Ammattisi ja autosi?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Jokainen saa tehdä miten haluaa.

Me taas olemme enemmän säästäjiä ja jos tuhlaan, niin tuhlaan pikkujuttuihin. Ostelen usein vaatteita, mutta ihan ketjuliikkeistä. Nuorempana ostelin merkkilaukkuja ja nyt häpeän sitä, että olen joskus ostanut Louis Vuittoneita, vaikka mulla olikin niihin ns. varaa. Asuminen on asia, johon panostamme. Rakennamme uutta taloa ja materiaaleista ja laadustei ei tingitä, ei myöskään sisustamisesta. Mä kuitenkin olen säästänyt rahaa sisustamiseen ja en voisi kuvitellakaan sisustavani lainarahalla.
Meillä on myös periaate, että autotalli maksetaan säästöistä. Emme siis ole aloittaneetkaan vielä autotallin rakentamista, sillä se rakennetaan sitten kun talo on valmis. Moni luulee, että meillä ei ole rahaa autotalliin, enkä ole korjannut koskaan asiaa. Lainaahan saataisiin vaikka heti ja kuinka paljon. Meidän valinta on säästää itse.

Autot eivät kiinnosta meitä yhtään. Perushyvä auto riittää kummalekin. Mies varmaan olisi mieluusti ilman autoa, ellei työmatka olisi niin pitkä.
 
miks
Suomessa rahan käyttöä jotenkin häpeillään ja jopa ylpeillään että "turhuuksiin" ei rahaa käytetä eikä kalliilla autolla ajeta. Vaikka siis sitä omaa rahaa löytyisikin.
 
"qwerty"
[QUOTE="Katja";28630850]Meillä on kallis auto velaksi. Pitkälti ihan näyttämisen halua. Olemme aika vähävaraisista perheistä kumpikin ja lapsuudessa ja nuoruudessa ei ikinä ollut mitään hienoa ja kivaa. Sain tarpeeksi kettuilua siitä teininä.

Nyt uudella paikkakunnalla kukaan ei tunne meitä ja työkaverit luulevat, että olemme rikkaita ja kieltämättä nautin tästä.[/QUOTE]

Kuinka onneton itsetunto pitääkään olla, että koreilee lainahöyhenillä vieraille ihmisille?
 
sairaanhoitajatar
Sairaanhoitaja kotihoidossa. Auto, Opel Meriva vm 2003. Ajan kilometrejä reilusti 500km/vko. Mies linja-autokuski. Kävelee työmatkat. Auto, Audi A6, 2,6l, bensa ja neliveto, vm -96, tai jotain... Harvoin ajossa.
 

Yhteistyössä