--- Allergiaako???----

Minulla on puoli vuotta täyttänyt vauva ja nyt viikon päivät on ollut toisessa jalassa takaosassa reidessä ja pakarassa noin kananmunan kokoiset punaiset rypyläiset läiskät. rypylää ei ole polven taite kohdassa. jos polven koukistaa niin nuo reidessä ja pakarassa olevat läiskät ovat juuri samalla kohdalla. Tänään huomasin että punaiset"näpyt" olivat alkaneet levitä myös reiden takaosaa ylöspäin. Olen laittanut bebanthen voidetta, mutta ei näytä auttavan. Poika on muuten iloinen eikä mitään mahavaivoja ole ja tuota"ihoittumaa" en ole huomannut muualla kehossa.

Poika on syönyt kiinteitä 4 kk iästä asti ja annan edelleen hänelle rintaa.
en oikein itse keksi mistä moinen "ihoittuma" on voinut saada alkuun.

Olikos teillä jotain neuvoja/kommentteja tilanteeseen??
 
Jos ihottuma ei haitta lasta (kutita niin paljon että raapii ihon rikki tai valvoo sen takia yöllä), niin siitä ei tarvitse sen kummemmin välittää. Rasvaa perusvoiteella joka päivä ja jos ei ala helpottaa, kokeile kortisonia muutaman päivän kuurina.
Jos ihottuma johtuu allergiasta ja on siedettävä eikä muita oireita ole, ei ko. ruoka-ainetta, joka siis sen aiheuttaa, tarvitse mitenkään välttää. Vasta kun oireet ovat lasta haittaavia, täytyy ruoka-aine poistaa ruokavaliosta.

Atopiaa veikkaan minäkin.
 

Yhteistyössä