Alkuraskaus ja hiiva?

Heips!

Kertokaapas viisaammat, millä olette hoitaneet hiivatulehduksen alkuraskaudessa?

Itsellä viikkoja nyt vasta 5+2 ja sain hiivatulehduksen heti kättelyssä. Hoidin vaivan totutusti canesten-emätinpuikolla, mutta asia jäi vähän vaivaamaan... Pakkausselosteessahan lukee, että voi käyttää raskauden aikana. Jäin kuitenkin miettimään, että onko kuitenkaan 100% turvallista.

Jostain luin, että hoitamaton hiiva lisäisi keskenmenon riskiä. En siis uskaltanut jäädä hirveän pitkään odottelemaan oireiden häviämistäkään..
 
Canesten on ok, mutta sitä asetinta ei saa käyttää. :) Kantsii kuitenkin (varsinkin alussa) varmistaa, että on hiiva eikä vain hormonien aiheuttamaa heittelyä/kutinaa. ...mulla oli alkuun useinkin sellainen olo, et on hiiva, mutta kertaakaan ei ollu (itsekin tosin kerran laitoin jo lääkkeen. Vissiin turhaan. :xmas: ).
 
Joo kannattaa tosiaan varmistaa että se oikeasti on hiivaa. Mulla ainakin on kummassakin raskaudessa ihan alussa kutissut ihan sietämättömästi alapää. Mä olen laittanut siihen teepuuöljyä ja bepanthenia, en nyt kovin syvälle mutta siihen suulle. En usko että kummallakaan kerralla kyseessä olisi ollut hiiva.
 

Yhteistyössä