annanko lisäksi korviketta

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Tanja
http://www.imetystukilista.net/

Tuon ikäinen vauva voi syödä montakin tuntia rintaa yhteen menoon! Eikö rauhoitu, jos vaihdat esim rintaa aina kun tuntuu että toinen on tyhjä?
 
Lokki
Itselle tuopillinen mehua/maitoa/vettä mitä nyt maistuukaan aj vauva uudelle kierrokselle rinnoille =) . Oma samanikäinen viettää illalal aikaa tiheästi rinnoilla ihan vaan maitomäärää lisätäkseen ja tanaktakseen yötä vasten runsaasti....
 
vieras
No annappa sitten toinen kierros molemmista rinnoista ja jos edelleen haluaa lisää niin otappa ja anna kolmas kierros molemmista rinnoista, maitos ei lisäänny jos heti turvaudut korvikkeeseen.
 
Roope
Olisiko kuitenkin mahavaivoja, eikä nälkää?
Yleensähän kannattaa imettää yhdellä syöttökerralla yhdestä rinnasta, jotta lapsi saa tarpeeksi täyttävämpää ns. takamaitoa, joka on rasvaisempaa kuin ensin tuleva etumaito.
Imetystukilistan sivuilta löydät myös vinkkejä imetykseen.
 
zzzzz
Korviketta sai täydennykseksi, kun ei itse enää jaksanut imeä. Pumppasin kuitenkin omaa maitoa aina imetysen jälkeen/välissä ja joskus vain korviketta. kokonaan omaan siirryttiin n. 2 kk iässä ja imetystä sitte yli yksivuotiaksi.
 
Vilma
Muistathan itse juoda kunnolla ! Lasillinen ennen imetystä ja lasillinen imetyksen jälkeen! Ja muista itse syödä kunnolla, jotta maitoa riittää! Vauva saa kyllä maitoa rinnasta, vaikket sitä esim pumppaamalla saisikaan.
 
sanna
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Anna ihmeessä korviketta, jos tosiaan tuntuu siltä, että vauvalle jää nälkä imetyksen päätteeksi. :)
Et ole itse tainnut imettää, kun noin kannustat! Imetys on monelle tosi tärkeää ja sen eteen kannattaa "taistella".
 
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Anna ihmeessä korviketta, jos tosiaan tuntuu siltä, että vauvalle jää nälkä imetyksen päätteeksi. :)
Et ole itse tainnut imettää, kun noin kannustat! Imetys on monelle tosi tärkeää ja sen eteen kannattaa "taistella".
Kuule, luulenpa että olen imettänyt aika lailla paljon yhden ihmisen osalle. :saint:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no annoin korviketta 70 ml ja kaikki meni.
Loppuko sulta tissit vai? Maito nousee kun imetät niin sillä aikaa toiseen ja kun sekin syödään niin taas nousee, korvikkeen annolla vaan et saa lisättyä sitä maidontuotantoa, no eipä sitä tarvi välttämättä edes nykyaikana imettää.
 
Tosiaan semmonen asia kannattaa huomioida seuraavaa iltaa varten, että syöt itse tukevan iltapalan esim. puuroa ja ruisleipää ja juot tarpeeksi.
Ja asennoidut niin, että vauva saattaa asua rinnalla jopa pari tuntia putkeen. Eli vaihdat vaan rintaa kerta kerran jälkeen.

Ja session päätyttyä juot taas ja syöt jos tarvis. Yöksi sängyn viereen ISO lasillinen vettä tai mehua.

Vauvat tykkää tankata yötä varten ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no annoin korviketta 70 ml ja kaikki meni.
Miksi et vaihtanut vain rintaa?
onko tarkoitus latistaa tuore äiti heti kättelyssä....? jos ei vatsa täyty rintamaidosta voi kai sitä korviketta antaa.. kaikilla ei se maito vaan kertakaikkiaan riitä. ja imetyksestä ei kannata stressata, loppuu se vähäinenkin maidontulo..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
syötin siis vauvaa koko illan 17.00 lähtien koko ajan vaihtaen rintaa. maitoa ai vain tule tarpeeksi. :(

:hug: älä välitä syyllistävistä kommenteista! Itselläni loppui maidon tulo kuin seinään ja tyttö huusi kuin hyeena. Annoin korviketta, söi kaiken ja nukkui tyytyväisenä kuin tukki 5h putkeen! =)
 
Kyllä vauvan oma äiti tietää parhaiten, tuleeko maitoa tarpeeksi vai ei ja että riittääkö maito vai ei. Juuri sellaisen asenteen takia, että lisämaito tuomitaan sairaaloihin viedään kuivuneita vauvoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no annoin korviketta 70 ml ja kaikki meni.
Loppuko sulta tissit vai? Maito nousee kun imetät niin sillä aikaa toiseen ja kun sekin syödään niin taas nousee, korvikkeen annolla vaan et saa lisättyä sitä maidontuotantoa, no eipä sitä tarvi välttämättä edes nykyaikana imettää.
siis täytyy sanoa että oot kyllä tosi törkee...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
syötin siis vauvaa koko illan 17.00 lähtien koko ajan vaihtaen rintaa. maitoa ai vain tule tarpeeksi. :(

:hug: älä välitä syyllistävistä kommenteista! Itselläni loppui maidon tulo kuin seinään ja tyttö huusi kuin hyeena. Annoin korviketta, söi kaiken ja nukkui tyytyväisenä kuin tukki 5h putkeen! =)
kiitos tuesta. itkettää antaa korviketta. mutta pakkohan vauvan on saada masu täyteen.

 
Voit toki antaa joskus, todellakin tuollaisen imetysrupeaman jälkeen lisämaitoa, jos siltä tuntuu. Kestää muutaman päivän, että vauva saa maidon lisääntymään, mutta sitä ei tapahdu, jollei todellakin istu muutamaa iltaa tissi vauvan suussa.
Rankkaa hommaa, mutta kannattaa yrittää jaksaa. Juo paljon, lepää jos voit ja imetä :) Jaksamista vauva-arkeen :wave:
 

Yhteistyössä