alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

Paljon onnea pojun syntymän johdosta, memmu! :hug: :flower: =) Millä rv:llä syntyi?

Täällä ollaan edelleen kokonaisena, H-hetki tosin lähenee... ;)

Tässäpä aamun nla-kuulumiset:

RV 39+3
RR 125/75
painoa 400 g/vko
turvotus +
SF-mitta 34
HB 134
pissat puhtaat
vauvan :heart: 135-150

Vauva on kiinnittynyt ja tosi alhaalla, joten odotellaan... Limatulppaa, erityisen kipeitä supistuksia ym. ei ole ollut, valkovuoto lisääntynyt hurjasti.

Voi kauheaa - joko triplelläkin on poika noin iso?! (mihin tämä aika oikein on mennyt; vastaahan sä ison mahan kanssa olit kotona... :eek: )

Ja kyrsälläkin jo noin kivasti viikkoja kasassa, huippua! =)

Nyt ruokakauppaan, palataan! :wave:

- Sirpula ja Masukaveri rv 39+3 :heart: -
 
Moiksis taasen joulun ja vuodenvaihteen ynnä muun jälkeen..

Memmulle onnittelut poikavauvasta.

Täälläkin odotellaan omaa pikkuista jo kovasti saapuvaksi. Sais jo tulla. Olo on kärsimätön ja turhautunu ja kiukkunen ja väsyny ja saamaton ja ja ja... Pää hajoo tähän odotteluun ja tähän hemmetin flunssaan.

Painoarvio ultrassa kävin viime perjantaina rv:llä 37+3. Sen hetkinen painoarvio oli 3370g ja syntymäpainoksi arveli n.3600g eli olis esikoisen kanssa samaa koko luokkaa. Neuvolakin oli viime keskiviikkona, mut siellä ei ollu mitään ihmeellistä. Oli viimenen lääkärinla. Kohdunsuu oli sormelle auki ja -kaulaa jäljellä 3cm. Sf-mittaa ei ottanu eikä edes kokeillu oisko pää kiinnittyny, joten odottelen tän viikon neuvolaa ja omaa neuvolan tätiä. Tosin ultralääkäri sano et ois jo hyvin laskeutunu, mut tässä kohtaa mua kiinnostaa eniten oman neuvolantädin mielipide.

Hoi. Yöt menee valvoessa.. Tai siis herään aina jossain vaiheessa yötä ja jos erehdyn yhtään miettimään jotain niin sit en saa unta, kun pitää vatvoo asioita mielessä. Ja nyt oon jo parina yönä vuoden vaihteen jälkeen joutunu käymään varhaisella aamiaisella puoli neljän aikoihin ja sit kasilta uusinta. Ruokahalu ei välttämättä ole kovin kummoinen, joskin mielitekoja on tullu joulun jälkeen huomattavasti lisää, mutta nälkä tuntuu olevan jatkuvasti. Kauhee kun pitäis jatkuvasti olla syömässä.

jepsis. nyt painun sohvan nurkkaan hetkeksi viltin alle tv:tä töllöttämään ja neulomaan vauvalle kaukalopeitettä.. Josko ehtisi valmiiksi niin et saatais se sairaalaan mukaan.


tulia & viljami 38+0 (poks!)
 
:wave:

:flower: :flower: :heart: onnea onnea vaaan!! memmulle pojasta! olipas hyvänkokoinen nyytti! :)

:D niinhän se aika menee.. meillä nyt lopetettiin sosemaistelut kun pojan masu ripulissa ja pidättäydytään vellissä että tasaantuu ja sitten kokeillaan taas. kun ei varmaa mikä soseista oli 3 eriä kun kokeiltu nyt kohta pari viikkoa. eli n.2 eri sosetta oli per viikko kokeilussa mut haluaa kuitenkin olla 100% varma..

