Annatteko ja mitä joululahjaksi siivoojallenne?

  • Viestiketjun aloittaja Äiti 316 harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Tii
Meillä käy siivooja kerran viikossa. Olen itse kotona 2.5vuotiaan tyttären kanssa. Ostimme siivoojalle lahjaksi mariskoolin. Vuosi sitten sai kolmen kivituikun paketin.

Siivoojan käyttö on edullista kotitalous vähennyksen vuoksi. Eikä tarvitse sitä yhteistä aikaa mihen kanssa viettää siivouksen tiimellyksessä. Koti on aina puhdas, ja itse voi käyttää siivoustarmoaan kaappien järkkäilyyn, yms mikä sattuu huvittamaan.
 
Tii
Meillä käy siivooja kerran viikossa. Olen itse kotona 2.5vuotiaan tyttären kanssa. Ostimme siivoojalle lahjaksi mariskoolin. Vuosi sitten sai kolmen kivituikun paketin.

Siivoojan käyttö on edullista kotitalous vähennyksen vuoksi. Eikä tarvitse sitä yhteistä aikaa mihen kanssa viettää siivouksen tiimellyksessä. Koti on aina puhdas, ja itse voi käyttää siivoustarmoaan kaappien järkkäilyyn, yms mikä sattuu huvittamaan.
 
Äiti 316 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2007 klo 15:36 Tii kirjoitti:
Meillä käy siivooja kerran viikossa. Olen itse kotona 2.5vuotiaan tyttären kanssa. Ostimme siivoojalle lahjaksi mariskoolin. Vuosi sitten sai kolmen kivituikun paketin.

Siivoojan käyttö on edullista kotitalous vähennyksen vuoksi. Eikä tarvitse sitä yhteistä aikaa mihen kanssa viettää siivouksen tiimellyksessä. Koti on aina puhdas, ja itse voi käyttää siivoustarmoaan kaappien järkkäilyyn, yms mikä sattuu huvittamaan.
Kiitos asiallisesta vastauksesta.

Tätä palstaa lukee moni sellainen joka elää vielä "vanhaa aikaa" eikä ole tod.näk. kuullut palvelujen ostamisesta mitään.
 
Yx vieras
Aiheen vierestä, mutta...

Itse en ehkä ihan vähällä raaskisi palkata siivoojaa. Sen verran "pihi" kuitenkin olen. Mutta ymmärrän hyvin, jos joku raaskii ja haluaa sijoittaa sellaiseen. Todellakin nykyisen kotitalousvähennyksen jälkeen se on edullisempaakin ja saahan siinä työllistettyä ihmisiä.

Minusta työelämä ja monesti vuorotyö vie pikkulapsiperheillä, miksi ei muillakin, todella paljon aikaa ja voimia. En näe sitä mitenkään huonona vaihtoehtona jos joku haluaa elämäänsä helpottaa tällä tavoin. =)
 
miks pitäs olla erikseen siivooja jos on itse kotona lasten kanssa?? eikö sitä voi siivota silloin itse?? :whistle:

en mä ainkaaan antas kenenkään ulkopuolisen tulla siivoomaan...

ja ehkä mulla sit on vaan ylim aikaa kun kerkeen myös ite siivoomaan vaikka lasten kaa aikaa vietänkin, tai sit meillä on niin pien asunto :LOL: :LOL: =)

ja en tiiä ees oisko meill varaa siihen vaik sais miten vähennyksiä :whistle:
 
analyysi
Olemme mieheni kanssa alle kolmekymppisiä (itse olen lähempänä kahtakymmentä), kahdestaan asuvia opiskelijoita, joten ainakaan vielä ei ole varaa siivojan palvelujen ostamiseen. Mieheni kuitenkin nostaa asian aika-ajoin esille ja haluaisi joku päivä siivojan tekemään hänelle hyvinkin epämieluista hommaa.

