Allergiatesti RAST: voiko olla negatiivinen, vaikka on allerginen?

Mä en ymmärrä siis noista allergiajutuista mitään. Meidän 5-vuotiaalla on ollu pitkään yskää ja nenän kutinaa ja sai allergialääkkeet. Sitä ennen otettiin RAST-verikoe ja tulokset tuli tänään postissa kotiin. Ei ole allergiaan viittaavaa. Näkyykö tuoata testistä siis että mille olisi allerginen vai että yleensä on vain "jollekin" allerginen.

Voiko esim. olla homeallergia vaikkei testit näytä? Onko homeallergialle joku eri testi? Aeuraavaksi varmaan menään astmatutkimuksiin kun allergialääkkeistä huolimatta ei ole reilussa viikossa yskä hävinnyr. Lääkäri sanoi, että muutamassa päivässä pitäisi oireiden hävitä. Lääkkeinä meillä Aerius, Montelucast ja Avamys-nenäsuihke. Eiiä aika kattava arsenaali on!
 
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;24535365:
Millainen tuo yskä on?
Se on sellaista "kurkun selvittelyä", kuivaa köhimistä. Ei mielestäni liity mitenkään erityisesti rasitukseen vaan voi olla ihan levossakin. Monesti kun esim iltasatua luetaan ja tyttö on jo sängtssä, niin koko ajan köhii. Kun kysyn, mikä yskittää, vastaa, että on limaa kurkussa. Talvella yskii kyllä kun pakkasella rasittuu. Infektioastmaa on aiemmin epäilty ja siihen on pienempänä ollut lääkityskin, joka auttoi kyllä (pulmicort-suihkeet flunssan aikana).
 
tiiteni harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24536539:
no mulla on selkeä allergia viljalle, lehmille mm. ei näy allergiatesteissä kuitenkaan
Oireiden perusteellako sitten tiedät allergiasta? Onko sulla lääkitystä allergiaan? Auttaako lääke?
 
"siis"
allergiatesteissä näkyy allergiat. lääkärit käyttää sitten nimitystä yliherkkyys jos saa kuitenkin oireita. eli oikeasti kaikki ei näy niissä testeissä. ja myös yliherkkyyteen auttavat allergialääkkeet. niitä ei mun tietääkseni vaan pysty sitten millään testaamaan erikseen.
 
tiiteni harmaana
[QUOTE="siis";24536907]allergiatesteissä näkyy allergiat. lääkärit käyttää sitten nimitystä yliherkkyys jos saa kuitenkin oireita. eli oikeasti kaikki ei näy niissä testeissä. ja myös yliherkkyyteen auttavat allergialääkkeet. niitä ei mun tietääkseni vaan pysty sitten millään testaamaan erikseen.[/QUOTE]

No mistä sitten tietää, mikä ne oireet aiheuttaa, kun ei testissä näy? Ja tuo verikoeko sitten näyttäisi, että on vaikka just kissalle tai pähkinälle allerginen. Siis selviäisikö tuosta RAST-kokeesta tarkalleen,mikä allergisoi?
 

Yhteistyössä