Anoppi vaikeuttaa elämää ,eikä mies usko sitä!

  • Viestiketjun aloittaja "Onneton"
  • Ensimmäinen viesti
harmaaaa
Kirjoitin muutama päivä sitten omasta anopistani. Sain nimittäin itse perintöä ja se on nyt kärttämässä sitä rahaa itselleen. Miehelleni parkuu puhelimessa joka päivä ahdistustaan ja köyhyyttään ja miehellä menee jo hermot. Nyt pakotti käymään hänen luonaan ja oli muka telkku, videot ja muut laitteet menneet rikki ja niin kamalaa kun ei voi tehdä mitään. Johdot oli irroittanut niin ei voinut tarkistaa asiaa ja mikään niistä ei kuulemma enää avaudu vaan tulee mustaa tai ei mitään. Miehenikin arvasi ettei ne ole rikki vaan sille pitäisi meidän ostaa uudet. Nyt ottaa ahdistus sydämestä ja kun en anna rahaa niin haukkui perinnöksi saamani talon purkukuntoiseksi paskaksi ja nauroi paskasia päälle. Siis sen on turha odottaa penniäkään ja jos joskus muutetaan siihen perinnöksi saamaani taloon niin naapuritaloon(joka myös minun, mutta tämä vaan sellainen noin 20m2) sen on turha kuvitella muuttavansa vaikka sitäkin jo ääneen suunnitteli(tyrmäsin heti ettet sinä siihen muuta ja ei kukaan muukaan). Taustalla on vielä sitä että lainaili tuttavansa tuttavan perintörahoja ja jätti maksamatta. Liekö kymmeniä tuhansia vai paljonko lie. Tuo laittoi välit poikki ja anoppi haukkui sen paskaksi kun rahaa ei enää tule. Asuu itse vuokralla ja rahat kuluu viinaan, tupakkaan, turhanpäiväisiin ostoksiin ja peleihin iso osa.
 
Erilaiset tapaukset
Kirjoitin muutama päivä sitten omasta anopistani. Sain nimittäin itse perintöä ja se on nyt kärttämässä sitä rahaa itselleen. Miehelleni parkuu puhelimessa joka päivä ahdistustaan ja köyhyyttään ja miehellä menee jo hermot... ...Miehenikin arvasi ettei ne ole rikki vaan sille pitäisi meidän ostaa uudet.
Aloittajaan verrattuna sinulla ei ole mitään hätää, kun miehesi tietää asian eikä mene mukaan äitinsä vedätyksiin.
 
aaapee
Meinasin juuri kirjoittaa samaa,eli mahtavaa nimimerkki harmaaaa että kuitenkin miehesi tajuaa tilanteen.
Jos mullakin kaveripiirissä on tämäntapaista toimintaa ollut, meis (tai nainen) on aina ollut kumppaninsa puolella. Olen todella yksin tämän asian kanssa, kun mies taitaa kallistua sinne äitinsä puoleen. Pidän meistäni periaatteessa ihan fiksuna tyyppinä, mutta mitä hänen äitiinsä tulee, niin tilanne on aivan toinen.

Tunnen itseni jotenkin petetyksi. Ensimmäiset 6 v meillä meni tosi hyvin,eikä anopista ollut mitään ongelmaa. mentiin naimisiin ja ensimmäinen lapsi syntyi; helvetti aukesi.....
Jos olisin tämän tiennyt,en koskaan olisi tätä miestä ottanut.
 
vierass
Miksi ihmeessä suostuitte maksamaan anopin aso-maksun? Järjetöntä jos hän vielä muutenkin hankala on ollut kun teilläkään ei ylimääräistä rahaa siinä määrin ole. Mä olisin niin tyly, että sanoisin että irtisanotaan asunto (eikö siitä silloin saa sen maksun takaisin) ja saa muuttaa omilleen. Eihän tosta mitään tuu.

Mitä miehesi sanoi kun sanoit lähteväsi lomalle yksin? Ja miten tämä päätös syntyi? Taloudellisista syistä vai muuten?
 
aaapee
Miksi mies ei lähde huomenna matkalle? Olette ilmeisesti puhuneet ainakin jotain?
Matka on ihan suomen rajojen sisällä, enkä itse sitä suostu perumaan. Mies jää ´vahtimaan´äitiään.
Anoppi siis kehittelee itselleen näitä draamoja että saa miehen huomion itseensä. En syytä anoppia edes enää, hän on tämän tavan hyväksi havainnut jo monen vuoden ajan.
Miehen pitäisi itse tajuta tilanne.

Jännintä tässä on se,että mies soittelee äitinsä kanssa ehkä kerran kuussa,heillä ei ole edes mitään puhuttavaa. Ovat eri aaltopituudella. Kyläilyt mies tekee äitinsä luo lähinnä jouluna ja äitienpäivänä.
Anoppi taas ei tule meille enää, kun pistin välit katkolle. Muuten kävi pari kertaa viikossa kylässä,ja yleensä niin että MINÄ olin täällä kotona hänen seuranaan,ei mies.
Eli MINÄ olen ollut se, johon anoppi on yhteyttä pitänyt.
 
aaapee
Miksi ihmeessä suostuitte maksamaan anopin aso-maksun? Järjetöntä jos hän vielä muutenkin hankala on ollut kun teilläkään ei ylimääräistä rahaa siinä määrin ole. Mä olisin niin tyly, että sanoisin että irtisanotaan asunto (eikö siitä silloin saa sen maksun takaisin) ja saa muuttaa omilleen. Eihän tosta mitään tuu.

