Appiukko yritti ajaa kissamme yli :/

  • Viestiketjun aloittaja "Miniä"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Saisin 100 e/kk muuttaa tutun asuntoon. lasten koulumatka on ongelma mutta kyllä minä senkin jotenkin hoitaisin.
Täytyy miettiä. Joka päivä pitäisi kuitenkin tänne ajaa hoitamaan hevoset.
Oishan tässä sellainenkin vaihtoehto että ´pakotan´miehen suostumaan talon myyntiin......Ongelma katoaa siinä sivussa. Kun tosiaan vaikuttaa siltä että tämä ei nyt lopu, ja lisäksi appiukon uusi asunto on aivan liian lähellä.
Mies suostuisi talokaupan purkuun koska kokee että saatiin tämä halvalla hänen vanhemmiltaan.Tosiasia ei ole ihan noin, tässä on osa rakennuksesta kosteusvaurioinen.
Tosin eihän eronneet appivanhemmat lähde kauppaa purkamaan.
Myyntiin ei mies suostunut koska kokee meidän silloin huijanneen hänen vanhemmiltaan talon,kun voittoahan tästä saisi jos nyt möisi. Ollaan tehty remonttia ja rakennettu uusi hevostalli,nostanevat talon arvoa n.20 000 e. Silloinhan voitto meille kuuluukin.
 
"aapee"
Ja ihan oikeasti, appiukko on ihan kiva ja huumorintajuinen ihminen. Ollaan tunnettu melkein 15 vuotta.Mutta narsistin kanssa samassa talossa asuminen on melkoista helvettiä!
Hänen ajatusmaailmansa on tällainen; hän oli naimisissa mutta koki oikeudekseen ottaa rakastajan.ja hänen mielestään näitten naisten pitäisi pystyä asumaan hänen kanssaan saman katon alla!!!Siis yhdessä :D Tottakai anoppi otti avioeron.

Välimatkaa pitäisi olla.
 
olisit viimeks jo kertonu
hei ap, oletko lukenut, mitä sanotaan narsistien lapsista? Pelkään, että saatat vaatia häneltä mahdottomia, jos hänellä ei kertakaikkiaan ole resursseja olla mies asiassa.

Voisiko olla, että anoppi on jotenkin saanut sinusta voimaa lähteä, tai kun on nähnyt miten appi sinuun suhtautuu. Silloinhan tavallaan tosiaan olet hajottanut äijärievulta perheen ihan kokonaan. Tai ainakin appi voi nähdä asian noin, vaikkei se olisikaan totta.
 
"aapee"
Olen lukenut vain narsisteista. Voisitko valaista vähän asiaa, vaadinko tosiaan liikaa mieheltä?
Mun mielestä omaa perhettä pitää suojella vaikka henkeen ja vereen asti. ja eläimet kuuluvat tähän perheeseen yhtä lailla.
Tämän pari vuotta mulla on ollut asenne lähinnä sellainen,että ´suojelen´ miestäni isältään. Appiukko kun vaatii miestäni kuskaamaan /tekemään töitä ilmaiseksi jne ja olen stopin tehnyt täysin sille asialle!
Mies ei oikeasti kieltäydy,tosin silloin asia on ok jos meillä on jotain menoa eikä mies oikeasti pääse appiukkoa auttamaan.
Raskas vuorotyö + kotihommat riittänevät mun miehelle,taloakin pitää lämmittää päivittäin,ja jatkuvasti on jossain autossa jotain vikaa ja saa korjata yömyöhälle asti.

Olen aika hämilläni. Kun näyttää siltä että tämä nyt koitui meidän avioliiton kohtaloksi. Vai pitäisikö taas vaan yrittää saada toisesta voimaa ja yrittää taas kerran..

Oikeasti emme ole miehen kanssa enää puheväleissä.Ei kiinnosta yhtään. Tuleekohan mies väliin jos appiukko joskus kilahtaa ja käy mun päälle? (ei siis ole väkivaltainen mutta noin niinkuin ajatuksena)
 
