annoin jo maissivelliä vauvalle joka ei vielä 3kk.

  • Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti
Minä olen aloittanut koko lapsikatraani velliruokkilisen tuossa n. 3kk iässä (vähän alle tai yli) Ei vaikuttanut imettämiseen millään tavoin, nukkuivat vaan yönsä paremmin. Mahavaivojakaan ei tullut. Meidän 8kk nyt syö samaa ruokaa kuin me muutkin mutta mä en ikinä lisää ruokiin suolaa ja käytän aika paljon vihanneksia jne. Mies tekee kaikennäköstä indonesialaista(ei oo indonesiasta eikä oo indonesialaista alkuperää mun mies) ruokaa ja meidän pikkuneiti on ihan lääpällään siihen ruokaan :D Ei kyllä saa sitä paljon mutta omalta lautaselta annan maistiaisia..
 
lemmenlaiva
Alkuperäinen kirjoittaja hierveä hoppu:
En ymmärrä miks vauvalle pitää olla heti antamassa vellejä sun muita, jos se ei oikeesti niitä tarttee! Vauvan elimistö ei ole noin pienenä valmis ottamaan vastaan muuta kuin äidinmaitoa!Koittakaa nyt äidit hieman malttaa mielenne ja odottakaa ainakin sinne 4kk.
Just joo! [/b]vai äidinmaitoa!

entäpäs jos sitä ei tule! vaikka kuinka haluais?? ja meillä syödään sitä omneoo reilu litra päivässä. ja annan tuota velliä vain nukkumaan mennessä.. ja tulen myös antamaan... nukkuu 11 tunnin unet helposti!
 
vieras
En oo antanu koskaan velliä. Ihan turhaa pistää rahaa semmoseen. Tissimaidolla ollaan menty esikoisen kanssa 4kk:n ikään ja kuopuksen kanssa 6kk:n ikään. Sitten perunaa, maissia yms. ja puuroa esikoisen kanssa puoli vuotiaana ja kuopuksen kanssa reilu 7-kuisena.
 
Salama McQueen
Ei se mitään haittaa, jos masu kestää.

Meillä on molemmille aloitettu kiinteät ja velli 3-kuisena, lääkärin ohjeella. Olivat kovia pulautteleen ja velli pysyi paremmin sisällä kun paksumpaa. Sitten korviketta sakeutimme maidonsakeuttajalla (apteekista). Molemmat saivat lisäksi äidinmaitoa.
 

Yhteistyössä