Allekirjoita adressi nollamaksuluokan poistamista vastaan!

  • Viestiketjun aloittaja Mee
  • Ensimmäinen viesti
En oikein tiedä onko minun reilua ottaa tähän kantaa, kun meillä ei ole enää hoito-ikäisiä lapsia, mutta en taida silti allekirjoittaa. Olen vähän samaa mieltä muutaman muun kanssa, että se pieni maksu ehkä muistuttaa siitä, että kaikki palvelut maksavat ja nostaa niiden arvostusta, silloin kun se arvostus on paikallaan.
 
TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:00 valkosuklaakinuski kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:57 TwistedSister kirjoitti:
:wave: Pitää ajatella opiskelijoita ja yh-äitejä.
joo niitä OIKEITA YH-äitejä. mutta kun paljon on sellaisia "yh-äitejä" joiden miehet ovat kirjoilla muualla ettei tarvitsisi maksaa hoitomaksuja. Ikävä kyllä tiedän monia... :/
Minä olen yksi heistä oikeista. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:02 TwistedSister kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:00 valkosuklaakinuski kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:57 TwistedSister kirjoitti:
:wave: Pitää ajatella opiskelijoita ja yh-äitejä.
joo niitä OIKEITA YH-äitejä. mutta kun paljon on sellaisia "yh-äitejä" joiden miehet ovat kirjoilla muualla ettei tarvitsisi maksaa hoitomaksuja. Ikävä kyllä tiedän monia... :/
Minä olen yksi heistä oikeista. :whistle:
no sun kohdalla sit ihan ymmärrettävää mut ihan oikeesti mä en ymmärrä näitä yllämainittujani lainkaan *pyörittää päätään* :/
 
Mee
Onhan se pieni maksu teidän työssäkäyvien mielestä! Mutta laskekaapa paljonko se on opiskelijalle: 12 kertaa 18 on 216 euroa vuodessa, mikä on enemmän kuin yhden kuukauden opintotuki! Yksi kuukausi pitäisi siis olla syömättä, jos haluaa saada opintonsa loppuun.

Ja eipä tämä koske minuakaan henkilökohtaisesti, lapset ovat vain osapäiväisesti hoidossa, koska voin sumplia opiskeluni näin, mutta tiedän etteivät kaikki voi.

En ymmärrä, miksi korotuksia ei tehdä toiseen päähän asteikkoa. Kyllä minä voisin maksaa 10 euroa enemmän kuussa hoidosta silloin kun saan palkkaa, mutta opintotuesta se on oikeasti mahdotonta.

 
Allekirjoitin. On totta, että on olemassa ihmisiä jotka käyttävät hyväkseen yksinhuoltajan "titteliä". Mutta on myös niitä "oikeita" yksinhuoltajia.

Ja jos yh joutuisi maksamaan lastenhoidosta kaupungille, antaisi kaupunki sitten sen rahan takaisin toimeentulotukena. Onko sellaisessa rahojen pyörittelyssä mitään järkeä??
 

Yhteistyössä