"aapee"
Tässähän tuu tulikin:
Murtuuko narsisti milloinkaan?
Julkaistu 16.5.2007 by narsismia
Narsisti on hyvä ulkoistamaan syyllisyyden ja omat heikkouden tunteensa. Mutta jos hän jää yksin, kokee esim. ihmissuhteen päättymisen jälkeen, hän saattaa masentua. Narsisti ei kykene käsittelemään omia tunteitaan, vaan kokee ne vain heijastumina toisista ihmisistä. Yksin jäätyään hän saattaa kääntyä itseensä, jopa kokea olevansa viallinen, saattaa jopa ajatella itsemurhaa.Narsistillahan on suuri hylätyksitulemsen pelko
Harvoin kuitenkaan tämä on mikään pysyvä olotila, vaan pian hän muokkaa mielessään tapahtumien kulkua, ulkoistaa syyt muihin ja etsii uusia ihmisiä, joiden kautta elää. Usein hän myös alkaa kostaa niille, joiden kokee aiheuttaneen hänen olotilansa.
Todella pelottavaa. Miten pitkälle hän nyt sitten voi mennä? paheneeko tilanne nyt kun ´loppu´ lähenee, eli hän joutuu muuttamaan pois???
 
[QUOTE="vieras";26032743]Ap taisi mainita, että asuvat umpikorvessa. Ei siellä tarvitse laittaa kissoja valjaisiin. =)[/QUOTE]
Lain mukaan kissa pitää olla kiinni niin taajamassa kuin haja-asutusalueellakin.
 
"aapee"
Laki on kyllä tuttu, ja tosiaan omalla vastuullani annan kissojen olla irti. En muuten antaisi mutta pihassa pysyvät, lukuunottamatta tilannetta jossa me lähdemme perheen kanssa kävelylle niin perässä kulkevat koko matkan.
 
olisit viimeks jo kertonu
kyllähän ehdollisen arvostelevan rakkauden vammauttama lapsi on vaikeuksissa, ja miehesi on luopunut itsestään ilmeisesti aika syvästi, ettei vain uhmaisi. ja nyt sinä saat samaa kylmää kohtelua, kun laitat hänet puun ja kuoren väliin. Eli vaikka miehesi on uhri, niin kuitenkin isää osataan apinoida, ja pojan oma empatiakyky voi myös olla rajallinen. Se pehmeys ja ihanuus jota olet kokenut, on ehkä vain miellyttämisenhalua ja epävarmuutta, ja nyt saat esimakua siitä kiukusta ja raivosta, jota mieheen on varmasti kertynyt pinnan alle.

Eli mitä paremmin olet onnistunut vaimona ja saanut miestä tulemaan ulos kuorestaan, sitä enemmän miehessäsi voi alkaa ilmetä isänsä käytösmalleja, koska ne ovat se ainoa vaihtoehtoinen olemassaolontapa hänen kartallaan. Mutta minähän en miestäsi tunne tai anoppiakaan, että minkälainen äitisuhde miehellä on. Kuitenkin narsistiäiti tekee pahempaa jälkeä kuin narsisti isänä.

En osaisi luottaa siihen, että mies tulisi sinua suojelemaan fyysisestikään. Voit toki kysyä asiaa, mutta mahtaako mies itsekään tietää. Kuitenkin hänen ajatusmaailmansa on virittynyt niin paljon vinoon, että tuo talon nostettu arvokin on jotenkin ryöstetty vanhemmilta. Miehesi tuskin ymmärtää ollenkaan, mitä on olla aikuinen mies. Ja kyllähän sinä toimit vahvasti siltä pohjalta, että hänen pitäisi tietää.

Se on sitten kysymys erikseen, että onko miehestä puolisoksi jos kuitenkin haluaisit jatkaa. Mutta nyt mun ei auta jatkaa, ulkohommat kutsuu. Kattelen illalla tätäj sitten lisää.
 
"aapee"
Kiitos viesteistä.
Anoppi on erittäin miellyttävä ihminen, hyvin kärsivällinen ja on ollut lapsilleen tukena tänä aikana .kun esim.appiukko on haukkunut lapsensa läskeiksi ruokapöydässä. Toki kukaan ei ole noussut appiukkoa vastaan tilanteessa, mutta myöhemmin on anoppi jutellut lapsille asiasta.
Mieheni ei kuitenkaan pidä juurikaan äitiinsä yhteyttä.Anoppi käy täällä mutta miestä ei kiinnosta käydä anoppilassa.
Mitähän tässä nyt tekisi.....Ero tuntuu nyt ainoalta vaihtoehdolta, kun ei mies tee asialle mitään.
Joutuisin taas yksin taistelemaan, enkä enää jaksa :(
 
"jojo"
[QUOTE="aapee";26035430]Joka tapauksessa narsistin tapaan on joka paikkaan (siis kaikkiin varastoihin esimerkiksi) jättänyt jotain tavaroitaan, jotta hänelleä on vapaakulku niihin. [/QUOTE]

Mä pitäisin kevätsiivouksen varjolla inventaarion ja keräisin kaikki appiukon tavarat siinä sivussa yhteen paikkaan. Jos se tulisi louskuttamaan leukojaan, perustelisin, että paremminhan sekin tavaransa löytää, kun ne ovat yhdessä paikassa. Saisi vaikka jonkun oman rakosen jostain, mistä pysyisin itse sitten poissa. Jos niitä kamoja ilmaantuisi taas ympäri tienoota, veisin ne joka kerta takaisin samaan paikkaan.
 
