Ammatti-gallup: Kuvittele itsesi näihin ammateihin, mitä pidät ajatuksesta että olisit?

  • Viestiketjun aloittaja tylsää
  • Ensimmäinen viesti
tylsää
Miltä kuulostaa ajatus että olisit ammatiltasi...?


- poliisi?

- parturi-kampaaja?

- konduktööri?

- kätilö?

- optikko?

- sisustusarkkitehti?

- palkanlaskija?

- kirjastonhoitaja?


:)
 
"vieras."
KIrjastonhoitaja olisin tosi mielelläni, optikkokin varmaan sopisi. Kätilökin muuten, mutta yötyö ei sovi mulle. Noihin muihin ammatteihin en menisi, enkä viihtyisi niissä yhtään.
 
- poliisi?
Tästä mä oon joskus haaveillut, etenkin rikostutkintapuolesta :) Harmi vaan, että vaatinee sen poliisikoulun, vaikka talousrikoksiin haluaisikin suuntautua :D

- parturi-kampaaja?
Ei olis mun hommaani, mutta toisaalta ajatus "helposta" ja vähän luovastakin työstä tuntuisi mukavalta.

- konduktööri?
Mä olen aina miettinyt, että mitä konnarit tekee lippujen tarkastuksen välissä? Juo kahvia ja ratkoo ristikoita, vai onko heillä jotain tiettyjä työjuttuja silloin? Olis kiva tietää :D

- kätilö?
Ei minua terveydenhuoltoalalle, ei kantti kestäisi :)

- optikko?
Optikkona voisi olla ihan kiva toimia :)

- sisustusarkkitehti?
Tää oli mun toinen uravalintasuunnitelma, silloin kun mietin koulutustani. Silloin pitkän korren vei kauppatieteet, mutta nyt saattaisin jopa valita rohkeammin :D

- palkanlaskija?
Opiskeluaikana työskentelin pari vuotta palkanlaskijana, mutta en sitä hommaa olisi kyllä lopun ikääni jaksanut tehdä.

- kirjastonhoitaja?
En usko, että viihtyisin kirjastonhoitajana, tarvitsen vähän nopeatempoisemman toimintaympäristön :D
 
- poliisi?
Voisin tykätäkin, mut vuorotyö ei enää kiinnosta, kun siitä olen eroon päässyt, et joku rikospuolen arkipainotteinen kävis :D



- parturi-kampaaja?

Joo, yhden kampauksen ammattilainen, kaikist tulis kaljuja...


- konduktööri?

Tämäkin vuorotyö, muuten voisi tykätä. Kaksi lähisuulaista on ollut, vieläköhän konnareiden pitää osata kaikki maan asemat ulkoa?


- kätilö?
Joo äitiysneuvolassa kyllä! tähän jopa olis mahdollisuudet, kun vähän kävis koulua lisää.


- optikko?

En tykkää näpertämisest


- sisustusarkkitehti?

Heh tulispas jälkeä :D


- palkanlaskija?
Joudun tätä vähän tekeekin, en tykkää


- kirjastonhoitaja?
Hmm en tiedä, liian yksitoikkoinen työ mulle
 
"miepä"
Alkuperäinen kirjoittaja tylsää;29687264:
Miltä kuulostaa ajatus että olisit ammatiltasi...?


- poliisi?

- parturi-kampaaja?

- konduktööri?

- kätilö?

- optikko?

- sisustusarkkitehti?

- palkanlaskija?

- kirjastonhoitaja?


:)

Optikko ja sisutusarkkitehti olis sellaisia mitkä kiinnostaisivat.

Muita en voisi edes harkita, no ehkä palkanlaskija vois mennä. Tykkään numeroista. :)

Olen DI.
 
