APK:n TARPEELLISUUDESTA?!

Kertokaahan nyt te kenel on astianpesukone, että montako teitä on taloudessa (laskekaa vierailijat, plus mahdolliset hoidokit kans)? Mä en kuulemma tarvii koska meitä on VAAN NELJÄ! Meille ostettiin vihdoin ja koen sen tarpeelliseks todellakin.

Näin sanoi mulle eräs sukulaismamma ja heidän muksuistaan vähintään kaks on vähintään kahtena viikonloppuna kuussa meillä hoidossa! Niidenkään kanssahan ei tule tiskiä?!

Heitä on kaks aikuista, mies paljon poissa kotoa töiden vuoks, ja 4 kotona asuvaa pientä lasta. He olisivat saaneet hankittua itselleen astianpesukoneen jo aikaa sitten, koska kokevat sen tarpeelliseks, mutta eivät ole hankkineet ku juovat kurkusta alas nekin rahat viikonloppuisin! Mitä v*ttua mulle valitetaan meidän hankinnoista?

Ihmettelen vaan..
 
meitä neljä ja hyvin ollaan pärjätty ilmankin, tosin nyt on kone.
silloin ku ei ollut niin tuli vähän tarkemmin mietittyy et montaa lasii ja kuppii tarvii päiväs. aika vähällä pärjää :xmas:
 
Jokainen hankkii huusholliinsa ne vehkeet mitä tarpeelliseksi kokee ja haluaa. Meillä on kone, ja inhoan sen täyttöä ja tyhjennystä. Tiskaisin mieluummin käsin, mutta kun ei tiskipöydässä ole kuin yksi allas, ja koen sen erittäin epäkäteväksi käsin tiskatessa. joten sen puoleen kone helpompi ehkä. Perheessä 2 aikuista ja 4 lasta.
 
Meillä on vasta kaksi aikuista, enkä koe astianpesukonetta tarpeelliseksi. Kerkiää sen sitten myöhemminkin hankkimaan. Meillä mieskin kyllä tiskaa ahkerasti, eli se se ei yksin mun homma. Olishan se ylellisyyttä jos tiskikone ois, mutta luulen että meillä menis viikko tai jopa kaks ennen kuin se täyttyisi. Ja sitten loppus astiat. Täytys ostaa lisää astioita.
 
vieras
Meitä on kaksi aikuista ja vauva ja astianpesukone käy päivittäin. Ehkä me vaan syödään niin paljon? Kyllä me varmaan ilmankin pärjättäisiin, mutta onhan tämä paljon helpompaa :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
meitä neljä ja hyvin ollaan pärjätty ilmankin, tosin nyt on kone.
silloin ku ei ollut niin tuli vähän tarkemmin mietittyy et montaa lasii ja kuppii tarvii päiväs. aika vähällä pärjää :xmas:
Meille se kone tosiaan on vasta tulossa. Ollaan pärjätty ilman, mutta ku aina ei ehdi/jaksa/kiinnosta tiskaaminen, niin sitten sitä kertyy ja lopulta onkin mahtava vuori tiskattavana :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meitä on kaksi aikuista ja vauva ja astianpesukone käy päivittäin. Ehkä me vaan syödään niin paljon? Kyllä me varmaan ilmankin pärjättäisiin, mutta onhan tämä paljon helpompaa :saint:
Teette varmaan ruoat alusta loppuun itse ettekä syö eineksiä? Leivot(te)ko paljon? Niistä kertyy jo aika määrä tiskiä.. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meitä on kaksi aikuista ja vauva ja astianpesukone käy päivittäin. Ehkä me vaan syödään niin paljon? Kyllä me varmaan ilmankin pärjättäisiin, mutta onhan tämä paljon helpompaa :saint:
Musta on tullut ihan mestari kituuttamaan astioiden knassa, se on taitolaji.. :LOL: Leivon ja kokkaan kerralla isoja satseja ja laitan pakkaseen, niin ei tule joka päivä leivonta ja kokkausastioita.
 
Rollolainen
Meitä on kusi, enkä itse tarvitse nyt astianpesukonetta. Meillä o tiskivuorot kaikilla. isot lapset tosin tiskaa enemmän kuin pienet. konekin on,mutta ku se ei toimi ja korjaus saattaa maksaa saman kui uuden osto niin tultiin siihen tulokseen että pärjätään ilmankin.
 
Meitä on 3, ja koen apk:n tarpeellisena. Varsinkin, kun mulla oli vielä vuoden vaihteessa 4 hoitolasta lisäksi, niin kyllähän siinä olis illalla ollu melkoiset tiskivuoret odottamassa, jos ei ollu konetta, mitä ladata täyteen ja laittaa hyrskyttämään.
 
vieras
Vihaan tiskaamista ja mieheni vihaa sitä myös. Tiskikone tuli meille heti kun muutimme asuntoon johon sen sai. Silloin meitä oli kaksi aikuista enkä missään vaiheessa ajatellut tiskarin olevan tarpeeton hankinta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Astianpesukone oli meille tarpeen jo silloin, kun meitä oli vain mies ja minä.
Samoin meillä. Me mm. söimme jo tuolloin ennen lapsiperheaikaa normaalia kotiruokaa päivittäin. Kokkauksesta ja syömisestä tuli tiskiä. Silloin kone pyöri kerran tai pari viikossa, nyt ehkä parin päivän välein. Ei meillä vieläkään esim. juomalasia joka käyttökerran jälkeen vaihdeta, vaan samaa lasia voi käyttää useamman kerran ym.
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Siunattu laite!

Tosin yhä mäsänä. :headwall:

peesin tuota. meitä "vain" kolme mutta hitto jos mun pitäis vielä tiskatakin niin kukaan ei söis puhtailta astioilta..ai niin eihän meillä olis puhtaita astioita.
 

Yhteistyössä