Amex

  • Viestiketjun aloittaja mulperi
  • Ensimmäinen viesti
mulperi
Perjantaina sain shokki viestin amexilta. Minun korttini oli käyttökiellossa. Pyydettiin soittamaan asiakaspalveluun. Soitin töitten jälkeen ja ystvällinen nainen vastasi. Sain kuulla että edellinen maksu oli myöhässä 30 päivää ja että velkaa olin 1400 ?. Vakuutin naiselle että olen maksannut edellisen laskuni ja seuraava laksu 1400 ? menee maksuun 20. elokuuta. Kaivoin uuden tämän kuun laskun esille ja huomasin että olin jättänyt maksamatta edellisestä 1600 ? laskusta 8 ?. Sitten nainen tokasi että he aikovat rajoittaa minun ostomahdollisuuksia 1300 ?....minua alkoi v...maan.

Ongelma on siinä että ymmärtäisin tämän, jos minulla olisi ongelmia raha-asioissa. Mutta netto tuloni on 3900-4000 ?/kk ja miehelläni on brutto tulot noin 7000 ?. Taloudessani tällä hetkellä rahaa tulee hyvin sisälle. Amex selkeästi pelkää luottotappiota. Ja korttihanaa väänetään kiinni, tsekkaamatta asiakkaan nykyisiä tuloja tai menoja.

Turhauttavaa on ostaa kortilla, joka koko kesän aikana on temppuilut. Kiva väntää kassalle hymyä:) kaikki pitäisi olla kunnossa.

Amex kyllä menettää tällä tavalla asiakkaita. Kortin maksu on aikamoinen ja miehelläni vielä on platinium kortti, johon voisin saada rinnakkaiskortin ilmaiseksi. Mutta kun me hoidellaan itse omat raha-asiat niin en ole lähtennyt sille matkalle.

No, jotenkin oli pakko purkaa tätä " asiaa". Jos minulla hanat menee kiinni amexin pelon takia, niin pientuloisilla ei ole hääpöiset oltavat, kun amex vahtii jokaista myöhästynyttä euroa ja lopettaa luottokortit.

8 ? velka :)
 
yx
ihanko noin pienet tulot...

Alkuperäinen kirjoittaja mulperi:
Perjantaina sain shokki viestin amexilta. Minun korttini oli käyttökiellossa. Pyydettiin soittamaan asiakaspalveluun. Soitin töitten jälkeen ja ystvällinen nainen vastasi. Sain kuulla että edellinen maksu oli myöhässä 30 päivää ja että velkaa olin 1400 ?. Vakuutin naiselle että olen maksannut edellisen laskuni ja seuraava laksu 1400 ? menee maksuun 20. elokuuta. Kaivoin uuden tämän kuun laskun esille ja huomasin että olin jättänyt maksamatta edellisestä 1600 ? laskusta 8 ?. Sitten nainen tokasi että he aikovat rajoittaa minun ostomahdollisuuksia 1300 ?....minua alkoi v...maan.

Ongelma on siinä että ymmärtäisin tämän, jos minulla olisi ongelmia raha-asioissa. Mutta netto tuloni on 3900-4000 ?/kk ja miehelläni on brutto tulot noin 7000 ?. Taloudessani tällä hetkellä rahaa tulee hyvin sisälle. Amex selkeästi pelkää luottotappiota. Ja korttihanaa väänetään kiinni, tsekkaamatta asiakkaan nykyisiä tuloja tai menoja.

Turhauttavaa on ostaa kortilla, joka koko kesän aikana on temppuilut. Kiva väntää kassalle hymyä:) kaikki pitäisi olla kunnossa.

Amex kyllä menettää tällä tavalla asiakkaita. Kortin maksu on aikamoinen ja miehelläni vielä on platinium kortti, johon voisin saada rinnakkaiskortin ilmaiseksi. Mutta kun me hoidellaan itse omat raha-asiat niin en ole lähtennyt sille matkalle.

