Allerginen hyttysenpistolle

Onkos täällä ketään joka olisi allerginen hyttysenpistokselle. Meill äon 2 v poika joka on allerginen näille. Saa aivan järkyttäviä paukamia tyyliin yksi pisti jalkaan joten kenkä ei mahdu päivään jalkaan.

Allergologi sanoi nyt, että antaa ensi kesänä ampiaisen pistää, etää näkisi kuinka reagoi siihen.

Kyselenkin, että miten muut hyttyselle allergiset ovat reagoineet ampiaisen tai mehiläisen pistoon.
 
neljän äiti
Meidän mökillä on hyttysiä aina kesällä niin ettei henki kulj.. Itselleni tuelee niistä aikamoiset paukamat ja syönkin joka kesä antihistamiinia sen vuoksi. Ampiaisen pistosta ei oo tullut sen kummempaa.

Meil on muuten aina 1-2-vuotiaille tullut pahimmat paukamat, tyyliin euron lantin kokoisia kovia paukamia.. Mut sitten kun ovat kasvaneet. ei ole enää tullut. Antihistamiinia olen antanut heillekin.
 
viipuli
:O lähinnä tuohon että antaa ampiaisen pistää..
Mitään kummempaa kokemusta ei asiasta oo, mutta esikoisen ollessa n. vuoden vanha häntä pisti mökillä joko hytynen tai paarma tuosta otsasta kahdesta eri kohtaa ja se alue turposi aika hurjan näköiseksi. Oltiin jo menossa lekuriin sitä näyttämään, kun turvotus onneksi rupesi laskemaan eikä siinä sitten kummempaa. Zyrteciä ostettiinkin sitten kassiin mökkireissuja varten, mutta jo vuoden päästä ei noi paukamat olleetkaan enää tuommoisia, joten kaipa se oli vain sitten jotenkin tottumattomuutta tai jotain noille pistoille eikä toistaiseksi ole nyt zyrteciä tarvinnut käyttää.
 
Allergologi selitti, että hyttysellä ja ampiaisella on eri vaikuttava aine siinä pistossa. Joten ei voi kuulemma tietää aiheuttaako ampiainen mitään.

Tuntuu todellakin pelottavalta ajatella, että antaisi tahallaan ampiaisen pistää. Sanoinkin miehelle, että kesällä etsin ampiaisen ja huudan samalla noille palomiehille jotka tossa naapurissa päivystää, että meijän poikaa pistää kohta amppari, ottakaa laukaiseva piikki valmiiksi mukaan ja tulkaa tänne :)
 
Vielä lisäisin, että poika syö koko kesän antihistamiinia noihin pistoihin. Siltikin viimekesänä nousi ihan järkyttäviä paukamia. Yksi pisto kämmenselkään aiheutti turvotuksen joka aiheutti sellaisen turvotuksen, että koko käsi muistutti täyteen puhallettua punaista kumihanskaa. Lisäksi niihin turvotuksiin tulee sellainen kuumotus.

Taidan kuitenkin yrittää vältellä niitä amppareita.
 
ötökkäallerginen perhe
Oon saanu kerran pahan allergisen reaktion ampiaisen pistoista ja sen jälkeen oon joutunu ottamaan aina kyypakkauksen tabletit,jos yksikin pistää.Oon allerginen myös hyttysen pistolle(tulee ihan hemmetinmoiset paukamat ja kutiaa niin vietävästi).Mun 2 lastakin on allergisia hyttysille.Jos niitä hyttynen pääsee vaikkaa naamaan mottaamaan,niin silmä/silmät muurautuu umpeen ja naama saattaa turvota.Nuorempaa (2v.) tyttöä pisti amppari viime kesänä poskeen ja siitä hyvästä huulet ja poski turpos. :/
 

Yhteistyössä