Antihistamiini joka ei väsytä?

  • Viestiketjun aloittaja "juu"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28468814]duact[/QUOTE]


Duact kiihdyttää sympaattista hermostoa siten ikävästi, että tiedän ihmisten saaneen siitä rytmihäiriöitä ja kiihtyneisyyden/levottomuuden tunnetta.

Itse suosittelen Levocetirizin -lääkettä, ihan ratiopharmilta tai Xyzal- kauppanimellä. Molekyylikoko on sellainen, että lääkeaineet eiät ylitä veri-aivoestettä, toisin sanoen eivät pääse vaikuttamaan keskushermostoon ja näin ollen väsyttämään.

Toinen hyvä tuote, jota varovaisesti voin suositella on tuo uusi Telfast, mutta hinta on korkea pitkäaikaisessa käytössä.

Pienemmille lapsille toi Levocetirizin käy hyvin (yli 6-vuotiaalle) ja Loratadiini lapsille, jotka ovat yli 30-kiloisia. Telfast on vasta yli 12-vuotiaille.

Muoks. Siis tietysti tuo Duact voi olla myös hyvä valmiste! Yksi sopii yhdelle ja toinen toiselle. Itse en uskaltaisi siitä kuulemieni ja lääkärin kertomien mahdollisten sivuvaikutusten vuoksi kokeilla (siis lapsille tietysti).
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Kokeile, mikä itsellä toimii. Kun hain apteekista ataraxia lapselle kerran, farmaseutti varoitti, että se piristää joitakin lapsia, vaikka yleensä väsyttää. Meidän atoopikko kyllä nukkui sitten hyvin valvottuaan sitä ennen vesirokossa yön.
 
puumies
Kolmannen generaation antihistamiineja on kolme: desloratadine (Aerius, Desloratadine Sandoz, yms), fexofenadine (Telfast) sekä Levocetirizine (Xyzal). Toisen polven antihistamiinista ebastine (Kestine, Ketox) kuulee myös hyvää. Vaikuttaa siltä, että mitä suuremman generaation antihistamiini, sitä pienempi väsyttävä vaikutus, sillä aine ei läpäise yhtä helposti veri-aivoestettä. Harmi että myös teho on ehkä huonompi. En ole todellakaan asiantuntija, näitä selvittelin parin tunnin googlettelulla kun meinaa koivun siitepöly ottaa ylivaltaa. Muuten käyttäisin runsaasti duactia, sillä se pitää minut pirteänä, mutta sitä saa käyttää vain kymmenen päivää putkeen. Tällä hetkellä parhaiten minulle on toiminut desloratadine, ja vaikka halpisversioissa pitäisi olla sama vaikuttava aine, tuntuu että vain Aerius ja Desloratadine Sandoz on toiminut. Kestineä voisin ehkä kokeilla joku päivä, kun näistä tuntuu pahimpina päivinä loppuvan teho.
 
Duhadedä
Kolmannen generaation antihistamiineja on kolme: desloratadine (Aerius, Desloratadine Sandoz, yms), fexofenadine (Telfast) sekä Levocetirizine (Xyzal). Toisen polven antihistamiinista ebastine (Kestine, Ketox) kuulee myös hyvää. Vaikuttaa siltä, että mitä suuremman generaation antihistamiini, sitä pienempi väsyttävä vaikutus, sillä aine ei läpäise yhtä helposti veri-aivoestettä. Harmi että myös teho on ehkä huonompi. En ole todellakaan asiantuntija, näitä selvittelin parin tunnin googlettelulla kun meinaa koivun siitepöly ottaa ylivaltaa. Muuten käyttäisin runsaasti duactia, sillä se pitää minut pirteänä, mutta sitä saa käyttää vain kymmenen päivää putkeen. Tällä hetkellä parhaiten minulle on toiminut desloratadine, ja vaikka halpisversioissa pitäisi olla sama vaikuttava aine, tuntuu että vain Aerius ja Desloratadine Sandoz on toiminut. Kestineä voisin ehkä kokeilla joku päivä, kun näistä tuntuu pahimpina päivinä loppuvan teho.
Minulle on määrätty Aeriusta ja se on jo muutaman vuoden vaihdettu apteekissa halvempaan. On toiminut minulla hyvin tähän asti. Nyt vasta iski ongelma, kun viimeksi sain tuon Desloratadine Sandoz-valmisteen. Väsyttää niin, että tolpillaan en meinaa pysyä ja olen aivan tukossa. Mitä ihmettä noissa on eroa?
 
On liuta antihistamiineja, jotka luokitellaan väsyttämättömäksi. Silti jokaisen niiden selosteessa mainitaan yleisenä haittavaikutuksena väsymys. Ei ole väsyttämätöntä antihistamiinia - toisaalta se allergiakin saattaa väsyttää.
 
vierailija
Mua väsyttää Zyrtecit ja Duactit. Yhden Zyrtecin otettuani olen vähintään vuorokauden ihan pöpperössä, ihan nukuksissa. Duactin otettuani nukahdan vartissa istuvilteni.

Söin monta vuotta Clarityniä ( loratadiini ), mutta sekin väsytti. Sitten tulivat desloratadiinit ja niiden kanssa olen pärjännyt. Esim Desloratadin Actavis tai Sandoz toimivat, mutta vajaa pari kk sitten kävin minulle uudessa apteekissa, jossa ei ollut kuin desloratadin STADAn pillereitä. Otin sitten niitä ja voi pojat, miten surkeita: eivät tehoa itikanpistokutinaan mitenkään! Joudun ottamaan kerralla kaksi ja teho kestää ehkä tunnin!!!! Ikinä enää en siihen apteekkiin mene! Desloratadin STADA on ihan yhtä tyhjän kanssa!
 
vierailija
Mua väsyttää Zyrtecit ja Duactit. Yhden Zyrtecin otettuani olen vähintään vuorokauden ihan pöpperössä, ihan nukuksissa. Duactin otettuani nukahdan vartissa istuvilteni.

Söin monta vuotta Clarityniä ( loratadiini ), mutta sekin väsytti. Sitten tulivat desloratadiinit ja niiden kanssa olen pärjännyt. Esim Desloratadin Actavis tai Sandoz toimivat, mutta vajaa pari kk sitten kävin minulle uudessa apteekissa, jossa ei ollut kuin desloratadin STADAn pillereitä. Otin sitten niitä ja voi pojat, miten surkeita: eivät tehoa itikanpistokutinaan mitenkään! Joudun ottamaan kerralla kaksi ja teho kestää ehkä tunnin!!!! Ikinä enää en siihen apteekkiin mene! Desloratadin STADA on ihan yhtä tyhjän kanssa!
Tarttisit lääkäriä, joka noh, ymmärtää noita ongelmia. Ja se ei ole ihotautilääkäri tms.
 

Yhteistyössä