Poliisi varmasti muuten, mutta en haluais varta vasten ammattia, jossa joutuu usein vaarallisiin tilanteisiin. Rajaan samasta syystä myös konnarin pois. En varmaan olis luonteeltani sopivin mahdollinen kätilöksi. Vaatii musta äidillisemmän otteen, lisäks veri ei oo mun juttu. :D

Parturi-kampaaja vois mulla toimiakin, etenkin parturipuoli. En tosin pidä ammattia helppona, kuten joku yllä. Aikas paljon on ammattisairauksia ja pitäis koko ajan olla pirteä yms. Ei siis ykkösvalintani olisi. Silmien sörkkimisestä en erityisesti pidä, mutta optikon työtä voisi ihan tehdäkin. Varmaan lähimmäksi oikeeta mulla menee kuitenkin kirjastonhoitajan työ, mutta miksei sisustusarkkitehti tai palkanlaskijakin.
 
määääx
Miltä kuulostaa ajatus että olisit ammatiltasi...?


- poliisi? no ei ois mun juttu

- parturi-kampaaja? hyi kamala ei ikinä kaikista tulis kaljuja

- konduktööri? plääh jooh eih

- kätilö? anteeks mut hyi ei

- optikko? no huoh ei ikinä

- sisustusarkkitehti? jooo ei.

- palkanlaskija? ei kiinnosta

- kirjastonhoitaja? hyi saasta ei
 
storm
- poliisi? olisi kiva mutta oon liian pieni :D

- parturi-kampaaja? Tykkäisin muuten mutta en haluaisi olla niiden mömmöjen kanssa tekemisissä

- konduktööri? ei kiitos

- kätilö? olisi ihana ammatti

- optikko? ei, liian tylsää

- sisustusarkkitehti? minulla ei ole lahjoja siihen

- palkanlaskija? tylsää toimistotyötä, ei kiitos. Tarvitsen työtä jossa saan tehdä itse käsilläni ja tavata ihmisiä :)

- kirjastonhoitaja? kirjastossa on liian vähä äksöniä :D
 
"Työmyyrä"
Kyllä mä noista mitä vaan voisin tehdä. Poliisin työ saattaisi olla henkisesti raskasta kun usein on kasvotuksin elämän synkemmän puolen kanssa.

Mulla ei koskaan ole ollut yhtä ainoaa ammattia jota olen vain halunnut tehdä ja muuta en, koska maailmassa on niin paljon kiinnostavaa. Koko elämäni olen kyllä ollut yhdellä alalla, miten sattuikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja määääx;29687479:
Miltä kuulostaa ajatus että olisit ammatiltasi...?


- poliisi? no ei ois mun juttu

- parturi-kampaaja? hyi kamala ei ikinä kaikista tulis kaljuja

- konduktööri? plääh jooh eih

- kätilö? anteeks mut hyi ei

- optikko? no huoh ei ikinä

- sisustusarkkitehti? jooo ei.

- palkanlaskija? ei kiinnosta

- kirjastonhoitaja? hyi saasta ei
Rollolainen? Oletko se sinä?? :p
 
- poliisi? olisi kiva mutta oon liian pieni :D

- parturi-kampaaja? Tykkäisin muuten mutta en haluaisi olla niiden mömmöjen kanssa tekemisissä

- konduktööri? ei kiitos

- kätilö? olisi ihana ammatti

- optikko? ei, liian tylsää

- sisustusarkkitehti? minulla ei ole lahjoja siihen

- palkanlaskija? tylsää toimistotyötä, ei kiitos. Tarvitsen työtä jossa saan tehdä itse käsilläni ja tavata ihmisiä :)

- kirjastonhoitaja? kirjastossa on liian vähä äksöniä :D
Meidän kirjastossa voisi olla paaaaaljon vähemmän äksöniä :attn:
 
minnee
Miltä kuulostaa ajatus että olisit ammatiltasi...?


- poliisi?

Ei musta olisi siihen hommaan todellakaan. :D

- parturi-kampaaja?

Joskus olen tätä harkinnut, saattaisin olla kiinnostunut. Ainut ongelma se, että valtaosa kauneudenhoitoalan ammattilaisista on... No itku tulee silmään, kun ajatteleekin. :/

- konduktööri?

Ei oikeastaan ole asiasta mielipidettä.

- kätilö?