voi kivaa että pian rupee satelemaan vauvauutisia! milo tuntuu jo niin isolta vaikka synnytys oli kuin eilen :D

triple ja milo kohta 4kk
 
niin, tosiaan Tuliakin jo kohta synnyttää :eek: Kamalaa kun aika juoksee. Eli pari täs nyt olis viel ennen mua :D Synnyttäkää nopsaan niin tiedän, et mun vuoro lähestyy :p

Tänne ei kummempia. Eilen olin kipeenä, flunssaa ja kuumetta. Tänään on enää vaan flunssaa. Huomenna alkaa äitiysloma, mut sepä ei tästä kotiäidin arjesta juuri eroa, muuta kun, että rahat pienenee :LOL: Kamalaa kun kuntalisä loppuu äitiysloman ajaksi, onpa siinäkin järkeä!!!



Tuossa mun maha tältä aamulta vaatteet päällä B)

-Kyrsä ja nappula 34+6
 
Onpas KYRSÄlläkin jo komea maha! :D

Täällä edelleen kokonaisena, mielelläni ottaisin jo vauvan masun tälle puolelle... :heart: Iso masu tuppaa olemaan aina välillä vähän edessä, milloin mihinkin oven pieleen osuu kun en muista aina sen noin iso olevan... :whistle:

Mutta nyt pullan leipomiseen, herätän sitten miehen pullan & kahvin tuoksuun (hällä rankka vko töissä ollut, ylitöitä tehnyt hurjasti).

- Sirpula ja Masukaveri rv 40+1 :heart: -
 
Jeps. Kyllä täälläkin mielellään otettais jo se vauva. Alkaa mahalla olla kokoa ja mamma on kiukkuinen ja kärsimätön. Niin ja nyt kun alkaa olla tavarat jo valmiina vauvaa varten ja silleen. Et josko se vois jo tulla. Malttamattomina odotellaan että kumpi sieltä masusta ois tulossa. Kovasti kaikki tyttöä veikkailevat ja anoppi toivoo poikaa. Ihan sama kumpi tulee, mutta tulis jo. Tahtoo päästä hoitelemaan vauvaa.


kärsimätön tulia & viljami 38+6
 
KYRSÄ: Juu, LA oli ja meni, nyt vkon yli! |O Aika malttamaton alkaa olla olo, eikä synnytyksen lähenemisestä juuri muita merkkejä kuin alaselän kova vihlominen (vai onkohan se edes mikään merkki... ?). Niin ja limatulppaa (?) tullut useana päivänä vähän kerrallaan.

Nyt ulkoilemaan, "happihypylle" - mikäli taivun sitomaan kengät jalkaan... :LOL: (mies ei nimittäin ole kotosalla... )

- Sirpula ja Masukaveri rv 41+0 :heart: -
 
KYRSÄ: Juu, ei kai se ole mutta pitkältä tämä odottavan aika todellakin tuntuu... Vuokrasopimuskin on Masukaverilta jo irtisanottu - häätöäkö lie odottaa... :D

Tässäpä tuoreimmat kuulumiset: Eilen iltapäivästä puolilleöin supisteli/vihloi/poltteli alaselkää ja - mahaa tosi kipeästi. Olin ihan ihmeissäni, että oliko ne oikeita suppareita kun edelleen olisin niitä voinut kuvailla lähinnä "menkkakipuina"/sen tapaisena vihlomisena. Niitä tuli säännöllisen epäsäännöllisesti, kellon lähennellessä puolta yötä aloin sitten niitä kellottamaan ja noin 10min. välein niitä tuli. Kävin sitten saunassa (aivan; puolen yön aikaan ihan extempore :D ) ja menin sänkyyn laskemaan suppareita (miehen käskin mennä nukkumaan, kun olin varma että yöllä tulee lähtö laitosta kohti käymään ainakin näytillä ). Mutta mitä vielä: olin nukahtanut kesken suppareiden laskun ja heräsin kolmen hujakoilla vessaan!!! :kieh: :headwall: Loppuyö meni sitten nukkuessa/vessassa käydessä, äsken heräsin. Nytkin aina esim. pöntölle mennessä/sieltä noustessa vihloo edelleen alamahaa ja - selkää todella kipeästi, mutta muuten ei ainakaan toistaiseksi sen enempää.

