Annosväli Panacodissa, anyone?

  • Viestiketjun aloittaja nopee
  • Ensimmäinen viesti
Kysy vaan! Muistan itsekkin koulusta kun peloteltiin sillä yli 3 grammalla, mutta turvaraja on tosiaan se 4 g eikä kuudestakaan vielä teholle joudu. Mutta kun olet tohtorin vastauksen saanut niin voitko laittaa sen minulle vaikka yv:nä kun kiinnostaa itseänikin =)
Ok, menee kyllä ensi vuoden puolelle, koska vasta sitten menen töihin, enkä osaa sanoa, milloin lääkärin tapaan... työpaikka vaihtumassa siis taas jälleen kerran...
 
Juu, mutta kuinka hyvin se hoitaa kipuja?! Tosi pahoissa nivelkulumissa ja muissa kroonisissa kivuissa mietitään meillä jo opioideja.
Toisilla toimii, toisilla ei, mutta paljon käytetty peruskipulääke se mun asiakkailla on. Norspan-kipulaastari on usein lisänä, samoin useilla asiakkailla menee Lyricaa.

Lisään vielä Oxynormin tms. joka usein on vain tarvittaessa otettavissa lääkkeissä.
 
Viimeksi muokattu:
niin..
Toisilla toimii, toisilla ei, mutta paljon käytetty peruskipulääke se mun asiakkailla on. Norspan-kipulaastari on usein lisänä, samoin useilla asiakkailla menee Lyricaa.

Lisään vielä Oxynormin tms. joka usein on vain tarvittaessa otettavissa lääkkeissä.
Näin se nykyään menee, kaikki huumeet määrätään, että potilaat on pöllyssä, ei valita ja kuolevat hiljaisesti, koska ei viitsi paremmin hoitaa.
 
"Vieras"
Mulle ei Panacodista ollu mitään apua migreeniin, ihan tehoton. Sumatriptaani auttoi heti. Mutta on ihan yksilöllistä. Panacod on ok jos ei kovin usein ota ja jos se auttaa.
 
Lekuri
En ole mamma vaan äiti ja vaimo. Voi olla että olen nyrjäyttänyt aivoni viimeisen kymmenen vuoden aikana kun olen opiskellut hoitotyötä ja hoitotiedettä. Sinulle ihan vaan vinkiksi se että jos haluat vittuilla tehokkaasti niin käy kouluja.
Hukkaan on sitten sinunkin opiskelut mennyt. Hoitotieteilijät nyt on meillä lääkäripiireissä lähinnä vitsi.

Käyppäs vielä lisää kouluja, vaikka kykysi lääkäriksi asti ei riitä :)
 
juma toi "lääkäri" on koominen tapaus.... juu mullekki migreeniin panacodia ja tais olla vuosi sitten kun määräs. tuolla nuo kaapissa on lojunu,mut varmasti otan jos iskee kohtaus. auttaa pirun nopeasti ja perheenäitinä mulla ei ole aikaa maata puol päivää kuolemassa päänsärkyyn.
 
"CIS"
olen hoitaja ja minä aina muistutan asiakkaita max määrän olevan 3g. nyt kun on markkinoille tullut sitä 1g panadolia niin vanhuksia pitää muistuttaa oikein urakalla, ettei napsi niitä samaan tahtiin kun 400mg tabl.
nyt ei ole pakkausta saatavilla, mutta eikö panacodissa ole vaikuttavana aineena parasetamolia 500mg/tabl?
joten annostus olisi se 6xvrk. kodeiinin määrää en muista, siinäkin oli joku max annostus.

migreeniin määrätään milloin mitäkin, tapauskohtaisesti. menee betasalpaajaa estoon raskaana olevalle yms.
minulle määrättiin panacodia rannekipuun vaikka ajan työssäni autoa paljon. päivystyslääkäri määräsi. koska se nousi päähän, varsinkin aamulla kun ei ollut syönyt kunnolla, en sitä uskaltanut ottaa.
ja nimenomaan niin että yksi panacod ja yksi burana. itse pidin annostusta 3xvrk. sitten sain parempaa tulehduskipulääkettä.

samoten minulle on määrätty tramalia hampaanpoiston jälkeiseen hermovaurioon, hirvee myrkky. sekä hammaslääkäri kirjoitti ennen toimenpidettä mulle diapamiin reseptin. yleensä sen yhden pillerin saa paikanpäältä, eikä koko laattaa kotiin.. niin ne on erilaisia ne lääkärit määräämään lääkkeitä eri vaivoihin.
 
"Maarit"
Panacod ei tosiaan ole lääke migreeniin. Mutta mammat vetää mömmöjä, kun elämä tuntuu tylsältä. Kohta kysytään, miten sen paratsetamolin saa siitä pois, että jää vain se huume. Maksa kun ei kauan tuota panacodin naukkailua kestä ilman erottelua.

Sillä aineella muuten sitten lähtee migreeni :D

Ai niin, sen erottelun voi tehdä yksinkertaisesti kahvinsuodattimella.
:LOL: :LOL: :LOL:
 
Itse olen työskennellyt osastolla jossa useimmille leikkauspotilaille annostus oli 2tbl x4 päivässä (panadolia tai panacodia). Sairaalassa siis 4g/vrk oli ihan sallittu annos. Kotiin määrättiin sitten kyllä yleensä se max. 3g/vrk paracetamolia.
 

Yhteistyössä