Anopin ja lapsen takia ollaan kohta ongelmissa :(

  • Viestiketjun aloittaja pahapaikka
  • Ensimmäinen viesti
pahapaikka
Anopppi oli nähnyt nelivuotiaamme käsivarressa pienen mustelman, ja alkoi räyhäämään lapsemme kuullen miehelleni, että hän on aiheuttanut nuo mustelmat ja se on väkivaltaisen isän merkki.

Anoppi muutenkin sopottaa koko ajan lapselle kaikennäköistä, kun ovat kahdestaan, toistaa kaikkia mitä mineä ja mieheni tehdään väärin ja sitä saan kuunnellä lähes päivittäin lapsen suusta.

Lastamme ei ole riepoteltu eikä satutettu, en tiedä mistä mustelma oli tullut. Minullakin on mustelmia, kolauttelen itseäni usein pöydänkulmiin jne. Mies leikkii kyllä hurjia leikkejä lapsen kanssa, konttaavat toisiaan karkuun ja tekevät "sirkustemppuja" joissa on mahdollista saada mustelmia.

Nelivuotiaamme on melko teatraalinen tapaus, ja kerhossa kun kaikki äidit olivat pukemassa lapsiaan, Nyyhki äidilleni "minä olen hyvin surullinen pieni tyttö, iskä aina satuttaa minua ja minulla on mustelmia, nyt ne on parantuneet".

Hävettää niin, että voisin painua maan alle. Soitin neuvolaan ja puhuin asiasta, hän pahoitteli asiaa ja lupasi puhua puolestani jos joku tekee ilmoituksen.

Tuo teatteri jatkuu kotonakin. Tässä taannoin istuin lattialla ja syötin poikaa, tyttö heittäytyi maahan ja huusi, "mitä sä löit mua päähän" ja hakkasi itseään avokämmenellä otsaan. Huomionhakua juu, mutta ymmärtääkö kukaan :´(
 
vieras
Ihan ensimmäiseksi pidät anopille saarnan, jos ei tokene niin otat etäisyyttä! Lapsen höpötöksiin stoppi, sanot ettei saa puhua pötyä etkä huomioi sen kummin näitä teatteriesityksiä.
 
Tuollainen on käsittääkseni aika yleistä että tietyssä iässä lapset höpöttää ihan omiaan.
Vaikeaksi tilanteen tekee se että joku saattaa ne jutut ottaa tosissaan sillä ainahan ei voi tietää onko kyse lapsen omista jutuista vai totuudesta.
Minä laittaisin tuossa tilanteessa anopin seinää vasten että tuollaiset jutut loppuu tai sitten lapsi ei enää hänen luokseen tule.
 
Soita poliisille ja tee anopista ilmoitus.Toimi meillä aikanaan,eikä tarvinnut katella koko eukkoa sen jälkeen.Olen tosin vaihtanut anoppia muutaman kerran sen jälkeen ja muut ovat olleet mukavia,normaaleja ihmisiä.
 
mie
Juu, meillä kanssa tällainen drama queen. Luin päikässä lasteni kasvukansioita, niin oli kertonut joulusta, että "En saanut yhtään lahjaa, sillä kaadoin joulukuusen."
 
Aika monet lapset osaa olla teatraalisia, luulen etta tarhassakin sellainen huomataan jos on taipumusta olla huomionhakuinen tai jos lapsella on todellinenen huoli tai ongelma.

Ilman anoppiakin siis lapset tekee tollasta. Olin menossa lasten kanssa kauppaan ja tonin 3-v tyttoa edemmas kaupan ovelta ettei jumiteta oviaukossa. Hedelmatiskin luona tytto isoon aaneen tokas: minulla on kipea maha kun sina satutit minua. Olin ihan aimankakena etta miten satutin ja tytto taas etta minulla on kipea maha kun sina satutit minua. Kaikki kaanty katsomaan mua ja lapsia etta millanen hirvioaiti pahoinpitelee lasta. Vastasin etten mina satuta sinua. Siihen tytto tokas etta AINA kun sina olet vihanen sina satutat minua.

En tienny mita olisin siihen sanonu tai tehny, olin niin hammastyny :eek: . Yritin jotain sonkottaa etten mina satuta sinua mut oikeesti siina tuli sellanen haluaisin painua maan alle-tunne vaikkei olis ollu syyta.

Kassajonossa sitte kysyin uudestaan miksi tytto oli sita mielta etta satutin hanta. Selvis etta kun olin toninyt hanta eteenpain se oli loukanut niin paljon etta se oli tuntunut kun olisin satuttanut hanta. Siita han sitten kehitteli paatelman etta myos vatsaan sattuu siksi jne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Valon etsijä:
Aika monet lapset osaa olla teatraalisia, luulen etta tarhassakin sellainen huomataan jos on taipumusta olla huomionhakuinen tai jos lapsella on todellinenen huoli tai ongelma.