Toivon, että tämä päivä edistäisi vaavin maailmaantuloa ja päästäisi oikeasti lähtemään synnäriä kohti. Mutta nyt aamupalalle...

- Sirpula ja Masukaveri rv 41+1 :heart: -
 
Jeps, täälläkin la lähestyy huimaa vauhtia. Perjantain neuvolassa vauva oli jo laskeutunut ja kiinnittynyt ja supistuksia on tullut ajoittain, joten lähtöä odotellaan todenteolla. Kai se sieltä joskus tulee, mutta kun ei jaksais odottaa.

Lasken päiviä raskausviikkoon 42+0, nyt on 16 päivää matkaa siihen ja siihen mennessä melko todennäköisesti meillä on jo vauva. Ei oo enää pitkä matka. Ihanata!!

Noh yritänpäs mennä nukkuu, jos malttaisin. *hymy*


tulia & viljami 39+5
 
jokohan sirpula tai Tulia on päässyt synnyttään :p

Mä käväsin tänään neuvola-lääkärissä. Kohdunsuu aika "kypsä". on pehmeä, 2 sormelle auki ja kaulakanava hävinnyt kokonaan. Vauva laskeutunut ja kiinnittynyt. Sf-mitta 29cm. Proteiinia löytyi pissasta, mutta sain purkin ja tikun mukaan kotiin niin pitää aamulla ottaa paastopissasta uudestaan.
Lääkäri sanoi, ettei varmaankaan montaa päivää mene. Saa nyt nähdä, niiden sanaan kun ei ole luottaminen.
Lauantaina meillä olisi neidin 5v kaverikutsut ja ajattelin ne pitää vauva mahassani. Sen etapin yli kun päästään niin sit ei muuta kun TERVETULOA MUN PUOLESTA :heart:

-Kyrsä ja nappula 36+4
 
Elikkäs mä oon 23 ja ensimmäistä odotellaan huhtikuussa !nyt viikkoja 28+2 =) Mitäs teille kuuluu?vaihdoin tuolta liberon sivuilta tänne,vähän aikaa kokeilin sitä mut meininki oli sellast että huh..no,ei mulle ainakaan sopiva mesta,sanotaan näin päin.
 
kun tota neuvolantäti höpötti mulle jotain että vauva olis kääntyny jo pää alespäin että mit ihmettä?eikös se pitäs tulla vähän myöh.vasta kun asettuvat siihen asentoon?niin ja kertoi että juu moni äiti ihmetelly että miten ne noin kauan pää alaspäin jaksavat olla h-hetkeen asti..öö,onko multa menny jotain ohi..
 
hellou.. tää rouva ei ainakaan oo vielä synnyttäny. pää on ihan tyhjä, mieli on jo sairaalassa. Josko sinne piakkoin pääsisikin, ei jaksa enää odottaa. Päivisinkin on pitäy alkaa ottaa päikkäreitä, kun koko ajan väsyttää.. ja kuluupahan samalla aikaa. Apuva!

Tervetuloa vaan kaikille uusille ja sorry ruikutuksesta, mitta vaan on jo aikas täynnä.

Nyt syömään ja nukkumaan. Josko tämänkin päivän sais jotenkin kulumaan. Enää max 12 päivää ja sit pitäis jo olla vauva sylissä. Olo on sen mukainen että kaksikin päivää tuntuu liian paljolta. Neuvolantätikin tilasi tän meidän vauvan tulevaksi nyt viikonloppuna tai viimeistään alkuviikosta että pääsis ens perjantaina kotikäynnille, kun sen jälkeen on sillä kuulemma kalenteri ihan tukossa. Kassotaan ja toivotaan.


tulia & viljami 40+2
 

Yhteistyössä