Anoppi syötti vauvaa juhlissa omalla lusikallaan - miksi olen niin raivoissani?

  • Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti
:((
Anoppi ei antanut vauvaa minulle, vaan halusi pitää sen sylissään. Ja mielivaltaisesti syötti vauvalle omalta lautaselta omalla lusikalla... Niin että näin sen kaukaa sivupöydästä, mutta en tohtinut huutaa juhlaväen läpi. Ei hän voi olla sillä lailla tyhmä, ettei tietäisi minkä tähen vauvaa ei omalla lusikalla syötetä. Ja tietää, että olen tarkka enkä turhan tähen altista vauvaa suolalle tai sokerille.

Ärsyttää! Tuntuu, että anoppi piut paut välittää muiden tunteista ja toiveista, vaan tekee joka kerta niin kuin itse haluaa.
Nyt ärsyttää erityisesti se, että vauvalle voi olla tuosta oikeasti haittaa!
 
Vierras
Anoppi ei välttämättä tiedä että tuosta voi olla haittaa, silloinkun hänen lapset oli pieniä niin tuo oli ihan normaalia. Tietysti jos olet selittänyt asian hänelle ja hän dilti tekee niinkuin tykkää niin sit on oikeus olla loukkaantunu. Mut muuten jos tuntuu että et tule anopin kanssa toimeen niin kannattaa vaan pitää vähän etäisyyttä.
 
bbierass
Minäkään en tykkäosi. En itse syöttäisi omalla lusikalla enkä antaisi muidenkaan tehdä niin. Näin on lasten hampaiden suojaamisesta opetettu ka sen uskon. Suuri osa palstalaisistahan ei välitä lastensa hampaista. Iltiksessä olikin juttu, että yhä pienemmiltä joudutaan poistamaan huonoja hampaita, jopa 2-vuotiailta.
 
"vieraana"
Täälläkin samaa lusikkaepisodia on saanut käydä kerran jos toisenkin niin omien kuin miehenkin vanhempien kanssa. Jos ei ois mennyt jakeluun, niin oisin kyllä itse alkanut syöttämään isovanhempia omalta lautaseltani :D Karieksen tarttumista tietenkin yritetään välttää, mutta kyllä mua ällöttää ylipäätänsä ajatus siitä, että laittaisin toisen käyttämän lusikan suuhuni.
 
(-.-)
Sen sijaan että mökötät ja aloitat suuremman kriisin niin käy näyttämässä vauvaa terkkarilla ja kerro tapahtuneesta. Hän varmaan osaa neuvoa miten toimia ja jos vauva tarvitsee nyt jotakin ehkäisevää hoitoa.
 
tiedotustilaisuus anopille
Minä puutuin kerran juhlissa vastaavanlaiseen tilanteeseen. Anoppi pilkkoi taaperon ruokaa omalla lusikallaan. Anoppi otti pahasti nokkiinsa, mutta kun sekä minä että mieheni selitettiin, ettei aiota tartuttaa hammasbakteeria lapsillemme, emmekä sen takia edes pussaa lapsia suulle, niin hän ymmärsi asian (ei ainakaan minun aikani enää tehnyt samaa).

Hammaslääkäriltä saimme ohjelappusen isovanhempia ja muita lasta hoitavia varten. Kaikki eivät edelleenkään tiedä streptococcus mutans -bakteerista ja sen tarttumisesta, varsinkaan vanhempi polvi.
 
ähh
olisin raivoissani.. seurasin anopin toilailuja isompien lastenlastensa kanssa ja omieni kanssa osasinkin sitten jo ennakoida nämä samoilla ruokailuvälineillä syöttämiset ym.. kaikista oksettavin juttu oli kun bongasin anopin ja pienten hammasharjat samasta hammasmukista harjapuoli alaspäin... yökyökyöky!!
 
"paula"
Minä puutuin kerran juhlissa vastaavanlaiseen tilanteeseen. Anoppi pilkkoi taaperon ruokaa omalla lusikallaan. Anoppi otti pahasti nokkiinsa, mutta kun sekä minä että mieheni selitettiin, ettei aiota tartuttaa hammasbakteeria lapsillemme, emmekä sen takia edes pussaa lapsia suulle, niin hän ymmärsi asian (ei ainakaan minun aikani enää tehnyt samaa).

Hammaslääkäriltä saimme ohjelappusen isovanhempia ja muita lasta hoitavia varten. Kaikki eivät edelleenkään tiedä streptococcus mutans -bakteerista ja sen tarttumisesta, varsinkaan vanhempi polvi.
Eipä tiedä moni tänään, että rippilahjaksi tuo anopin sukupolvi sai tekohampaat:-D

Mut onhan monta muutakin asiaa, mitä van ei ymmärretä ajoissa...

Juhlat tai ei, asia on otettava puheeksi heti, kun siihen tulee sopiva tilaisuus. Tässä toinen asia, mitä moni ei tiedä:
Saksalaisolut halutaan maailmanperintölistalle | Ulkomaat | Kaleva.fi

Ei liity hampaisiin suoraan, vaan tähän aikaan, kun ei vaan kaikkea halutakaan ymmärtää.

---Sitten ihmetellään, miksi loukkaantui jne. perusjuttuja. Miksi se anoppi ei asiasta mitään tiennyt???????
 

Yhteistyössä