Alkuraskauden "oireet"

  • Viestiketjun aloittaja "Rosa"
  • Ensimmäinen viesti
"Rosa"
Olen nyt lukenut monia erilaisia keskusteluja liittyen alkuraskauteen ja sen etenemiseen. Nyt kuitenkin haluaisin kertoa omista tuntemuksista ja saada niihin teiltä vastauksia tai omakohtaisia näkemyksiä ja kokemuksia. Reilu viikko sitten aloin huomaamaan itsessäni väsymystä ja rintojen arkuutta (myöhemmin niistä tulikin puristaessa sumeaa nestettä) kuukautisiakaan ei alkanut kuulumaan ja alavatsaa nippaili samanlailla kuin olisi alkamaisillaan. Yhden päivän tuli vain pyyhittäessä vähän rusehtavaa, mutta ei ollenkaan punaista menkkamaista. Tein sitten testin ja plussaa tuli! :) Laskujen mukaan olisin rv. 6+0. Nyt olen sitten äärimmäisen epäileväinen kaikkien oireiden suhteen, että kuuluuko asiaan. Pahoinvointia ei niin selkeästi ole, mutta pientä kuvotusta ja ällötystä kylläkin. Edelleen myös alavatsaa nippailee enemmän tai vähemmän mutta ei sen pahempia kipuiluja. Väsymystä on myös todella paljon ja välillä huimausta. Muita niin selkeitä oireita ei ole, mutta eniten huolestuttaa tuo vatsan nippailu (kestää pienen hetken ja menee melkein heti pois) onko normaalia? Voisiko joku kertoa hieman omista tuntemuksistaan? Olen ihan hysteerinen, voiko olla kohdunulkopuolinen? Kuinka suuri todennäköisyys on keskenmenolla? Olemme lasta yrittäneet yli kaksi vuotta ja toivoisin kaiken menevän hyvin. Auttakaa te viisaammat ja saattakaa järkeä tähän päähän! :)
 
Nippailu on täysin normaalia! Itsellä nipisteli tosi inhottavasti kohdunkaulaa nimenomaan alkuraskaudessa ja kaikki hyvin. Siellä vaan alkaa paikat reagoimaan muutoksii. Kaikenmaailman pienet pistelyt ja krempat muutenkin kuuluu ihan asiaan, joten älä murehdi jokaista tuntemusta.
Ja minulla kokemusta myös siitä kohdun ulkopuolisesta, mutta sinun oireesi kuulostavat ihan normaaliin raskauteen kuuluvilta, sikäli kun omiin kokemuksiini vertaan.
 
Minulla kipuili muistaakseni munasarja, ilmeisesti keltarauhanen. Oli hyvinkin voimakasta välillä se kipu. Minullakin on kokemusta kohdunulkoisesta, enkä ollut silloin mitenkään eri tavalla kipeä ennen kuin munajohdin sitten räjähti. Ainut ero on ollut ruskea vuoto, jota ei tässä nykyisessä raskaudessa ole näkynyt paria tippaa enempää.

Joulukuun ryhmässä taitaa olla samassa tahdissa odottavia, heiltä saa varmasti vertaistukea oireiden kanssa =) Onnea odotukseen, tiedän itsekin millaista on saada plussa pitkän yrittämisen jälkeen =)
 

Yhteistyössä