Alkuraskauden sokerirasituksessa pompanneet, millaisia arvoja teillä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tänään tuli tulokset ja paasto ja 1h arvo koholla.. Paasto oli 5,6 ja 1h arvo 9,5. Itkettää, vaikka eipä tämä yllätys ollut, kun esikoisestakin oli, mutta silloin oli vain paastoarvo rajoilla.. Voiko noista lukemista päätellä jotain, esim. ruokavaliohoidon onnistumisen tai insuliinin suhteen?
 
"nanna"
Ei voi päätellä mitään. itselläni oli sama tilanne, esikoista odottaessa 1h arvo koholla ja nyt toisessa raskaudessa paasto ja 1h. En kyl nyt muista mitä ne mulla oli... Pelkällä ruokavaliolla ja kotiseurannalla hoidettiin.

Kumpikaan vauvoista ei ollut ns. "sokerivauva". Esikoinen syntyi 37+4, painoa 3190g ja tämä toinen 38+6 painoa 3270g. Esikoisella oli syntyessään sokerit vähän matalalla, mutta korjaantuivat samaan iltaan mennessä.
 
En muista minun arvoja, mutta kaikki oli yli rajojen. Rasitus tehtiin rv 16 ja nyt rv 26+3, ja edelleen seuranta vaan kotiseurannalla ja ruokavaliolla. Kotiseurannassa ei yhtään ylitystä, huomenna menen kuulemaan ns. tuomion, että pitääkö seurantaa yleensä edes jatkaa enää, kun arvot niin hyviä, ja jos pitää niin miten usein pitää mittailla. Viimeksi jo lääkäri (jouduin kaikkien rasitusarvojen ylityksen takia lääkärin tarkkailuun) ihmetteli, että miten yleensä oli niin korkeat arvot siinä rasituksessa, kun kotona ei ole ollut lähelläkään rajoja vaikka mitä söisi. Ja vauvan painoarvio ollu kaikissa ultrissa normaali, mulla ei ole paino noussu vielä kiloakaan ja sf-mittaki kauniisti keskikäyrillä.

Eli ei ne sinuakaan suoraan insuliinille laita, vaan lyövät mittarin käteen :) Ruokavaliota muutokseen, turhat sokerit ja hiilarit (vaaleat leivät yms. paljon hiilihydraattia sisältävät tuotteet) pannaan ja vihreää ja marjoja lautaselle ja pikkusen liikuntaa, niin sillä pärjää jo pitkälle :)
 
a.p.
Esikoisesta hoitui ruokavaliolla eli se kuvio on selvillä.. Huolestuttaa vaan, kun nyt oli kaksi arvoa koholla jo tässä vaiheessa... Esikoinen oli syntyessään 3,4kg eli ihan normaalikokoinen vauva. Täytyy vaan tsempata taas. Kiitos teille!
 

Yhteistyössä