alle puolivuotiaan ruokailu matkalla

kertokaahan te joilla kokemusta, että kuinka onnistuu matkustus alle puolivuotiaan kanssa? miten sujuu ruokailu? vauva on pulloruokinalla joten mietin sitä pullojen kanssa toimimista: kuinka niitä pidetään puhtaana ja mitenkä sitä maitoa aina lämmitellään? onko olemassa jotain korviketta jota ei tarvitse lämmittää? mitä kaikkea kannattaa ottaa matkaan mukaan? kaikki vinkit tervetulleita. tässä ollaan niin alottelijoita, että mistään ei mitään hajua...
 
ostat sen kertakäyttöpusseja sisältävän pullon. joka syötön jälkeen pussi veks ja uusi tilalle. lämmität vaikka vesiraanan alla sitä juomaa. ei mitään korviketta ole pakko lämmittää, eri asia on syökö lapsi sitä kylmää maitoa kun on tottunut lämpimään. tuttiosia riittävästi mukaan. *muoks* ja ne tuttiosat on helppo pestä matkalla missä vaan.puolivuotiaallehan niitä ei tartte enää keitellä.
 
Olen nähnyt kaupassa kertakäyttö tuttipulloja, itse en tosin ole vielä niitä kokeillut. Tuttelia on jauheena, joten se ei paina niin paljon jos joudut kantamaan tavaroita. Kannattaisi varmaan alkaa totuttamaan lasta noin huoneenlämpöiseenkin maitoon, jos ei jokapaikassa pääse maitoa lämmittämään. Mutta jos on esim. kaupungilla, löytyy varmasti joku kahvila jossa voi maidon lämmittää.
 
Joo, nuo kertakäyttötuttipullopussit ovat tosi hyvä keksintö! Säästää sen pullojen pesun vaivan. Tutteja saa pestyä missä vaan, ja vaikkei niitä iän puolesta enää tarvitsisi keittää, niin itse olen kyllä huomannut että kotonakin on parempi muutaman päivän välein keittää ettei ala haista. Et kerro minkätyyppiselle reissulle olet menossa, mutta joka paikasta varmaan sen verran kattilaa tai vedenkeitintä ja vettä löytyy, että saa tutit keitettyä. Ja vesihauteessahan sen maidonkin saa nopeasti lämpimäksi, jos on tarvis.

Kannattaa ottaa niitä parin desin purnukoita, nehän säilyvät huoneenlämmössä eikä tarvi lämmittää, eikä mene niin paljon hukkaan jos vauva ei kerralla juo kaikkea. Kalliimmaksihan ne tulevat kuin isommat purkit tai jauhe, mutta reissussa paljon kätevämpiä. Matkalle en jauhetta ottaisi.
 
Tuttipullon lämmitin on ollut meidän pelastaja automatkalla ollessa :) Ei ole tarvinnut etsiä paikkoja missä lämmittää kun laittaa vain lämmittimen päälle. Meillä on sellainen lämmitin, joka laitetaan tupakansytyttimeen kiinni.
 

Yhteistyössä