"aapee"
TEIN NYT NÄIN:
laitoin sähköpostia että alkaa pitää kiirettä pakkaamisen kanssa, emme oikein tykkää että kissoja kohti kaasutellaan.Ja että se hänen yliajamansa kissanpentu oli meidän lapsen.
samalla kielsin tuomasta minun tontilleni yhtään akkaa (hänen ulkomaalainen naisensa tulee kesäkuussa suomeen) ja ilmoitin että lukot vaihdetaan kesäkuun alussa.

Mitäs nyt hemmetti, pienen raivarinhan se tietenkin vetää asiasta ja kostaa sen mun miehelle. pitäisikö olla vastaamatta puhelimeen? mies EI OSAA hoitaa tätä tilannetta. Saas nähdä mitä mulle vastaa,voi olla että menee useampi päivä ennen kuin postinsa tarkastaa.

harmittaa miehen puolesta.Mutta enpä tässä muutakaan keksinyt.Sen äijän takia en muuta pois, muutan vain ja ainoastaan jos tilanne avioliitossa menee siihen pisteeseen ettei enää jatketa yhdessä.
 
"vieras"
Ei sillä ole rehellisyyden kanssa mitään tekemistä, että annat oikeasti takas ja kunnolla! Mutta ihmettelen että toiset jaksaa sietää tollasta. Olen se' joka aikasemmin kirjotin että olisin hajottanut auton, ja käynyt senjälkeen sen ukon päälle.

Mun silmille kun ei pomppis terveet eikä sairaat tyypit! Te ette ole tarpeeksi tehneet! Toisaalta ymmärrän että et jaksa, kun miehesi ei jaksa. Toisaalta taas en,koska ulkopuolisena sun on helpompi kuitenkin puuttua, kun pojalla omaa isäänsä vastaan
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";26037540]TEIN NYT NÄIN:
laitoin sähköpostia että alkaa pitää kiirettä pakkaamisen kanssa, emme oikein tykkää että kissoja kohti kaasutellaan.Ja että se hänen yliajamansa kissanpentu oli meidän lapsen.
samalla kielsin tuomasta minun tontilleni yhtään akkaa (hänen ulkomaalainen naisensa tulee kesäkuussa suomeen) ja ilmoitin että lukot vaihdetaan kesäkuun alussa.

Mitäs nyt hemmetti, pienen raivarinhan se tietenkin vetää asiasta ja kostaa sen mun miehelle. pitäisikö olla vastaamatta puhelimeen? mies EI OSAA hoitaa tätä tilannetta. Saas nähdä mitä mulle vastaa,voi olla että menee useampi päivä ennen kuin postinsa tarkastaa.

harmittaa miehen puolesta.Mutta enpä tässä muutakaan keksinyt.Sen äijän takia en muuta pois, muutan vain ja ainoastaan jos tilanne avioliitossa menee siihen pisteeseen ettei enää jatketa yhdessä.[/QUOTE]

Anna miehes olla nyt ulkopuolella, ja sä otat sen kanssa yhteen. Sä vastaat vaan puhelimeen. Miehesi saattaa sairastua tosta kaikesta, ja varmasti on jo vaurioitunut osaltaan
 
"aapee"
Mun mielestä tuo sähköposti oli ihan oikein tässä tilanteessa. mies ei ole omaa mielipidettään edelleenkään sanonut, mutta jätän hänet nyt ulkopuolelle.Ja sanoinkin että ei tarvitse vastata puhelimeen.Eihän mies mitään haukkuja tarvitse,minähän sen viestin laitoin...
Nyt ois sitten 2 kk aikaa enää,ja sitten loppuu. Lukot vaihtuu ja aita tulee tielle.

Tosin mitähän tämä ihminen keksii vielä meidän kiusaksi...? mutta sitten lähtee kyllä välittömästi!
 
"aapee"
uskon ja toivon että tämä oli viimeinen valitusvirsi tälle palstalle. Näitä on tämän parin vuoden aikana jo yli 10 kpl tullut kirjoitettua..

