Anopin "kauniit" kommentit!

puh
Kenellä anoppi on huomautellut painosta, jota on kertyny raskauden aikana? Mulla on niinkin kiva anoppi että rupes kommentoimaan mun mahaa heti ensimmäisenä kun pääsin kotiin laitokselta. Piti jokaiselle huomauttaa että on mulla mahaa vielä ja tän teki kahteen kertaan. Onneks kukaan muu ei ruvennu asiaa sen enempää setvimään vaan oli hiljaa. Tottakai mulla mahaa oli vielä, yleensä varmaan kaikilla synnyttäneillä on. Ei vaan tuntunu siinä tilanteessa kaikista mukavimmalta kommentilta, kun muutenkin oli vähän itkuisuutta ja mieliala heitteli. Myöhemmin myös naureskellut kun oon maininnut että käytän äitiyshousuja vielä. Ja kerran kun sanoin että en kerkee ite syömään kun vauvaa hoitelen, niin kommentti oli "no sithän sä laihdut". Tosin tajus varmaan kommenttinsa kun katoin sitä vähän vinoon ja rupes hyvitteleen, "ei vaan, sitten loppuis maidon tuotanto". Että näinkin kivoja huomautuksia. Ikinään ennen ei oo anoppi mun ulkonäköö kommentoinu ja ikinään en oo anopin painosta huomautellu, vaikka ei oo laihimmasta päästä....sen homman hoitaa kyllä appiukko...
 
Uskomattoman tökeröä käytöstä anopiltasi! Hänen mittansa mahtaa olla täynnä miehensä kommentteja painostaan ja on alkanut purkaa pahaa oloaan sinuun, mikä ei tietenkään ole oikeutattua. Jospa sanoisit hänelle suoraan, että ei äidin ole tarkoituskaan olla heti synnytyksen jälkeen laiha ja hänen kommenttinsa pahoittavat sinun mielesi.
 
ai että
mulla anoppi muista raskauden aikana huomauttaa että, kannattaa katsoa mitä syö ettei sitten tule liikaa kiloja......niitä vaikea saada pois sitten. pah vaan....kiloja tuli 27kg ja pois 2kk 2vko lähtenyt melkein 20kg. ei kannata ottaa kuuleviin korviinsakkaan asiaa mitä anopilla on. sano sille etää, omat on kilosi ja iteppähän ne kannat....voit samalla kysäistä oliko hänellä heti synnyttyksen jälkeen sixpackki....itellä ainakin viellä masu löllykkä jäljellä. taitaa olla anopit katkeria kun me ollaan tehty nämä lapsen lapset....vaikea hyväksyä moista...siksihän lapset anopin mielestä ovatkin vain isänsä näköisiä....
 
Niinpä, miksi lapset ovat anopin mielestä aina isänsä näköisiä??? Mun anopilla se on mennyt jo ihan mahdottomaksi, kaikki hänen lapsenlapsensa (siis meidän ja mieheni sisaruksien) ovat hänen mielestä isänsä näköisiä. Eipä siinä mitään mutta kun siitä pitää olla koko ajan sanomassa ja aina näyttämässä jotakin kuvaa missä on isä pienenä ja kaikille vieraillekin sitä toitottamassa. Mukavahan se on, jos lapsi on isänsä näköinen, eikä se minua haittaa, mutta miksi monet muut sanovat esimerkiksi meidän kuopuksesta, että hän on ihan äidin näköinen, :)
 
ai että
meillä anoppi ei millään myönnä kuinka tyttömme on minun näköiseni....aina vaan kivenkovaa väittää ettei ota selvää lapsen ulkonäöstä ja kyllä siinä isän näköä on enemmän aivan selvästi "samalta näyttää kuin siinä 3vuotis kuvassa (vauvamme on 2kk).
nyt anopilta riistäytyi käsistä ristiäiset....joita HÄN alkoi järjestellä. kutusi vieraat jne eikä minulta kysynyt mitään.....ai että..... :kieh: :kieh: :kieh: puhui papille että, meillä ei ole mitään perinne juttuja kasteeseen liittyen jne....vaikka minulla oli, minun lapselle suunnitelmia valmiina kasteeseen liittyen....vihaan sitä ämmää...... :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 
puh
Ens kerralla en kyllä rupee hiljaa kuunteleen kommentteja mun painosta, jos niitä vielä tulee...kumma juttu kun munkin anoppi kovasti toitotti alussa kun vauva synty, että on niin isänsä näkönen ja toi vielä valokuva albumit mukanansa...muiden mielestä on ihan äitinsä näkönen. Nyt kun aikaa on kulunut ei ole ollut puhettakaan kumman näköinen vauveli on,kumma kyllä.
 
Mun anoppi totesi kun tuli ensimmäistä vauvaa katsomaan pari viikkoa synnytyksestä, että näyttää sitä pienellekin ihmiselle kiloja jäävän. Minä tulin sairaalasta kotiin raskauskiloja - 2, eli lähtöpainoani kaksi kiloa hoikempana ja olin raskauden alussa alipainoinen. Mahduin siis farkkuihini melkein heti synnytyksen jälkeen. Mutta tosi ylipainoinen on minunkin anoppini, että piti päästä jotakin sanomaan, ilkeää. Niinpä minä sitten laihduin lisää. Ilkeily jatkui sillä että jouluna anoppi lähetti kauniin t-paidan kokoa L, kun minä oikeasti olin kokoa XS.
 
Osaapa ne muutkin eikä vain anopit huomautella painosta ja masusta. Kun olin esikoiseni kanssa tullut kotiin laitokselta, sanoi mieheni veljen vaimo, että onpas sulla mahaa aivan kuin olisit edelleen raskaana...
 
näin se on aina
Hei, Useimmiten uusien mummien mielestä uusi vauva on oman suvun näköinen, ei siinä mitään ihmeellistä oo, eihän ne edes tarkemmin tunne toisen vanhemman sukulaisia . Ekä se nyt niin vaarallista oo että sitä pitäisi ihmetellä ja loukata mielensä, Olisko syy siinäkin että on vähän herkkänahkainen synnytyksen jälkeen.
Antaisin sukulaisten pitää omat mielipiteensä kenen näköonen on, mitä sillä on väliä, oikeastaan aika huvittavaa.
Ja jos painoa jää, niin , mitäs siitä, kyllä ne vuoden sisällä kilot tippuu tai ei. Onnellista oloa vauvojen kanssa. =)
Joskus tuntuu että sana anoppi, jo nostaa karvat pystyyn, on vähän niinkuin haukkumanimi ihmiselle.
 
puh
varmasti jokainen mummu etsii niitä samoja piirteitä mitä lapsellaan ja itsellään on...jokainen tekee niin, mutta on se kumma jos vauva sattuukin näyttämään äidiltä niin siitä ei puhuta ollenkaan, vaan ollaan kiven kovaa sitä mieltä että vauva on isän näköinen. sanallakaan ei ole mummu(anoppi) maininnut että olis edes piirteitä äidistä. Oma äitini ei ole yhtään "hysteerinen" asian kanssa, ei koko ajan hoe että kenen näköinen se lapsi nyt mahtaa olla. Ja mitä äidin(juuri synnyttäneen) ulkonäköön tulee, niin johan se on silkkaa tyhmyyttä mennä sitä toiselle kommentoimaan...itseppähän on soppansa keittäny.
 

Yhteistyössä