Mitä miehesi sanoi kun sanoit lähteväsi lomalle yksin? Ja miten tämä päätös syntyi? Taloudellisista syistä vai muuten?
Olen koettanut ymmärtää ja antaa periksi miehen takia, ja anoppi on oikeasti ihan kivasti käyttäytynyt aiemmin. Kun näen miten asia on miehelle tärkeää, olen vaan koettanut jaksaa.
Stoppi tuli tuossa jo pari kk aiemmin, mutta se kun ei miehen tekemisiin vaikuta.
En voi sanoa että irtisanotaan asunto,koska mies päättää asiasta myös.

Ongelma ei siis periaatteessa ole anoppi, vaan mies!
 
Vierass
Juu eli nyt anoppi onnistui estämään myös teidän yhteisen matkan. On sun miehes outo tyyppi, kun piitää parempaa huolta äidistään kuin vaimostaan, vaikka ei ole äitinsä kanssa juurikaan tekemissä. Täytyy olla jotenkin kieroutunut äiti-lapsi-suhde. Ymmärrän sen, että miehesi on päättänyt äitinsä aso-maksuista eikä sinulla ole ollut sananvaltaa ( olen eri vierass kuin edellä).

Onko mies puhunut lapsuudestaan ja suhteestaan äitiin? Onko siinä ollut jotain erityistä?
 
vierass
Olen koettanut ymmärtää ja antaa periksi miehen takia, ja anoppi on oikeasti ihan kivasti käyttäytynyt aiemmin. Kun näen miten asia on miehelle tärkeää, olen vaan koettanut jaksaa.
Stoppi tuli tuossa jo pari kk aiemmin, mutta se kun ei miehen tekemisiin vaikuta.
En voi sanoa että irtisanotaan asunto,koska mies päättää asiasta myös.

Ongelma ei siis periaatteessa ole anoppi, vaan mies!
Jos sun nimi on myös siinä aso-paperissa on sullakin oikeus asiassa vaikuttaa. Mä antaisin miehelle kolme vaihtoehtoa: anoppi maksaa velkansa, otatte uuden "vuokralaisen" tai luovutte asunnosta.

Mitä järkeä laittaa teidän taloutta kuralle anopin hankalan käytöksen vuoksi?
Jos anopilla ei ole varaa maksaa tai ei vaan maksa, niin te siitä kärsitte. Ja se on väärin se.
 
vieras..
miehen pitää valita että kumman puolta se loppupelissä pitää: sun vai äitinsä. ja sitten elätte sen mukaan. jos mies valitsee sinut; hän ja te teette sellaiset päätökset jotka teille parhaiten sopivat, jos äitinsä: niin sitten meneekin tilanne jo hankalemmaksi. mutta hänen äitinsä vanhenee joten tilanne ei varmastikaan ainakaan helpotu nykyisellä mallilla.
 
aaapee
Kai me lopulta erotaan...Miestä vaivaa niin paljon etten tule hänen vanhempansa kanssa toimeen. Ajankohta on nyt huono, kun olen raskaana....

ja tuosta suhteesta äitiinsä; miehen isä pahoinpiteli vaimoaan ja oli täysi sika;petti ja nöyryytti. Erosivat kuitenkin vasta kun viimeinenkin mukula muutti pois kotoa.
Eli olisiko kyse säälistä?
 
Vierass
Ehkä miehesi onkin ottanut vanhemman roolin suhteessaan äitiin. Se selittäisi sen, miks äidin tarpeet menevät oman perheen tarpeiden edelle ja äidin käytöstä ymmärretään ja häntä tuetaan kaikessa.
 
aaapee
Mies jätti minut äsken. Anoppi veti oikeasta narusta; hän muuttaa pois koska minä en anna nähdä lapsenlapsia. Tämä ei siis ole totta, mies saa käydä lasten kanssa siellä niin paljon kuin lystää. Mutta minä en käy..
Mies jota olen pitänyt hyvänä isänä ja aviomiehenä, ei anna meidän jäädä edes tähän taloon asumaan.Erityislapsen koulu on lähellä, ja nyt sitten joudun muuttamaan tämän katraan kanssa kaupunkiin.
Eläimetkin laitettava pois, myös lasten lemmikit.
Huh. Aika paukku. laskettuun aikaan nyt 2 kk :(

Jos odotan että muutto olisi lapsen joululoman aikana, kerkeää vauva jo syntyä, Tosin kun osalle eläimistä etsitään uusi koti, kerkeäisi senkin tehdä rauhassa..
Onneksi on luottotiedot kunnossa :)
 
Ssss
Seuraavalla kerralla osaat olla fiksumpi, etkä haksahda mihinkään äidin tossukkamieheen. Parempi vain alkaa suunnata katse tulevaisuuteen ja oman uuden elämän luomiseen, jos mies on noin urpo, että laittaa äitinsä oman perheen hyvinvoinnin edelle.
 

Yhteistyössä