Antaisitko 3,5 vuotiaan hyppiä laiturin päästä

  • Viestiketjun aloittaja sanna
  • Ensimmäinen viesti
qwen
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Tietysti.. sitähän ne tekee uimahallissakin miks ei siis myös järveen sais hypätä?

Ja todellakaan se voima millä lapsi veteen molskahtaa ei ole kovin suuri, tai ainakaan niin suuri että kellukkeet irtois/menis rikki.
Nii ja siinä järvessä varmaan on yksi aikuinen kokoajan katsomassa hyppiöitä toisinkuin uimahallissa ...
 
sisko
siskoni hukkui 6vuotiaana laiturilta pudotessaan vaikka osasi uida. Näimme sen pienempien sisarusten kanssa emmekä osanneet tehdä muuta kuin katsoa ja hakea äidin apuun mutta silloin oli jo myöhäistä. Tästä on jäänyt lapsuusajan perheterapiasta huolimatta sellainen trauma että lasten kanssa on aina aikuinen käden ulottuvilla kun on sellaisesta rannasta kyse missä jalat ei yletä hyvin pohjaan. Joten vastaus on että en tosiaan antais tuon ikäisen ittekeseen hypellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Jos osaa uida ja sukeltaa, niin asia on varmasti eri juttu. Mutta jos kellukkeet ovat sitä varten, että ei osaa uida, niin minusta homma on eri juttu.
Eivät osaa uida ilman kellukkeita (tai siis eivät osanneet vielä tuolloin, nyt isompi jo osaa). Kellukkeiden kanssa sen sijaan liikkuminen vedessä oli hyvin ketterää.

Mitä laiturilta tippumiseen ja hätääntymiseen tulee; aikuinenkin hätääntyy varmasti jos putoaa veteen vahingossa. Mutta minusta se on eri asia kuin tietoisesti ja tarkoituksella veteen hyppääminen - valvotusti.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
siskoni hukkui 6vuotiaana laiturilta pudotessaan vaikka osasi uida. Näimme sen pienempien sisarusten kanssa emmekä osanneet tehdä muuta kuin katsoa ja hakea äidin apuun mutta silloin oli jo myöhäistä. Tästä on jäänyt lapsuusajan perheterapiasta huolimatta sellainen trauma että lasten kanssa on aina aikuinen käden ulottuvilla kun on sellaisesta rannasta kyse missä jalat ei yletä hyvin pohjaan. Joten vastaus on että en tosiaan antais tuon ikäisen ittekeseen hypellä.
Otan osaa, kamalaa!

Mutta juuri näin että veden äärellä extravarovainen saa olla. Ikinä en luottaisi kellukkeisiin.
 
noo
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
uimaan?? Olkoonkin, että lapsella on kellukkeet käsivarsissa? Oltiin mökillä ja kaverin poika hyppeli laiturin nokasta uimaan... äitinsä ihmetteli, kun meidän poika ei mennyt.... ei kyllä uskaltais vaikka sais luvankin, mutta en kyllä antais....
Vettä on ainakin 1,5 m siinä kohdin.
Eilen oltiin kuusjärvellä ja kyllä mun 3,5v poika hyppi laiturilta veteen sinne pikkulasten puolelle rajatulle alueelle. Vettä oli n 50cm ja pojalla kellukkeet käsissä.
 
samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Hulluja jotkut. En todellakaan antaisi! Kellukkeet on yhtä tyhjän kanssa kun kovalla voimalla tullaan veteen.
Ne kellukkeet on uimaLELUJA. Niihin en luottaisi. Pelastusliivit päällä kyllä jos olisin itse paikall. No lapset on osanneet uida jo 10 vuoden ajan, joten turha huoli meillä enää.
 
Kyllä antaisin. Meidän poika nauttii vedestä ja uimisesta joten vesi on luonteva elementti hänen kuten meidän muidenkin elämässä. Ja kun meillä on mökki veden äärellä ja siellä vietetään aikaa ja asumme veden lähettyvillä niin on hyvä jo pienestä pitäen oppia kunnioittamaan vettä mutta nauttimaan siitä ja sen suomista mahdollisuuksista harrastaa kaikkea kivaa.
Ja jos ei pienestä pitäen anna lapsen tehdä asioita, niin pelkäähän se myöhemmin niitä. Voi jopa jäädä traumoja jos vanhemmat on liian hysteerisiä tietyn asian suhteen. Yleensähän vanhemmat on hysteerisiä asiasta joka heille on vieras.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Kyllä antaisin. Meidän poika nauttii vedestä ja uimisesta joten vesi on luonteva elementti hänen kuten meidän muidenkin elämässä. Ja kun meillä on mökki veden äärellä ja siellä vietetään aikaa ja asumme veden lähettyvillä niin on hyvä jo pienestä pitäen oppia kunnioittamaan vettä mutta nauttimaan siitä ja sen suomista mahdollisuuksista harrastaa kaikkea kivaa.
Ja jos ei pienestä pitäen anna lapsen tehdä asioita, niin pelkäähän se myöhemmin niitä
. Voi jopa jäädä traumoja jos vanhemmat on liian hysteerisiä tietyn asian suhteen. Yleensähän vanhemmat on hysteerisiä asiasta joka heille on vieras.
Niinpä :)

Mä olen melko varma siitä, että minulla ja lapsilla on hauskempaa rannalla/maauimalassa kuin niillä, joiden uintireissut on joko itkuisen 5 v lapsen veteen maanittelua (kun ei ole tottunut uimaan) tai vastaavasti "Veeti ei, älä mee niin syvälle, Veeti takaisinpäin!"- huutelua kun Veeti 3-4 v on vedessä ja vettä on kainaloihin saakka.

Onhan sitä joskus saanut kummallisia katseita kertoessaan menevänsä uimaan vauvan ja 2-vuotiaan kanssa, tms. Vaan kivaa on ollut meillä kaikilla :)
 
Tottakai antaisin jos osaisi uida ja olisi aikuinen laiturin päässä vedessä!
Mua harmittaa kun ei oo päästy käyttämään uimassa meidän pian 2v:tä kun meillä on toi vauvakin jota en uskalla normi altaaseen viedä pöpöjen takia :(

Käsikellukkeet sen sijaan voi mun mielestä heittää jorpakkoon, ne on aivan surkeet! Sellanen kelluttava uimapuku tai liivit ois tosi hyvä :) Sellaset mullakin oli aina kun uitiin saaressa syvissä vesissä vaikka oli aikuiset vieressä ja olin jo kouluikäinen.
 

Yhteistyössä