Itse suhtaudun asiaan hiukan varauksella ja jokseenkin vanhankantaisella tavalla. Toisin sanoen jokaisen tulisi viitsiä hoitaa siivoushommeliinit itse. Toisaalta siivojan palkkaaminen voi luoda elinkeinon ja työtä ehkäpä kauankin työttömänä olleelle. Ja tosiasia on, että nyky-yhteiskunta, työelämä ja dynaaminen ja hektinen elämänrytmi vievät ihmisiltä paljon voimia ja vapaa-aikaa jää rajatusti. Erityisesti lapsiperheiden vanhemmilla voi olla stressiä ja ahdistusta monesta muustakin asiasta kuin kodin siisteydestä. Haluan kuitenkin huomauttaa, että lapsia lienee hyvä kaikesta huolimatta neuvoa ja ohjeistaa siivoamaan vaikka siivoja kotona kävisikin. Se on tavallista oman arjen hallintaa.

Luulen, että asenteeni juontaa juurensa vanhempieni ajatusmaailmasta. Muunmuassa isäni (kainuulainen 50-luvulla syntynyt jörrikkä) ei ikimaailmassa ymmärtäisi siivojan palkkaamista! Helppohan hänellä tietenkin on olla, kun äiti hoitaa kaiken. Ehkäpä asenteeni tulee tulevaisuudessa muuttumaan siivojan palkkaamista puoltavampaan suuntaan elämän tilanteen muuttuessa ja mieheni vankan pehmittämisen ansiosta :).

 
ou jee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2007 klo 15:36 Tii kirjoitti:
Meillä käy siivooja kerran viikossa. Olen itse kotona 2.5vuotiaan tyttären kanssa. Ostimme siivoojalle lahjaksi mariskoolin. Vuosi sitten sai kolmen kivituikun paketin.

Siivoojan käyttö on edullista kotitalous vähennyksen vuoksi. Eikä tarvitse sitä yhteistä aikaa mihen kanssa viettää siivouksen tiimellyksessä. Koti on aina puhdas, ja itse voi käyttää siivoustarmoaan kaappien järkkäilyyn, yms mikä sattuu huvittamaan.
paljonko siivous sitten maksaa ? kerta? kuinka kauan yleensä siivoaa esim. teille?
 
just tilasin ens viikoksi siivouksen, ottavat 22 eur tunti ja tää 100 neliön kämppä on putsi 2-3 tunnissa. Aivan loistojuttu, lähdetään siivouksen ajaks viettämään laatuaikaa perheenä ja sit vielä odottaa siisti koti kun tullaan!! Olen kotona 2 pienen kanssa (2-vuotias ja 4kk-ikäinen) ja mulle riittää kun pyöritän tän arjen muutoin, tottakai sitä tulee päivittäin jotain siivoiltua.
Mä en ainakaan tässä asiassa ole pihi, enkä kyllä muussakaan asiassa..

Kaikin puolin siis hyvä asia, koti siistiytyy, ihmiselle töitä josta saa hyvän korvauksen, äiti ja isi kerkiää olemaan lasten kanssa, ja kaikilla vielä hyvä mieli puhtaasta kodista, eikä kukaan ole rättiväsynyt ja kiukkuinen puunaamisesta!!!!
 
pieniä
Annoimme siivoojallemme vain marmorikynttilän keskikokoisen kynttilän tänäkin vuonna. Se on ollut muutenkin perheemme lahja sukulaisille ja tuttaville vuosia.

Siivoojan käyttö on mielekästä, hinta ei ole hirveä. Meille se on jopa elintärkeää sillä erityslapsen kanssa en voi yhtä aikaa pitää häntä sylissä ja imuroida. Hänellä on voimakas kuuloyliherkkyys, joten kovan äänen aikana hänet pitää ottaa syliin turvaan. Keuhko-ongelmaperheessä pölyttömyys on ensiarvoisen tärkeää.

Emme yhtään koe elitistisesksi sitä, että kotona oleva äiti tai isä vahtii lasta ja siivooja siivoaa asuntoa. Useasti olemme joutuneet lapsemme elvyttämään eli jatkuva silmälläpito on välttämätöntä.
 

Yhteistyössä