Antakaa lapsellenne nimi jonka osaatte kirjoittaa!

  • Viestiketjun aloittaja "pirkko"
  • Ensimmäinen viesti
"pirkko"
Tänään olen hajoillut facebookissa kahden äidin statuksiin.

Oscar-nimen genetiivi on Oscarin. Kyseessä on siis Oscarin pikkusisko, ei Oscar'n.

Emilin kanssa lähdetään ulos. Ei Emil:in.

Ihan oikeasti, haloo!
 
[QUOTE="pirkko";27212871]Tänään olen hajoillut facebookissa kahden äidin statuksiin.

Oscar-nimen genetiivi on Oscarin. Kyseessä on siis Oscarin pikkusisko, ei Oscar'n.

Emilin kanssa lähdetään ulos. Ei Emil:in.

Ihan oikeasti, haloo![/QUOTE]

Ei kai se vika siinä nimessä ole. Ihan yhtälailla äidit olisivat voineet kirjoittaa lähtevänsä ulos Anna´n ja Joonas:in kanssa.
 
No eipä äikänopetkaan osaa käyttää nimiä oikein.
Onko se nyt sitten Satun vai Sadun? Mitenkä se nimi nyt sitten vääntyykään...
 
"vieras"
Ja kannattaa antaa sellainen nimi, jonka osaa myös lausua oikein. Ettei tarvitse vetää herneitä nenuun, kun kaikki luulevat lapsen nimen olevan Neea, vaikka se onkin Meea tai Maria ei olekaan Marja, kun se äidin huutelema nimi kuulostaa sieltä väärältä versiolta.
 
Jes! Nyt mä osaan kirjoittaa lapseni nimen!
Mä oon luullut aina osaavani sekä lausua että kirjoittaa lasteni nimet, mutta ei ole montaa päivää siitä, kun multa kysyttiin että 'mitä pikku Maariukselle kuuluu, onko hänessä Nikolaan kanssa samaa näköä?'

On myös kysytty, että onko ko. nimet tytön vai pojan nimiä. Hyvää huomenta sinne tynnyriinkin vaan :D
 
"joo"
Tuomaan kuulostaa typerältä :D Vaikka oliski oikein. Mä sanon Tuomaksen. Ja Satun. Mut sit mä kyl sanon Markuksen. Vai pitäiskö äkkiä varastaa markus-niminen lapsi ja päivittää fb-statukseen et meen Markusin kans ulos ja annan siellä Markusselle välipalaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: petite
On hyvä myös opetellaa itse ulkoa se lapsen nimi. Itse jouduin Kela-kortista tarkistamaan että miten meidän vajaa 2 v:n toinen nimi kirjoitettiinkaan :ashamed:
Kyllä mäkin pari krt sanoin vahingossa väärin vauvan tokan nimen :ashamed:, kun raskausaikana puhuttiin hänestä sillä nimellä mutta vaihdettiinkin toka nimi juuri ennen nimenantoa.

Ei kaikkee voi muistaa! |O
 
  • Tykkää
Reactions: HoitoonVaan
Kyllä mäkin pari krt sanoin vahingossa väärin vauvan tokan nimen :ashamed:, kun raskausaikana puhuttiin hänestä sillä nimellä mutta vaihdettiinkin toka nimi juuri ennen nimenantoa.

Ei kaikkee voi muistaa! |O
Musta on kamalaa kun ne lapset pitää nimetä niin nuorena.. Molemmilla kerroilla oon ollut niin väsynyt ja hormonihöperö, että nimenvalinta on mennyt enemmänkin miehen tahtiin. Sit käy just näin – ei ite edes muista että mikäs se nimi olikaan.

Meille paljastui myös tässä viime viikolla, että esikoisemme toista nimeä molemmat pidämme kamalana. Kumpikin väsyneenä ja epätoivoissaan nimeä valkatessa oli luullut että (ilmeisesti vitsinä heitetty nimi) oli toisesta tosi hyvä ja ajatelleet että joo menkööt jos se tekee toisen onnelliseks... Voiskohan sen vielä vaihtaa??
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;27212892:
Vai Andreaan, voiko toi taipua samalla tavoin kuin Tuomas, Tuomaan?
Tuomas taipuu kahdella eri tavalla, joko Tuomaan tai Tuomaksen.

Samoin Andreas on joko Andreaan tai Andreaksen.

Siitä ei ole kauan kun päätettiin ettei erisnimi taivu, mutta kyllä me on pysytty tossa vanhassa kirjoitusasussa ja muodossa.
 

Yhteistyössä