Antakaa voimaa ja toivoa...

  • Viestiketjun aloittaja Väsynyt kaikkeen
  • Ensimmäinen viesti
Väsynyt kaikkeen
Vauvani on syntymästä asti ollut huono nukkumaan ja hereillä ollessaan itkuinen. Monilapsisessa perheessä ei voi koko aikaa sylissäkään pitää...Oireet helpottui hieman noin puolivuotiaana, kun vauvalla todettiin laaja-alainen ruoka-aineallergia, jossa mm. maito, peruna, porkkana, maissi, soija, muna, kala ym. ym. Nyt vauvalla (8kk) käytössä kaksi ruoka-ainetta ja itse olen rankalla dieetillä. Oireet silti jatkuu, ja iho on niin rikki että säälittää vauvan puolesta. Nyt en ole siis ollenkaan varma, käykö kuitenkaan nämä kaksi ruoka-ainetta mitä ollaan syötetty vai saako vava oireita jostain minun syömästäni.

Olen todella ahdistunut ja väsynyt ja täysin valmis lopettamaan imetyksen...mutta, mutta...vauvalle ei sovi mikään apteekin maitokaan. :( Kaikki muut on kokeiltu paitsi Neocate, joten pieni toivon pilkahdus on vielä olemassa. On siis pakko imettää, jotta vauva saisi edes jotain maitoa ja ruokaa ylipäänsä. Tissi on vauvalle myös niin tärkeä, ja saa siitä hirveästi lohtua kaiken kutinan ja kivun keskellä joten hevillä ei imetyksen lopetuskaan onnistu...Itse olen laihtunut ja oma terveys alkaa olla vaarassa, myös psyykkisesti, koska en jaksa enää. En vaan enää näe mitään keinoa, millä pitäisi edetä. Auttakaa.
 
Hei!

Allerginen lapseni on nyt lähes 10 kk. Elämämme oli yhtä kaaosta 4 kk iästä (jolloin allergiat puhkesivat) tuonne 7 kk asti. Öisin imetin tunnin välein ja päivisin olin todella väsynyt ja aloin oireilla ties miten.

Suuri ahaa-elämys tapahtui, kun lopetin imetyksen. Olin toki ollut rankalla imetysdieetillä, mutta näin jälkikäteen ajatellen sillä dieettauksella ei ollut paljonkaan merkitystä. Meillekään ei meinannut sopia apteekin korvikkeet. Jopa Neocate aiheuttia pientä ihon lehahtelua. Sitten Nutri Soija ajettiin sisään allergialääkkeen voimin. Nutri Soijaa juo tänäkin päivänä hyvällä menestyksellä. Allergialääkitys kesti 2 kk ja sillä saatiin ihoa rauhoitettua ja ruoka-ainekokeilut hyvään vauhtiin.

Tänä päivänä allergia poikamme elämässä "ei tunnu miltään". Elämä on rauhoittunut ja ruoka-aineita kokeillaan hyvää vauhtia.

Suosittelisin ilman muuta sinulle imetyksen lopettamista. Johan se rankka dieetti saa ihmisen hulluuden partaalle. Käykää yksityisellä hyvällä allergologilla ja ihan varmasti löytyy sopiva korvike. Neocaten jälkeenkin on vielä olemassa korvike, jos sekään ei sovi.
 
:hug: jaksamista sinulle!
Meillä pojulla laajat ruoka-allergiat, onneksi itse en joutunut diettaamaan kuin maito, kala, kaura, maissi, ohra, hirssi, vadelma, aprikoosi yms.
Meillä oli se tilanne ettei edes noecate sopinut, nyt saatiin lupa 3vk sitten siirtyä kaupan riisi,- ja soijamaitoon, poika vierottautui tuossa n.2vk sitten rinnalta, ja tadaa, yötkin rauhoittuivat sikäli kun tajusi ettei enää rintaa tule :whistle:

Meillä pahimmat on maito ja kala, molemmista tulee anafylaksia, eli tarkaana saa olla kun talosta löytyy isosiskokin, joka onneksi on jo sen ikäinen että vähän ymmärtää asioista jotain.

Toivottavasti teillä löytyy korvike ja pääset säkin syömään mitä mieli tekee!
 
kuulostaa niin kovin tutulta tuo sinun kertomasi...meilläkin ensimmäiset 5kk olivat pelkkää kaaosta kunnes vauvalla todettiin maitoallergia.oma dieettini ei auttanut joten lopetin imettämisen .se oli hyvä päätös koska laihduin liikaa ja vauva huusi rinnankin jälkeen.nyt vauva n 8kk ja soijamaidolla mennään ja aikas hyvin voidaan molemmat. imettämisen lopettaminen on vaikea päätös mutta olisin tehnyt sen aiemminkin jos vain oisin tiennyt miten kaikkien olo siitä helpottuu. pärjäile.
 
Neocate sopii todella monelle joille ei mikään muu sovi, joten toivoa on. Lisäksi jollei se sovi kokonaan voi olla, että vauvasi voi juoda sitä tietyn määrän ja lopun saa sitten veden, kalkin ja muiden ravintolisien muodossa. Ja jos ja kun löydätte lisää sopivia kiinteitä, ei korvike ole välttämätön, vaan allergologi ja ravintoterapeutti voivat rakentaa ruokavalion kiinteiden ja veden ja kalkin varaan. Toivottavasti olet löytänyt hyvän allergologin ja tämän listan:
http://health.groups.yahoo.com/group/allergia/, josta löydät meitä kaltaisiasi:)

Voimia!
 
Täällä "painitaan" myös allergioiden parissa. Pojalla ikää 8 kk:tta ja kasvojen ihottuma tosi ongelmallista(pientä karheutta myös kropassa).
Todetut allergiat tähän mennessä maito ja muna. Korvikkeista ei käynyt Almiron ja nyt kokeillaan neocatea. Ihottuma jatkuu ja seuraavaksi pitäisi alkaa katsastamaan kiinteitä, joissa tällä hetkellä mennään 3 eri "purkilla".
Tää on kyllä niin hankalaa :'(
 
Myötätuntoni :hug: , rankalta kuulostaa.

Imetitkö samaan aikaan kun kokeilitte apteekin korvikkeita? Jospa oireet sittenkin tulivat sinun ruuastasi? Allergiat voidaan todeta varmasti vasta sitten, kun olet lopettanut imettämisen. Meillä luultiin, että lapsi on allerginen monelle ruoalle, kunnes lopetin imettämisen, ja kolmen viikon kuluttua ihottumat oli kadonnu ja vältettäviä ruoka-aineita löytyi lopulta vain kolme! Eli meillä väsyttiin ja stressattiin turhaan useampi kuukausi, kunpa olisin tajunnut lopettaa imettämisen heti!
 
Koitappa jaksaa. Lopeta se imettäminen kun se voi vaan pahentaa vauvankin oloa jos syöt jotain mikä aiheuttaa lisää. Jos sitten joku vaikka se viimisen apteekin korvike kävisi.
Minulla 4 v super allerginen poika,atooppisella iholla ja astmalla ja 2v poika vaikealla astmalla. Äitinkin pitää jaksaa.Pidä huoli itsestäsi niin jaksat ja kyllä ne allergiat siitä helpottaa.
 

Yhteistyössä