Huomenna häviää posti . Itse aloitti.
 
eiköhän ole sinunkin syysi
Mun on pakko sanoa,että kun luen ap viestit niin kyllä on lapsellista touhua niin sinulta kuin appiukoltakin :) Onko tosiaan noin vaikeaa sanoa asioita päin naamaa? Kostoko toimii? En usko, teet siitä pahemman. Mitä jos sinä olisit nyt se fiksu ja pistäisi pelin poikki? Kykenetkö olemaan?
Minusta ihan omaa tyhmyyttänne olette nyt tuossa tilanteessa. Etkö muka tosiaan tiennyt appiukkosi olevan narsisiti ennen kuin hänen nurkkiin muutit?
Mitä jos antaisi olla sen rauhassa ja ottaisit ihan lunkisti. Voipi olla,että ei sekään keksisi kaiken maailman kepposia sulle kun et niistä välitä. Te kuitenkin änkeydyitte heidän taloon ja veitte sen. Miksi sinun pitää olla noin uhmakas kuin pieni lapsi. Sinä käsittääkseni olet terve?
Kissan päälle ajaminen on voinut olla vahinko, vai onko faktatietoa,että tahallaan ajoi?
Eikös se appiukko varoitti sinua kissoista ,että ei väistele. Miksi siis nariset?

En voi uskoa,että syytät vain tositaosapuolta ja miestäsi tialnteesta kun selvästi sinä ole todella suuri syyllinen tähän tilanteeseen. Olet ilmeisesti saanut aina asiat periksi ja nyt kun se ei käykkään kuin elokuvissa niin olet ottamassa eroa ja syyttelemässä muita.
Kasva aikuiseksi.
Niin ja eikös se appiukko saa kettuilla teidän rahatilanteesta. Sekin on omaa syytänne,että elätte yli varojenne ja ostitte vielä kosteusvaurioisen talon.
Kaikkea sitä kuuleekin. Tämä nyt taitaa kuitenkin olla porvoosta koko sun juttus.
 
[QUOTE="vieras";26037347]Älä puhu paskaa.[/QUOTE]
En puhukaan.

75 § (14.6.2002/516)
Metsästyslain säännösten rikkominen

Joka tahallaan tai huolimattomuudesta

7) jättää heitteille tai hylkää kissan vastoin 85 §:n säännöstä,

on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, metsästyslain säännösten rikkomisesta sakkoon.

85 §
Huolenpito kissasta

Kotieläimeksi otetun kissan heitteillejättö ja hylkääminen on kielletty.
 
"ilona"
Älä vielä heitä kirvestä kaivoon parisuhteesi suhteen. Kunhan saatte apen pois nurkista niin tilanne varmasti helpotta ja se heijastuu myös suhteeseenne. Minä olin itse eron partaalla myös, anoppini on narsisti ja hänkin yritti et asuttais saman katon alla heidän taloprojektinsa ajan mut onneks tajusin pistää stopin sille heti alkuunsa. Nyt on monien vaiheiden jälkeen anopin kans välit poikki ja kyllä on parisuhde miehen kanssa parantunut 100%! Toivottavasti teille käy samoin!
 
"aapee"
Minä en ole muuttanut appiukon nurkkiin vaan hän meidän.Irtisanottiin välittömästi kun tuli ongelmia, ei suostunut lähtemään.Miehen kanssa sopi sitten uuden päivämäärän jolloin suostuu lähtemään.
haukkui minut jolloin laitoin ulos täältä (lapset olivat kuulemassa) ja silloin appiukko katkaisi välit,emmekä ole missään tekemisissä.

On varmasti vikaa minussakin. En sitä kielläkään,mutta en se minä ole joka ongelmien tullessa muuttaa pois omastai asunnosta.Eiköhän ulkopuolinen ole se joka lähtee.
Enkä tiennyt hänen olevan narsisti, vaikka toki vaikeaksi luonteeksi tiesinkin. Tiesin narsistisuudesta vasta kun jouduin käymään ammattilaisen kanssa juttelemasta asiasta. Hän sitten kertoi mitä tässä voi vielä olla luvassa ja antoi vinkkejä miten toimia.
 
itsepä päätät
On teillä siellä aikamoinen soppa. Huonolla tuurilla teillä on kohta poliisitkin siinä mukana, toisen postin varastaminen kun on rikollista puuhaa. Sen perusteella, mitä oon appikukostasi kuullut, niin voisi hyvinkin ilmoittaa poliisille.
 

Yhteistyössä