Allergia pähkäilyä

Eli meillä on 3,5 kuukautta vanha vauva, joka on tähän asti ollut pelkällä rintamaidolla ja nyt muutaman päivän saanut riisipuuroa veteen keitettynä, koskaan ei ole saanut suoraan lehmänmaitoa. Hän on ollut aina kova pulauttelemaan ja refluksiakin ollaan väläytelty, pystyasento syömisen jälkeen ja sängyn kalteva asento on hiukan helpottaneet.

Hänellä on ollut kaksi korvatulehdusta joiden takia kerran syönyt antibioottikuurin, silloin meni vatsa sekaisin eikä ole vieläkään normalisoitunut. Muuten uloste on mielestäni ollut normaalia, paitsi kipeänä ollessa limaa esiintynyt.

Lapsi ei nuku kun pätkissä sekä päivällä että yöllä, hereillä oleessaan kuitenkin reipas ja iloinen.

Nyt on kolmena iltana ollut nokkosihottumaa, niskassa, selässä, käsivarsissa ja kyljissä. Muuten epäilisin tietty tuota maitoallergiaa joka meidän edelliselläkin lapsella oli mutta olen kuitenkin nyt muutaman päivän antanut hänelle riisipuuroa veteen keitettynä joten mietityttää että olisko se kuitenkin tuo riisi joka ihottuman aiheuttaa.

Ajattelin nyt jättää tuon riisin pois ja katsoa loppuuko oireilu iholla, mutta kuinka kauan kestää että ei enää tosta riisistä oirehtis jos ihottuma siitä johtuu, onko viikko riittävä? Kaiken kaikkiaan eikö riisi kuitenkin ole aika hyvin siedetty?

Lisäksi viime neuvolakäynnillä oli selvä notkahdus pituuskasvussa, parin viikon päästä seuraava mittaus jotta näkee onko kasvua tullut tarpeeksi, neuvolaa kun ei näy muu kiinnostavan kun nuo käyrät :kieh:
 
Kyllä viikko varmaankin on riittävä aika nokkosihottuman poistumiseen, jos se tuli riisistä. Lyhyemmässäkin ajassa pitäisi jo vähetä ainakin.

Vaikka et tällä hetkellä niinkään epäile maitoallergiaa, niin tuossa kertomuksessasi muista vauva-ajan oireista on viitteitä allergiaoireisiin jo rintamaidon aikana. Refluksi, pulauttelut, huono nukkuminen, tulehdusherkkyys sekä kasvun notkahdus alaspäin voivat olla oireita allergiasta/allergioista, jotka ovat oireilleet rintamaidon kautta. Meillä pojan silent-refluksiin auttoi myös hieman pystyasento yms. mutta lopullisen/parhaimman avun poika sai kun vaihdettiin korvike apteekin erityiskorvikkeeseen Neocate, jossa maito ei ole. Maitoallergia siis todettiin.

Neuvolassa tosiaan useimmiten keskitytään mittailuihin ja käyriin, joten apua lapsen terveyden hoitamiseen haettava muualta. Allergiaepäilyissä parhaimman avun saa yksityisen puolen allergologilta.
 
Kyllä viikossa iho-oireilu riisistä pitäisi jo poistua. Kyllä riisille voi olla allerginen siinä missä muillekin. Nokkosihottuma häviää usein yhtä nopeaan, kun on tullutkin. Vaikka ihottuma häviääkin riisin poistamisen myötä, kannattaa silti miettiä niitä allergioita. Meillä lapsi alkoi oireilemaan jo täysimetysaikoina, nimenomaan refluksioireina ja löysällä kakalla. Imetyksen jouduin sitten 4,5 kk iässä lopettamaan kokonaan, koska laajakaan imetysdieetti ei tuonut vastetta. Meillä korvikkeena myös Neocate.
 
En nyt mitenkään osaa kommentoida teidän allergiaepäilyjä, mutta tuohon antibioottikuuriin piti kommentoida. Meillä poika (5,5kk) sai tammikuun puolivälissä ab kuurin korvatulehdukseen. Ja nyt vasta alkaa kakka olla paremman oloista, ei siis vieläkään normaalia. Näytekin kakasta otettiin ja siinä kasvoi clostridium difficile-bakteeri. Hoitona nyt juurikin nuo edellisen kirjoittajan mainitsemat maitohappobakteerit.
 
jos suolistossa häikkää tms, pääsee allergeenit helpommin "läpi" ja allergiat voivat puhjeta yksinomaan sen takia. Myöskin tavallisen korvikkeen anto ekan kk aikana ainakin vetää suolen sekaisin... Nimim. kokemusta on valitettavasti 4 lapsen kohdalla...

