ansiosidonnaisen verotus

vieras
Mä saan ansiosidonnaista noin 48?/pvä ja veroprosentti on 18.
Mitä tuosta äitiyslomasta? Jos sulla on päiviä jäljellä, ne jatkuu normaalisti äitiysloman jälkeen, jos ilmottadut työttömäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä saan ansiosidonnaista noin 48?/pvä ja veroprosentti on 18.
Mitä tuosta äitiyslomasta? Jos sulla on päiviä jäljellä, ne jatkuu normaalisti äitiysloman jälkeen, jos ilmottadut työttömäksi.
Tarkotin siis sitä, vaikuttaako äippäloma ansiosidonnaisen määrään?

 
vieras
Siis ne se lasketaan työtulojen mukaan. Sullahan pitää olla töitä tehtynä tietty viikkomäärä. Äitiysloma ei vaikuta mitenkään. Vaan työtulot katsotaan sitä ennen olevalta jaksolta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko siis niin, että olet nyt ansiopäivärahalla vain äitiyslomalla? Jos olet äitiyslomalla, olitko sitä ennen työtön?
Jos oisin nyt ansiosidonnaisella eli siis työtön, ja sattus niin että tässä työttömänäollessa jäisin äityislomalle (kai sillonki lomalle jäädään ku ei voi töhin mennä :| ) niin pieneniskö mun ansisidonnainen vai siirtysinko KELA:n rahoille vai mites kuis se menis?
 
Ei se sun äitiysloma korota sun ansiosidonnaista tai vähennä. ansiosid saa työtulojen mukaan. Jos päiviä jäljellä (olet välillä ollut äippälomalla) niin saat sen saman minkä ennen äitiyslomaa. Sitten kun taas tulee se 34 (?) vk täyteen töistä niin laskevat uudelleen ansiosid.

Sori jos oli sekavasti kirjoitettu putkeen, mutta pikkunen keikkuu sylissä...
 

Yhteistyössä