemmän ja välillä pelkkää tuhrua, mutta missään vaiheessa ei lähellekkään menkkojen vuotoa. Semmosta niukkaa. Sitten alkoi menkkajomotukset 30/28 ja lähinnä rasittaessa, mutta vuoto vieläkin hyvin niukkaa. Tein sitten tänä aamuna testin ja viiva oli VAHVISTUNU! Elikkä hcg-arvo on nousussa. Oireissa ei mitään muutoksia, välillä ellottaa ja tissejä vihloo, väsy aivan hirvee välillä ja yöllä heräilen pieniinkin äänin(tämä oli esikoisestakin vaivana) Menkkajomotuksen hiukan pahenee, mutta ei vieläkään kipeä, hyvin samanlaista kun menkkojenkin aikaan, mulla kun ei kvoin kipeät menkat ole, mutta tiputtaa vaan ja arvot nousee!! Nyt kokemuksia ja mielipiteitä kehiin mammat!! Neuvolaankin soitin ja ne ei kuulostanu huolestuneelta, ottavat mut rv6 ultraan.
 
vierailija
Jos kipu huolestuttaa, kävisin päivystyksessä ultrauttamassa kohdun. Voi varmistaa, ettei ole kohdunulkoinen raskaus. Mulla oli ja rusehtavaa vuotoa tuli. Kohdunulkoinen repii paikkoja ja voi tulla iso sisäinen veren vuoto. Sitten on jo kiire sairaalaan. Kumma, kun eivät jo ultraa?
 
Huolestuin samasta asiasta, että ois kohdunulkoinen, mutta sanovat, ettei vielä voi ultrata, kun viikkoja on niin vähän, tänään siis vasta rv4+4, ettei vielä näe mitään. Käskivät kotona seurailla. Kysyivät onko toispuoleista kipu, sanoin, että ei ole. On ihan normaaleja menkkajomotuksia. Mulla on siis kohonnut riski kohdunulkoiseen, Sektio ja ärtyneen suolen oireyhtymä. Mutta eivät silti kuulostaneet huolestuneilta.
 
vierailija
Ensinnakin, vuoto voi olla harmitonta alkuraskauden vuotoa. Toisaalta, se voi olla kaksonen joka vuotaa ulos, niin kuin itsellani kavi. Siita huolimatta sain terveen, normiaikaisen tyton helmikuussa.
Vuoto voi myos olla vaarattomasta hematoomasta tms. Toisaalta se voi olla merkki huommistakin vaihtoehdoista. Toisaalta, vajva plussa ja vahvistuva viiva viittaa siihen, etta kaikki on hyvin.

Vaikka raskaus on noinkin alussa, pystytaan hyvilla ultralaitteilla tarkiatamaan etta ruakuaispussi on oikeassa paikassa. Mutta hyvia ultria yleensa loytyy vain yksityisilta, eli joko otat rennosti pari viikkoa, Tai soittelwt yksityisia läpi, kenelta loytyisi hyvat laitteet .
 
Yksityiseen ei ikävä kyllä ole varaa ja neuvolan laitteet ei oo niitä huippu laitteita. Mutta sun viesti ainakin piristi mua ja antoi toivoa! :) Sitä kaksosvaihtoehtoa olen myös miettinyt, meillä suvussa muutama kaksonen onkin. Raskaus olisi todella toivottu, enkä tiedä miten suhtautuisin jos tulee toinen keskenmeno peräkkäin. Toisaalta raskautuminen on ollut meillä vähän liiankin helppoa. Ensimmäisen kanssa oli, että tulee kun tulee ja tuli heti, seuraava tuli kun osui ehkäsemätön kerta vähänkään ovulaation lähelle(km) ja tämä kolmas yhdestä ainoasta kerrasta koko kierron aikana. Joten on myös helppo ruveta yrittämään uudestaan, mutta iskee myös pelko, että entäs jos tämäkään ei jatku..
 

Yhteistyössä