Antaisitko tässä tapauksessa lasten ulkoilla keskenään?

  • Viestiketjun aloittaja R
  • Ensimmäinen viesti
R
Lapset tyttö 7v ja poika 1v 10kk. Itse olen kipeänä, enkä jaksa raahautua ulos. Piha on suojaisa, eikä pienempi yritä karata omasta pihasta mihinkään. Ikkunasta on suora näköyhteys pihalle. Tyttö on todella vastuullinen ja järkevä.
 
Hmm, EHKÄ jos ois piha niin kuin meillä että se on TÄYSIN aidattu portin kera. Mutta en varmaan noin pienenä laittais tähänkään, mutta EHKÄ. Ei tarvita kuin se eka kerta kun pieni saakin päähänsä taapertaa pois samalla kun 7v kyykistyy katsomaan hassua juttua maassa.
 
En antais. Meillä on kuopus samanikäinen enkä ikinä laskis häntä 7-vuotiaan kanssa ulos. Vessassa oon joskus juossu niin että 9v. on vahtinu sen 2 minuuttia, mutten ulkoilemaan heitäkään kahdestaan laittas.
 
Hmmmm. Meillä just 6 vuotta täyttänyt ja hiukan vajaa 3 vuotias ulkoilee keskenään paljon. Mä käyn vartin välein kiljumassa ovelta että mis ootte/mitä teette?

Meilä on iso ja suojaisa piha, ei mee teitä lähellä jne. Isompi on tottunut aika pienestä antamaan mulle tilanneraportteja. Ja tulee kyllä kertomaan jos tarvitaan äidin apua, tai jos pitää kysyä että voiko tehdä sitä tai tätä ja osaa autella pienempäänsä.

Ja mä siis teen töitä tai ruokaa sillä aikaa sisällä yleensä. Ellen, niin sitten mä olen myös ulkona.
 
Jos isosisko vain itse haluaisi niin tod.näk antaisin käydä vähän keinuttamassa veljeä tai leipasemassa pari hiekkakakkua. Olisin toki ikkunassa.

Mutta olen kyllä sellaisiinkin taaperoihin törmännyt ketä ei voisi päästää tässä tilanteessa isomman sisaruksen kanssa yhtään minnekään.
 
En antais noin pienen mennä. Meillä on aidattu piha ja sen vuoksi olen antanut kaikkien lasten mennä keskenään pihalle, portti vain säppiin niin ei ne sielt mihinkään pääse.

Mitä jos isompi menis yksinään pihalle??
 

Yhteistyössä