Allergialääke imetysaikana?

Onkos kukaan saanut lääkäriltä lupaa käyttää Zyrteciä tms. tablettilääkettä allergiaan imetysaikana? Täsmälääkkeiden suosituksen tiedän, mutta kun ne ei mun kissa-allergiaan pure.
Ollaan nääs lähdössä jouluksii sellaiseen paikkaan missä on kissa ja kun olemme siellä useamman päivän, niin tiedän että allergia iskee päälle.
Soitan kyllä neuvolaan soittotunnilla, mutta kyselenpä näin ennakkoon muiden kokemuksia.
 
Itse pähkäilin saman ongelman kanssa. Minulle tuli nokkosrokon tyyppisiä oireita. Soitin työterveyshuoltoon, neuvolaan ja kävin jopa päivystyksessä. Vastaukset oli todella epämääräisiä. Tyyliin ei saa käyttää imetysaikana. Vain jos lääkkeen hyöty ylittää haitat jne. Yhden antihistamiinin söin aikani kärvisteltyäni. Tulehan kertomaan minkä vastauksen sinä sait.
 
Saa käyttää ja raskaanakin ollessa... Ei tietenkään mitä tahansa lääkettä. Mulle kirjotti lääkäri Zetirizin (vai miten se nyt kirjotettiin... :ashamed: ) nimistä ja ihan huoletta voin sitä kuulemma käyttää. Tarkisti asian synnäriltä.

Mä tartteen kans satunnaisiin kohtaamisiin elukoitten kanssa, tosin varauduin samalla siitepölykauden oireiluihin. Jälkimmäisiltä vältyin. Mulla on pakko olla aina lääkettä mukana myös yllättävien ruoka-ainereaktioiden takia.

Mieluiten kuulemma pitäs käyttää tippoja, suihkeita yms, mut kyllä tablettejakin voi... Mulla ei ainakaan o muista edes apua kaikkiin oireisiin ja joutusin sit käyttään tosi montaa.
 
Raskausaikana sain luvan äitiyspolin lääkäriltä käyttää Zyrteciä. Nimenomaan juuri Zyrteciä, koska se on vanhin allergialääke eli siitä on eniten kokemuksia.
Kaippa se on nyt sama asia imetysaikanakin, mutta tarkistan vielä neuvolasta.
 

Yhteistyössä