Annatteko lastenne kavereille ruokaa?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Me oltiin tänään just syöty lounas, kun pojan kaveri tuli kylään. Heti alkoi kuiskimaan mun pojalle, että saisko hän omenan. No poikani sitten tuli kysymään että saako xxxxx omenan, sanoin että ei nyt, kun ei me muutkaan syödä mitään.

Sama toistui kolmesti, tunnin sisällä. Enkä antanut omppua.

Miten sä oisit tehnyt?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Antannu ompun. Jospa sillä oli kova nälkä. Meillä saa myös kaverit syötävää. Meillä johtuu toki siitä että on ainaski kilometri lähimmalle.
No joo, tää poika asuu kahdensadan metrin päässä, ja tosiaan tuli just kun olin siivoamassa lounaan jäljiltä astioita pois.
 
Työmyyrä
Mää en anna. Paitsi jos erikseen sovitaan. Ja paitsi jos kaveri asuu kaukana, ettei oo mitään järkeä lähteä hakemaan kotoa syötävää. Mut meidän lasten kaverit asuu melkein viereisissä taloissa, niin en anna syötävää. Helteellä annan vettä, jos janottaa.

Muutenkin käsken kaverit kotiin, jos meillä on ruoka-aika.
 
en yleensä anna... kysyn onko kotiin meno aikaa ja sanon että kotona syödään ja meidänkin lapset saa laittaa kotiin syömään joskus voin jätskiä tarjota jos on tarpeeks ja kerjäämistä /keksien koluamista kaapeista kaverien toimesta VIHAAN ja koitan opettaa omille ettei niin tehdä!
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Antannu ompun. Jospa sillä oli kova nälkä. Meillä saa myös kaverit syötävää. Meillä johtuu toki siitä että on ainaski kilometri lähimmalle.
No joo, tää poika asuu kahdensadan metrin päässä, ja tosiaan tuli just kun olin siivoamassa lounaan jäljiltä astioita pois.
Oli vaikka oikeasti nälkäinen. Olisit edes kysynyt. Minä kysyn aina, että haluaako jotain.
 
vieras
Toivotko et oma lapsesi kipaisee kotiin,jos pikkunälkä sattuu yllättämään,ja hän saisi sen hillittyä yhdellä omenalla?

Kyllä,olisin antanut lapselle omenan.Varsinkin noin monen pyynnön jälkeen.
Meillä ei nuita hedelmien/marjojen menekkiä lasketa,syövät niitä muulloinkin kuin välipaloiksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivotko et oma lapsesi kipaisee kotiin,jos pikkunälkä sattuu yllättämään,ja hän saisi sen hillittyä yhdellä omenalla?

Kyllä,olisin antanut lapselle omenan.Varsinkin noin monen pyynnön jälkeen.
Meillä ei nuita hedelmien/marjojen menekkiä lasketa,syövät niitä muulloinkin kuin välipaloiksi.
Mä tiedän, ettei omat lapseni kerjää kylässä.

Tää samainen poika sit näki limpsapullon jääkaapissa, kun juomista ettivät. Oma poikani ois halunnut vettä, mutta kysyi että saadaanko limpsaa. Sanoin että ottakaa vaan, niin kaatoi kaverille lasiin ja joi itse vettä.
 
vieras
Riippuu lapsesta, jotkut sinkuvat piparia ja milloin mitäkin heti kun tulevat ovesta sisään ja pyrin pitämään tällaiset muksut muualla meidän ruoka-aikoina. Toisille tarjoan jos ovat pitkään - yleensä jotain jäätelöä tms. pientä.
Omille olen opettanut että kylässä (kavereilla) ei syödä, jollei erikseen pyydetä syömään.
 
paksua
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivotko et oma lapsesi kipaisee kotiin,jos pikkunälkä sattuu yllättämään,ja hän saisi sen hillittyä yhdellä omenalla?

Kyllä,olisin antanut lapselle omenan.Varsinkin noin monen pyynnön jälkeen.
Meillä ei nuita hedelmien/marjojen menekkiä lasketa,syövät niitä muulloinkin kuin välipaloiksi.
Mä tiedän, ettei omat lapseni kerjää kylässä.

Tää samainen poika sit näki limpsapullon jääkaapissa, kun juomista ettivät. Oma poikani ois halunnut vettä, mutta kysyi että saadaanko limpsaa. Sanoin että ottakaa vaan, niin kaatoi kaverille lasiin ja joi itse vettä.
mistä tiiät??

Ja miten alkaa tuntumaan että mustamaalat nyt tätä lasta aikas lailla kun et saanutkaan täältä mieleisiä vastauksia..et sä äsken mistään limskapullosta puhun :O
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivotko et oma lapsesi kipaisee kotiin,jos pikkunälkä sattuu yllättämään,ja hän saisi sen hillittyä yhdellä omenalla?

Kyllä,olisin antanut lapselle omenan.Varsinkin noin monen pyynnön jälkeen.
Meillä ei nuita hedelmien/marjojen menekkiä lasketa,syövät niitä muulloinkin kuin välipaloiksi.
Mä tiedän, ettei omat lapseni kerjää kylässä.

Tää samainen poika sit näki limpsapullon jääkaapissa, kun juomista ettivät. Oma poikani ois halunnut vettä, mutta kysyi että saadaanko limpsaa. Sanoin että ottakaa vaan, niin kaatoi kaverille lasiin ja joi itse vettä.
Ai sulla joku katkeruus poikasi kaveria kohtaan. Yritä päästä siitä yli.
 

Yhteistyössä