Antibioottikuuri päällä - repii korviaan

  • Viestiketjun aloittaja "Niina"
  • Ensimmäinen viesti
"Niina"
Hei,
nyt tarvittaisiin apua 8kk:n ikäisen ekaan korvatulehdukseen. Antibioottia syöty tiistaista asti (eli nyt viidettä päivää). Eilisiltaan asti annoin kipuun ja kuumeeseen lisäksi Pronaxania, vaikkei kuumetta tiistain jälkeen ole ollutkaan. Ennen kuuria, lapsi huusi kipua, mutta ei kertaakaan repinyt, ainakaan minun nähteni, korviaan. Nyt kuitenkin on muutaman päivän ajan vähän väliä repinyt korviaan. Ei kuitenkaan itkuisesti, vaan lähinnä ohimennen.

Räkää valuu solkenaan, keltaista ja paksua ja lisäksi hieman yskii. Tämä lienee normaalia korvatulehduksen yhteydessä.

Mutta tuosta korvien repimisestä olen huolissani: liittyykö se tulehdukseen vai pikemminkin siihen, että korvia vain kutittaa (eli olisiko paranemaan päin).

Ei ole ollut enää oikeastaan juuri ollenkaan itkuinen, mutta tuota Pronaxania olen antanut, koska päikkäreille mennessä ei meinaa pystyä syömään tuttia, eli jonnekin sattuu se imeminen, kurkkuun tai korviin. Nyt jätin aamulla antamatta, saa nähdä, miten vaikuttaa.

Kontrolli korvista parin viikon päästä, mutta kun täällä on varmasti MONELLA kokemuksia pienten lasten korvatulehduksista, haluaisin tietää, kannattaisiko poika viedä jo aiemmin lääkäriin, kun niitä korviaan repii???

kiitos jo etukäteen kaikille vastaaville!
 
Kyl meillä ainakin on antibiootin vaikuttanu nopeasti ja korvien repiminen jäi. Mut voihan se olla että ne on paranemassa ja niitä sen takia kutittaa, se on niin yksilöllistä. Koitas painaa siitä korvannipukasta.. jos alkaa itkee tai vääntelehtii niin sit se korva voi olla vielä kipee..
 
"Kaisa"
Jos laps ei ole isommin itkuinen ja kuume laskenu si jatkaisin ab-kuurin loppuun. Meil 10kk ikäinen repii korviaan vaik ne on terveetki..
jos nukkuu ja syö ihan ok, ja tosiaan kuume ei ole uudestaan noussu ni en lähtisi vielä viemään lääkäriin. Jos kuume nousee uudestaan ni sit lääkäriin tai jos levottomuus uudestaan lisääntyy
 
"Niina"
Kiitos vastanneille, ehkä mä sitten odotan sen pari viikkoa kontrolliin. ja voihan se olla, et kun tuon Pronaxanin jätin aamulla antamatta, muuttuu olo taas itkuiseksi. Sit pitää kattoa tilannetta uudelleen.
 
"Niina"
"VIERAS" Meille sanottiin lääkärissä, et 3 vkon päästä kontrolli, eli kaksi viikkoa vielä pitää odotella. Kuulema tulehduksessa menee yleensä aika kauan,että poistuu ja lääkkeet vaikuttaa vielä kuurin loppumisenkin jälkeen. Mä kävin yksityisellä, mut ihan yleislääkärillä. Kontrolliin varaan kyllä sitten korvalääkärin.

muutamalta olen kuullut, että jos tulee kierre, niin gefilusjuoma auttaa. Meinaan kyllä heti aloittaa, jollei tämä lääke ole purenut.
 
"professional"
korvat voivat olla pitkään lukkoiset korvatulehduksessa, vaikka itse pöpö on nitistetty jo ajat sitten. Kun tuonikäinen mukula ei osaa kertoa mikä mättää niin se haroo korviaan. Jos haluat varmistaa asia niin vie lapsi näytille lääkäriin, mutta en todellakaan kehottaisi ryntäämään päivystykseen jonottamaan tunneiksi, jos lapsi ei kerran vaikuta yhtään kivuliaalta.
 

Yhteistyössä