No, jotenkin oli pakko purkaa tätä " asiaa". Jos minulla hanat menee kiinni amexin pelon takia, niin pientuloisilla ei ole hääpöiset oltavat, kun amex vahtii jokaista myöhästynyttä euroa ja lopettaa luottokortit.

8 ? velka :)
 
Nalletar
Käykö se Amex yleisesti ottaen monessa paikassa?

Jos sulla on itselläsi käytössä se Amexin kultakortti niin vaihda Visan kultakorttiin. Visan kultakortti on "hienompikin" kun siihen vaaditaan vähän enemmän tuloja...
 
mulperi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitä vaan pitää olla huolellisempi, Aika jännä et pienentävät luottoa, kun mulle just soitettiin ja ihmeteltiin et miksi mä en käytä korttia
gold kortissahan ei luottorajaa. Ja nyt he pykävät siihen rajaa. Mielenkiintoista jos sinua sitten taas on työnnetty käyttämään korttia.

Onneksi voi käyttää toisia korttia joissa ei kukaan kysy luottorajaa. Toistaiseksi.

Niin enpä älynnyt että väärässä foorumissa lähdin puimaan asia. Foorumi missä tulotaso on heikompi. Trolli menee pois :)

 
mulperi
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Käykö se Amex yleisesti ottaen monessa paikassa?

Jos sulla on itselläsi käytössä se Amexin kultakortti niin vaihda Visan kultakorttiin. Visan kultakortti on "hienompikin" kun siihen vaaditaan vähän enemmän tuloja...
Onhan sillä amexilla paikkoja missä se ei toimi. Visassa vaan on tuo siru ja en jaksa nääpytellä noita numeroita, ruokakassalla. ...laiskuutta. Amex kun on siruton.

Kyllä se amex menetti asiakkaan...kortti leikataan kahteen.
 
Nalletar
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Ai se on siruton. Se on kyllä etu!
Miksi pidätte sitä etuna? :) Minä tuskastuin aikoinaan siihen, että Amex-lasku oli aina kotona odottamassa,ei niin lyhyttä reissua ollut, etteikö se ehtinyt perille ennen minua :D
Mulla on kaksi korttia käytössä ja ikinä en ole varma muistanko tunnusluvun oikein. Joka ainoa kerta tarvii aina tarkistaa puhelimesta (mihin olen sen tunnuksen jemmannut) mikä se numero taas olikaan. Ja tuokin olisi etu, että se lasku tulis pian. Visan kanssa sitä taas saa odottaa liiankin kauan. Mutta meillä täällä pikkupaikassa ei se Amex varmasti toimis missään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mulla on kaksi korttia käytössä ja ikinä en ole varma muistanko tunnusluvun oikein. Joka ainoa kerta tarvii aina tarkistaa puhelimesta (mihin olen sen tunnuksen jemmannut) mikä se numero taas olikaan. Ja tuokin olisi etu, että se lasku tulis pian. Visan kanssa sitä taas saa odottaa liiankin kauan. Mutta meillä täällä pikkupaikassa ei se Amex varmasti toimis missään.
Siitä on jo useampi vuosi, kun Amexista luovuin, silloin Visakin oli vain maksuaikakortti minulla. Nyt käytän Masteria ja olen siihen kaikinpuolin tyytyväinen ja pidän sitä siruominaisuutta erittäin hyvänä. :)
 
Minulla Amex sekä Visa. Ulkomailla usein käy vain toinen, joten kaksi korttia helpottaa matkustellessa. Pidän myös luottorajattomuudesta ettei isojen hankintojen kohdalla tarvitse miettiä miten maksun hoidan. Käteistä en halua koskaan kantaa muutamaa kymppiä enempää mukanani.

Minulle Amexilta joskus soitettu isoja ostoksia tehdessä (huonekalut yms) ja tarkistettu että olen itse kyseisiä ostoksia tekemässä. Omat laskuni on maksettu ajoissa, mutta olen useaan otteeseen kuullut samaa että muutaman euron virheellisestä suorituksesta Amex laittanut joko luottorajan tai jonkinlaisen kertaostosrajan. Erittäin lyhytnäköistä toimintaa heiltä mikäli kortin haltijalla muuten hyvä maksuhistoria.

