ansiosidonnainen+kotihoidontuki

:attn: Jotenkin minusta tuntuu, että kyselen jotenkin tyhmiä, mutta kysynpä nyt siltikin. Jos on ansiosidonnaisella päivärahalla onko oikeutettu saamaan lapsen kotihoidontukea jos hoitaa lapsen kotosalla? Kiitän etukäteen vastaamaan vaivaantuneita. :D
 
Hexu
minulla on sellainen mielikuva,että molempia voi saada päällekkäin,mutta ne jotenkin vähentää toisiaan,siis että hyötyä ei ole.Kokemusta ei ole,mutta itse olen liiton päivärahoilla,enkä ole hakenut kotihoidintukea..
 
Kyselin tuota samaa kelalta ja kassalta, kun vanhempainvapaa loppui. Lopputulos oli että ei kannata. Kotihoidontuki vähennetään suoraan ansiosidonnaisesta päivärahasta. Eli rahallisesti lopputulos +/- 0. Sitten ajattelin, että jos hidastaisi edes 500 pv täyttymistä mutta ei vaikuta edes siihen. Eli kun hakee 20 pv päivärahaa, vähennetään päivärahan määrästä saatu kotihoidontuki ja 500 pv kertymään lätkäistään 20 pv lisää. :(
Tosin en silloin huomannut tarkistaa olisiko vielä porsaanreikä auki. Eli jos esim. työssäkäyvä puoliso hakisi sen kotihoidontuen niin vaikuttaako se sinun päiväraha laskennassasi?
Jos joku tietää vastauksen tähän, niin laittakaa toki vastausta.
 

Yhteistyössä