Ilman anoppiakin siis lapset tekee tollasta. Olin menossa lasten kanssa kauppaan ja tonin 3-v tyttoa edemmas kaupan ovelta ettei jumiteta oviaukossa. Hedelmatiskin luona tytto isoon aaneen tokas: minulla on kipea maha kun sina satutit minua. Olin ihan aimankakena etta miten satutin ja tytto taas etta minulla on kipea maha kun sina satutit minua. Kaikki kaanty katsomaan mua ja lapsia etta millanen hirvioaiti pahoinpitelee lasta. Vastasin etten mina satuta sinua. Siihen tytto tokas etta AINA kun sina olet vihanen sina satutat minua.

En tienny mita olisin siihen sanonu tai tehny, olin niin hammastyny :eek: . Yritin jotain sonkottaa etten mina satuta sinua mut oikeesti siina tuli sellanen haluaisin painua maan alle-tunne vaikkei olis ollu syyta.

Kassajonossa sitte kysyin uudestaan miksi tytto oli sita mielta etta satutin hanta. Selvis etta kun olin toninyt hanta eteenpain se oli loukanut niin paljon etta se oli tuntunut kun olisin satuttanut hanta. Siita han sitten kehitteli paatelman etta myos vatsaan sattuu siksi jne.
Joo meillä kans osataan noi jutut. Jos vaikka ohikulkiessa osuu hiukan lapseen niin heti kauhea teatteri siitä miten kovaa satutin jne jne.

Mutta minä tekisin tuollaisesta anopista ilmoituksen itse. Tuohan on henkistä väkivaltaa syöttää lapsen päähän valheellista tietoa vanhemmista. Todella törkeää. Eikö miehesi voi pistää äidilleen luuta kurkkuun?

Meillä lapset 5v ja 3v ja niillä todellakin on aina mustelmia siellä ja täällä eikä heitä kukaan hakkaa. Ihan itse kolovat päivittäin joka paikkaan itseään.
 
mie
Muutenkin nuo on kyllä sellaisia, että onneksi ei ole lastensuojeluviranomaiset näkemässä :). Eilen jäin pukemaan kolmevuotiasta, kun nelivuotias jo juoksi pihalle. Kuopus alkoi temppuilla vaatteiden kanssa, joten aikaa paloi. Vilkaisin sit ulos, että mitä esikoinen hommaa. Siellä se juoksi pitkin peltoa pieni paita päällä ja paljaat jalat vilkkuen. Minä karjumaan, että missä hitsissä siun vaatteet on! Hän oli käynyt pissalla ja joutunut tietty ottaan kaikki vaatteet pois ja sit "unohtanut" laittaa takaisin...
 
Anoppi tiukille nyt ja kunnolla! Älytöntä tuollainen touhu hältä.

Miellä kans 2,5 vuotias poika on jatkuvasti täys mustelmia. Semmonen vauhti päällä, et joka päivä kolhii itseään. Eilen viimeks vetäs lipaston keskilaatikon sen verran vauhdikkaasti ulos, kun halusi etsiä elokuvan (laatikko on täys elokuvia), ni vetäs liikaa jolloin laatikko tipahti jalalle. Onneks ei pahemmin käynyt, kuin, et nilkkaan tuli mustelmaa ja naarmu. Hampaasta puuttuu palanen, kun kaatui tarhassa, polvet on mustelmill, ku konttailee ja rymyää koirien kanssa ym. ym.

Ja poju on nyt keksiny kans tuon, et jos nätisti hälle sanon, et menetköe destä, eikä se liiku, ni työnnän hieman sivuun, et pääsen esim. itse kulkemaan, ni heti tulee ylisurullinen ilme ja ääni väristen kysyy, et miksi tönin häntä.
 
ap
Kiitos paljon vastauksista! Helpottaa kuulla, että ehkä kaikki ei ottaneet tuota niin tosissaan.

Anoppiin ei saa kukaan mitään tolkkua, omasta mielestään hän toimii lapsen parhaaksi ja hänen toimintansa on oikeuttettua. Me vaan ollaan nuoria ja pikkunokkaisia.

On vaikea kieltää lapselta mummia, joka asuu ihanan papan kanssa isossa omakotitalossa, leipoo, ulkoilee jne lapsen kanssa. Lapsi menee sinne tosi mielellään.
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On vaikea kieltää lapselta mummia, joka asuu ihanan papan kanssa isossa omakotitalossa, leipoo, ulkoilee jne lapsen kanssa. Lapsi menee sinne tosi mielellään.

No ei kai ole pakko kieltää, mutta jos parjaa teitä ollessaan kahden lapsen kanssa, niin älkää antako olla kahdestaan lapsen kanssa. Voi sitä muutenkin viettää aikaa.
 
Jokainen nelivuotiaan äiti tietää, miten varauksella noita juttuja kannattaa kuunnella. =)

Meillä nuorempi huutaa aina toista vanhempaa, kun toinen kiusaa. Kiusaaminen on puuron antamista, vessaan viemistä tms kamalaa.
 

Yhteistyössä