Ja noihin tuloihisi viitaten. Joo, ollaanhan me kateellisia, mutta enpä usko että nuo tulot ovat ihan "ilmaiseksi" saavutettu vaan niiden eteen on tehty uhrauksia ja kovasti töitä. Me vaan ollaan täällä kateellisia ja vahingoniloisia. Katsos kun ei Suomessa saa olla menestyvä ja tienaava.
 
Ei muuten ollut ihan yksinkertainen juttu lopettaa Amexia, eivät ottaneet ilmoitusta kortin katkaisemisesta puhelimitse, vaan piti laittaa sähköpostia. No, eihän sekään mikään iso juttu ole, mutta minusta silti omituista. Pelkkä puhelinilmoitus ei olisi vuosimaksua lopettanut, no katkaistun kortin lähettäminen heille olisi toiminut, mutta mieluummin sitten rustasin sen mailin. :)
 
Nalletar
Mä olen kyllä kade siitä Amexin platina kortista. Siihenhän tarvii tulojen lisäksi olla mielettömästi omaisuuttakin. Muuten nuo ei suurta kateutta aiheuta. Ei niissä niin kamalat ole ne tulorajat. Aika keskituloisilla ansioilla voi ne saada.
 
mulperi
kiitos vastauksista nalletar, asda ja candide.
Hyvä tietää että tällainen tapa on amexilla käytäntö. No he soittavat maanantaina ja silloin heitä kovistelen ja kortin lopettamisen meilitse ilmoitan. Niin sissi minä olen.... onneksi on vielä diners missä ei sirua:) mutta se ei taida aivan maaseudulla toimia.

No 8 ? velka oli oma moka :)
 
mulperi
Minulle tarjottiin tuota platinumia ja siihen riitti 50 000 ? tulot. Minulla muutama vuosi sitten tarjottiin se kortti vaikka vuositulot 2000 ? alle 50 000 ?. Joten olin hieman ihmeissään tästä tarjouksesta.

En siis ottanut sitä, vaikka henkilökohtaisessa kirjeessä sitä tarjottiin minulle.
 
matkailija12
Amex Goldiin, riittää 20000 vuositulot. Kokemusta on, tosin voivat vaatia, että on ollut yli vuoden samalla työnantajalla.

Nyt kortista on menossa suosittele kaverille kampanja, jossa saa kortin vuodeksi ilmaiseksi, sekä 10000 MR pistettä, joilla saa jo esim hotelli yön(Scandic, tai Radisson hotellissa)

https://www316.americanexpress.com/iFormsSecure/un/iforms.do?cuid=mgm_fi_FI&evtsrc=link&evttype=0&inav=fi_cards_pc_mgm

Jos suosittelijaa ei löydy lkaveripiiristä, minultakin voi pyytää suositusta. matkailija12@luukku.com
 
amexilla
Amex Goldiin, riittää 20000 vuositulot. Kokemusta on, tosin voivat vaatia, että on ollut yli vuoden samalla työnantajalla.

Nyt kortista on menossa suosittele kaverille kampanja, jossa saa kortin vuodeksi ilmaiseksi, sekä 10000 MR pistettä, joilla saa jo esim hotelli yön(Scandic, tai Radisson hotellissa)

https://www316.americanexpress.com/iFormsSecure/un/iforms.do?cuid=mgm_fi_FI&evtsrc=link&evttype=0&inav=fi_cards_pc_mgm

Jos suosittelijaa ei löydy lkaveripiiristä, minultakin voi pyytää suositusta. matkailija12@luukku.com
Eihän kultaista amexia saa noin pienillä tuloilla. Vihreän kortin vähimmäistuloraja kun on 20.000 euroa vuodessa.
 

Yhteistyössä