Almiron pepti ja mahd. allergiaoireet? APUJA!!!

Mae
Suolisto-oireista kyselisin...
Mä en oikeen tiedä onko allergiaa vai ei, on niin epäselvät oireet. Kakka vihreätä, mutta sehän voi ollakin kun poika oli vihreällä ripurilla viimeiset 3kk. No sitten kakka on sellaista vaahtoa (koko ajan löysempää ja löysempää ) ja 3.-4. päivä siinä oli PALJON limaa, nyt ei mun mielestä enää niin ole. Haisee ihan järkylle, ehkä vähän imelälle. Yöt vaihtelee. Eka pätkä on nyt viikon sisällä lyhentynyt 7 tunnista 3 tuntiin, mutta sitten aamuyö on muuttunut 1 tunnista 3 tuntiin....
Viime yönä poika heräsi kiljumaan, en tiedä näkikö pahaa unta vai oliko kipua. Ainakin nyyhkytti vähän ensin. Ja aamulla puol 7 sama juttu. Tosin nyt on muutenkin sellainen kitinä-natina vaihe menossa....
Mä en oikein tiedä jaksanko kokeilla vielä sen viikon, mitä puhuin lastenpolin työntekijän kanssa. Toki siihen suoliston rauhoittumiseen menee aikaa, kun on ollut kauan ripulilla. Mutta mutta, argh, on niin pirun vaikeata.
Olisko kellään neuvoja, vinkkejä, vertaistukea. Haluaisin sen hymyilevän, jokeltelevan vauvan takaisin
 
Erityiskorvikkeella kakka on usein vähän vihertävää, Almiron Peptillä se saattaa alkuun olla sellaista vaalean vihreän harmaata tahnaa. Ihan vihreä, limainen ja ripulimainen tuotos ei ole normaalia. Siis sellainen sotku, missä kakka imeytyy vaippaan ja ne limat jää siihen pinnalle lillumaan. Allergiakakka haisee myös yleensä aika kamalalle.

Voi mennä jonkun aikaa ennen kuin suolisto rauhoittuu. Jos tilanne ei nyt näytä korjaantuvan ja unetkin on risaisia ja lapsi tyytymätön ihan selvästi, niin kannattaa varmaan kokeilla seuraavaa korviketta eli tässä tapauksessa varmaan Neocatea. Siinähän sen sitten näkisi, että alkaako sillä mennä parempaan suuntaan. Kannattaa varmaan soitella sinne lastenpolille ja kysäistä tuosta korvikkeen vaihdosta!
 
Mae
Mä oon ollut yhteydessä poliin kyllä ja ollaan sovittu, että niin kauan kuin minä jaksan, kokeillaan almironia. Mutta kun en haluaisi heti vaihtaa tota korviketta, kun johan se suolisto reagoi kohta siihenkin.
Ajattelin vaan, että onko tuo ns. ihan toivoton tapaus jo vai onko vielä toivoa?! Tänään nukkunut kyllä päikkäreitä paremmin kuin aikoihin. Aiemmin nukkunut 2-4h/päivä ja nyt nukkunut jo 3,5!!!!! :eek:
 
Tuli mieleen, että voisiko johtua hampaista? Jostain luin, että hampaiden tulon yhteydessä saattaa runsas kuolaaminen sekoittaa vatsankin ja ainakin meillä pojan suht kiinteät tuotokset muuttu ihan velliksi siinä vaiheessa kun hampaita alkoi tulemaan. Se selittäisi myös nuo öiset itkut... Päikkärit saattaa nukkua paremmin ihan senkin takia, että yöt on ollu levottomia.
 
Mae
Alkuperäinen kirjoittaja Ranjana:
Tuli mieleen, että voisiko johtua hampaista? Jostain luin, että hampaiden tulon yhteydessä saattaa runsas kuolaaminen sekoittaa vatsankin ja ainakin meillä pojan suht kiinteät tuotokset muuttu ihan velliksi siinä vaiheessa kun hampaita alkoi tulemaan. Se selittäisi myös nuo öiset itkut... Päikkärit saattaa nukkua paremmin ihan senkin takia, että yöt on ollu levottomia.
ei pojalla oo vielä hampaita tulossa. Ja poika on ollut 2,5 viikkoisesta ripulilla. Maidoton dietti helpotti vähäksi aikaa, kunnes ripuli vaan jatkui ja jatkui. Lopetin sitten imetyksen ja siirryttiin pelkkään almironiin ja nyt tilanne tämä. Päikkäritkin on ollut usein tosi huonoja, eilen oli joku poikkeus päivä.

Nyt on pierutkin muuttunu mädän kanamunan/rikin hajuisiksi, niitä ei kyllä paljon tule. On kyllä niin ristiriitaiset oireet...

kakka vihreää, pahan hajuista velliä ja unet huonoja, räkää ja "yskää" ja pulauttelu (vähäistä, mutta normaalisti ei ollenkaan) viittaisi allergiaan

Sitten kuitenkin välillä osittain paremmat yöt ja liman häviäminen kakasta viittaisi toiseen suuntaan. Oon kyllä ihan pihalla
 
Nuo oireet voi olla eri korvikkeilla erilaisia. Meillä esim. Almironilla kakka oli ihan normaalia, mutta refluksia tuli ihan älyttömästi ja lapsi oli muuten tosi tyytymätön. Imetyksellä taas se kakka oli suurin ongelma, kun oli ihan ripulia, mutta refluksi ei ollut niin pahana. Neocatella molemmat oli sitten kunnossa.
 
Mae
No niin, nyt sitten on vaihdettu korvike neocateen. Mulla on koko ajan vaan sellainen olo, että kuvittelen kaiken ja oon ite ihan viti päästäni. Ja just kun kaikki oireet on niin epäselviä. Nyt sitten oon juottanu 2dl neocatea (onneksi poika joi sitä ihan mielellään :) ) ja toivon parasta. Kaikista eniten toki "toivoisin" että ulostenäytteistä löytyisi joku bakteeri... Se selittäisi niin monta asiaa, kuten sen että poika oli ollut 2 kertaa tosi kovassa kuumeessa ennen 3kk ikää.
 

Yhteistyössä