Annatteko vauvalla tissiä saunassa?

  • Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä mä olen molempia lapsia saunassa imettänyt ihan pieninä. Molemmat kun ovat päässeet saunaan pariviikkoisesta asti lämmittelemään niin mukavampi se on imettää itsellekin lämpimässä kuin kylmänä ja märkänä jossain pukuhuoneen penkillä. Mikäli siis on nälkä vauvalla yllättänyt. Kerrostalon kellarista ei niin vain livahdeta yläkertaan ruokailemaan.
 
En kyllä tiiä, mut mun mielestä saunassa imettämisessä ei oo mitään ihmeellistä. Mun oma äiti on imettäny mua vauvauinnin jälkeen saunassa ja hän sano, että se oli ihan yleinen tapa. Kaikki teki niin. Ja nyt kun ollaan oman tylleröisen kanssa käyty vauvauinnissa ni, on siellä ollu äitejä, jotka on imettäny saunoessaan, eikä se oo musta ollu mitenkään outoa. Ite en kyllä oo sitä tehny, kun tyttö on ajat sitte lopettanu imemisen, mut kyllä mulla sille aina jotain juotavaa on. Kysehän on kuitenkin vauvasta ja sen hyvinvoinnista.
 
Meillä on käyty saunassa jo puolen vuoden iästä, itse asiassa pakon edessä jo aiemmin.. Tosin ilman löylyjä ja alimmilla lauteilla lämmittelemässä. Mummolassa se on vähän pakkokin, koska muuta pesumahdollisuutta siellä ei ole. Jos siis lämmintä vettä tahtoo, niin se saattaa olla helpompi sinne saunaan mennä paljulle pesuun. Kaikki on selvinneet hengissä näistä kovista koettelemuksista.
 
En vie vauvaa saunaan, joten sinänsä kysymys on teoreettinen. Vauvauinnissaa esimerkiksi toki voisin imettää alalauteella, jos tapahtuisi jotain niin omituista, että likalla mukamas nälkä tulisi. Ylälauteella ei ole vauvan paikka muutenkaan, mutta luulisi, että kuumassa on vaikea imeä.. tai siis ettei happi kulkisi kunnolla..?

Taaperosta en tiedä, kun ei mulla ole vielä taaperoa. Mutta toisaalta voisin nyt jo ennakoida, että lapsi voi syödä muuallakin, miksi ehdoin tahdoin imettää nimenomaan saunassa? Luulisi veden olevan raikkaampaakin kuin kehon lämpöinen maito.
 
voi voi
Lapselle tissimaito on sekä JUOMA että ruoka ja varmasti aika moni nauttii saunajuomaa vaikka puhisevat sitä ettei saunassa ole tapana syödä.
Saunomisen aiheuttaman nestehukan välttämiseksi tissimaito on mitä mainioin janojuoma!
 

Yhteistyössä