Anoppi osti harsovaippoja...

"vieras"
Mun äiti on käyttänyt kaikilla lapsillaan harsovaippoja aluksi, vaikka mun pikkusisko on syntynyt vasta -86.. Oli kuulemma tosi hyviä vastasyntyneen iholle..
Mä oon käyttänyt noita harsoja hoitopöydän pehmusteen päällä ja pukluliinoina, siihen ne on hyviä. :)
 
Katotaan ny
Itse selasin päivä tolkulla kestis infoa ja kestis foorumeita läpi. Yleisimmin vastasyntyneelle ylistettiin juuri harsoja :) Luettuani enemmän, musta kyllä vaikutti oikein oivalta ratkaisulta... Elikkäs tilasin laatikollisen bambu harsoja ja imsevimsen puuvilla harsoja, pari näpsyä kiinnikkeeksi, muutaman kuivaliinan pyllyn ja harson väliin ja pari kpl villakuorta. Ekalle vauvallemme pitäisi niitä päästä kokeilemaan ensi viikosta <3
Jos nyt menee ihan puihin harsoilu, niin niitä voi käyttää lisäimuna muissa, tai pahimmassa tapauksessa jonakin rättinä :)
 
dfdf
Heillä oli harsot kovassa käytössä pukluliinoina ja vaunun kuomun suojanakin oli yksi. Nykyiset kestovaipat ovat parempia kuin harsot.

Me tehtiin itse kestoja vanhoista collegepaidoista. Sisälle erikseen imut vanhoista pyyheliinoista. Kuivana imupintana vaipoissa oli fleece. Osassa irtonaiset fleece-palat.
 
"vieras"
Harsovaipat on ihan käteviä kun vauva on ihan pieni. Itsekin esikoisella käytettiin ja myöskin kesällä syntyvällä toisella. Siihen vaan joku kuorivaippa lisäksi niin pitää kosteuden. Kuivuvat tosi nopeasti pesun jälkeen ja taitokset oppii nopeasti tekeen.
 
Katotaan ny
Niin siis olin kyllä alunperinkin itse kiinnostunut kestovaippailusta... Ei vaan ne kemikaalit vaan myös se jätemäärä! Huh!

Jos itse et ole sitä edes ajatellut vaan anoppi tyrkyttää sitä väkipakolla, niin juu... Siinä on kuitenkin niin paljon enemmän hommaa kuin kertakäyttöisissä, että se motivaatio täytyy olla vissiin aika kova jotta homma onnistuu.
 
"Kifa"
Noita harsoja kuluu kyllä hurjasti vaikkei niitä vaippana käyttäisikään: vaipanvaihtoalustan suojaksi, puklurätiksi, imetykseen torjumaan liiallista maitotulvaa, pyllyn pyyhkimiseen... Meillä joku 20 harsoa varmaan, esikoisella oli harsovaipat pari ekaa kuukautta ja silloin tarvittiin vielä toinen mokoma. Vastasyntyneellä harsovaipat ovat näppärät ja pehmoiset, PUL-kuori vaan kaveriksi.
 
tässä hyvä vinkki
Mä tekisin harsovaipoista itselleni turbaanin päähän ja alushousut jalkaan. Nappaisin kainalooni itämaisen maton ja vesipiipun. Menisin anopin takapihalle, levittäisin maton, asettuisin siihen lotusasentoon, laittaisin vesipiipun palamaan ja höpöttäisin jotain arabiaksi. Kun anoppi vihdoin tulisi kysymään, että mitä hittoa minä teen, ottaisin todella tuiman ilmeen ja vastaisin hänelle: "????? ???? ??????? ??? ???? ?????"... sitten ottaisin henkoset vesipiipusta ja jatkaisin.
 

Yhteistyössä