Muuten joo, mutta yötyö voisi olla vähän raskasta. Toisaalta voisi olla ihanaa olla auttamassa pieniä ihmisiä maailmaan, mutta samalla saisi kyllä nähdä myös maailman suurinta surua. :/

- optikko?

Eipä intohimoa suuntaan tai toiseen.

- sisustusarkkitehti?

Juuei.

- palkanlaskija?

Olen lievästi numerosokea. Varmasti olisi aika pian sakkia soihtujen ja talikoiden kanssa mun ovellani.

- kirjastonhoitaja?

Mjoo, tavallaan olen jo tämän ammatin sukulaisalalla
 
"orion"
- poliisi? Haha, minäkö, kukkahattupäähäntaputtelija? :D Enkä kyllä halua korjailla kännikaloja putkaan selviämään...

- parturi-kampaaja? Muuten varmaan ihan jees, mut ne kaikki kemikaalit... :x

- konduktööri? No eipä kyllä nappaa.

- kätilö? Se ois sitte luomusynnytys melkeen kaikille! :D No ei, en varmaan jaksais sitä työtä.

- optikko? Tätä olen joskus harkinnutkin, mut ei se silti erityisemmin kiinnosta.

- sisustusarkkitehti? Tääki vois olla toisaalta ihan jännää, mut en tiiä jaksaisinko koko ajan.

- palkanlaskija? Kuulostaa äärettömän tylsältä.

- kirjastonhoitaja? Kirjastonhoitajilla on ilmeisesti aika pieni palkka suhteessa koulutukseen... Muuten varmaan ihan ok vois olla, ehkä tylsää...
 
vierass
- poliisi? Olis varmaan mielenkiintoista ja haaveilinkin pitkään tästä ammatista mut nyt kun ajattelee ni pitkät vuorot, yötyö ja kaikkien hörhöjen kans pitäis olla tekemisissä

- parturi-kampaaja? Ei kiinnosta, pitäis olla sosiaalinen ja aina sais pelätä et jos asiakkaat ei tykkääkään lopputuloksesta :)

- konduktööri? ei käy, yötyö ja reissuhomma..

- kätilö? huono palkka vastuullisesta työstä ja yövuot eiiii.

- optikko? Vois menetellä

- sisustusarkkitehti? Ois mielenkiintoinen ammatti, mut luulen et jatkuva luovuuden suoltaminen alkais jossain vaiheessa ahistaa

- palkanlaskija? jos 8-16 työaika ni vois mennä, palkasta en tiiä jos huono ni noutänks

- kirjastonhoitaja? ei herätä kyllä sanana hyviä mielikuvia, harmaita hiirulaisia jotka lukee 247 kirjoja. Ja min en oo eläessäni lukenu kuin koulukirjoja joten tuskin tähän ammattiin taipuis..
 
"vierailija"
- poliisi?
Ei olis varmaan tarpeeksi auktoriteettiä siihen.
- parturi-kampaaja?
Olis kiva ja luova ammatti, mutta pelkäisin et joku ajattelis et oon tyrinyt sen hiukset.
- konduktööri?
Menis, mut kuulostaa tylsältä vaikka siinäkin varmaan on kaikenlaisia tilanteita.
- kätilö?
Olis tosi upeeta, paitsi pitkät ja epäsäännölliset vuorot sekä pelottavan iso vastuu, mutta silti voisin harkita
- optikko?
Ei jaksa kiinnostaa.
- sisustusarkkitehti?
Vois olla ihan jees.
- palkanlaskija?
Joo tääkin olis ihan jees.
- kirjastonhoitaja?
Tää olis varmaan näistä mieluisin.
 
- poliisi? -No huhh-huh.

- parturi-kampaaja? Ei hitossa!

- konduktööri? ookei, miksei?

- kätilö? Mmm, ehkä.

- optikko? Tuskin.

- sisustusarkkitehti? Mahdollista ellen inhoaisi matematiikkaa.

- palkanlaskija? Ei ikinä!

- kirjastonhoitaja? Kirjastoapulaisena kokeilleena ois ihan kiva ammatti.
 

Yhteistyössä