T: Pia
 
Jos annat maitohappobakteeja, kannattaa valita jokin maidoton valmiste. Niissäkään kaikki eivät sovi kaikille. Meillä täällä on testattu jo aika monta merkkiä ja todettu epäsopiviksi. Nyt on kokeiluvuorossa DSS Junior, toivottavasti tämä nyt kävisi.
 
Oletko kokeillut symbioflor 1? Maidoton ja tosi hyvä, annostellaan ekaks 1 tippa ja joka pv lisätään 1 tippa kunnes annos sopiva. Meidän poika on 1 v lähtien saanut 15 tippaa per pv. Symbioflor 2 on myös tosi hyvä, hyviä koli bakteereita sisältävä ja auttanut meillä allergioita ja infektiokierteen loppumiseen. Rauli Mäkelä käyttää näitä ja on paljon tehookkaampia kuin esim dds junior. Mun kaikki 4 lasta syönyt dds junioria ekan vuoden ilman oikeastaan mitään tehoa. Symbioflor sarja tosin saa hyvänkin vasteen aikaiseksi. Parannettiin 3 korvatulehdustakin juuri sen ja luonnonlääkkeiden turvin. Jos jotain kiinnostaa, tulkaa luennolle kuulemaan lisää. Rauli luennoi juuri näistä aiheista ja osaavammin ;) kuin minä nyt tässä, vain hänen potilaana oppineena :)!

Pia
 
Ei käy Symbioflor. Kokeiltiin sitä ennen tätä DSS kokeilua. Mä aloitin antamaan ihan sitä ProSymbiofloria, joka on siis vielä miedompaa kuin tuo Symbioflor 1. Muutamaan tippaan päästiin (ei lähellekään aloitusannosta) ja pylly paloi täysin ja yöunet meni.
 
Mä yritän nyt pikku hiljaa lisiä tuota DSS:n annosta ja katsoa miten käy. Symbiofloria kokeillaan uudestaan varmaan joskus hamassa tulevaisuudessa, kun suolisto on vahvistunut. Olen joskus miettinyt tuota antioksidanttiklinakka juttua, mutta ei taida vielä onnistua meidän kohdalla. Juuri noiden maitohappobakteerien, vitamiinien yms. sopivuuksien kanssa on senverran paljon vääntämistä meillä, että tuskin määrättävät lisät sopisi lapselle vielä tässä vaiheessa. Ollaan onneksi pätevällä allergologilla hoidossa, muuten oltaisiin kyllä tosi suossa välillä!
 
Meillä oli on ollut maitohappobakteerit käytössä syntymästä lähtien, itse olen käyttänyt koko raskausajan myös maitohappobakteereita.
Pojan ihottumat parani heti kun lopetin riisin antamisen, nyt muutaman päivän jälkeen taas tänään ollut nokkosihottumaa :/ . No keskiviikkona mennään lääkäriin ja ruvetaan tätä asiaa selvittelemään.
 
koko ekan vuoden. On varmaan auttanut, ettei tän pahemmassa suossa olla oltu vaikkakin kyllä nytkin suossa ja pahasti. Nyt parempi. Maitohappobakt eri tehoisia, Rauli Mäkelä luki dds juniorin sisällön ja sanoi, ettei ole tarpeeksi...Symbioflor 2 itse asiassa meillä toiminut parhaiten. Myös symbioflor 1. Itse asiassa aluksi korjattiin ainainen ripuli prosymbioflorilla.
T. Pia
 
Yritin sitä Symbiofloria useamman päivän, mutta siitä tuli ihan selkeät allergiaoireet. Jätettiin se sitten pois allergologin neuvosta ja kokeillaan nyt tuota DSS:ää. Allergologin mielestä ei ole ideaa lähteä kokeilemaan noita muita Symbiofloreja, koska reagoi jo Prohon niin voimakkaasti. DSS ei ehkä niin tehokas, mutta olisin ihan tyytyväinen jos se edes kävisi.
 
on huonossa kunnossa, se ekaksi pahentaa oireet tosi paljon. Parin viikon jälkeen vasta homman pitäisi alkaa kääntyä. Se, että oireet pahenee on tietyllä tavalla hyvä, koska silloin jotain todella tapahtuu. Näinhän on esim myös homeopatiassa. Ekaks voi tulla voimakkaat reaktiot : ripuli tms ja parin viikon päästä homma kääntyy.
T: Pia
 
Raulin luentoa. Hän käsittelee juuri näitä aiheita todella kokonaisvaltaisesti eikä vain katso yhdestä vinkkelistä...Hän kirjassaan juuri kirjoittaa tuosta, että oireet ekaksi pahenevat ja sitten kääntyvät.
Tsempit, Pia
 

Yhteistyössä